Eh...moet ik die mail wel beantwoorden...?
donderdag 15 oktober 2009 om 22:51
Neen, geen infantiel mailgeruzie met bijna-ex-ware-het-niet-dat-we-niks-hebben. Dus berg de glazen bollen maar op
Ik kreeg onderstaande mail in mijn proostchat adres (zie motto):
HELLO,
I AM C****** D***** FROM LONDON. A GROUP OF
RESEARCHER WILL BE COMING FOR A TEN DAYS RESEARCH
WORK ON A TOPIC ("RURAL - URBAN MIGRATION IN
EUROPE")AND WE WILL BE NEEDING THE FOLLOWING IN
YOUR HOTEL,APARTMENT OR PENSION HOUSE ;
(1) NO OF GUEST : 10 PEOPLE
(2) NO OF ROOMS : 10 SINGLE OR 5 DOUBLE ROOMS.
(3) NO OF DAYS : 10 DAYS
(4) LUNCH AND DINNER:EACH FOR 10 PEOPLE DAILY
(5) ARRIVAL DATE: 5TH DECEMBER 2009
(6 ) DEPARTURE DATE: 15TH DECEMBER 2009
EMAIL ME THE GRAND TOTAL COST OF 10 SINGLE OR 5
DOUBLE ROOMS FOR 10PEOPLES IN I0 NIGHTS, AS WELL
AS REQUIRED TAXES IF ANY.ENDEAVOR TO CONVERT THE
TOTAL COST IN EURO CURRENCY.
I WAIT TO HEAR FROM YOU SOON.
REGARDS,
C****** D*******
+447045********
+447035********
Beantwoorden dat de beste man zich vergist, of word ik in het ootje genomen?
*wegens privacy
Ik kreeg onderstaande mail in mijn proostchat adres (zie motto):
HELLO,
I AM C****** D***** FROM LONDON. A GROUP OF
RESEARCHER WILL BE COMING FOR A TEN DAYS RESEARCH
WORK ON A TOPIC ("RURAL - URBAN MIGRATION IN
EUROPE")AND WE WILL BE NEEDING THE FOLLOWING IN
YOUR HOTEL,APARTMENT OR PENSION HOUSE ;
(1) NO OF GUEST : 10 PEOPLE
(2) NO OF ROOMS : 10 SINGLE OR 5 DOUBLE ROOMS.
(3) NO OF DAYS : 10 DAYS
(4) LUNCH AND DINNER:EACH FOR 10 PEOPLE DAILY
(5) ARRIVAL DATE: 5TH DECEMBER 2009
(6 ) DEPARTURE DATE: 15TH DECEMBER 2009
EMAIL ME THE GRAND TOTAL COST OF 10 SINGLE OR 5
DOUBLE ROOMS FOR 10PEOPLES IN I0 NIGHTS, AS WELL
AS REQUIRED TAXES IF ANY.ENDEAVOR TO CONVERT THE
TOTAL COST IN EURO CURRENCY.
I WAIT TO HEAR FROM YOU SOON.
REGARDS,
C****** D*******
+447045********
+447035********
Beantwoorden dat de beste man zich vergist, of word ik in het ootje genomen?
*wegens privacy
donderdag 15 oktober 2009 om 22:53

donderdag 15 oktober 2009 om 22:54
donderdag 15 oktober 2009 om 22:58
donderdag 15 oktober 2009 om 22:58
quote:_Soleil_ schreef op 15 oktober 2009 @ 22:54:
http://www.eastbournehouse.co.uk/Scam%20Bookings.htm
Niet beantwoorden dus.
Bij nader inzien, niet beantwoorden dan
God wat ben ik toch naïef, ik zou er echt vanuit gaan dat de meneer zich vergist heeft
http://www.eastbournehouse.co.uk/Scam%20Bookings.htm
Niet beantwoorden dus.
Bij nader inzien, niet beantwoorden dan

God wat ben ik toch naïef, ik zou er echt vanuit gaan dat de meneer zich vergist heeft
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 15 oktober 2009 om 23:55
Ja, weet je hoe dat gaat: jij boekt straks voor 10 man een hotelkamer. Stel dat grapje kost 2000 euro. Die meneer belooft die 2000 euro toe te sturen met een cheque.
Even later gaat de helft niet mee. Da's lullig, die cheque van 2000 euro naar je onderweg. Of jij niet even 1000 euro kan overmaken dan mag je die 2000 houden en spelen julie quitte.
Dus jij maakt over....en krijgt een cheque van 2000 euro: ongedekt.
Even later gaat de helft niet mee. Da's lullig, die cheque van 2000 euro naar je onderweg. Of jij niet even 1000 euro kan overmaken dan mag je die 2000 houden en spelen julie quitte.
Dus jij maakt over....en krijgt een cheque van 2000 euro: ongedekt.
donderdag 15 oktober 2009 om 23:56
Veel Nigeriaanse oplichters werken vanuit London. Zelfs de grootste debiel weet tegenwoordig van die fake uit Nigeria en trappen er niet meer in, maar als iemand schrijft dat hij in Londen zit dan willen mensen er helaas nog wel eens in tuinen......
(Al snap ik de financiele truc in die mail (nog) niet, maar soit)
(Al snap ik de financiele truc in die mail (nog) niet, maar soit)
vrijdag 16 oktober 2009 om 02:13
Ik werk in een hotel en wij krijgen deze mails regelmatig. Heb m'n collega's inmiddels weten te overtuigen van het feit dat het fake/spam/oplichting is, die gingen steeds netjes antwoorden "Unfortunately the hotel is already fully booked for the requested dates" waarop meneer gewoon elke keer met nieuwe data kwam .
vrijdag 16 oktober 2009 om 07:49
quote:minny schreef op 15 oktober 2009 @ 22:58:
Echter, er zijn mailtjes die als je ze beantwoordt, zichzelf doorsturen naar iedereen in je mailbox. Of erger. [/fgcolor]
Nier alles geloven wat je op de verjaardag van je tante hoort van die ene oom "met verstand van computers'
Dit is inderdaad oplichting, schrijfstijl doet mij vermoeden dat hier een nigeriaanse bende achter zit. Kan je op zich best op antwoorden, je kan die lui leuk dollen, wees alleen heel voorzichtig dat je geen persoonsinformatie doorgeeft.
Echter, er zijn mailtjes die als je ze beantwoordt, zichzelf doorsturen naar iedereen in je mailbox. Of erger. [/fgcolor]
Nier alles geloven wat je op de verjaardag van je tante hoort van die ene oom "met verstand van computers'
Dit is inderdaad oplichting, schrijfstijl doet mij vermoeden dat hier een nigeriaanse bende achter zit. Kan je op zich best op antwoorden, je kan die lui leuk dollen, wees alleen heel voorzichtig dat je geen persoonsinformatie doorgeeft.
vrijdag 16 oktober 2009 om 09:23
Zo heb ik een keer een mail gehad van één of andere trainster van een volleybalteam over hoe de training was gegaan(of zoiets, weet niet precies meer) gewoon in het Nederlands,
ik zit alleen niet op volleybal
Heb nog zitten twijfelen of ik moest antwoorden dan ze naar de verkeerde had gemaild, maar aangezien ze naar meerderen had gemaild (ik denk de rest van het team) heb ik het er maar bij gelaten
ik zit alleen niet op volleybal
Heb nog zitten twijfelen of ik moest antwoorden dan ze naar de verkeerde had gemaild, maar aangezien ze naar meerderen had gemaild (ik denk de rest van het team) heb ik het er maar bij gelaten
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
vrijdag 16 oktober 2009 om 13:13
quote:wijnands schreef op 16 oktober 2009 @ 07:49:
[...]
Dit is inderdaad oplichting, schrijfstijl doet mij vermoeden dat hier een nigeriaanse bende achter zit. Kan je op zich best op antwoorden, je kan die lui leuk dollen, wees alleen heel voorzichtig dat je geen persoonsinformatie doorgeeft.Ken je die mailtjes "Kijk nu wie jou geblokkeerd heeft op MSN!" ? Die sturen zichzelf gewoon door naar iedereen in je mailbox. Zoals mij overkwam... En niet die ene oom op die verjaardag.
[...]
Dit is inderdaad oplichting, schrijfstijl doet mij vermoeden dat hier een nigeriaanse bende achter zit. Kan je op zich best op antwoorden, je kan die lui leuk dollen, wees alleen heel voorzichtig dat je geen persoonsinformatie doorgeeft.Ken je die mailtjes "Kijk nu wie jou geblokkeerd heeft op MSN!" ? Die sturen zichzelf gewoon door naar iedereen in je mailbox. Zoals mij overkwam... En niet die ene oom op die verjaardag.