Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Volgens mij komt Saba ook maar 200 gram per week aan en dat is toch met voornamelijk flesvoeding. En wat gaan ze daar dan voor advies tegenaan gooien?

Ik denk aan een krampjeshoogtepunt qua slapen dier. Continu beentjes in de lucht en hij is nu ook precies 6 weken.

Lachende Cesar checken!
Oh balen trouwens inad van bomenshirt. Pipi op hyves staan de bomenshirts bij mij, rebbel en inad. Denk als ze ze nog hebben dat je ze moet inslaan, ze zijn geliefd

Dat ka n ook inderdaad aruba. Arme Saba!
Ik sta echt versteld van advies over bijvoeden! Ongelofelijk, en inderdaad, veel moeders zullen daar erg onzeker van worden. Die curve op www.borstvoeding.com is inderdaad een fijne...

Dier, lieve foto's van Cesar!!

Vandaag papa-dag in huize momo. En dat betekent dat ik mijn handen vrij heb om aan een website te gaan werken!

Ciao
Arme Saba met de krampjes..hopelijk snel weer wat beter!

200 gram per week klinkt goed..of zit ik er nou naast? Vind het ook een erg snel advies van de cb arts over bijvoeden, dan liever wat vaker voeden, want met bijvoeden neemt je productie niet toe. Overigens groeit Elfje ook zo'n 200 gram per week met fv. En eigenlijk is het ook nooit goed, want binnenkort zullen wij wel weer te horen krijgen dat ons kind te hard groeit (lees dik word) want boven de curve...het blijft altijd een beetje vreemd zo'n gemiddelde curve waar iedereen dan maar op moet zitten. Het is niet voor niets een gemiddelde denk ik altijd maar.

Huilend Elfje...even troosten
Dier had bomenshirt gezien op hyves. Daarom viel hij mij vorige week op bij hema. Maar heb dus niet goed gekeken of het dezelfde was, maar volgens mij wel. Ik kom er misschien nog wel van de week of volgende week. Dus als er echte liefhebbers zijn wil ik wel even kijken en evt een meenemen en opsturen...

Aruba en lala wat ik begreep van CB arts is 200 gram per week wel goed. Maar zij rekende vanaf geboorte. Dan was het 500 gram groei in 4,5 week. En dan is groei maar iets boven 100 gram per week.

Maar als je rekent vanaf de laatste keer dat hij is gewogen 2,5 week geleden (toen hij dus even zwaar als bij geboorte omdat hij eerste week best wel was afgevallen) dan is het 500 gram in 2,5 week en dat is ongeveer 200 gram per week. Of als je rekent met zijn laagste gewicht (wat ze dus eerste keer deden toen ik bij CB kwam om te wegen) dan komt hij ook op bijna 200 gram groei per week.

Ach ja en Prinsje heeft inderdaad geenl babyvet. Dus ik ga zo even curve invullen op borstvoeding.com

Ah zielig die krampjes van Saba. hopelijk is Elfje weer getroost.
Over ongesteld gesproken, wanneer moet je dat weer worden na een bevalling? Elfje is do 9 weken oud en ik heb maar een week of 2 gevloeid na de bevalling, maar nog niet ongesteld geworden, zou dat normaal zijn? Eens googlen...

hm...zou na 2 maanden weer moeten zijn, anders moet je contact zoeken met de ha..nou ja, dan heb ik nog 1 dag .
dubbel
quote:Star schreef op 18 oktober 2009 @ 21:30:

Op www.borstvoeding.com kan je de groeicurve van je kindje zelf invullen. Doe ik ook tegenwoordig, die uit het CB boekje hou ik dus niet aan.

Ik ook, dankzij Vis. Ik had em nu niet meegenomen, maar kreeg zowaar leuke arts. Even een koppiepeest:

CB liep uiteraard uit. Uiteindelijk pas om 11.00 (ipv 10.30) aan de beurt. Wel leuke CB-arts. We hadden goed gesprek over de curve. Die is landelijk gemiddelde, dus BV en FV gevoede kinderen, terwijl eigenlijk twee aparte curves beter zou zijn. Maar, volgens haar zijn ze daar mee bezig. En dat is twee kanten op fijn, want waar BV kindjes vaak laag zitten op de curve, zitten FV gevoede kindjes weer hoog en krijgen ze daar soms weer opmerkingen over. Mier is helemaal doorgelicht ende goedgekeurd Hij weegt nu maar liefst 4700 gram! Dat is dus 1200 gram boven geboortegewicht. En hij is pas 4 weken, dus 300 gram p/w. Slagroomvoeding dus
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:pipi28 schreef op 19 oktober 2009 @ 12:16:

Dier had bomenshirt gezien op hyves. Daarom viel hij mij vorige week op bij hema. Maar heb dus niet goed gekeken of het dezelfde was, maar volgens mij wel. Ik kom er misschien nog wel van de week of volgende week. Dus als er echte liefhebbers zijn wil ik wel even kijken en evt een meenemen en opsturen....

JAAAA

En dan groeit Prinsje dus met c.a. 250 gram p/w en vanaf een best diep dieptepunt, zeg maar. Zou me er geen zorgen om maken. En inderdaad vaker aanleggen of ook langer aanleggen misschien? Valt hij bijv. vaak in slaap tijdens het voeden? Dan zou je em wat wakkerder kunnen houden zodat hij meer binnenkrijgt.
Lala, misschien dan even huisarts bellen? Lijkt mij niet gek dat het langer wegblijft trouwens, toch hele hormonale verandering geweest allemaal.

Hier lijkt bloeden nu eindelijk helemaal over. Ik dacht steeds (zelfs na een week al Nog gepost hier toen ) dat het al over was, maar dan kwam het weer terug. Nu echt een week weg.

Aruba, ach die Sabaatje Hopelijk snel over weer.
Oh is dat zo? Ik dacht dat je heel lang niet ongesteld hoefde te worden? Nou dan heb ik nog 2 weken...

Inad leuk dat Miertje weer helemaal is doorgelicht en is goedgekeurd. Goed gesprek dus ook!

Ah Pipi ik bedoelde inderdaad, kijk maar even goed naar shirt en dan Hema. Denk dat je er geld mee kan verdienen want hoor echt zoveel mensen over het shirt ghi.

Hier weer wat gepruttel dus aan de bak en o ja ik heb weer voor het eerst gestofzuigd...vind er nog steeds niet aan dus overweeg om niets te zeggen tegen Diereman en er gewoon 1 week aan vast te plakken
Haha, Dier :D

Ik heb ook al gestofzuigd

En Geweldige foto's op Hyves, wat een lief vrolijk lekker ding, die Cesar!
Pipi, je hebt een moeilijke start gehad met de BV. Maar als je kijkt naar vanaf het moment dat hij goed pakte dan is hij gewoon keurig netjes gegroeid. Laat je niet kisten hoor!

Sodejuu Inad. Dat gaat lekker! Maar ik snap het niet eigenlijk. Neem dan Mier. Die groeit harstikke hard. Harder dan een FV baby waarschijnlijk. Maar wordt dat op een gegeven moment minder bij BV of wisselt dat heel erg?
Saba maakt vandaag trouwens een lekker inhaal slag qua slaap. Wel lekker bij mama slapen maar ach ja als hij maar slaapt.

Ongesteld. Hier ook nog niet hoor. Maar ik vloei ook nog wat dus het is misschien nog niet op orde.
Bij ca. 4 maanden wordt dat minder, Aruub. En daarom krijgen moeders dan vaak gezeur over afbuiging in de curve.

Lekker, een slapende Saba
Ja op die fiets. Jammer is dat. Maar fijn dat je in ieder geval ook een fijne CB ervaring nu hebt Inad.
Dat had ik bij Bekkie moeten weten, over die afbuiging in curve. Die hield idd na vier maanden op met zo hard te groeien en schoot toen met 8 maanden weer ineens de lengte en breedte in. Veel gezeur gehad idd en zelfs bijna bij ka gezeten, terwijl het een hartstikke gezond kind was/is.

Maar Mier gedijt dus ook 't beste op slagroom, geef ik Mattie ook Lekker dat ie 't goed doet en ze zo relaxed zijn bij CB.

Dier, wat een heerlijk jochie hebben jullie erbij, echt een mooi ventje. Ik zou m'n mond ook nog maar even houden tegen Diereman, wat niet weet... Enne, dat je na 2 mnd weer ongesteld moet zijn geldt natuurlijk niet voor bv-moeders. En misschien dat het daarom bij jou ook langer duurt, Lala? Vanwege eerste tijd bv.

Ik heb vanmorgen ontdekt dat beide kids samen in de 2ehands aangeschafte K73 (kinderwagen) passen en kon dus heerlijk relaxed boodschappen doen met beide telgjes. Geen last van continu weglopend kind en graaiende handjes deze keer. Wat een uitvinding! Heb gelijk foto op hyves gezet, zo trots op mezelf

Net gekookt voor 10 man! We eten elke week samen met een groep mensen uit de buurt/kerk en was vandaag voor het eerst weer aan de beurt om te koken sinds bevalling. Dus nu even slim alvast de nasi gemaakt tijdens middagslaapjes van Bekkie en Mattie en hoef ik het straks alleen nog maar op te warmen. Kan ik dus gezellig meeborrelen voor de maaltijd (of doen alsof) ipv in de keuken staan zwoegen.

Fijn van slapende Saba. Mattie slaapt ook ineens weer meer dan een week of twee geleden. Vandaag nog weinig wakkere momenten meegemaakt. Komt ie vanavond vast wel weer inhalen.
Heb wel leuk shirt bij Hema gezien met appeltjes en peertjes, in dezelfde kleur groen..maar is niet het appeltjes shirt zoals op jullie foto. Maar mocht het appeltjes-peertjes shirt ook in de smaak vallen hebben ze ze hier nog in mt 62 en 68 (1 of 2).

Inad; wat heerlijk dat je weer een fijne ervaring bij het cb hebt gehad, en klinkt als een goed gesprek. Ga je nu wel alle afspraken doen (als het zo fijn blijft gaan?). Hoezo slagroom..sjonge jonge 1200 gram, wat goed!

Heerlijk ik lees alleen maar slapende kindjes (al dan niet op schoot) Elfje ligt nu ook in d'r bedje te slapen. Heb vanochtend tijdens haar slaapje al de hele zolder uitgemest en een heleboel weggegooid en ook een hoop kleding voor de kleintjes naar beneden gehaalt waar ze in de komende periode in gaan passen.

Morgen moet ik naar het cb, voor de eerste prikken, maar ik wil ze eigenlijk uitstellen, eens kijken wat de wijkvp ervan vind. We hebben nu sinds vrijdag een kindje wat het beter doet dan voorheen, veel minder gehuil (niet helemaal weg, maar stukken minder) en eigenlijk heb ik gewoon geen zin om het kind nu al weer overstuur te maken, ik wil gewoon even genieten van mijn verlof met het lieve kleine Elfje.

Ongesteld/bv; misschien is het hem dat, maar effectief gezien heb ik maar 8 dagen bv gegeven en daarna nog een dag of 4 een paar voedingen gekolft, maar misschien telt dat ook wel. Hoe vreemd het jullie ook in de oren klinkt, ik hoop dat ik snel ongesteld word, niet omdat ik dat leuk vind, maar dan kan direct mirena geplaatst worden, want ik ben zo bang om zwanger te worden.
Rebbel; wat gezellig zo'n maaltijd voor 10 man en dan iedere maandag samen eten!
Oja, stom, wat goed Reb. Dier hoeft nog lang niet Ik werd het na 2 jr pas Nu hopelijk weer zo lang als ik voed niet

Lala, ik denk dat die 12 dagen zeker uitmaken! BV ook niet meteen weg, waarschijnlijk lekte je ook nog even.

Ik ga wel naar alle afspraken als het zo goed blijft als tot nu toe.

Appel/peershirt ken ik niet. Issie leuk?
quote:Inad schreef op 19 oktober 2009 @ 13:44:

[...]

JAAAA

Welke maat wil je dan???

Jij geeft Mier inderdaad slagroom

Dier ik denk ook maar dat ik alle boomenshirts ga opkopen .
En dan een webwinkel beginnen Pipi

Het liefste maat 68 of 74, daar zitten ze relatief lang in.

Leuk hoor, dank je wel alvast

2e dag herfstvakantie en mevrouw Chica ligt nog in haar bed te stinken We hadden goede nacht met Mier, die om 7.40 wakker werd net en nu ook alweer slaapt. Dus even tijd voor mezelf
Klinkt ook heel leuk dat peren/appeltjesshirt. Ik ga zelf eerst eens kijken bij onze Hema en anders doe ik een bestelling bij de webwinkel van Pipi .

Haha Inad die kinderen van jou zijn luie stinkerds , heerlijk zeg. Echt een vakantie gevoel moet dat zijn!

Lala al bij CB geweest en wat vond wijkverpleegkundige van uitstel prikjes. Ik kan mij jouw overweging goed voorstellen. Goed zeg hele zolder al uitgemest! Hier kom ik net aan het huishouden toe maar woensdag is het me-time want Nesta op kdv.

Wat doen jullie de kids eigenlijk aan met deze kou in de wandelwagen? Cesar vestje aan over zijn kleren en dan deken + de nog een soort van kap (hoe noem je dat?). Lijkt me soms zo koud!

Hij voelt overigens wel warm hoor, op zijn handjes na

Rebbel klinkt gezellig zeg zo'n maaltijd samen. Ook wel wat werk maar de moeite waard. Grappig idee en ben trots op je, heb je toch mooi voor elkaar gekregen met 2 kids :-)

Enne klinkt zeker ideaal met de kinderwagen op stap, ga zo foto's loeren.

Saba heerlijk geslapen ook de nacht Aruba? Ik had gisteren ook zo'n dag met Cesar bleek later want ook bijna de hele dag wakker geweest. Vannacht heeft hij geslapen van 22.00 uur t\/m 2.30 uur en toen tot 4.30 uur. Zo lekker en ik heb zoveel gedroomd in die uren, bizar. Al mijn exen kwamen gedag zeggen, heel apart. Verder alles goed bij jou?

Zo op pad met de boys naar schoonmoeder, dus tot later weer!
Pauwie hoe gaat het eigenlijk met jou? Alles oke bij jullie?
Wat een geschrijf hier ! :-)

Wat een reus is die Cesar, Dier! Wat grappig dat je haar mooier krult! Ik heb ook krullen van mezelf, maar mijn haar zit voor geen meter. Maar ik moet ook hoognodig naar de kapper, misschien dat dat helpt . Het kan nu, nu Man ook kan voederen.

Inad - Mima laten schrikken ivm hik was geen grap van sm. Ze krijgt het zelf altijd heel benauwd van de hik zei ze .

Pipi, wat een gezeur zeg over dat gewicht! Ik zou zeker de WHO BV curve meenemen de volgende keer. Of het gewicht van Prins daar in invullen zodat je voor jezelf weet of het goed gaat. Hier denken medische mensen die in favour of BV zijn vaak dat NL een soort BV-paradijs is. Ik vind het best shockerend om te horen dat zo'n arts van het CB niet op de hoogte is van dingen die je met googelen gewoon kunt vinden. Ik snap de actiegerichtheid van clubs als de LLL steeds beter. Hier in het ziekenhuis is de begeleiding wat betreft BV erg goed, met een lactatiekundige waar je iedere woensdag naartoe kunt voor een gratis consult. Eigenlijk zou er aan ieder CB ook een lactatiekundige verbonden moeten zijn, of zouden de verpleegkundigen tevens lk moeten zijn.

Haha, jullie zijn allemaal Hema-fans :-). Ik mis de HEMA hier ook wel moet ik zeggen. Gelukkig heb ik heel wat HEMA-kleertjes opgestuurd gekregen. Kennelijk kopen al mijn familieleden en vrienden daar hun kraamkado's . Het is ook bijna allemaal roze. En hoewel dat niet bepaald mijn lievelingskleur is, is het iig een stuk vlotter dan wat hier in Ierland gebruikelijk is. Conclusie: Eigenlijk zijn er nauwelijks meisjesbabykleertjes die ik ècht leuk vindt... (want roze) Of ik zou misschien naar duurdere merken moeten kijken, maar dat heb ik niet over voor kleertjes die maar een paar weken passen.

Rebbel - Ik was gisteren liedjes aan het zingen voor Mima en toen herinnerde ik me een Fries-Russisch slaapliedje dat ik op school geleerd heb. Het Russisch is nep, maar wel herkenbaar. Ik heb het eens voor een groep Russen gezongen en die lagen dubbel van het lachen . Moest aan je denken. De echte naam van Mattie zou nl. heel goed in het liedje passen. Als je het leuk vindt wil ik de tekst (zoals is me die herinner ) wel voor je opschrijven op Hyves.

Mima is nu heel grappig. Zondag heeft ze voor het eerst heel lang geglimlacht (daarvoor alleen korte kleine lachjes)... Niet naar mama, niet naar papa, maar naar zichzelf in de spiegel bij het verschonen .

Verder heeft ze heel veel aandacht voor de wereld om zich heen. Ze grijpt naar de dingen van de babygym en kan een ding wat er aan zit ronddraaien. De eerste keer raakte ze er ontzettend van overstuur toen dat gebeurde . Maar ik moet sowieso haar grens goed in de gaten houden, want ze kan niet stoppen met spelen of om zich heen kijken, en als ze te lang doorgaat gaat ze keihard huilen en raakt ze soms helemaal buiten zichzelf. Moet haar wereld echt 'kleiner maken' (bijvoorbeeld in hele donkere slaapkamer leggen, of zo op schoot nemen dat ze bijna niets meer ziet) om haar in slaap te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven