**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Even egoberichtje: Saxbaby huilt nu al 4 dagen zo enorm veel en niet stil te krijgen, echt ontroostbaar. Meestal begint het tussen 11.00 en 14.00 en dat gaat dan door tot een uurtje of 23.00 uur. Af en toe een half uurtje stil. Ik vind het zo zielig voor hem en het is voor mijn oudste ook echt niet leuk. Maar zit er zelf ook echt helemaal doorheen inmiddels. Pffffff. Net echt een gigantische jankbui gehad wat echt níks is voor mij.

Ben een beetje bang dat er misschien iets heel anders aan de hand is. Kan me niet meer indenken dat dit gewoon krampjes zijn.

Zal morgen weer proberen sociaal te zijn.
voor sax!

Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is om je ventje zo te zien huilen.. Niets zo hartverscheurend als een jankend kindje. Misschien naar de ha bellen of even langs gaan? Of zit je ha bij zo'n irritante ha-post aangesloten?

Is ie wel stil als je hem oppakt of met hem gaat lopen?

Hopelijk heb je wel een goede nacht, weltrusten...
Nee, hij is echt ontroostbaar, wat ik ook doe. Over het algemeen gaat het 's nachts wel goed. Ik ga hem nu zijn laatste fles geven en meestal komt-ie dan weer rond een uur of 4. Dan maak ik hem ergens tussen 7 en 8 weer wakker voor een fles en slappt-ie vaak weer tot 10.00 uur. Maar daarna begint het meestal. Nou ja, even doorbijten nog. Heb net wel de osteopaat gemaild of er eerder plek is dan woensdag.

Iedereen een goede nachtrust gewenst!
voor Sax. Ik hoop dat je eerder bij de osteopaat terecht kunt hoor. Wij hebben vorige week 1 zo'n dag gehad en daar werden we al wanhopig van laat staan dat het 4 dagen duurt. Wat een machteloos gevoel moet dat geven zeg.

Jeej Choca, dat stemt mij vrolijk jij bent 3 dagen voor mij bevallen . Hier is het ook minimaal hoor, gebruik 's nachts al helemaal niks meer en overdag just in case een inlegkruisje, maar die wil ik ook heel snel weg hebben hihi. Voor mij is het namelijk nog eens extra lastig omdat ik allergisch ben voor stoffen die in bijv lijm en verf zitten en tja al die dingen komen nou eenmaal met een plakstrip . Moet wel afkloppen, want ik heb nog geen reactie gehad.

Hier komen op het moment allemaal nieuwe vragen bovendrijven. Wanneer begin je met een pyjama? Gebruik je een dekentje of leg je die kleine in een slaapzak? En allemaal van dat soort dingen. Haha wat een muts he.

Verder gaat het hier eigenlijk perfect. We vinden steeds meer ons ritme en ik voel me steeds meer mezelf weer. Vriendlief is vandaag de hele dag klussen met zijn paps en ik ga dadelijk met zoonlief naar de Gamma, de centjes die zijn papa verdiend uitgeven aan nieuwe rekjes voor in de douche.

Choca veel plezier vandaag en gefeliciteerd met je kleine meid.
ik heb ook nog minder trek dan voor mijn zwangerschap./....af en toe heb ik zin in snoepjes of chips.....goed voor de lijn iig.

lynx: als we het idee hebben dat tghijs nog honger heeft geven we hem wat extra......hij moet wel slapen met een volle buik.

choca: van harte gefeliciteerd!!!!!!

van de kunstvoeding mag je niet onbeperkt geven, maar op het pak staat wat hij mag hebben. dat is meer dan hij krijgt tot nu toe.

saX......sterkte meissie.....jij hebt het echt zwaar nu.....kan je niet naar de ha of het consultatiebureau?

kwimmie: soms heeft thijs een pyjama aan....net waar ik zin in heb...de kv zei dat een slaapzak voor de 3 maanden niet mocht....omdat ze erin kunnen zakken. zij raadde vanaf een half jaar ongeveer. zal het eens googlen..

ik ga zo na de voeding naar de stad....helemaal alleen....heb er wel zin in....eens kijken of ik het ook echt leuk vind...

x
:hug voor Sax! Ben je nog naar ha-post geweest? Hoop dat je eerder bij osteopaat terrecht kan. Vind het zo sneu om zoiets te lezen. Kan me heel goed voorstellen hoe wanhopig je je moet voelen.

Linda hoe beviel het alleen naar de stad?

Je klinkt ook relaxt Kwimmie. Heerlijk dat het zo goed gaat. Je geld uit kunnen geven bij de Gamma? De kleine heeft hier een dekentje en heb hem nog niet in zijn pyama gehad. Kruik gebruiken wij niet meer, zijn kamertje is warm genoeg.

Choca Tom is inderdaad lekker gegroeid. Wij zijn gister naar het inloopspreekuur van cb geweest. Nick woog nu 4440. Gaat ook goed dus. Hij heeft nog wel ff voor we weg gingen alles onder geplast daar

Hier gaat het op het moment redelijk. Hoop dat deze medicijn gaat helpen. Vanochtend even heerlijk naar het dorp geweest met zijn drie-en en had redelijk geslapen. Wat lekkere dingen gehaald en net een tukkie gedaan. Hopelijk is dit de stijgende lijn.

Misschien (weer) een stomme vraag, maar hoe geef je 120cc met fv? Het is toch een meervoud van 30 water? Als ik dan bijv 120 cc water doe en daar de schepjes poeder in kom ik op 130. Of zit ik nu verkeerd te rekenen?
Nee hoor Lynx je rekent helemaal goed. Je maakt 120cc water aan en nadat de schepjes erbij zitten giet je het weer af tot de 120cc. Al doen wij dit niet meer, omdat ons smulpaapje te snel weer honger had. Tussen 7 en 8 's avonds krijgt hij zijn laatste voeding en dan 's nachts weer als hij zich meld. De voeding van 23u is er vanaf want dan issie niet wakker te krijgen en hij krijgt toch genoeg binnen.

De Gamma heeft weer aan ons verdiend hihi, maar goed het is voor een heel goed doel een niet geirriteerde Kwimmie haha nee zo erg is het niet hoor. Heb bij de Wibra toch een slaapzak gehaald 70cm en je kan hem nog inkorten. Onze kleine man droomt nogal wild en ligt dan helemaal bloot en dat vind ik zielig, wil niet dattie het koud krijgt.

Die relaxte Kwimmie is de Kwimmie van vroeger weer, erg fijn moet ik zeggen. Ik werd soms compleet gestoord van mezelf, maar goed alles heeft ook z'n tijd nodig.

Linda, hoe is het bevallen in de stad zo alleen. Ik voelde me zo naakt voor de eerste keer zonder Finn, heel apart.

Choca, heb je het overleefd vandaag?
Kwimmie, nu al de fles van 11 uur eraf, pfff wat een genot! Onze vent krijgt 4 of 5 keer 150cc, de laatste fles 180cc en daar giet ik niks vanaf en nog hebben we nachtvoedingen

Kan jullie Finn dat onze Luuk niet leren hoe dat moet?!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
heej, het was lekker om even alleen in de stad te zijn. heb wel 5 shirtjes gekocht..ben dr helemaal blij mee. broeken durf ik niet aan. ik pas al 1 broek van voor de zwangerschap. van de spijkerbroeken kunnen de knopen nog echt niet dicht...dus duurt nog even.

ik was wel met 1,5 uur weer thuis. vond het lang genoeg en ook wel vreemd om alleen te zijn.

sax hoe is het? kan je nog eerder terrecht?

kwimmie wat gaan jullie klussen?

hoe is het met de anderen?

straks even wandelen. vanavond komen de jongens weer. dus ben morgen met 3 kids alleen thuis. pff...zal zwaar zijn denk ik. al gaan we ook even gezellig naar zo'n indoor speeltuin....kunnen ze even uitrazen.

x
Ik heb even met Finn overlegd en die vind het geen probleem om het aan Luuk en alle andere kindjes uit te leggen . Hij heeft gisteren/vannacht van half 9 tot half 5 doorgeslapen. Dat was voor ons erg lekker

We zijn wat kleine dingetjes in de badkamer aan het doen nu. En m'n vingers jeuken al om het weer helemaal te poetsen haha.
Even kort: gisteren had saxbaby een redelijke dag. Ik heb de osteopaat gemaild of we eerder terecht kunnen en we mohgen vanavond om 20.00 uur komen. Ik hoop dat ze iets kan betekenen.

Lynx: restant weggooien van de voeding tot je 120 overhoudt.
Vandaag de eerste dag alleen met mijn zoon. Vind het toch wel spannend hoor.

Goed gescoord Linda met 5 nieuwe shirts. En wat broeken betreft....heb gister ook een broek gepast...gauw weer uit, ging ook de knoop nog helemaal niet dicht. Werd wel heel hard met de neus op de feiten gedrukt. Hoe lang duurde het bij de anderen eer ze hun broeken weer aankonden?

über relaxte kwimmie. Wat fijn om je zo te lezen. Had jij ook een knip?

Sax gelukkig dat je vanavond al bij osteopaat terecht kan. Hoop dat hij iets kan betekenen voor saxbaby. Knuf!

Choca heb je een leuke verjaardag van de kleine gehad?

O de kleine meld zich..voedertijd haha

x
Grrr krijg mijn motto niet weg!!!
Lynx, ik snap je broekenfrustratie. Na mijn eerste bevalling kon ik na een paar weken de wijdste broeken al weer aan. Nu heb ik duidelijk 5 kilo op mijn kont en heupen zitten. De meeste broeken krijg ik niet eens over mijn achterwerk heen! Hoe bevalt het tot nu toe alleen thuis met de kleine?
Gelukkig ben ik niet de enige stukje troost haha...

Ben druk bezig een ritme te vinden. Vind het op zich wel lekker, maar merk dat bepaalde dingen gewoon blijven liggen. Nou jammer dan. Het is ook wennen. Heb de kleine net in bed gelegd en hopelijk gaat hij even slapen. Kan ik eindelijk even lezen.

Hoe is het met de kleine van jou? Hoop op weer een redelijke dag?
Geen knip helaas, mij hebben ze gewoon laten scheuren, net niet totaal. Heb nog een beetje last hoor, maar het mag geen naam hebben vind ik.

Ik pas mijn broeken ook nog niet hoor. Ze gaan wel dicht maar er kwabt vanalles overheen hihi.
Hey Hallo allemaal,

Sax: heerlijk dat je al eerder bij de osteopaat terecht kunt, want zolanghuilen dat is niet goed voor saxbaby, maar ook zeker niet voor je eigen gemoedsrust. Hoop dat het gaat helpen.

Linda: lekker geslaagd hoor!

Wat broeken betreft, kan hier gelukkig (vrijwel alle) broeken weer aan. Tuurlijk, buik blubbert nog wel, maqar ze gaan dicht en ik kan dan ook nog gewoon ademhalen (niet geheel onbelangrijk haha)

Lies: blijf maar lekker zwijmelen hoor! We zien je vanzelf wel weer hier verschijnen.

Kwimmie: wat is Finn stoer zeg! Hier kijken we altijd gewoon hoe het loopt met de voeding. Geven wanneer hij wil en laten hem drinken tot hij genoeg heeft. Dat betekend dat hij soms maar 80 drinkt en soms 140. Maken gewoon 140 aan (dwz 140 water en dan dikke 4 scheppen poeder) en zien wel wat hij opkrijgt. Zijn hier redelijk makkelijk in. Waren we met Wessel ook, leven volgens het principe " je eet zelf ook pas als je honger hebt en tot je vol zit" en zolang ze goed groeien maak ik mij totaal niet druk.

Op dit moment krijgt Sander om een uur of 8 een fles, en dan de volgende als hij wakker wordt (soms 0:00 soms 02:00) en dan komt hij na 4 uurtjes weer. Hebben wl geprobeerd ritme aan te passen zodat hij om 23:00 een fles krijgt en dan pas zijn lange ruk maakt (hij maakt nu namelijk 's middags wel een ruk van 6 uur tukken, maar 's avonds dus niet) maar goed, meneer heeft zijn eigen wil en dus valt hij niet te manipuleren. Ach, de lange nachten komen vanzelf wel weer een keer (was bij deWessel met 3 -4 maanden zover) En officieel is 5 uur slapen al doorslapen dus...........ben wel trot haha.

Heb hier een draagdoek van draagdoek.nl aangeschaft omdat Sander wel errug graag gedragen wil worden en de babybjorn niet voor hele lange stukken geschikt is. Knopen valt mij alles mee en Sander die vind het echt heerlijk.

Ga nu even stoppen, want ben officieel aan het werk voor mijn lief haha.

Zijn bezig om voor volgende week een winter bbq te regelen. Er zit nu nog geen glas in de uitbouw en dus gaan we er een bbq houden voor vrienden hihi.
Bedankt voor alle felicitaties!!!

Ben ik ook weer eens! Het was een erg druk maar ook superleuk weekend met een erg gezellig verjaardagsfeestje! Ze heeft genoten... en wijzelf ook van haar en van de gezelligheid! Iedereen had superleuke kadootjes meegenomen dus ze is ook echt goed verwend! En het koken met de buurvrouw was ook goed gelukt dus iedereen heeft lekker genoten van ons buffetje - was erg trots op mezelf! Ik was wel moe gisteren maar het was het waard,vind ik zelf tenminste

Nu eens even wat reageren op alles wat ik heb gemist!

Kwimmie, dat is lastig die allergie! Heb je er veel last van?

Tom slaapt soms 's nachts in een pyjama, bijv als ie een spijkerbroekje aanheeft. En als ie in z'n bedje slaapt heeft ie sinds een paar dagen ook een slaapzak aan. Die past hem perfect - zo'n zachte witte. mt 50/62 Hema - dus daar kan niets mee fout gaan.. En ik heb in zijn bedje een lakentje plus dekentje, het is niet echt warm op de slaapkamer dus dat leek me wel lekker!

Sax, hoe was het bij de osteopaat?
Bieteltje, valt goed mee hè dat knopen? Merk alleen dat Tom de minimonkey fijner vindt, hij blijft dan ook wat hoger hangen...draagdoek zakt wat sneller uit zeg maar... Met de minimonkey al een paar keer lange stukken gelopen en dan heeft Tom z'n "berenpakje" aan - soort van overall van lichtbruin betenstofje incl oortjes aan de muts en een staartje Echt superleuk van H&M 2jr geleden, nu hebben ze een donkerbruine variant...

Krijg dan ook veel complimentjes want hij ziet er met z'n dikke wangen zo schattig uit, echt zo leuk!

Wat gaaf zo'n winterbbq!

Ff snel posten want ben zo bang dat t straks weer fout gaat, ben zo terug!
Ik kan m'n broeken trouwens weer goed aan, wel nog btje een buikje en nog 4 kg zwaarder (waarvan 2 bij m'n borsten) dan 'vroeger'!

Lynx, beetje ritme kunnen vinden vandaag? Hier is het de ene dag beter dan de andere.. Ven wel flexibel dus kan er goed tegen.

Ik begrijp nu wel dat ze met fv wat meer 'regels' hebben over hoeveel enzo, bij bv is het blijkbaar erg 'in' en 'het best' om op verzoek te voeden (blijkbaar mogen babies ook zoveel bv drinken als ze willen, vreemd hè?), maar ik ben die zoete inval soms een beetje beu dus dan probeer ik wat regelmaat erin te krijgen. Maar soms is het ook wel lekker om een dagje niet op de klok te kijken en hem maar mijn dag te laten bepalen: zoals vandaag! Lekker chillen samen, fijn hoor
Even snel: morgen meer (als ik er de kans toe krijg ). De osteopaat voelde heel veel spanning in zijn nek en zijn schedelbeenderen zaten nog erg over elkaar heen geschoven. Het eerste wat ze vroeg is of hij een sterrenkijkertje was (wat inderdaad het geval was), want dat kon ze aan zijn lichaamshouding zien. De richels waar de schedelbeenderen over elkaar zaten geschoven zijn nu na 1 behandeling ook al een stuk minder en ze verwacht dat dit komende week helemaal verdwijnt. Saxbaby liet alles gelukkig heel goed toe. Ze gaat ervan uit dat 1 behandeling voldoende is. Volgende week moet ik bellen hoe het gaat. Ik hoop zo dat het helpt! Ze waarschuwde wel dat het kan zijn dat het de eerste 1,5 dag eerst slechter gaat. Dus als ik morgen niet hier ben weten jullie hoe laat het is, hahaha.
Jij bent niet zo van de fv regeltjes zie ik, Bieteltje! Misschien ook wel gemakkelijker met de tweede... Ben je toch wat minder onzeker,erk ik ook!

Nadine, hier willen wel graag een lesje van jouw zoon! Tom is 's nachts toch nog minimaal 1x wakker en slaapt daarna wel snel weer maar zo fijn doorslapen lijkt me ook wel super! Nu is het voeden om 23-24u (als we naar bed gaan), dan rond 3-4u en dan om 7-8u dus mag eigenlijk niet klagen maar zou stiekem ook wel weer eens een volle nacht willen tukken! Da's het enige nadeel van bv vind ik, verder geniet ik er enorm van!

Lieselotje, hoe bevalt het nu zonder kh? Lekker stuk rustiger?

Leuk om te lezen dat je zo enorm geniet! Hoe vinden de kids het? Vind je het fijn dat het zo druk is? Bij ons was het de eerste week wat rustiger, zelf voor gekozen en beviel me prima! Zou het zo weer doen...alhoewel manlief echt geen derde meer wil - zelf weet ik het nog niet: eerst maar eens volop van deze genieten

Sorry voor alle dingen waarop ik niet gereageerd heb, gaat soms zo snel hier dat ik niet meer alles kan bijhouden: erg gezellig!

Ik ga nu ff wat chippies pakken: voel een snaaiaanval opkomen!

Tot morgen!

Ps: ik ga woensdag voor de eerste keer trainen! Erg benieuwd hoe dat zal gaan... Al iemand van jullie gesport?
Succes en Sax!

Fijn dat die osteopaat zo goed alles zag en voelde en dat saxbaby het goed toeliet! Hopelijk heeft ie (en jullie dus ook) een goede nacht! Welterusten!
@ Choca, ik zou willen dat ik het was met die langslaper, maar dat is Finn van Kwimmie!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Oh sorry! Wat een geheugen (schaamsmiley)

Lees nu dat jij ook een cursus wil regelen van Finn....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven