**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Linda, ik heb nu wel geen hechtingen inhet vooronder , maar de vorige keer wel. Ik ben toen met naspoelen gestopt toen de kleur veranderde naar lichtroze. Ben toen overgestapt op vochtige doekjes. Je hebt het lang vol gehouden met de pampers, hahaha. Ik heb die dingen na 5 dagen weggegooid. Kreeg er een beetje incontinentie-waanbeelden bij.

Kwimmie, ik zeg: lekker niksen en je laten bedienen door je vriend!

Choca, jouw oudste is ongeveer even oud als die van mij (21 mnd). Heeft zij er moeite mee gehad met de komst van haar broertje of helemaal niet?

Nadine, de Bfree-fles ken ik niet. Ik ga morgen denk ik ook de ABC Dophilus halen. Vandaag sinds 16.00 uur niks dan enorme kramp. Is nu sinds een kwartier in slaap gesukkeld, maar ik hoef hem niet weg te leggen. Is hij veel te onrustig voor. Zo zielig. Ik heb via internet de lodger shelter besteld en ik hoop dat-ie snel binnenkomt. Dat scheelt een hoop spierpijn in de armen

Wij zaten gisteren te turven voor ons kraamfeest en kwamen op 65 volwassenen en 25 kinderen. Ik zie mezelf nu na die KS niet alle hapjes zelf maken, dus we hebben vanavond een afspraak gehad met een cateraar (patiënte van mij) tussen het gehuil van saxbaby door. Ik denk dat we dat maar gaan doen. Geeft een hoop rust.
Hey leedies,

Poe, veel geschreven hier zeg. Heb het weekend erg druk gehad, dus weinig online geweest haha.

Lies: jij klinkt echt zoooooo gelukkig. Heerlijk!

En voor alle dames met visite of gewoon drukke dagen, hier hebben wij met (in de buurt wonende vrienden en familie) afgesproken dat als de gordijnen dicht zijn overdag (want 's avonds altijd dicht ivm warmte in huis houden) wij ofwel slapen ofwel gewoon even geen zin in bezoek hebben. soms ga ik wel slapen, soms gewoon lui tv kijken of boekje lezen. heb ervaren dat als ik mensen zie, ik toch wel open doe en op deez manier komen ze niet eens de voortuin in hha. Voelt best goed om af en toe egoistisch te zijn.

Linda: auw, borstontsteking, gelukkig geen ervaring mee, maar kan niet lekker zijn. Hier trouwens ook gestopt met spoelen op het moment dat plassen niet meer prikte endaarna ook vochtige doekjes gebruikt.

Kwimmie: ik heb oefeningen van een mensendieck thereapeut (ook wel oefentherapeut genoemd) hierbij leer je spieren anders te gebruiken, wat echt heel goed werkt. Vaak simpele oefeningen die je gewoon op bed kan doen, maar die wel je buik en rug versterkt, waardoor je daar dus minder last van krijgt. had ik gekregen bij mijn BI en doe ze nu nog ivm rugklachten.

Dus misschien werkt het voor jou ook?? Vreemd dat je nu last van BI krijgyt, want meestal is dat toch juist in de zwangerschap ivm verweking door hormonen? Zou het wel even bij de dokter laten bekijken hoor. Sterkte

sax: ohhhhhhhhhhhhja het lijf na bevalling....... Ff omgekeerde psychologie toepassen (lees: jezelf in de zeik nemen) helpt altij heel goed bij mij. Dus gewoon 2 maten groter passen dan je altijd had en dan heel blij zijn dat je een kleinere maat aankan haha. Bij vero moda heb ik hele gave (wijde) shirts gekocht die echt perfect op een spijkerbroek kunnen en dan heupen en buik verhullen. Zijn lange shirts, wat wijder van boven en strakker aan de onderkant. Strakke deel net over de heupen en voila je ziet er niets meer van. Ook bij street one hebben ze van die heerlijke shirts (en didi en steps doen het ook altijd leuk)

Heb zojuist mijn positiekleding op MP verkocht dus definitief afscheid van een periode, best gek voelt dat, maar we weten vrij zeker dat we het bij 2 houden.

Choca en Sax onze oudsten zitten in dezelfde leeftijd. (onze zoon is in aug 2 geworden) hij reageert echt heel lief op Sander, heel veel kusjes geven, helpen met billen verschonen (lees: doekjes aangeven en soms iets hardhandig billen afvegen) maar kan soms ook echt jaloers zijn., Dan gaat hij ineens heel druk worden, of juist heel lief doen door bij mij te gaan zitten en Sander opzij te duwen. Probeer steeds in korte zinnen uit te leggen wat ik ga doen en wanneer hij aandacht krijgt en ook soms tegen Sander zeggen dat hij even moet wachten omdat ik even met Wessel bezig ben (dan hoort Wessel echt fysiek dat Sander niet altijd als eerste aan de beurt is)

Gisteren werd Wessel ineens heel jaloers en beet Sander in zijn handje. Toen (jaja Nanny eat your heart out) eerst Sander getroost, heel rustig Wessel bij de hand gepakt en in de gang gezet, daarna gezegd dat bijten echt stout is, hij sorry tegen Sander zeggen en een kusje geven. Pffffffffffff was echt trots op mijzelf dat ik rustig bleef haha.

Maar meestal is Wessel wel lief voor Sander hoor. Moet ook vaak om hem lachen, ligt hij bij Sander in de box, en Sander pakt zijn vinger, zegt Wessel heel dramatisch: ohhhhhhhhhh nee Sander, je mag niet knijpen haha.

Jullie trouwens ervaring met zindelijkheidstraining?? Nu ik nog thuis ben wil ik proberen hem zindelijk te krijgen. Hij wil soms wel op het potje, maar soms ook gillen (hij wil echt niet op de pot poepen),maar zou het zooooooofijn vinden om van die pampers af te zijn, Meneer eet alles mee en stinkt echt als een volwassen vent haha.

Nou, ga ff douchen (sta in luie modus) en dan ff naar buiten.

dagdag
hoi hoi,

hier een heerlijke morgen. na de fles van 7 uur samen met thijs in bed gaan slapen...tot 10 uur....voeden, douchen, kolven en zo wandelen.... relaxt dus.

sax: ja vond het zonde om ze niet te gebruiken....heb nu gewone maandverband....stuk beter..

wat een boel mensen voor het kraamfeest zeg! gezellig maar ook erg druk denk ik...

bieteltje: de gordijnen dicht doen is wel een idee al heb ik geen aanloop onverwachts gelukkig. iedereen komt op afspraak....

tot later!
Thanks Bieteltje, dacht ook dat het meer van tijdens de zwangerschap was, maar vlak erna blijkt ook nog te kunnen. Moet zeggen dat het al een heel stuk beter gaat nu ik even wat meer rust heb genomen. Het is ook gelukkig niet heel ernstig maar gewoon flink vervelend.

Hier een vreemde eend in de bijt . Ik vond die kraamverbanden heerlijk (kans bestaat dat dit door de vele hechtingen en flinke zwelling kwam haha) en ik vervloek gewoon maandverband. Het vooronder verstikt gewoon, gatver. Ben overigens al over op de inlegkruisjes en de dag dat het niet meer nodig is doe ik een dansje.

Pfft Sax wat veel mensen zeg, maar ik gok erop dat ze een beetje verspreid door de dag heen komen?

Wanneer gaan jullie weer starten met de pil, na 6 weken of wachten jullie de 1e menstruatie af? Omdat ik een klein probleempje heb in mijn eierstokken (pcos) kan het maar zo een dik jaar duren voor ik weer uit mezelf ongesteld ga worden, het kan echter ook zo zijn dat door deze zwangerschap het probleem zichzelf heeft opgelost. Kortom een klein dilemma aan deze kant.

Wat een heerlijke dagen zo met dat zonnetje he, vanaf morgen mag ik van mezelf ook weer lekker wandelen en dat ga ik mits het droog is dan ook lekker doen. Ook goed voor de lijn meteen
Ik durf mijn zwangerschapskleding nog niet te verkopen. Niet omdat er een derde komt, maar omdat ik anders helemaal geen kleren heb om aan te trekken. Onze oudste vertoont geen jaloers gedrag, maar is heel pieperig en ik merk dat-ie niet lekker in zijn vel zit. Zo zielig. Ik zou liever hebben dat-ie wel jaloers is en saxbaby knijpt ofzo, dan dit.

Dat klinkt goed, Linda tot 10 uur in bed!

Kwimmie, ik ga ervan uit dat iedereen tegelijk komt op de borrel, want die is van 14.00 tot 17.00. Heb je trouwens een vacuumverlossing gehad of niet? Kan me indenken dat de kans op BI dan wat groter is nml. Ik ben al weer begonnen met de pil. Twee weken na mijn bevalling.

Vandaag is de oudste naar het KDV en ik verbaas me iedere keer wat een wereld van verschil dat is. Ik heb zoveel tijd met alleen een baby in huis Nu ligt er ook genoeg administratie om te doen, dus ik moet mezelf een schop onder mijn kont geven dat ik dat ook daadwerkelijk ga doen! Eerst een paar broodjes rosbief wegwerken en dan ga ik iets doen.
Ai iedereen tegelijk, dat zal wel pittig zijn, maar ook wel weer super leuk.

Finn is idd dmv vacuum geboren na ruim 2u persen .

Ga er weer snel vandoor, volgens mij heeft ons mannetje honger.
@ Sax: die uurtjes van je kraamborrel zijn zo voorbij! Wij hadden van 10.00 tot 12.30 uur 't feestje. Om 12.45 uur was ook iedereen weg. En als je goede hulp hebt, merk je niks van die drukte. Wij hadden voor de kindjes via via een sprinkussen geregeld, maar ze zijn ook niet zo duur om te huren hoor, en je moet het weer meehebben natuurlijk....

De BornFree fles is een fles met een speciaal systeem dat er geen luchtbelletjes meer mee naar binnen gedronken kunnen worden, hij drinkt daardoor ook stukken rustiger. ff googlen, vind je 'm zo. Bij de drogist hebben ze 'm trouwens gewoon hoor.

@ Linda: BV bouw je af door één voeding per week te vervangen door KV. Helaas liep bij mij door het afbouwen m'n voeding zo erg terug, dat ik één voeding per 2 dagen kon afbouwen en was het in iets meer dan 'n week al gedaan. Ik heb er wel verdriet van hoor, ik had graag 'n maand of 4-5 willen geven, maar zo is het beter. Die eerste 4 weken waarin ik echt de borst heb gegeven, pakt niemand me meer af!! Dat was echt een pracht-ervaring!

Hier ligt een receptje klaar voor de mirena-spiraal. Door het stoppen met de BV zal m'n menstruatie eerdaags wel weer op gang komen en dan laat ik 'm plaatsen (aan het eind van de menstruatie moet dat)

Nou, allebei m'n jongens slapen, ik ga ook een poging wagen om een tukkie te doen!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Sax ff vraagje, was jij degene met een draagdoek van draagdoek.nl? Heb nu een minimonkey (en ene babybjorn) en beide dragen wel lekker, maar straks bij grote afstanden vrees ik voor mijn nek/schouders en dus overweeg ik een draagdoek. Weet dat iemand hier er ook ene had, maar weet niet meer wie (dacht dus jij haha) Ben erg benieuwd naar de ervaring hiermee.

tot later
Ik heb een tricotslen. Bij de eerste helemaal niet gebruikt, omdat die hyperactief was en dat vond ik eng in zo'n doek. Toen ik je berichtje las, dacht ik: O ja, ik heb zo'n ding. Saxbaby had weer veel krampen vanmiddag en wilde alleen maar tegen me aan liggen. Nu hangt-ie dus in die doek, zodat mama ook iets kan doen. Ik vind het nog steeds een beetje eng en heb de neiging toch met mijn handen te ondersteunen. Ik ben er nog niet echt over uit of ik het wat vind of niet. Je hoort het nog,hahaha.

Misschien is die Bfree-fles ook wel iets voor hier, Nadine. Ik dacht dat de infacol hielp, maar sinds gisteren zijn de krampen weer in volle hevigheid aanwezig.
Ga straks alles bijlezen en reageren. Merk dat als je een dag niet bent geweest je gelijk achter loopt. Wel heel gezellig hoor.

Las nog wel iets over kraamverband. Ik weet niet wat ik moet gaan gebruiken. Kraamverband gaat als een prop zitten, maar maandverband broeit alles stuk. Heb er gewoon last van. Alles brand en doordat het toch nog vochtig blijft gaat het zweten, plakken, broeien en de hele rataplan. Geen idee wat ik wel zou kunnen gebruiken. Ben bang dat het op deze manier nooit heelt. Hierdoor gaat het lopen ook amper, terwijl de pijn juist minder wordt....grrrr het leed dat bevallen heet!

Sorry maar dat was even weer 1 van mijn frustraties! Nu weer de klaagmodus uit en bijlezen.

Tot later! xx
Jeetje weer veel geschreven vandaag. Ik heb er weer een drukke dag opzitten. Heb echt het idee dat een dag te weinig uren heeft. Kom echt niet aan alles toe dat ik wil doen. Vooral het huishouden is een groot frustratiepunt omdat ik er nauwelijks aan toe kom, ben echt al blij als ik gestofzuigd heb en een was heb weggewerkt. Net het konijnenhok schoongemaakt en daar waren de konijnen mij erg dankbaar voor, geloof ik. Was echt al weer een aantal dagen geleden. Arme beestjes worden wel een beetje verwaarloosd nu de baby er is. Voor Silje er was, kwam ik echt vele malen per dag met ze knuffelen, nu hoogstens even s ochtends en s avonds even snel iets lekkers geven en weg ben ik weer.

Gisteren dus eerste dag dat ik Silje bij de oppas heb gebracht. Mijn stiefmoeder. Dat ging hartstikke goed. Ik vond het wel een beetje moeilijk, vooral het afscheid nemen. Voelde echt raar, voelde me een soort van leeg. Eenmaal bij mijn broer, was ik zo druk bezig met hem geruststellen (hij was erg nerveus voor de operatie) dat ik bijna geen tijd had om me druk te maken over Silje. Gelukkig verliep de operatie goed, het viel allemaal reuze mee. Gewoon wildvlees weggesneden langs de tandvlees. Was wel heerlijk om haar weer op te halen. Lekker lang met haar geknuffeld toen we weer eenmaal thuis waren.

Vandaag naar het consultatiebureau geweest. Silje groeit prima. Is ook al een lange meid. 54 cm, ze ligt net boven het gemiddelde volgens de mevrouw die haar had opgemeten.

Moest daar ook over de bevalling praten en ik merk dat ik daar nog steeds erg veel moeite mee heb. Ook nu ik dit schrijf staan de tranen weer in mijn ogen. Weet niet precies waarom ik het nou zo moeilijk kan verwerken. Misschien moet ik er juist meer met mensen over gaan praten. Toch denk ik ook. Waarom miep ik nou zo erg, ik heb toch een gezond kind, alles is toch weer goed gekomen?

Deze week blijf ik er maar aan denken wat de arts tegen me zei. Ik bleek namelijk een streptokokinfectie te hebben gehad en dat wisten de artsen al voor mijn bevalling. Ik had eigenlijk een antibioticakuur moeten krijgen voor de bevalling, maar helaas was dit nooit doorgegeven aan mij, door een miscommunicatie bij de artsen. Die streptokokinfectie was niet gevaarlijk voor mij, maar Silje had tijdens de bevalling hiermee geinfecteert kunnen raken en voor haar was dit dan levensgevaarlijk geweest. Pas nu dringt het eigenlijk tot mij door dat zij gewoon had kunnen sterven. Gelukkig is alles goed afgelopen en ik probeer dit ook los te laten maar toch wordt ik emotioneel als ik hier aan denk. Ook de bevalling die zo anders liep dan ik had verwacht en omdat ik aan het einde van de bevalling zo ziek was, heb ik haar geboorte ook niet 100% bewust meegemaakt. Vind ik ook best moeilijk. Mijn partner is ook niet zo'n prater dus ik heb ook niet echt een uitlaatklep. Ben blij dat ik tenminste jullie nog heb, waar ik mijn gevoelens mee kan delen.

Las trouwens dit weekend in een boek hoe belangrijk de eerste uren met je baby zijn en de eerste kraamweek, bijvoorbeeld voor de hechting. Ook dan moet ik weer huilen omdat Silje toen op de IC lag. Heb nauwelijks met haar kunnen knuffelen. Begin dan gelijk bang dat ze daar misschien iets aan over gehouden heeft. Als ik er rationeel naar kijk zal dat allemaal wel meevallen en ik ben nu de hele dag met haar in de weer dus zal ze alsnog wel aan me hechten, maar soms nemen de gevoelens gewoon overhand...

Heb gisteren ook een belangrijke beslissing genomen. Ik heb samen met de lactatiedeskundige besloten om te stoppen met de borstvoeding. De melkproductie wilde maar niet echt op gang komen. De frustratie liep erg hoog op omdat ik de laatste dagen zelf nog minder (hoe is het mogelijk) kolfde dan eerst. Na een hele dag kolven had ik zelfs niet genoeg voor 1 voeding! De lactatiedeskundige zei dat het waarschijnlijk kwam omdat Silje en ik gescheiden waren de eerste week en ook door de stress die de nare bevalling met zich mee had gebracht. Hopelijk kan ik als we een tweede kindje krijgen dan wel borstvoeding geven. Ze zei dat het maar uiterst zelden voorkwam dat het een lichamelijke oorzaak heeft. Ach ja, dat is dan een schrale troost. Vind het wel erg jammer dat ik Silje geen BV kan geven. Voelt toch als een soort falen als moeder en ik vond het gewoon erg knus als ze aan de borst lag...

Bleh meiden! Voel me echt een beetje labiel vandaag. Zal ook wel door vermoeidheid komen. Heb de laatste dagenen nachten alle voedingen op me genomen om mijn partner een beetje te ontlasten omdat hij natuurlijk overdags naar zijn werk moet, maar het breekt een mens wel op hoor moet ik zeggen zo weinig slaap.

Sorry voor deze klaagzang en dat ik even niet op jullie berichtjes heb gereageerd. Voel me echt even bagger.

En sorry voor het volgens mij nogal warrige, onsamenhangende berichtje.

Nogmaals, vind het echt fijn dat ik hier mijn hart kan storten.

Bedankt voor jullie luisterend "oor" meiden!
voor jou Visje. Klaag maar lekker even van je af hoor. Ook daar zijn we voor . Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent van het nieuws over die streptokokkeninfectie en dat er vaak door je koppie gaat wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren. Natuurlijk weet je ook dat alles goed is, maar de hormonen gieren nog door je lijf en daardoor ben je gewoon even wat emotioneler en labieler. En dan ook nog die borstvoeding die niet helemaal wil lukken in combinatie met vermoeidheid dat komt er nu gewoon allemaal uit. Je zult zien dat je nu wat beter kunt slapen en je wat meer rust krijgt dat je je een ander mens gaat voelen. Het is ook niet niks allemaal met zo'n eerste kindje, weten wij veel wat we allemaal kunnen verwachten. Maak je over die kleine meid geen zorgen, die is nu al helemaal gek van d'r mama hoor. Er is toch ook niemand op de wereld die liever is dan jij
Ik denk dat het heel goed is, Visje, dat je het van je af schrijft. Jammer, dat je er met je man minder goed over kan praten. Ik ken het verhaal van de verminderde hechting als je je kindje de eerste uren niet bij je hebt. Ik geloof er niet in. Mijn oudste werd nadat hij geboren was ook direct afgevoerd en ik heb absoluut niet het idee dat ik daardoor minder aan hem gehecht ben of andersom.

Heb je nog een eindgesprek met de gyn of VK? Dan zou ik alle vragen en verwijten die je hebt opschrijven en met ze bespreken.

O, enneh dat huishouden daar moet je je niet druk over maken hoor! Probeer eerst maar zelf lekker in je vel te komen en een ritme te krijgen met Silje. Trouwens, mijn huishouden is na de geboorte van de oudste nooit meer geworden wat het was. Dat wordt alleen maar erger naarmate ze ouder worden en meer tijd en aandacht vragen en meer rommel maken. Ik denk dat je moet proberen om jezelf daarbij neer te leggen. Niet alles kan tot in de puntjes. En dan is het belangrijker dat je jezelf een goede moeder vindt dan een goede huisvrouw

En als de wiedeweerga je partner 's nachts of 's avonds laat een voeding laten doen! Niks hem ontzien hoor, je hebt samen een kindje gekregen en neem van mij aan dat werken minder druk is dan de eerste weken met je eerste kindje.

Vat het niet verkeerd op hoor, mijn kritiek, maar je moet echt aan jezelf denken en accepteren dat je niet alles perfect kunt. Het is zo dubbel om moeder te zijn. Ik weet nog dat ik bij mijn oudste mezelf wel voor mijn kop kon slaan, omdat hij op een gegeven moment smetplekjes in zijn liezen had doordat ik hem niet goed afdroogde. Gelukkig kan mijn man op dat soort momenten erg goed relativeren en me weer met beide benen op de grond zetten.

Ik hoop dat het er morgen weer wat zonniger uitziet allemaal voor je.
Ik heb even bijgelezen.. nu m oet ik nog tijd zien te vinden om te reageren. Maar helaas.. moet opschieten, want half 10 komt er weer visite ...

Onthou even dat ik terugkom op het ziek zijn tijdens de bevalling van Visje.... Daar wil ik nog wel iets over kwijt.

En kom op meid! Een eerste kind is echt zo'n vreselijke verandering. Gaat gepaard met een enorme chaos in je hoofd. Maar dat komt echt goed.... Dikke knuffel

En de rest zwaai zwaai.... Vandaag wordt verder ook niets. Morgen is de kraamhulp weg en krijg ik het wat rustiger dus dan reageer ik weer wat meer uitgebreid op iedereen.

xxx
Lies, zeg je nu echt morgen gaat de kraamhulp weg en dan krijg je het wat rustiger? Zet ze je zo aan het werk dan
Klinkt inderdaad wel grappig! Je zou nu rust moeten hebben want morgen moet je alles weer zelluf doen - alhoewel de mannen mogen ook wat doen hè?

Ik loop ff naar de bakker en dan naar een veel te dure speelgoedwinkel waar ze veel te veel leuke dingen hebben Ben benieuwd of er nog wat leuks blijft plakken...

Uitgebreid reageren zal pas lukken als de kids op bed liggen, tot dan!

Wel alvast een dikke voor Visje!

Hopelijk gaat het vandaag wat beter met je...
Visje hoe gaat het vandaag met je? Ik hoop een heel stuk beter .

Wij moeten straks voor de 1e keer naar het CB, ben echt zo benieuwd hoe zwaar Finn nu is. Spannend dus hihi.
Toch nog eerst een kort vraagje: wanneer mag je ook alweer in bad? Als je niet meer vloeit? Of ook als het nog maar een ieniemieniebeetje is af en toe...?

Spannend Kwimmie! Wij hebben vrijdag een afspraak...ben ook erg benieuwd!
Choca, officieel als je niet meer vloeit, maar ik ga zelf al vanaf week 2 weer gewoon in bad.

Ben benieuwd, Kwimmie, wat Finn is aangekomen. Ik hoef pas 9 november voor de 1e keer, dus dat duurt nog even.

Saxbaby is sinds gistermiddag niet in orde. Heel veel krijsen en nu al 2x na de fles alles weer uitgespuugd. Zo zielig. En natuurlijk weer terwijl ik vanochtend naar mijn werk moest. Gelukkig woont oma vlak bij en die heeft even anderhalf uur opgepast. Nu slaapt-ie gelukkig even.
Bedankt voor jullie lieve reacties. Vandaag gaat het weer wat beter, al hoewel s avonds de vermoeidheid het ergst toeslaat en de emoties dan ook het hoogst oplopen. Was wel erg fijn om gisteren even mijn hart bij jullie te luchten. Jullie reacties doen me ook goed Iedereen een terug van mij!

Sax: je hebt gelijk eigenlijk moet ik mijn partner niet ontzien, maar ik vind het dan zo zielig voor hem als hij zwaar vermoeid naar zijn werk toe moet. Maar ja, je hebt gelijk je kiest samen voor een baby, moet je er ook samen voor zorgen.

Ik ga ook zeker bij de nacontrole over twee weken bij de gyn de bevalling bespreken. Ik heb er toch wel heel veel vragen over.

Ook wil ik meer weten hoe het komt dat zij vergeten zijn mij antibiotica voor te schrijven en mij te vertellen over die streptokokinfectie. Toch wel een stomme fout eigenlijk...De gyn zei tegen mij in het ziekenhuis voor ik weg ging dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap, hier meerdere controles voor moest krijgen tijdens mijn zwangerschap. Sommige vrouwen dragen blijkbaar een streptokokinfectie "standaard" met zich mee, had ik begrepen en hebben daar verder geen weet en last van, maar voor de baby kan dit dus fataal zijn.

Hoe was het bij de CB Kwimmie. Is Finn als flink gegroeit?

Over het in bad gaan, ik vloei nog steeds een beetje. Ben wel al sinds dit weekend ( na drie weken dus) in bad gegaan. Was heerlijk! Had het echt gemist!
heej meiden,

die luiers zijn idd niets..maar gewoon maandverband vindik ook niets....ik heb zo'n broei idee.....voor inlegkruisjes is het nog echt te hefitig helaas. zou het ook super fijn vinden als het voorbij is.

ik heb geen tips voor je lynx. behalve dan alles uit als je op de bank of in bed gaat en een handdoek eronder leggen....gewoon luchten dus.

kwimmie ben je er lekker even uit geweest?? het weer was lekker om te wandelen. hij was het bij het cb???

nadine: de wijkverpleegkundige had mij aangeraden om de tijd tussen het kolven steeds te vergroten, zodat er vanzelf voedingen wegvallen. ben juist zo bang dat ik ga ontploffen anders.

visje: je moet ook niet teveel willen hoor.....je moet het rustig aan doen...jij kan het niet alleen...zoals er al iemand heeft gezegd. Je moet het samen doen. mijn man doet 's nachts de eerste voeding en ik de 2e of de vroege.....hij moet wel werken, maar mijn dag is ook niet altijd even relaxt...zou best een dagje willen ruilen met werken om te kijken hoe dat is.. ik merk gewoon dat als ik te weinig slaap krijg ik weer labieler ben. dus slaaptekort is helemaal niet goed voor mij..

het is fijn om te horen dat silje het zo goed doet! Nu jij nog meissie!! denk aan jezelf!

choca nog wat gekocht?? ik wil ook zo graag in bad..volgens mij mag het als je niet meer helder rood vloeit.....

sax wat sneu dat hij niet lekker is......voel je je niet machteloos dan?

x
Hey Hallo allemaal:

Allereerst Visje Enne, Sax heeft vreselijk gelijk. Je man kan best ff een voeding doen en dan uitrusten op werk. Proberen we hier ook te doen, want anders draai je echt door hoor. Wij hebben het hier zo geregeld dat vriend de laatste fles doet en ik de nachtfles, krijgen we toch allebei wat rust.

Kwimmie: hoe was het op het cb? Finn lekker gegroeid?

Oei, Sax ook een verspuger. Zo vreselijk zielig en vooral ook goor. Heb er een soort van " angst" aan overgehouden. Steeds als Sander de fles krijgt houden we grote hydrofielluiers in de aanslag voor het geval dat (lees: vannacht zat het bij mij tot in mijn haren)

En Lies.........rustig als de kraamhulp weg is??????? Dan heeft zij het wel heel goed geregeld bij je haha.

Hier een heel grappig dagje. Eerst met de jongens naar het bos geweest, waarbij Wessel elke 10 meter eikels ging rapen en dan heel parmantig met een tasje aan de hand doorliep. Ook mooie paddestoelen gezien en hij was er van overtuigd dat kabouter plop daar woonde. Heeft mij echt enkele minuten gekost (en lachende voorbijgangers omdat we heel hard plop bleven roepen) voordat hij geloofde dat Plop toch echt niet thuis was.

Daarna heeft hij heul ff geslapen en zijn we met de zindelijkheidstraining begonnen. Eerst in boxertje laten lopen, resultaat (van 13;00 tot nu) 3 natte boxer, en drollenspoor in de kamer (hij riep heel heel hard oeioei grote poep en rende al kakkend door de kamer in zijn (inmiddels) blote kont. Maar goed, toch ook 3 keer op het potje geplast en mijn vloer is nog nooit zo droog geweest haha.

Ga nu verder aan het eten (goulash mmmm)
Voor de mama's van de spugende kindjes onder ons... Is het gebruik van johannesrbroodpitmeel (jhbpm) niks voor jullie?

Dat hebben we bij onze eerste heel lang gebruikt, die spuugde ook zoveel. Door het jhbpm dikt de voeding wat in als het in de maag zit waardoor het wat makkelijker "blijft zitten"

@ Linda: ieder heeft zijn eigen manier, tis net wat jij het fijnst vind. Bij de 2de ging het afbouwen heel snel maar bij de eerste merkte ik dat de kolfopbrengst geleidelijk aan terug liep en ik heb eigenlijk niet op springen gestaan toen. Anders moet je eens googlen op "afbouwen BV".

Ik ga snel het eten voorbereiden. Man is een paar uurtjes aan het werk, zoon 2 slaapt (eindelijk) en zoon 1 wordt zo door oma thuisgebracht.

Liefs

O ja, Visje een dikke knuffel voor jou!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Heej meiden,

Nou Finn zit inmiddels bijna een kilo boven zijn geboortegewicht, hij is nu 4798 gram en 57cm. Met beiden dus iets boven de middellijn, maar wel gelijkmatig, perfect vonden ze. We hoeven hem nu zelfs niet meer perse binnen de 4u te voeden, maar mogen er max 6u tussen laten zitten. Kortom Kwimmie en vriendlief zitten vanavond braaf op blote knietjes met gevouwen handjes te bidden dat Finn dit snel oppikt hihi

Nog even lekker een stukje gelopen, wat een heerlijk weertje toch he . Met het vooronder gaat het weer een stukje beter, pak zowel 's morgens als 's avonds voor het slapen 2 paracetamolletjes nu en pak wat meer rust. Mensen die me kennen liggen krom van het lachen dat ik nu toch eindelijk eens een keer echt naar m'n lijf luister, dat heeft toch bijna 31 jaar geduurd

Hebben jullie al nagedacht over de eerste keer weer fietsen. Echt mijn schoonzusje zei het laatst tegen me en ik vind het me toch een pak een gek idee hihi. Alsof je zo over dat zadel kunt zakken haha. Kortom ik rolde van de bank van het lachen dat dat opeens zo'n gek iets lijkt.

Ow wat heerlijk klinkt dat zeg Bieteltje, bij iedere paddestoel Plop roepen. Dat lijkt me echt ultiem genieten.
Wow, bijna 1 kilo erbij!! Goed zeg! Hoop idd dat Finn wat minder voedingen ook een goed plan vindt!

Ik heb al gefietst trouwens, vantevoren niet echt bij nagedacht eigenlijk...was dat buurvrouw me complimenteerde dat ik dat alweer kon!

Man is nog aan het werk en dochter en ik hebben gevuld omeletje met stokbrood en komkommer op (was weer btje inspiratieloos), we gaan nog even kleuren en puzzeltjes maken (haar grote hobby!) en dan 2x Bumba kijken en naar bed!

We hebben straks niets gekocht bij de speelgoedwinkel, ik wilde kijken voor een poppenhuis of een loopfietsje - eerste was erg duur (of is >120 euro normaal) tweede hadden ze niet.

Zo lastig om een leuk kadootje voor haar te kopen - en eigenlijk heeft ze het toch niet helemaal goed door en is ze vast heel blij met de Bumbatandeborstel die ik vorige week bij het Kruidvat heb gekocht

Later meer! Nu even puzzelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven