Lang geleden... deel 3

15-08-2009 22:56 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vrouwen

met een verleden

van onveiligheid,

weet je welkom.

Samen vertrouwen ontdekken,

dat is de titel van het plaatje

wat ik vond.

Samen ontdekken we hier

dat een verhaal verteld mag worden

dat ruimte ingenomen mag worden

dat je je mag uitspreken

dat je mag zijn wie je werkelijk bent

met alles wat in je leeft.

Vervolg op Lang geleden... deel 2:

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Wurmpje schreef op 18 oktober 2009 @ 10:37:

Claire, dank voor je mooie woorden. Ze raken me. Het is fijn te horen dat iemand die een beetje snapt hoe of wat vertrouwen in me heeft. Want oei, natuurlijk twijfel ik nu bij tijd en wijlen ineens aan alles.

T is nu al een eigenwijs wezentje, dat wurmpje in mn buik. Sjongejonge.

Nou skatten, ik ga weer afsluiten, anders spuug ik jullie onder.

Sterkte allemaal!!

Ja dat getwijfel is mij niet vreemd, en nu al helemaal niet. Al zitten we een in een totaal andere situatie, ik geloof op mijn beurt weer in jou! En Ev schreef dat je ze in mij geloofd....dus die cirkel is mooi rond

En dat je een eigenwijs wondertje in je buik hebt is natuurlijk meer dan logisch . Eigen-wijs is goehoed!

Sluit idd dan maar snel af, ik heb namelijk net gedoucht

*zet nu ook de comp uit en sleur mezelf de deur uit*
Ha meiden.

Niks mis met een flink eigenwijs mini-wurmpje, zou ik zeggen. Zij of hij laat weten dat ze er is, heel goed! Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Beter dan dat *op latere leeftijd* nog moeizaam aan de hand van een therapeute te moeten leren.

Ik hoop dat je je gauw beter voelt, ook lichamelijk!

En ik geloof in jullie allemaal!

Vanmorgen heb ik eindelijk weer eens een muzieksessie gehouden, haha, privé-therapeutisch meezingen is dat. Ik heb een tijdlang gehad dat ik veel cd's heb gemaakt: muziek gedownload, alles wat ik leuk vond, hoesjes gemaakt, cd gemaakt dus. Muziek voor alle stemmingen en alles door elkaar. Nu was er niets op de radio en pakte ik weer eens een cd. En ja hoor, daar was zo'n lekker meeblèr-nummer. Denk aan Janis Joplin 'Cry baby', of Bette Midler. Héérlijk. Dan pak ik de Wii-afstandsbediening of de hond zijn kluif, zet het volume op 15 of zo en ga heel hard meezingen en -springen. EM zit het dan ietwat overdonderd aan te kijken, maar moet stiekem wel lachen. Ach, hij is dit gewend van mij! En het is té lang geleden dat ik dit deed (waarom doe ik het niet vaker? het helpt!). Meiden, een aanrader is dit. Je voelt je daarna een stuk bevrijd!

Vanmiddag naar een vriendin en ook daar eten. Leuk! EM vermaakt zich zelf thuis maar - oh, daar maak ik me ook niet druk om, dat komt wel goed. Hij moet de hond wassen, lekker klusje voor hem.
Goedemorgenmiddag,

Ik net een stukje op hyves geschreven. Wilde jullie even laten meegenieten

Heerlijk EV zo lekker met muziek bezig zijn, heb je gisteren nog gekeken naar de geschiedenis van de popmuziek? Al die oude coryfeeën van vroeger die voorbij kwamen? Ik vond het geweldig om weer eens te zien! En lekker te kunnen meezingen.

Sterkte Wurm met eigenwijsje en de kwalen. Hormonen..

Ik heb er op een andere manier wat last van

Lees ik hier over lensproblemen, blijkbaar hangt het in de lucht. Ik ben deze week één verloren. Gelukkig heb ik zachte lenzen en lag er al een nieuw setje klaar. Ik heb 's morgens vanwege de kou nogal traanogen en heb er gewoon eentje uitgetraand. Liep ik op het werk met één lens in, dat focust niet echt goed.

Virtuele hug voor jullie allemaal, ik stuiter nog ben een beetje ongeconcentreerd dus sluit eerst maar weer af.
Ik zie het al voor me EV! Hoe jij door de kamer danst met EM en Elmerhond als toeschouwers!

Lynne, ik ga straks je stukje op hyves lezen. Ben beneuiwd.

Ster, ik maak me een beetje zorgen... Ze zeggen vaak: geen nieuws is goed nieuws, maar daar ben ik bij jou niet zo zeker van..

Hoe is het met je?
Jaa, van die heerlijke leef-je-uit-op-de-muziek-sessies. Bij mij gaan die vaak gecombineeerd met gezang waar de katten geen pap van lusten.

Claire, ik ga zo op hyves lezen, en laat daar dan weer weten dat ik in jou geloof, oke?

Appel, hoe is het ondertussen? Voelt t nog okee.

Lynne, ook jou ga ik zo op hyves lezen. Lekker, verse lenzen!

Hier wel productief bezig, ondanks Eigenwijsjes tegenzin. Gister ontzettend goede dag gehad, en ik merkte meteen dat ik ook meteen blijer en vrolijker in mn velletje zat zonder kwaaltjes.

Zometeen even een slaapje doen, en dan vanmiddag nog weer wat verder knutsenprutselen in huis.
Klinkt goed, Wurm.

Hier vanmiddag therapie gehad, was goed. Ook plannetjes voor in huis én misschien ga ik toch wel weer het paardrijden nieuw leven inblazen, ik heb mijn laarzen en cap alvast opgeduikeld van de zolder. Alvast wat sfeer proeven.

Zingen doe ik er trouwens ook nog bij, dat uitleven. Hond en man zijn inmiddels gewend aan deze uitbarstingen, haha.
Wurmpie is een eigenwijsje dus..

Heb je nog fijn geknutseld?

Het gaat wel goed. Wel heel erg gespannen voor morgen.. weer emdr. Heb me vandaag ontelbare keren in moeten houden om niet af te bellen.

Ga zo Greys kijken bij een vriendin. Altijd gezellig!

Fijne avond! Liefs!
Appel, alvast heel veel sterkte voor morgen. Je kunt het!!
Toitoitoi Appel!!!

En veel plezier met Greys (en de co-assistent!!! ).

Heb uiteindelijk niet meer geprutst. Enkel geslapen en daarna gekookt. Vond ik ook een prima prestatie haha. En zo gesoooond joh.

Kword geloof ik melig van hangerigheid. Who's joining?
Hoi allemaal

Leuk EV dat je wilt gaan paardrijden!Ik mag volgende week zondag mee met een duinrit eindelijk!!(daarvoor ben ik uiteindelijk eigenlijk weer lessen gaan nemen en nu met de winter in aantocht weet ik niet of ze nog regelmatig gaan dus daarom ben ik er extra blij mee)De instrucrise vond me goed genoeg als ik maar op een rustig paard zou gaan ik heb natuurlijk wel die ervaring van vroeger maar nu moest ik me weer opnieuw bewijzen dus da's best spannend.

Morgenochtend word mijn oma begraven dus ga zo naar bed..
Sponge, extra sterkte voor morgen!

En voor jou ook Appel!!! Goed dat je niet hebt afgebeld. Uit je post blijkt zoveel weerstand, daarom vind ik het ook zo dapper dat je wél gaat!

Ik zal aan jullie denken morgen.

Wurm wat fijn dat je je nu zo lekker voelt!!

En EV ik heb vandaag ook door de kamer gedanst (zingen nog nét niet, durf ik alleen in de auto) en het hielp idd!!! Even lekker wegzinken in vrolijke muziek!! Heerlijk! Goede tip dus! Vroeger deed ik dat ook vaak, als klein meisje stond ik al overal bij te dansen . Goed om dat gewoon eens weer te doen, zo thuis.
Sponge, heel veel sterkte!!

Claire en EV, misschien leuk om mee te doen aan zo'n dansprogramma?

Wel leuk als je je zo kan laten gaan!

Ik doe het ook weleens, met appelhond als publiek.

Vertrek zo richting emdr afspraak. Heb zo geen zin. Het is zo heftig...
Ha, wat fijn dat ik je geïnspireerd heb, Claire!

Lynne, jij vroeg nog of ik de geschiedenis van de popmuziek ook had gezien. Ja, maar niet tot het einde. Dat heb ik verder opgenomen, en heb daar gisteravond ook weer een stuk van gezien. Die Leo Blokhuis weet véél! Ik krijg alweer echt een 'Top 2000-gevoel', dat is weer zover voordat je het weet.

Appel, je leest dit niet meer, maar ik denk aan je. ik hoop dat het goed gaat! Dappere vrouw die je bent.

Wurm, grijns. Ik heb plannen met de zolder, maar er moet eerst nog afgetimmerd en geïsoleerd worden (en een dakraam geplaatst). En jouw klusplannetjes en ideetjes werken inspirerend. Dus schrijf vooral lekker door over wat je zoal in huis aan het knutselen bent.
Sorry voor mijn afwezigheid.

Het gaat heel, heel slecht met mij.

Lieve lieve Wurm, zwanger! Het is je zo erg gegund. Gefeliciteerd lieverd

Sponge, heel veel sterkte. Gecondoleerd met je oma, wat naar.

Lieve appel, sterkte vandaag.
Het was echt heftig!

Ik moest stoppen omdat het niet meer ging. Bleef hangen op een heel angstig gedeelte.

En daar zit ik nu nog in. Ik ben bang, boos. Vooral op mezelf. Ik lig daar, en kan geen kant op. Ik kan niets, doe niets.

En ik weet niet hoe ik hier uit moet komen. Ik probeer te blijven denken wat de therapeut gezegd heeft, maar het dringt niet tot me door. Ik weet het wel, maar kan er niets mee.

Voel me zo klein. Zo bang, Zo vies. En heb zoveel pijn.
Zelfs rondhangen op het forum is geen afleiding.

Ik voel me zo klote... Ik hang ergens in het verleden en kom er niet uit.
Appel is er iemand die je kan bellen?

Ik heb ook iemand gebeld om langs te komen.

Voor het eerst.

En ze komt gelijk. Want ze weet dat als ik bel het serieus is.

Sterkte mop.
He Appel, wat klote joh.

Tekenen, schrijven, gillen, dansen.. kortom: uiten.

En daarna afleiding.

Maar da's nogal makkelijk gezegd vanuit hier op de bank, waar ik zelf niet eens tot afleiding kom.

Fijn dat je iemand gebeld hebt Ster.

Even zelf het heft in handen nemen. Sterkte!
Wat naar Appel,

Ik sluit me aan bij ster, kun je iemand bellen? Contact maken met iemand?

Doen hoor! Je bent het waard om goed voor te zorgen!

He wurm!

Ja dat is ook een goede! In beweging komen. En bedenken dat het nu 2009 is.

En ster ook voor jou veel sterkte!
Ik heb vriend gebeld toen ik thuis was. Gezegd dat het wel ging en hij zich geen zorgen hoeft te maken.

Ik kan vriendin bellen, maar dan? Ik kan niet goed verwoorden wat er speelt. Kon het tegen de therapeut ook niet.

Krijg het er niet uit.
Ja Appel.. doe wat nodig is om er weer uit te komen. Wat heb je nodig? Ik vind het trouwens niet goed van je therapeute dat ze je zo laat weggaan. Mijn therapeutes zijn altijd heel zorgvuldig daarin en checken echt of het weer gaat. We doen of praten op het laatst van de sessie bewust even over héél iets anders. Forum is niet genoeg, je hebt meer nodig, denk ik.

En Ster, wat goed dat je iemand gebeld hebt. Ik hoop dat je je straks beter voelt.

Sterkte meiden!!
Dat weet ik Claire.. ik weet het. Maar kan er niets mee nu.

En dat gillen heb ik gedaan wurm. Maar daar word ik alleen nog maar onrustiger van.

En de stemmen maken me helemaal gek.
Klopt EV dat deden wij dan ook,

Wat bij mij wel hielp was een stom spelletje doen na een heftig gesprek.

Zij vroeg me dan hoeveel 5+8 is bijvoorbeeld.

Of we benoemden automerken oid.

Appel, bedenk goed dat dit gevoel weer weg gaat, echt waar!
Ha, ik vond dat trouwens de eerste paar keer zo stom! Maar het hielp me wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven