Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Weer een hurray, uit Duitsland ditmaal! Dit keer een écht heel erg leuke en lieve, heel uitgebreid... dat vind ik zo leuk. Doe zelf ook altijd mijn best om uitgebreid te reageren...

Gelijk weer een nieuw adres aanvragen :P
*zucht veel kaarten onderweg zonder hurray's*

Hier rustig voor de postbode, één kaart. Een lottokaart uit Spanje maar liefst.
Hondjewoef: Bedankt ook voor je aanbod voor de evt kaart van waddeneiland. Ik denk dat het zo gaat lukken met mn strandkaarten. Anders kan ik er nog op terugkomen.

Om nog even antwoord te geven op mijn ziek zijn: Ik heb zowiezo niet zo veel geluk op gezondheidsgebied. Moet vaak behandelingen ondergaan in ziekenhuis en daarna keldert mijn weerstand altijd enorm naar beneden. Nu heerst er vanalles dus kreeg ook ik een oor- en keeltontsteking en koorts enzo. Onstekingen gaan beter maar voel me nog steeds ziek en blijf vreselijke hoofd en nekpijn houden.

Wat een supermooie kaart zeg die je naar japan stuurde!!

JJ die kaart die jij hebt gehad is coool. Ik zou daar ook helemaal blij van worden. Ik hou heel erg van kleurtjes.

Het is hier inderdaad druk Teveel afleiding voor Kozoo.. moet morgen tentamen doen, maar kan me niet concentreren, ga ik hier 'even' kijken en dan zit je zo alweer een poos. Foei.
Aan de studie, Kozoo!

Het is de dag van de nieuwe landen voor mij! Mijn tweede kaartje mag naar Wit Rusland. Ook nog nooit iets heengestuurd! Het is een meisje wat net 8 dagen lid is en gek op het Euro Song Festival.. Ze wil graag zo veel mogelijk over andere landen, plaatsen, natuurgebieden weten, dus heb een mooie kaart van Exloo gestuurd (met natuurgebied en schaap uiteraard).
@Kozoo, foei ga leren.

Ik heb zojuist twee adressen aangevraagd, Duitsland en Tsjechië.

Maar wat moet ik met zo'n profiel????

"Hi, I am Czech, from Brno. I like traveling and I like post cards with view of nature and cities.

Hola, soy checa, la ciudad donde vivo se llama Brno y tiene unos 400.000 de habitantes. A mí me gusta viajar, dar paseos en el campo, hacer photos digitales, leer, escuchar la música etc. En cuanto a las tarjetas postales, prefiero con las vistas de ciudades, naturaleza etc."
Volgens mij zegt hij in het Spaans dat hij van digitale fotografie houdt en iets met muziek en verder volgens mij iets van multiviews van steden of van de natuur.

(ik spreek trouwens geen Spaans, dit is wat ik ervan maak haha.)

Op die Argentijnse profielen staat ook bijna alles in het Spaans.

Tja niet echt vol, maar je kunt vast wel een geschikt kaartje vinden. Jij laat toch ook wel eens foto's die je zelf maakt afdrukken als kaart. Misschien zoiets?
Gewoon een kaart van Limburg sturen, Steph... misschien een stukje in het Nederlands/Limburgs schrijven :P
@jokejacket leuk kaartje heb je ontvangen!

@steph, gewoon een kaartje met een nl-view sturen of zo eentje van idrukker als je die hebt. Je kunt nog moeite doen om een vertaalsite te gebruiken maar dat zou ik zelf waarschijnlijk niet doen.

Hier nog geen hurray's maar wel 3 nieuwe kaarten ontvangen: China, Japan en Taiwan. Waarvan een hele leuke en de andere twee wel oke maar zeker geen favoriet....

Ik ga trouwens niet naar de meeting in Amsterdam, net iets te ver en te duur met de trein om dan bijna alleen maar tijd op te maken aan kaartjes schrijven. Een andere keer ga ik misschien eens kijken of ik aanwezig kan zijn.

quote:Jokejacket schreef op 20 oktober 2009 @ 14:50:

Gewoon een kaart van Limburg sturen, Steph... misschien een stukje in het Nederlands/Limburgs schrijven :P

Ik stuur wel een Limburgse vlaai op!!!!

Snap niet dat een Tsjechishe haar halve profiel in het spaans heeft staan, ze spreekt en leest alleen haar eigen taal en engels.
quote:chrisy1 schreef op 20 oktober 2009 @ 14:52:

@steph, gewoon een kaartje met een nl-view sturen of zo eentje van idrukker als je die hebt. Je kunt nog moeite doen om een vertaalsite te gebruiken maar dat zou ik zelf waarschijnlijk niet doen.

[/i]

Of aan Kozoo vragen, die spreekt spaans ;)

Maar kozoo moest leren...

(vertaling is al gegeven hierboven, klopt!)
Damned, vlaaikaarten op. Dan een natuurkaart van de Idrukker.
Aha, Kozoo vragen is natuurlijk ook een optie
Haha, Kozoo, je begrijpt nu wel dat je alle Spaanse profielen mag gaan vertalen?!
quote:Jokejacket schreef op 20 oktober 2009 @ 15:28:

Haha, Kozoo, je begrijpt nu wel dat je alle Spaanse profielen mag gaan vertalen?!Laat Kozoo maar met rust ze is aan het/moet leren!
quote:Laat Kozoo maar met rust ze is aan het/moet leren! Oke juf steph
Zojuist een kaart ontvangen uit de USA. Een mooie kaart met een oude foto van de schrijfster haar overgrootmoeder en het zusje daarvan.
Bijzonder Gavia... Heb je gevraagd om oude foto's? Ik zou wel raar opkijken als je ineens een foto van iemands oma ofzo krijgt... wel leuk, maar in eerste instantie misschien vreemd.
Ja klinkt inderdaad misschien een beetje vreemd, maar ze heeft van die foto een kaart laten drukken. Dat vergat ik er even bij te schrijven. Dus als ze het niet had geschreven dan was had het een doodnormale kaart kunnen zijn uit een winkel.

En ik hij voldoet aan twee eisen een black&white en een afbeelding met kinderen erop.
Nouuuwww.. krijg ik een kaartje uit Portugal

Kijk ik op de voorkant: een gratis kaartje van Vodafone !!!

Heb dan ook alleen maar een 'thanks' in mijn berichtje achter gelaten
Gavia, dat is een bijzonder kaartje zeg.

Sweetcandy, dat is niet netjes nee. Misschien een idee om je profiel aan te passen, heb ik ook gedaan,met No ad postcards.
Wat ik me nou afvroeg he..

Adcards.. Ik dacht dat AD stond voor ArtDeco.

Maar met Adcards wordt eerder de gratis boomerang kaarten enzo bedoeld toch? Is het dan iets met Advertising ofzo?

wie oh wie weet er antwoord?
quote:Kozoo schreef op 20 oktober 2009 @ 18:24:

Wat ik me nou afvroeg he..

Adcards.. Ik dacht dat AD stond voor ArtDeco.

Maar met Adcards wordt eerder de gratis boomerang kaarten enzo bedoeld toch? Is het dan iets met Advertising ofzo?

wie oh wie weet er antwoord?Ik dacht voor advertising maar kan ook idd ArtDeco, profiel even aanpassen no free cards please dan maar.
Mijn profiel wel met wat wie ik ben enz weggelaten:

I prefer to recieve postcards with landscapes from your country or your home-town or animals from your country.

I also like UNESCO postcards.

I also like speedskating stadiums or Olympic stadiums.

Please no moonmin postcards,cat, children, adpostcard, freecards or drawingpostcard.

But if you have one of these in stock then if you send them I won't be mad ad you.

Is dit netjes of te veel?
Is goed toch Steph.

He ik kreeg ooit eens een kaart van een olympisch stadium in een of ander aziatisch land. Weet zo ff niet meer uit mn hoofd welk land het was. Vanaf de buitenkant gezien. Als je wilt kan ik je wel een fotootje sturen?
Kozoo, als ik je niet van je studie afhoud dan mag je er een foto van opsturen hoor.

Kun je mij via pc mailen/u2u-en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven