filet american

20-10-2009 11:15 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Dom ben ik, koop ik gister verse filet am, vergeet ik m met boodschappen uitladen in de koelkast te zetten. 4 uur later kwam ik erachter dat ie nog in mijn tas zat. (kamertemp. was inmiddels denk ik wel 25 graden)

En heb ik m *oeps* nog snel in de koelkast gezet.

Zit m nu aan te staren, zal ik het nog opeten of heeft ie al te lang buiten de de koelkast gestaan, en wordt ik er straks ziek van?
Ik zou die filet niet meer opeten.Het had misschien nog wel gekund als je hem gisteren gelijk had opgegeten,maar nu er weer een nacht overheen is gegaan had ik het risico niet genomen.

Ik werk bij een slager en wij raden de klanten ook aan om met filet,rosbief enzo extra voorzichtig te zijn.Als je bv gaat lunchen de filet niet te lang op tafel laten staan,en na een feestje waarbij het wel op tafel heeft gestaan restant gewoon weggooien.Zeker met warm weer.

Bij ons zit er in de filet trouwens gewoon verse tartaar en een saus,en dat word ook regelmatig gecontroleerd.

En het is zeer onwaarschijnlijk dat je in nederland gekke koeienziekte oploopt.Van elke in nederland geslachte koe word eerst een monster van hersenen en merg getest voor de koe word vrijgegeven.
Hahahaha, moet opeens denken aan mijn (zuinige) schoonmoeder die filet in de vriezer had gezet en het met een verjaardag serveerde, ik dacht dat het kip saté was zooo bruin hihi ik geloof niet dat iemand er iets van heeft gehad.
quote:Lunax schreef op 20 oktober 2009 @ 13:32:

[...]

Nou..mager?! In de saus zit toch echt flink wat mayonaise over het algemeen hoor Vergeleken met amerikaanse rommel is het mager
Lunax, vergeleken met het gemiddelde Amerikaanse voedsel!
Ach kijk, misschien ben ik een beetje voorzichtig met rauw voedsel, dat wil ik graag toegeven. Maar sommigen van jullie denken er ook net iets te makkelijk over.
Maar johnny, je kan van elk soort voedsel wel iets krijgen. Je verhoogt risico op kanker, levercirrose en weet ik veel wat. Als je bang bent voor BSE bij rauw vlees, tja dat vind ik wat overtrokken. Tuurlijk kan het voorkomen dat je een keer iets eet wat niet meer goed is. Nouja, dan krijg je voedselvergiftiging. Daar ga je niet dood aan hoor
quote:JohnnyCake schreef op 20 oktober 2009 @ 13:09:

Dat is weer een ander verhaal Liv Jij haalt ze erbij
Mijn filet werd na een dag in de koelkast een beetje wittig/grijs! Is het dan ook bedorven, of hoe zit dat??
Door het eten van rauw vlees verhoog je fors de kans op darmkanker. Dat is gewoon een feit. Jammer, want ik vind filet ook heerlijk. Carpaccio helemaal. Ik eet het zo heel af en toe eens, en nu mag ik het niet omdat ik zwanger ben. In filet van de supermarkt zitten wel erg veel conserveringsmiddelen, kleurstoffen e.d. ook niet echt gezond te noemen.
...
Is dat zo Queenie? Volgens mij verhoogt rood vlees de kans daarop, niet rauw vlees.
Rauw vlees is toch ook rood vlees? Maar het is zo ja.
...
Als je gaat kijken welke voedingsmiddelen kankerverwekkend zijn, kun je maar beter stoppen met eten geloof ik.
Google maar eens op Filet American en kanker of rauw vlees en kanker. Vooral bewerkt vlees zoals ham en salami verhoogt de kans op kanker met 60%.
...
Nee hoor, misschicken, er zijn echt heel veel alternatieven. Je moet er alleen wel iets voor willen doen.
...
Niet dus, want ik ben gek op filet en het is nog mager ook.
Tja, je hoeft het voor mij niet te laten hoor.
...
quote:queenie1 schreef op 20 oktober 2009 @ 15:49:

Google maar eens op Filet American en kanker of rauw vlees en kanker. Vooral bewerkt vlees zoals ham en salami verhoogt de kans op kanker met 60%.

Maar dat heeft weer met iets heel anders te maken, dat bewerkte vlees.

En ik héb gegoogled, maar alleen maar sites gevonden die bevestigden wat ik al zei: rood vlees kán de kans op kanker vergroten. Dat heeft dus niks met rauw an sich te maken.
quote:misschicken schreef op 20 oktober 2009 @ 15:48:

Als je gaat kijken welke voedingsmiddelen kankerverwekkend zijn, kun je maar beter stoppen met eten geloof ik.

Mensen zien ook nooit het verschil tussen "het is kankerverwekkend" of "het kán de kans op kanker vergroten"

Mijn motto: alles met mate en vooral genieten.
Is filé echt zo mager dan? Wist ik niet..

Goed dat ik het weet Dan kan ik er nog meer van genieten dan ik al deed.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Liv, wat is het precieze verschil tussen die 2? Zijn bijvoorbeeld sigaretten kankerverwekkend of kunnen ze de kans op kanker vergroten?
quote:La Vie en Rose schreef op 20 oktober 2009 @ 17:50:

Is filé echt zo mager dan? Wist ik niet..

Goed dat ik het weet Dan kan ik er nog meer van genieten dan ik al deed.Nee, echt niet. Het vlees an-sich wel maar het wordt bij elkaar gehouden met mayonaise (in de saus). Plakje kipfilet is echt beter voor je lijn hoor
Gelukkig vind ik dat ook erg lekker, kipfilet.

Maar zo héél veel mayo zit er niet doorheen toch?

Ach, er zijn heel veel verschillende soorten filé trouwens, het smaakt altijd wel anders.

Die van de Hoogvliet met uitjes vond ik lekker, die verkopen ze nu niet meer, alleen de naturel. Of die van mijn plaatselijke kleine supermarktje op de hoek, die is echt goddelijk. Die is dan ook zelf en vers gemaakt.

Die van de appie vind ik wat minder..
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Die van de Appie is idd wat de kunstmatig ofzo. De lekkerste filet hier in het dorp komt gewoon bij de slager vandaan. De versgemaakte komt er toch het beste af denk ik zomaar.

En kipfilet is ook lekker
quote:Katherina schreef op 20 oktober 2009 @ 17:53:

Liv, wat is het precieze verschil tussen die 2? Zijn bijvoorbeeld sigaretten kankerverwekkend of kunnen ze de kans op kanker vergroten?Nou, niet dat ik er nou zo heel veel van weet, maar wat ik wel weet is dat sigaretten kankerverwekkend kúnnen zijn. Niet iedereen die rookt, krijgt kanker toch? (al is roken wel een erg groot risico, zoveel weet men nu wel)
quote:Liv schreef op 20 oktober 2009 @ 22:03:

[...]

Nou, niet dat ik er nou zo heel veel van weet, maar wat ik wel weet is dat sigaretten kankerverwekkend kúnnen zijn. Niet iedereen die rookt, krijgt kanker toch? (al is roken wel een erg groot risico, zoveel weet men nu wel)En zo is de kans als je veel rauw/bewerkt vlees eet 60% groter dat je kanker krijgt. Kijk, het maakt mij niet uit hoor, maar als jij elke week 2 bakjes filet leegeet en je weet vrijwel zeker dat je daarvan kanker krijgt, maar je vindt het te lekker om te laten staan, tja, ik weet niet hoor. Je vraagt er m.i. dan wel een beetje om. Ik zou er wel wat voorzichtiger mee zijn.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven