filet american

20-10-2009 11:15 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Dom ben ik, koop ik gister verse filet am, vergeet ik m met boodschappen uitladen in de koelkast te zetten. 4 uur later kwam ik erachter dat ie nog in mijn tas zat. (kamertemp. was inmiddels denk ik wel 25 graden)

En heb ik m *oeps* nog snel in de koelkast gezet.

Zit m nu aan te staren, zal ik het nog opeten of heeft ie al te lang buiten de de koelkast gestaan, en wordt ik er straks ziek van?
Hey Queenie, dat is een opmerkelijke statistiek. Weet je zeker dat dat klopt? De kans dat je kanker krijgt met 60 procent verhoogt, dan heb je bovenop alle andere risicofactoren (uitlaatgassen, in de zon liggen, verbrande toast eten, roken en eigenlijk ademen in het algemeen) zo goed als garantie dat je kanker krijgt. Ik waag dat te betwijfelen, maar jij hebt ongetwijfeld andere gegevens anders zou je het hier niet zo boud neerzetten. Ben benieuwd!
Ik ook.

En Queenie, nu zeg je weer dat je van 2 bakjes filet vrijwel zeker kanker krijgt. Hoe kom je daar toch bij? Ik vind dat nogal uitspraken hoor.
Nogmaals, je hoeft mij niet te geloven. Het is gewoon echt slecht voor je. Er zijn zo ontzettend veel mensen die kanker krijgen. Grotendeels ligt dat aan de eetgewoontes. Als je alleen maar onbewerkte producten eet, geen E-nummers, geen toegevoegde troep, vrijwel geen rood vlees, is de kans dat je kanker krijgt nog maar 3%. Alleen erfelijke factoren spelen dan nog maar mee.
...
Nee, ik hoef jou inderdaad niet te geloven. Zeker gezien het feit dat je niet met onderbouwde cijfers komt of met wetenschappelijke bronnen die bevestigen wat je hier beweert.

En wat je ook nu weer roept over die 3% en erfelijke factoren: sorry, maar ik vind dat behoorlijk ongenuanceerd en opruiend zelfs.

Dat gezond eten goed voor je is zal niemand ontkennen trouwens.

Maar goed, ik laat het hier maar bij. Word alleen altijd een beetje dwars van mensen die van alles roepen, maar niks kunnen onderbouwen.
quote:nessemeisje schreef op 20 oktober 2009 @ 11:24:

Dat je het niet mag eten als je zwanger bent, wil nog niet zeggen dat het verder heul slecht is voor je. Ken weinig filet-americain-doden.

Damn, nou heb ik trek in filet americain. En ik mag niet. ik ook niet, heb zelfs zitten twijfelen of ik het topic wel zou openen...... maar heb er al zin in sinds ik de titel zag
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik vind het bij filet americain altijd lijken alsof het elk moment tot leven kan komen... dat is de enige reden waarom ik het niet eet en niet in mijn koelkast wil zien staan.
Dan heb je zeker ook geen rauw gehakt in je koelkast Bianca?
@Liv, ik hou er ook over op, want mensen willen het niet geloven omdat ze niet bereid zijn het te laten staan. Google is your friend en zegt echt voldoende. Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en dat is voor mij duidelijk genoeg. Dit is mijn laatste post hierover.
...
Queenie, waarom kom je dan niet met al dat wetenschappelijke onderzoek? Je kunt toch niet verwachten dat mensen alles geloven wat je zegt zonder enige onderbouwing, dat doe je zelf ook niet neem ik aan.
Queenie, je lult er nu echt omheen. Mensen willen het niet geloven omdat ze niet bereid zijn het te laten staan?? Sorry, maar ik eet hooguit 1 keer per maand filet. Dus het 1 heeft écht niks met het ander te maken.

Zolang jij niet anders kunt zeggen dan: google maar (en dat heb ik dus gedaan) geloof ik inderdaad helemaal niks van wat je hier beweert. Lijkt me niet meer dan logisch. Volgens mij heb jij gewoon ergens de klok horen luiden, maar die klepel ben je nogal kwijt....
Hier gaat elk weekend er ook een bakje doorheen,heerlijk op een toastje of op een schijfje komkommer.Belegd met een gesnipperd uitje op een pistolet. En ben er nog nooit ziek van geweest!
quote:queenie1 schreef op 21 oktober 2009 @ 10:54:

[...]

En zo is de kans als je veel rauw/bewerkt vlees eet 60% groter dat je kanker krijgt. Kijk, het maakt mij niet uit hoor, maar als jij elke week 2 bakjes filet leegeet en je weet vrijwel zeker dat je daarvan kanker krijgt, maar je vindt het te lekker om te laten staan, tja, ik weet niet hoor. Je vraagt er m.i. dan wel een beetje om. Ik zou er wel wat voorzichtiger mee zijn.

Iets genuanceerder mag het wel hoor. Woordje zeker ben ik het ZEKER niet mee eens. Een verhoogde kans, a la. Maar dan nog heb ik alleen maar artikelen gelezen waar het om andere vleessoorten ging en niet om een klein beetje filet american. Ik wil dus niet beweren dat je geen gelijk hebt, ik zou alleen graag willen lezen wat jij hierover hebt gelezen. Ik heb duidelijk een ander artikel gelezen dus ben zeer benieuwd naar jouw artikel.

Zou je die hier willen plaatsen of mailen naar mylenevalerie@hotmail.com?

Alvast bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven