Snel samenwonen......met succes!!!!

20-10-2009 21:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag ervarinen want volgens mij gaat het gebeuren!!!!!!!
Dag 3 woonden we samen (hele rare omstandigheden hoor haha!) en we zijn nu 4,5 jaar samen met een kindje van 8 maanden.
ik bedoel ervaringen natuurlijk
ooooooo wat leuk
Na twee weken woonden we samen en inmiddels zijn we 9 jaar en twee kindjes verder en drie jaar terug getrouwd:)

Hele goede ervaringen dus!
Leuk! Fijn! Gefeliciteerd! Regel je wel alles goed? Ook op papier?

Als het goed voelt, goed zit dan zal het ook wel goed lopen met samenwonen. Hoelang zijn jullie samen eigenlijk? Wat is snel?

Zelf vind ik binnen 3 jaar snel. Wat dat betreft gingen mijn vriend en ik in hogesnelheidstreinvaart.
Hier net zoiets. Alles ging heel natuurlijk. Nu 6 jaar samen.
Na 2 dagen woonden we samen,

nu 3,5 jaar verder, 18-06-2010 gaan we trouwen! :-)
.
wow ben blij zulke positieve verhalen te lezen,ik denk zelf ook je kan jaren wachten ,maar geeft ook geen garantie op succes
Binnen half jaar woonden we samen, twee jaar met veel plezier samen gewoond nu alweer ruim een jaar vrijgezel. Maar dat lag niet aan het samenwonen
Hij kwam en ging niet meer weg

15 jaar later besloten we dat het niet meer werkte
Na 4 weken woonden we samen.En dat doen we nu al ruim anderhalf jaar met veel plezier!
na 3 maanden samenwonen, na een jaar getrouwd en na 12 jaar gescheiden.
Op de dag dat we elkaar voor het eerst zagen(na 2 jaar contact via papier en een heel verhaal, omstandigheden), trokken we bij elkaar in en na 8 jaar zijn we nog steeds heel gelukkig samen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Vanaf dag één.

Hij bleef slapen en is nooit meer weggegaan. Drie maanden later hebben we zijn spullen maar gehaald

Inmiddels meerdere verbouwingen achter de rug om van 'mijn' huis,ons thuis te maken. Samen een hond aangeschaft.

En we hebben nu trouwplannen. Zijn inmiddels drie jaar samen.
2 ervaringen:

Ervaring 1:

Vanaf de eerste date gelijk samenwonen, na een jaar getrouwd en weer 7 maanden later gescheiden.

Ervaring 2:

Opzoek naar woonruimte, huisbaas was leuk, na een week sliep ik bij hem in bed, al 2,5 jaar en zeer gelukkig samen.
quote:Zoey_ schreef op 20 oktober 2009 @ 21:49:

na 3 maanden samenwonen, na een jaar getrouwd en na 12 jaar gescheiden.

Sorry, moest gewoon lachen
Het ligt maar net aan de personen en de relatie denk ik. Ik en mijn vriend zijn beide jong en in andere levensfases (hij werkt en ik studeer) tussen ons zou het niet goed werken omdat we beide nu nog teveel aan onze vrijheid zijn gehecht. Met mijn ex woonde ik na een week samen en dat hebben we 10 maand volgehouden. Lag niet aan het samenwonen dat we uit elkaar gingen. Meer aan zijn ex die hij niet kon loslaten.
Eerste vier maanden waren we afwisselend in zijn en mijn huis samen. Daarna écht samen gaan wonen en meteen de pil bij het oude zooi gelaten. Nu bijna zes jaar en 2 kinderen verder en weet je, ik heb nog steeds kriebels in mijn buik!

Biboo, spannend moment voor je dus! Ik ben nogal makkelijk in veranderingen en maak me (misschien te) weinig druk om praktische zaken (ook wat betreft van, waar moet je heen in het geval het niet blijkt te werken etc). Komt tijd, komt raad, dat is iets om dan op te lossen.

Veel geluk samen!

Wel leuk trouwens dat er nog meer succes-storys zijn. In mijn omgeving zijn ze wat conservatiever ingesteld . Jullie veel last van commentaar van de omgeving gehad?
Ik woonde eerst samen en kreeg toen verkering... geld dat ook?

Hij had een huis, ik had een kamer nodig, we werden huisgenoten en toen werden we flieft.

Nu zijn we 16 jaar en 3 kinders verder...

(gelukkig niet andersom!!)

Succes!
quote:Pilous schreef op 20 oktober 2009 @ 21:57:

[...]

Sorry, moest gewoon lachen

Vind het trouwens nog steeds wel gelden als succes-story van snel samenwonen. Ik zit nog maar op de helft van de 12 jaar en ik noem dat al een succes.

Haha...dankje.
biboo, ik wil me nergens tegenaan bemoeien wat mijn zaken niet zijn hoor, maar...

vroeg jij je pas nog niet af of het verstandig was je nieuwe vriend bij je thuis te laten komen omdat hij je kinderen nog niet kende en alles?

denk je dan dat samenwonen nu een goed idee is?

de meeste ervaringen die ik hier lees zijn van mensen zonder kinderen, althans, die worden niet genoemd dus ik neem even aan dat die er ook niet zijn...

mijn vriend en ik hadden ook eigenlijk al heel snel het gevoel van: ja, wij willen samenwonen. maar omdat ik kinderen heb uit een eerdere relatie willen we die de tijd geven om rustig te wennen. zou dat voor jou niet ook een goed idee zijn?

ik gun het je van harte natuurlijk en ik ben blij dat je zo gelukkig bent met deze man! alleen, hou je hoofd erbij he...
Hier ondertussen 8 jaar samen en 2 prachtige dochters rijker. Ik ben direct van de vorige relatie in deze gestapt en daar nog steeds erg blij mee. Doordat mijn vorige relatie op de klippen gelopen was gene woning dus direct bij hem intrekken was het logische gevolg.

Eerste periode was best lastig soms omdat je verwachtingen niet perse hetzelfde hoeven te zijn maar praten is dan een prima oplossing .

Geniet er van en ga er voor als het goed voelt zou ik zeggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven