Naaien =)
vrijdag 30 januari 2009 om 22:19

maandag 19 oktober 2009 om 18:23
Dames wellicht ben ik niet aan het goede adres, maar misschien kan één van jullie mij verder helpen. Ik wil een jurk na laten maken (helaas heb ik op een vintageveiling mis gegrepen, maar wel de afbeeldingen van de jurk opgeslagen), maar het is een nogal ingewikkelde (bovenlijfje is gedrapeerd) en stof is chiffon. De jurk is eentje uit de jaren 60 en wordt helaas niet meer gemaakt. Nu ben ik op zoek naar een echt goede kleermaker. Qua geld en afstand (woon zelf in Rdam) maakt het mij niet zoveel uit (omdat ik er echt verliefd op ben), maar qua afwerk stel ik hoge eisen. Het moet gewoon perfect zijn (heb ooit een rok na laten maken door een Turkse kleermaker, maar ben niet tevreden over het afwerken). Wie kent toevallig een echt goede naaister die ook opdrachten van buitenstaanders afneemt?

dinsdag 20 oktober 2009 om 09:06
@ Cat, wow, die lange witte jurk met opdruk is gaaf! Zoiets wil ik ook nog gaan maken.
Ik ben nog niet verder gekomen met naaien, weinig tijd. Maar ik heb er nog steeds zin in!
Kleermakerskrijt heb ik ook, van Sorbo...gewoon in de supermarkt gekocht. Zo'n blauw potloodje ken ik wel, mijn moeder had dat ook, roze en blauw. Je krijgt het idd niet zo goed meer uit de kleding.
Ik ben nog niet verder gekomen met naaien, weinig tijd. Maar ik heb er nog steeds zin in!
Kleermakerskrijt heb ik ook, van Sorbo...gewoon in de supermarkt gekocht. Zo'n blauw potloodje ken ik wel, mijn moeder had dat ook, roze en blauw. Je krijgt het idd niet zo goed meer uit de kleding.
dinsdag 20 oktober 2009 om 19:20
Wat leuk dat er toch nog dames zijn die het willen leren om hun eigen kleding te maken. Als hobby of als noodzaak het maakt niet echt uit. Maak al heel veel jaren mijn kleding en ben begonnen met viva patronen. Heb er pas wat geplaatst hier
http://car.messageboard.nl/37083/index.php
http://car.messageboard.nl/37083/index.php

woensdag 21 oktober 2009 om 20:13
@ Cat: Ja, die witte bedoel ik met de plooien aan de voorzijde en dat striklint! Ik heb echt zitten hannessen met die plooien welke kant ze op moesten en ik was ook nog de werkbeschrijving kwijtgeraakt.... En toe 'ie eindelijk af was stond 'ie me voor geen meter Maar goed, wel weer een goede oefening natuurlijk!
@ Hangmat: Superleuke jurk! Mijn volgende project wordt ook zoiets. Heb je het patroon uit de Knipmode?
@ Hangmat: Superleuke jurk! Mijn volgende project wordt ook zoiets. Heb je het patroon uit de Knipmode?
vrijdag 23 oktober 2009 om 19:20
quote:Cat23 schreef op 23 oktober 2009 @ 16:12:
Haha herkenbaar Merel. Zo heb ik al een stuk of vijftien rokken en nooit gedragen. Ik draag bijna altijd ene jeans.Haha, ik heb echt precies hetzelfde! Ben oa weer begonnen met naaien zodat ik wat afwisseling heb, maar daar komt het bijna nooit van.... Alhoewel ik afgelopen week wel voor het eerst in een zelfgemaakt rokje naar het werk ben gegaan! En daar kwam ik er gelijk achter dat het toch veel handiger is om de volgende keer weer gewoon een jeans aan te trekken
Haha herkenbaar Merel. Zo heb ik al een stuk of vijftien rokken en nooit gedragen. Ik draag bijna altijd ene jeans.Haha, ik heb echt precies hetzelfde! Ben oa weer begonnen met naaien zodat ik wat afwisseling heb, maar daar komt het bijna nooit van.... Alhoewel ik afgelopen week wel voor het eerst in een zelfgemaakt rokje naar het werk ben gegaan! En daar kwam ik er gelijk achter dat het toch veel handiger is om de volgende keer weer gewoon een jeans aan te trekken