Iemand aangereden > geef je iets?

21-10-2009 11:58 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik toen ik 's avonds een parkeervak uitreed een jongen (18) op een brommer aangereden. Ik had hem stomweg niet gezien, kon mezelf wel voor m'n kop slaan. Resultaat: hij knalde op de auto en ging onderuit, waardoor zijn brommer een aantal schuurplekken aan de lak opliep. Allemaal verzekeringswerk, we hebben de schadepapieren direct ingevuld en de jongen heeft aangegeven dat hij het allemaal erg fijn vond hoe wij ermee omgingen / hem behandelden. Behalve een schaafwond bij hem en bij beide van ons de schrik in het lijf geen letselschade. Nu ben ikzelf ook wel eens aangereden en kreeg toen een envelope met geld, maar had toen wel wat meer letsel. Van anderen die weleens aangereden zijn, hoorde ik dat ze een bosje, een doos bonbons, etc. hebben gekregen. Ik vond de envelope met geld leuk, maar wel wat overdreven. Ik twijfel of ik de jongen iets zal geven, maar zo ja, wat? Of voldoet een oprecht telefoontje?

Wat is 'normaal' / leuk / netjes in deze? Wat zou jij doen?
Ik zou een bloemetje sturen, meer niet als er verder geen schade is.
Ik zou ook voor een bloemetje gaan, of misschien in dit geval omdat het een jongen is een cd of biosbon met een kaartje erbij.
Niets.

Heb 'n paar keer 'n aanrijding gehad door schuld van een ander en daar kreeg ik ook niets extra's boven het verzekeringsgeld en schadevergoeding van 'n letselschademaatschappij.
Ik wilde eerst ook voor een bloemetje gaan, maar vroeg me dan af: wat heeft zo'n jongen daar aan? (woont nog thuis)

cd- of bioscoopbon is ook wel een goeie!
Een kaartje met een kadobon/boekenbon/biosbon??

Natuurlijk helemaal niet echt nodig, maar wel erg aardig vind ik!

Eeeeh, ik neem aan dat Zijn brommer beschadigd was? (in je OP staat Mijn brommer)
Ah mustarda.... sorry.
Ik zou voor een beetje blikschade verder niets geven. Bij enorme schrik wellicht een telefoontje en bij letsel bloemen, kaartje en telefoon.

Wij hebben eens iemand echt letterlijk van de snelweg afgereden en ondanks dat de mevrouw niets mankeerde, haar auto was wel total loss, ben ik de volgende dag naar een bloemist gegaan om een enorm boeket te laten bezorgen, heb ook nog een kaart gestuurd later. We hebben niet meer gebeld, denk omdat we een (positieve) reactie terug kregen van haar die het zeg maar afsluitend werkte.

Zelf is mijn man wel nog maanden bezig geweest met herstel en kostte eea ons zo'n 15.000 gulden + de bloemen.
Ik vind dat je niets iets hoeft te geven. Het wordt toch allemaal netjes afgehandeld? Of is het om je eigen schuldgevoel af te kopen?

Je zou hem kunnen bellen om nogmaals je excuses aan te bieden, maar ik neem aan dat je dat al hebt gedaan. Gezien er verder geen schade is zal ik het gewoon achter me laten.
Misschien wordt het wel niets, het was gewoon een ongelukje... Die jongen was de schrik ook zo weer te boven. Maar stom van mij blijft het wel!

En ik dacht dat het wel attent zou zijn om hem iets te geven. Hij heeft er uiteindelijk ook alleen maar rompslomp aan (verzekeringspapieren invullen, schade aan brommer laten taxeren, ...)
Misschien niet nodig om iets te geven, en zeker wel attent om dat te doen!

In elk geval iets van je laten horen, even vragen hoe het nu gaat en of hij nog ergens last van heeft. Dat zou ik wel op prijs stellen in elk geval!
quote:diedietje schreef op 21 oktober 2009 @ 12:06:

In elk geval iets van je laten horen, even vragen hoe het nu gaat en of hij nog ergens last van heeft. Dat zou ik wel op prijs stellen in elk geval!Dat heb ik wel gedaan. Hij heeft nergens meer last van.
Ik ben lang geleden ook aangereden, door een taxi, ik heb toen een bos bloemen gehad, ik vond het wel leuk, was niet echt mee bezig was 7 jaar. Ik zou ook een bloemmetje doen met wat lekkers erbij ofzo ! Lief dat je hier aan denkt, en snap ook dat de schrik er bij jou is ingeslagen suc6
Is niet nodig, maar het maakt het leven zo veel leuker omdat zo'n knul waarschijnlijk ooit ook zo zal handelen als hij schade maakt.

Goed voorbeeld doet goed volgen.

Al is het maar een puntzak schepsnoep, het gaat toch om het gebaar?

Natuurlijk wordt de schade vergoed, maar die knul moet waarschijnlijk een week op de fiets als hij zijn brommer moet laten spuiten; heel vervelend vinden ze dat, als ze eindelijk iets met pk onder hun kont hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou in ieder geval geen bloemen doen.
Een positief gebaar is nooit weg....zou idd een biosbon doen dat ze met zijn tweetjes naar de bios kunnen....15-20 eu ofzo (weet niet zo goed hoe duur bios overal is)

Ik had zoiets waarschijnlijk wel gedaan...vindt ie vast wel leuk en idd misschien doet hij dat ook wel bij iemand die hij per ongeluk aanrijdt....
Ik vind die bioscoopbon wel een goed idee, aan bloemen zal hij idd wel niet zo veel hebben.

Het is idd niet nodig, maar wel erg aardig.
Toevallig is mijn dochter een paar weken geleden aangereden door een oudere vrouw, dochter op scooter en vrouw in de auto. Dochter kwam er met flinke schade van de scooter en ook wel flinke schrik vanaf.

Alles is netjes afgehandeld maar we hebben verder niks van de mevrouw gehoord, en wij hebben hier thuis wel gezegd dat een aardigheidje naar onze dochter toe wel erg leuk zou zijn geweest. Dus ik zou zeggen doen, dat zal zeker gewaardeerd worden! Ik zou dan ook gaan voor wat snoep (bv bij jamin hebben ze speciale etiketten met sorry ofzo) of een bon voor de bioscoop ofzo.
Snoep? Bloemen?

Snoepboeket!

Wat een leuk idee, zo'n zak of pot met snoep en een sorry-sticker! Vind het inderdaad ook wel fijn idee om nog iets van me te laten horen. Is voor hem toch gewoon allemaal niet leuk (en hij zal die pk onder z'n kont inderdaad ook wel missen, als zijn brommetje gespoten moet worden).
Ook leuk zo'n bosje snoepjes!
Zijn ouders zijn trouwens met vakantie en hij is alleen thuis, dus dacht aan een mandje met wat etenswaren. Of is dat te praktisch?

Of de ongezonde variant: zakjes chips en biertjes??
Ik zou voor een bioscoopbon of zak snoep gaan! Lief dat je er aan denkt, denk dat hij het zeker op prijs stelt
Leuk gebaar, ik zou zeker iets geven ook al hoeft het niet. Biertjes, snoep, biosbon, cdbon, amakt niet uit, gaat om het gebaar dat je het lullig vindt dat dit is gebeurt.
quote:MrsJones schreef op 21 oktober 2009 @ 12:29:

Zijn ouders zijn trouwens met vakantie en hij is alleen thuis, dus dacht aan een mandje met wat etenswaren. Of is dat te praktisch?

Of de ongezonde variant: zakjes chips en biertjes??

Chips en bier....absoluut.

Maar nogmaals ; het gaat om het gebaar, niet om de waarde. Als jij door een zakkie snoep van 4 euro laat weten dat je snapt hoe vervelend het voor hem is dan is je doel toch bereikt? Of vond je hem zo leuk dat je hem wilt adopteren? in dat geval zou ik een I-Pod geven, of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven