Single en (tijdelijk) geen zin in dates

26-07-2009 01:19 653 berichten
Een nieuw topic, aangezien het topic ‘net terug van eerste date’ een beetje begon te vervuilen met off topic reacties/danwel niet van toepassing……including me.

Deze is voor zowel mannen als voor vrouwen, al langere tijd single of nog kort, schrijf gezellig mee.

Het idee dat je even geen zin hebt in dates omdat je gewoon genoeg andere dingen te doen hebt en daten niet op je prioriteitenlijstje staat, geen zin er in of wat dan ook. Je je agenda ook niet zomaar wilt gaan omgooien omdat het 'ineens' zo leuk is.

D.w.z., prima als het voorkomt, zoniet, dan ook goed. En hoe voel je je er zelf bij....Omgeving die vindt dat je anders maar zit te verzuren.....want stel je toch voor dat je de boot zou missen..... of 'je bent zo'n leuke meid/vent, hoe kan dat nou toch' dat je nog niemand hebt leren kennen....etc.

Wie ook?
Alle reacties Link kopieren
Ho..komt nog meer..ik wilde nog helemaal niet op verzenden drukken!
@Dolphin: Je hebt GM dus weer gesproken na jullie kennismaking? Schamen is een beetje een naar gevoel. Ik kan me wel voorstellen dat je het niet aan de grote klok hangt (logisch!) maar als dat gevoel de overhand krijgt..tja..dan moet je toch je moraal maar gaan volgen denk ik

En zo niet..... schuldgevoel overboord en genieten! Hij maakt de keus, niet jij!

@Allen: Zijn wij nou zo onaardig of gesloten dat mensen maar één of twee keer komen posten en dan nooit meer terugkomen?? :sarcastis:

Vandaag ben ik trouwens weer in het ziekenhuis geweest. De chirurg was tevreden. Alles zag er goed uit. Alleen hoopte ik dat hij vandaag zou beslissen of hij nogmaals zou opereren of niet en dat deed hij niet. Ik heb nu nog een drain in de wond zitten en ik had gehoopt dat die eruit mocht. Helaas pindakaas. Het kreng moet minimaal 6 maanden blijven zitten. Dat had hij van te voren even niet gemeld

Maandag een gesprek op mijn werk om te kijken hoe we de komende tijd verder gaan. Ik zal weer wat uren moeten gaan werken en we gaan even kijken hoe we dat in gaan vullen. Héél eerlijk? Ik heb nog helemaal geen zin. En dat is echt uitzonderlijk hoor want ik heb echt een hele leuke baan. Maar goed, het moet wel weer.

En het etentje met MM en een vriend van mij (en zijn nieuwe vriendin) is morgen. Zin in maar ook best eng. Het voelt een beetje als de vuurdoop

Tot zover maar weer meisjes!
Die lange werkdagen, ach, dat zou niet het struikelblok zijn. Op de een of andere manier ben ik ‘gewend’ aan workaholics (man, CM en nu LGM). Nu moet ik zeggen dat ik het ook erg leuk vind als een man zijn werk ook als hobby ziet, raar maar waar. Ik heb dat zelf ook in sterke mate alhoewel ik niet eindeloos doorga en zeker geen carrièretijger ben.

Afstand is op zich relatief want man en ik hebben ook 2 jaar gependeld voordat ik bij hem ging wonen. Alhoewel dat uiteraard weer van een heel andere orde was, aangezien er geen kind in het spel was toen.

Nu is dat wel zo, van 2 kanten zelfs en als ik heel eerlijk en realistisch ben (zijn toch gedachtes die ik uiteraard niet hardop uitspreek verder), dat zou tegen kunnen werken.

Begrijp me niet verkeerd, het is niet aan de orde voor nu, dat weet ik. Het heeft dan niets met de man in kwestie te maken, wel met evt. verwachtingspatronen en daar moet je gewoon/redelijk snel eerlijk in zijn. We zijn geen 20 meer tenslotte, er zijn veel meer verantwoordelijkheden in de loop der tijd bijgekomen die best een grote rol meespelen dan simpelweg alleen verliefd en bij elkaar willen zijn.

Ik bedoel alleen maar te zeggen, ja, het zou zomaar kunnen gebeuren dat het een eindeloze vent is. Dan krijgt ’wie dan leeft wie dan zorgt’ toch een heel andere betekenis.

Nou, Lunax, wij posten redelijk vlot. En wees eerlijk, onze posts zijn natuulijk ook minder van algemene aard geworden dus ik kan me enigszins indenken dat een aantal hier misschien van schrikt? Doe maar een gok….

Jammer is het wel, het geeft zeker weer andere gespreksstof.
@lunax: herken dat wel, ben ook zo'n doener. Als iemand zegt: dat kunnen we weleens doen, ga ik meteen organiseren. Is dan wel ff wennen dat MM niet zo is, maar dat is geen onoverkomelijk iets.

Wij hebben met elkaar al een behoorlijke geschiedenis opgebouwd hier, ook op het vorige topic. Kan me best voorstellen dat dat anderen afschrikt. Iedereen is uiteraard welkom! En wij zijn altijd bereid te luisteren en advies te geven

Heb vandaag weer een 'normale' dag gehad. Heb me er gisteren ook wel aan overgegeven, aan het verdriet en het gemis. Nu gaat het weer goed!

Ik heb GM gesproken, kort via mail. Heb nl niet zijn telnr, dat wil hij nog steeds niet geven omdat hij bang is dat ik ga smsen/bellen op ongelegen momenten. Hij gaf aan wel weer af te willen spreken en ik ook. Mijn schaamte houdt me niet tegen om weer met hem af te spreken, alleen wel om het aan bijv vriendinnen te vertellen.
@dibbes: ik ben echt benieuwd hoe jullie date is vrijdag. Door jullie contact tot nu toe zijn er toch verwachtingen ontstaan. Ook al hou je vol dat je het allemaal relativeert, ik merk aan je posts dat hij je raakt. Hij doet iets met je. En als dat eenmaal zo is kun je jezelf nog zo voorhouden dat je geen verwachtingen hebt, maar er is dan toch al iets ontstaan, iets gaan broeien.

@lunax: enorm balen dat de operatie, de herstelperiode, zoveel langer duurt dan verwacht. Dat is toch wel iets waar de chirurg vantevoren duidelijk over had kunnen zijn.

Weet je ook waarom je nog geen zin hebt om aan het werk te gaan? Voel je je fysiek nog niet sterk genoeg? Of mentaal nog niet? Wil je meer tijd om aan jezelf te werken en te leren grenzen te stellen?
quote:dolphin74 schreef op 21 oktober 2009 @ 22:43:

Weet je ook waarom je nog geen zin hebt om aan het werk te gaan? Voel je je fysiek nog niet sterk genoeg? Of mentaal nog niet? Wil je meer tijd om aan jezelf te werken en te leren grenzen te stellen?Dat zijn goede vragen die je stelt. Moet ik even over nadenken. Kom ik op terug.
Lunax....hoe zie je dat zelf voor je, met nog een drain in je gaan werken?

En zware tegenvaller idd dat er nog niets concreets vanuit de chirurg is gekomen.

Wat niet gaat, gaat niet lijkt me. En als je nog niet genoeg gemotiveerd bent, denk ik dat je op je werk niet met een prettig gevoel bezig bent, vooral niet voor jezelf.
He dames, nee we zijn niet onaardig,

Misschien niet helemaal te volgen voor anderen.

Tijdelijk geen zin in dates, en waar gaat het over, hahaha.

Nu kids weg zijn is er rust en ruimte om lekker te converseren, gaat prima.

Vanavond op stap en morgen de hele dag en nacht dus veel tijd om te praten.

Vanmiddag een afspraakje met sv en weet je het doet me niks.

Voor BM is het natuurlijk ook niet niks om in een huishouding terecht te komen met allemaal AD(H)D-ers, logisch dat hij zich stil houdt. Vind het allang knap dat hij het uithoud in het geschreeuw, chaos en wervelstorm.

Ik zal snel aan het werk, straks meer.
Wie het laatst lacht................. heeft de grap niet begrepen.
Er gaat op het moment zo ontzettend veel door mijn hoofd dat ik het lastig vind om te reageren. Op de vragen maar ook op de dingen waar jullie het over hebben. Ik negeer jullie niet maar kom er echt op een later moment op terug.
@Dolphin, daar heb je best een punt hoor, over dat raken. Grappig dat je het zo verwoordt. Zo heeft een vriend van hem precies hetzelfde gezegd tegen hem. Ja, op een bepaalde manier wel, met name door de gesprekken. Die gaan gewoon heel soepel, over echt van alles, op een paar dingen na want daar praat ik, buiten mijn vader en mijn vriendin, met niemand over, dat gaat te diep zeg maar, zelfs niet met andere vrienden. Omdat hij zo open is over alles merk ik dat ik zelf dus ook een stukje muur laat zakken.

Wat ik dan ook bij mezelf bespeur, omdat hij zo openlijk laat blijken dat hij er enorm naar uitkijkt, ik dan behoudender reageer. Puur omdat het tot nu sms en telefonisch contact is geweest. Het totaalplaatje van in het echt afspreken kan ik me nog niet goed voorstellen; vooral door het missen van mimiek en bewegingen niet, dat soort dingen. En dat kan ik dan ook gewoon aangeven, zonder dat er dan een opmerking achteraan komt van ‘het lijkt wel of je toch niet wilt’.

Ergens prettig. Ik zeg heus geen dingen op een bitcherige manier. Dit is echter wel een prettigere manier van met een man contact hebben.

En mijn 2 directe collega’s zijn een partij hyper over de afspraak….haha. Wel heel lief.

Heel goed dat je je hebt overgegeven aan gemis en verdriet.

En wat is het vervolg met sv, buiten dat jullie hebben aangegeven weer te willen afspreken?

@BE: afspraak met SV en het doet je niks…..waardoor komt dat dan? Omdat je nu samen met BM de tijd voor jullie zelf hebben? Misschien ben ik bot of kort door de bocht, tijd zonder kinderen doorbrengen is ook o zo belangrijk. Kinderen hoeven niet te allen tijde overal bij te zijn. Da’s een persoonlijke mening uiteraard en zeker niet aanvallend bedoeld.

@Lunax, ook daar is tijd voor he, er moet hier niets.

En ik zal jullie wederom een opmerking van zoonlief niet onthouden: hij heeft de (vind ik) smerige gewoonte om in zijn neus te peuteren en het …nouja…vul maar in. Ik heb met hem de afspraak dat ie het gerust mag doen alleen wil ik het niet zien of terugvinden. Dat gaat tot op zekere hoogte goed, tot vanochtend.

Ik zag hem de beweging maken maar omdat ik me omdraaide haalde hij pijlsnel zijn vinger uit zijn neus.

Waarop ik zeg: haha, gesnapt…..Zegt die wijsneus…ja, ik kon er niet bij, hij zit te diep, volgens mij slaapt ie nog….
Lieve Lunax

Hoe is het nu met je? Heb je na kunnen denken? Hoe was het etentje? Was het bezoek bij de psych de reden van je verwardheid?

@dibbes: en? en? en???? Hoe was het?

Het is zeker prettig als een man het waardeert dat je eerlijk bent en niet meteen gaat zitten mokken en het op zichzelf gaat betrekken.

Leuke uitspraak (en actie) van Junior!

@BE: hebben jullie het leuk, zo met zn 2tjes? Ik zou er ook niet teveel druk op leggen, van nú moeten we praten. Ff quality time zonder druk is ook lekker.

Ik heb eigenlijk geen nieuws. Nog geen nieuwe date met sv gepland, hij is dit wknd weg.
*kijkt even snel om het hoekje terwijl MM nog lekker ligt te slapen*

Ik ben REUZE nieuwsgierieg hoe Dibbes het gehad heeft!!! Vertel Vertel!! Was hij in het echt net zo leuk/open etc als in de mail/telefoon etc??

En of BE en BM een beetje tot elkaar komen dit weekend (hoezo had je een afspraak met je sv afgelopen week?? Kon je de verleiding toch niet weerstaan? En dat het je niets deed zegt natuurlijk heel veel over je gevoel voor BM. Ik hoop echt dat jullie gepraat hebben dit weekend....

En was ook nieuwsgierig hoe het contact tussen Dolphin en SV nu liep maar daar lees ik net het antwoord op.

Geen telefoonnummer maakt het in mijn ogen wel een beetje afstandelijk trouwens. Ik snap zijn motivatie wel, maar het benadrukt nog wel heel erg het stiekeme aan het verhaal. Blijf benieuwd hoe dit gaat lopen....

De drukte in mijn hoofd komt vooral van het idee dat ik weer moet werken en dat ik nog bijna niets gedaan heb van alle actiepunten die ik zo mooi voor mezelf geformuleerd had in week 1. Ineens komt de realiteit weer terug. Ik heb geen excuus meer om met een dekentje op het hoekje van de bank te zitten met een laptop en een boek een beetje verliefd zijn. Ik moet weer iets. En daar krijg ik het van te voren dus al druk van in mijn hoofd. Buiten dat geeft die drain ook nog wel wat ongemak, maar geen pijn meer. Ik zou ermee kunnen werken al zou een hele dag vergaderen en dus zitten waarschijnlijk niet echt leuk zijn.

Ik heb de bedrijfsarts gebeld van de week maar die is nu ziek. Ik kan dus pas over twee weken bij hem terecht. Ik had gehoopt op een advies van hem voordat ik maandag in gesprek ga met mijn leidinggevende. Verder zie ik de psych pas maandag weer. Dat was nog een week later dan ik dacht. Dus ook zijn mening/advies kan ik maandag nog niet meenemen. Ik ben er gewoon nog niet uit. Ik voel me verplicht om weer een aantal uren te gaan werken maar voel in mijn hoofd dat ik het liefst nog zeker 2 weken thuis zou zijn. Maar hoe verkoop ik dat nou aan mijn werkgever? Ik heb het idee dat ik het niet kan maken. De operatie en afspraak met chirurg waren heel tastbaar. Dat valt nu weg. Verder heb ik echt behoefte om e.e.a. op een rijtje te zetten bij de psych. Ik merk dat ik door wil met de dingen die daar in gang gezet zijn. Dat heeft nu 2 maanden stilgestaan en het is wel deel van de keuzes die ik op het werk moet maken.

Het etentje bij vrienden was trouwens zeer geslaagd. Erg gezellig en MM is officieel goedgekeurd ;- ) Maar ook daar kwam/komt wel een stuk onrust vandaan. Er gebeuren in mijn leven nu dingen waar ik op moet vertrouwen dat het goed is. Maar wie zegt me dat het ook goed is? Ik heb geen referentiekader. Ik heb van mijn 16e tot mijn 20e een vriend(je) gehad en daarna alleen maar meer los dan vast. En nu ben ik bijna 40 en is MM daar. Grijp ik nu niet aan hem vast omdat hij zo blind gek is op mij? Is er genoeg gevoel van mijn kant om het eerlijk te laten zijn naar hem? Ik weet het niet. Ik weet het echt niet. Ik zou op het moment niet zonder hem willen maar ik ben er van overtuigd dat hij meer van mij houdt dat ik van hem. Is dat eerlijk? Dat brengt ook onrust.

Kortom: Het echte leven komt weer om de hoek kijken. Het was fijn in mijn bunker en ik zoek nog even hoe ik de deur naar buiten nu weer open moet zetten...
Hallooooo dames,

De date was erg leuk, kan niet anders zeggen. Heel gezellig, vreselijk gelachen en gewoon voortgegaan daar waar het voorheen telefonisch en sms was. Dus ja, een vervolgafspraak komt er, alleen wanneer hebben we nog niet afgesproken. Werk, aan mijn kant welteverstaan .

Voor nu alleen even deze update….reageer later weer op jullie.
Dibbes... Leuk dat het zo leuk was! Maar wat een korte update...wij (ik in ieder geval wel ) willen details
Hahaha, ik had het kunnen weten ....dat die vraag gesteld zou worden.

Nee, deze date was heel braaf, geen killerheels idee alhoewel we wel vreselijk lekker gezoend hebben, goeiegenachte zelfs

Is dat voldoende detail Lunax?
te veel
Eigenlijk ben ik verdomme nog boos ook op haar. Dat ze het lef heeft om 1 iemand met zulke duistere gedachten op te zadelen....

Onmacht hoor, dat ik dit neerpen......gadver
quote:Dibbes1 schreef op 24 oktober 2009 @ 22:06:

Hahaha, ik had het kunnen weten ....dat die vraag gesteld zou worden.

Nee, deze date was heel braaf, geen killerheels idee alhoewel we wel vreselijk lekker gezoend hebben, goeiegenachte zelfs

Is dat voldoende detail Lunax?

Eerst deze dan maar. Ja...genoeg info

Al ken ik de uitdrukking goeiegenachte niet?

Er was in ieder geval wel aantrekkingskracht. Daar is al de helft mee gewonnen. Was dit nou die man die je in eerste instantie heel erg leuk vond mailen maar niet zo enthousiast werd van zijn foto? Dan zie je maar weer he? Een foto is toch maar een platte momentopname waar je niks van kunt zeggen.

Lekker zoenen is goehoed!
Je andere bericht zal ik niet quoten.

Wat een klote (geen ander woord) mededeling van die vriendin zeg. Ik heb dit ook een keer aan de hand gehad en ben toen naar die vriendin toegereden en ben pas weer naar huis gegaan tot het moment dat ik voor mezelf in ieder geval de zekerheid had dat ik haar met een gerust hart achter kon laten. Ik was op dat moment ook net zo boos als jij. Ik kon namelijk ook niets met de info.

Ik zou je trouwens willen aanraden om er buiten te blijven qua aanraden van hulpverlening in de vorm van je stiefmoeder. Hoewel je het (zonder twijfel) goed bedoelt kan dat aan zoveel kanten verkeerd uitpakken dat ik toch echt zou blijven bij aandringen om naar de huisarts te gaan. Wat je wil zou kunnen doen is zelf met het verhaal naar je stiefmoeder gaan en haar in vertrouwen vragen wat jouw houding nu het beste kan zijn naar je vriendin (aangezien ze haar ook kent). Je stiefmoeder kan jou dus wel heel goed 'coachen' maar ik zou echt een huisarts een vervolgtraject voor je vriendin laten uitstippelen.

Just my two cents....
Tnx Lunax, dat je het zowieso gelezen hebt en erop gereageerd. Ja, wat je zegt snijdt heel erg hout.

In wezen kán ik er ook niets mee. Toch is het mijn beste vriendinnetje en kan ik niet simpelweg aan de zijlijn toekijken, hoe moeilijk ook.

Heb haar een bericht gestuurd of ze evt met mijn stiefmoeder zou willen praten, al dan niet met mij erbij. Ik hou mijn mond toch wel. Heb ook tegelijkertijd gezegd dat het nooit zo erg is dat het niet gezegd kan worden. Ik weet al teveel inmiddels.

Ik ken haar moeder ook erg goed. Ik heb dan nog eerder liever dat beiden bij mij komen, mijn vriendin de boel open en bloot op tafel gooit, waar haar moeder bij is. Die is gewoon heel redelijk en staat voor alles open. Daarover maak ik me ook niet druk.

Maar jeetje, wat lastig en verdrietig ook wel.

Naar mijn stiefmoeder gaan, ja. Inderdaad zoals je aangaf, hoe kan ik hiermee het beste zien om te gaan. Dat is ook echt mijn idee, om iets te bewerkstelligen via haar.
Dan heb jij in ieder geval vast laten zien dat je evt iets kunt/wilt betekenen voor haar Dibbes. Het is nu even aan haar om je al dan niet aan dat aanbod te houden.

Kan je er van slapen denk je?
quote:Lunax schreef op 25 oktober 2009 @ 00:55:

Dan heb jij in ieder geval vast laten zien dat je evt iets kunt/wilt betekenen voor haar Dibbes. Het is nu even aan haar om je al dan niet aan dat aanbod te houden.

Kan je er van slapen denk je?

Ik heb een fles wijn achterover geslagen dus ja heb wel geslapen....(is niet de weg, heeft even geholpen).

Nieuwe dag vandaag.
En je vriendin nog gesproken vandaag?
Ja, heb haar net gesproken. Ze gaat in ieder geval morgen naar de huisarts en daar ben ik blij mee.

Is veel beter dan aanmodderen en in vicieuze cirkels te blijven lopen om vervolgens over een tijdje weer tegen hetzelfde probleem op te botsen.

Nogmaals, ik ben in de eerste plaats haar vriendin en geen hulpverlener. Er moet iets gebeuren en daar zal ze actief zelf iets mee moeten doen.

Tnx Lunax!
Your very welcome Dibbes. Maar ik heb niks gedaan toch Jij was het die er als vriendin voor je vriendin was. Haar een handreiking gedaan. Goed te lezen dat ze naar de huisarts gaat. Dat lijkt mij de enige juiste weg. Hopelijk wordt er daar adequaat op haar verhaal gereageerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven