Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

28-09-2009 20:53 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Boer zoekt Vrouw!!

Terug naar onze roots!

Dit is topic nummer 7. 'Afvallen met... Groepstherapie!! is hier terug te vinden.
Fijn dat je aan mijn bankje denkt Keesie...
Ik ben gehecht aan je bankje, heerlijke plek is dat
Ik ga zo richting stad. Met een vriendin borrelen, wat eten en daarna nog meer borrelen

Tot later
Jaaaa!! dit hardwerkende afvalmeisje gaat nu even borrelen en daarna naar de sneakerwinkel om DE sneakers te halen. Joehoe! Heb gebeld en ze zijn op voorraad!

toedeloe en tot later!
Ha, leuk van de sneakers Age!

Ik was echt duf vanmiddag, heb een half dutje gedaan en nu zojuist boodschappen. Nu voor 't eerst biologisch verantwoorde kip van de AH gekocht
Peas on earth!
Ik heb lekker mijn hele huis weer schoon en nu alle kaarsjes aan, 14 stuks in onze woonkamer, heerlijk kneuterig
Ik heb vandaag 35 kilometer gefietst (en het was bijna 6 jaar geleden dat ik op zo een ding heb gezeten) en een kilometer of 5 gewandeld. Mijn hele lijf doet pijn en ik voel me oud

Maar wat is het mooi op de veluwe en het was heerlijk weer.

Ja, schoenen... Ik voel dat ik mezelf moet verdedigen

Ik heb een hekel aan schoenen kopen, omdat ik geen pumps aan kan. Laarzen in een winkel kopen, kan ik wel vergeten. Mijn kuitomvang is 45 cm en mijn benen zitten vol vocht. Lipoedeem heb ik. Niet fijn

Voor wie interesse heeft: Lipoedeem betekent letterlijk vet- en vochtophoping. Het gaat om een pijnlijke en chronische ziekte. Een officiële ziekte waar tot de dag van vandaag nog geen medicijn voor is uitgevonden. Bij lipoedeem is er een stoornis in de aanmaak van vetweefsel. Bovendien is de afvoer van vocht via de lymfvaten niet optimaal. Gevolg is een onderhuidse ophoping van vet(lip) en vocht(oedeem).

Meestal komt het lipoedeem symmetrisch voor op de heupen, bovenbenen en knieën. Kenmerkend zij de vaak dikke benen, die ook bij afvallen dik blijven. Dit heeft vaak de vorm van een (paard)rijbroek. Soms hoopt het vetweefsel zich op rond de enkels (overbloezende enkel). Ook kunnen de armen zijn aangedaan. Handen en voeten zijn echter nooit aangedaan (in tegenstelling tot lymfoedeem). Als lipoedeem niet wordt behandeld, ontwikkeld vaak lymfoedeem (vochtophoping) in een periode van vijftien jaar. Je spreekt dan van een liplymfoedeem ook wel lymfolipoedeem genoemd.

Dus... dat is waarom
Klinkt gezellig MdK
Dat klinkt rot Pilous. Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik zat je te plagen. Mijn vent heeft een bloedhekel aan kleding kopen en daar is alles standaard aan.

Heul gezellig hier, Kees aan het koken gezet want daar had ik na al het gepoets geen zin meer in. (diep decolletee hielp bij het overtuigen)

Sportief trouwens!
Bálen Plous, kan me voorstellen dat het niet leuk is om dan voor schoenen enzo te kijken.

Dus laarzen moet je altijd elders/op maat kopen en voor de rest lage schoenen?
Ja, maar jullie hebben gelijk. Echte vrouwen houden van schoenenshoppen

Nouja, ik hou wel van kleding shoppen en chocola

Haha, decolletee is fijn, op zijn tijd

Ik ga ook eens wat te eten maken... even denken wat. Iig Erwtjes Broccolisoep
Rustig hier

Jeetje Ploessie, wat rot! Ik wist het idd wel dat je dat hebt, maar was het vergeten

Heb je wel eens laarzen aan? Misschien enkellaarsjes?

Ondanks dat ik geen Lipoedeem heb heb ik wel enorm dikke kuiten. Maar ik heb wel coole laarzen kunnen die enigszins leuk staan Gewoon veel passen en op tijd kunnen inschatten of de schacht van de laars wijd genoeg is (voordat je gaat passen dus)

En ik heb ook wel eens enkellaarsjes gehad.

Hoe word het behandeld trouwens?

Rot hoor, trouwens
Maar euhm... ik heb ze!!

Vet coole sneakers

Onder de borrel even naar de stad geweest om ze te halen, en vervolgens weer verder geborreld. Nu pas thuis...

En over m'n avondeten wil ik het niet hebben

Iemand nog iets leuks gedaan vandaag?

Net thuis van eten. Was záálig! Teveel gegeten en voel me nu ietwat opgeblazen

Vervelend Plous, van oedeem. Lijkt me erg lastig. Heb je er verder veel last van?

Age, fijn van sneakers! Leuk!

MdK gezellig met de kaarsjes aan op de bank!
Peas on earth!
Oh ik heb echt teveel wijn gehad. Zit te janken bij ATWT!

Was je uit eten met Xan of met je kookclubje Erwt?
Ik was met Xan uit eten met vrienden. Was heel leuk

Heel knus eetcafeetje, lekker eten, en gezellig bijgekletst!

Huilen bij ATWT

Misschien ook omdat je ongesteld moet worden Age? (je had toch PMS?), heb ik tenminste wel altijd dan
Peas on earth!
Ik doe niet aan PMS

Ben gewoon een beetje moe denk ik. En teveel wijn gehad en te weinig gegeten.

Zat nu ook weer te janken. Die Brad is zo lief voor Katie! ik wil dat ook, maar wat als ik dat nooit krijg? (en daar ga ik al weer )

Wat fijn dat jullie even samen uit eten zijn geweest! goed om even bij te kletsen en het samen fijn te hebben
Ach Agie... lekker janken

voor je gympies!!!

En uiteten met xan en vrienden, gezellig Erwtje!

Ehm, ja, ik heb last van de oedeem. Altijd wel pijn in de benen. Kan niet veel lopen. Soms word ik 's nachts wakker van de pijn. En er is niks aan te doen, behalve steunkousen, en die heb ik dan ook (maar draag ze te weinig, want zijn geen fijne dingen).

Ik heb wel hoge laarzen hoor Age. Rode, zwarte welke vervangen moeten worden en 2 paar bruine. Ik draag ze heel graag onder rokjes. Onder een rokje draag ik nooit pumps, want olifantenbenen (geen enkels). Verder sneakers. Probleem met enkellaarsjes is dat ze vaak net dicht kunnen, en dat dan de rand gaat schuren op de huid. Niet fijn. Dus die heb ik al heel lang niet gehad. Wil ze wel graag weer, voor onder lange broeken
koffie!
Goodmeuning!

Nou moe, nét nu ik naar Emmen ga weer brak geslapen, gáááp!

Zo even ontbijten, douchen en dan op naar het hoge Noorden, tot vanaaf!
Veel plezier Vinyl. Neem een bakkie koffie onderweg
Ah wat suf, ik las dat Erwt en Xan samen uit eten waren geweest. Maar dus ook nog met vrienden

Ook heel gezellig!

Ik heb lekker geslapen, was wel even verward dat ik moest werken. Maar het is zaterdag dus ik doe lekker niks vandaag!

Moet wel even mezelf helpen herinneren dat ik vanavond met een collega uit eten ga

Jammer dat je geen pumps aan kan Ploes Oh wacht, niet onder een rokje. Wel onder een broek?

Ik heb eigenlijk ook nooit pumps onder een rok of jurk aan, want vind ik te tuttig Dus alleen met Kerst of een gala ofzo. Ik draag ze wel onder een broek
Ik heb een beetje een kater. En ga me nu eerst maar even douchen. Wie weet dat dat helpt.
vanwege kater van Drift en een

Plous, vervelend dat je er zo'n last van hebt. Zulke steunkousen lijken me behalve steunend inderdaad ook heel strak en naar zitten. Bah! Je hebt wel winkels waar je laarzen met extra brede schacht kunt kopen he? Slaag je daar wel, of is het dan nóg een probleem?

Age, ik heb bijgekletst met Xan én met vrienden inderdaad

Fniel, veel plezier in het Hoge Noorden

Ik ga vanavond lekker kokkerellen en eten met kookclubje, maar moet echt flink opruimen vandaag. Er staat hier een bosje bloemen op tafel, wat/dat/die (ik kan even niet nadenken ) al meer dan een halve week verlept is, maar waarvan ik te lui ben om 't weg te gooien. Dat soort dingen
Peas on earth!
Hier gelukkig geen kater, ben op tijd opgehouden met drinken

Sterkte vandaag Drift

Het is dat ik vandaag even naar de wasserette moet, anders was ik de hele dag op mijn bank blijven hangen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven