Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
quote:Hangmat schreef op 21 oktober 2009 @ 08:44:

Zo, mijn bloed zweet en tranen project is af. Hij past gelukkig goed en ik vind hem mooi genoeg om ook écht aan te trekken.

Leuk dat het hier weer wat drukker is!

[afbeelding]gaaaaaaaaaaaf zeg! Uit welk blad kwam deze ook alweer?
Wat een leuk topic dit!!!

Ik zit sinds mei op les en had daarvoor nog nooit achter een naaimachine gezeten. Weer opkrabbelend uit een burnout/depressie etc. werd me aangeraden om iets leuks te doen. Verschillende dingen geprobeerd maar naailes is iets dat me echt gegrepen heeft. Samen met mijn moeder ga ik naar naailes. Ik ben begonnen met een eenvoudig broekpakje van Burda Easy voor mijn dochtertje. Die heb ik twee keer gemaakt in verschillende stoffen. Daarna heb ik een jurkje gemaakt van vrolijke vlinderstof voor mijn dochtertje en toen dacht ik... hee dit is gaaf! Vlinderjurkje voor de zomer

Dus in mijn enthousiasme begonnen aan een moeilijker patroon. Daar ben ik wat langer mee bezig geweest en door de zomerstop had ik m pas een week of 7 terug af.

Tuniekjurkje BFC

Daarna heb ik een jurkje met capuchon gemaakt van bonte babyrib. Afgelopen week was die eindelijk klaar. (helaas nog geen foto van) Nu maak ik uit de Knip een t shirt van een lapje dat ik kreeg van iemand op naailes. Ik heb het flink te pakken hihi

Vandaag ben ik even bij de naaiwinkel geweest hier in ons stadje. Helaas gaan ze morgen voorgoed dicht. Heb 15 buizen knopen gekocht voor 3 euro. Stof hadden ze niet meer.. de winkel is zo goed als leeg. Zooooo jammer... giraffa is ook al dicht dus nu aangewezen op de markt of stoffenspektakels. Hier is het ook markt op vrijdag en ik heb me enorm verlekkerd aan die mooie stoffen. Velours, gekookte wol en babyroy... prachtig! (Ik zie in gedachten allemaal prinsessenjurken en jasje voor dochter en een mooie geklede rok voor mezelf)

Ik ben 32 en heb de Brother naaimachine van oma geerfd. Die heeft nu een leuk 2e leven!

Zijn er nog dames die trouwens naar het stoffenspektakel gaan op 1 november in Nieuwegein?
Ja, ik ben echt dol op het stoffenspektakel! Helaas komt het dit jaar niet meer bij mij in de buurt :( Dat krijg je als je in het oosten van het land woont.... De markt hier had vroeger een vrij grote stoffenafdeling, maar ik was er laatst en toen waren er nog maar 2 kramen!

Heeft iemand hier toevallig nog een tip waar ik mooie, betaalbare stoffen kan kopen omg. Deventer? Weet alleen Jan Sikkens in Zwolle, maar die vind ik ook wisselend qua aanbod.
Ik zit er wel over na te denken om 1november te gaan. Ik woon in Utrecht dus dat is lekker makkelijk!

@Mejet Volgens mij zit er een stoffenwinkel in Enschede.

http://www.harrysstoffen.nl/
quote:Mejet schreef op 23 oktober 2009 @ 21:54:

Ja, ik ben echt dol op het stoffenspektakel! Helaas komt het dit jaar niet meer bij mij in de buurt :( Dat krijg je als je in het oosten van het land woont.... De markt hier had vroeger een vrij grote stoffenafdeling, maar ik was er laatst en toen waren er nog maar 2 kramen!

Heeft iemand hier toevallig nog een tip waar ik mooie, betaalbare stoffen kan kopen omg. Deventer? Weet alleen Jan Sikkens in Zwolle, maar die vind ik ook wisselend qua aanbod.

de vrijdagmarkt in Arnhem of de dinsdagmarkt in Doetinchem of een keer op zaterdagochtend naar de Utrechtse lapjesmarkt. Haha, je komt gegarandeerd met meer terug dan gepland

Ik lees hier alleen over stoffenspektakel, maar er is ook nog stoffenbeurs (en zie net dat die laatste 14e in Rijssen was).

Misschien ga ik a.s. vrijdag even in Woerden kijken (na eerst mijn voorraad lappen nog eens doorgespit te hebben).
ow Cat en thee... wonen jullie allebei in Utrecht en omgeving toevallig?
Uhm,, van Thee weet ik het niet!

Waar kom jij dan vandaan Pinoes?
Wat grappig, ik kom ook uit de buurt van Utrecht..

Mijn jurk is af, ik zal man vragen er een foto van te maken als ik hem aan heb..

En ik ben begonnen met dezelfde jurk maar dan van een heel andere stof..
quote:Cat23 schreef op 23 oktober 2009 @ 16:12:

Haha herkenbaar Merel. Zo heb ik al een stuk of vijftien rokken en nooit gedragen. Ik draag bijna altijd ene jeans.

Oh, echt??!! Wat zonde!

Ik maak heel veel rokjes en trek ze ook allemaal aan. Zal eens een paar foto's maken.
Pinoes, wat een schattig vlinderjurkje is dat!

Ik woon in Den Bosch en ga hier altijd naar het stoffenspektakel. We hebben hier ook veel stoffenkramen op de markt en een paar goed winkels. Echt heel fijn, zoveel keuze.
@Merel Echt waar! Wat grappig.

@Koreveen; Nieuwe avatar? Ik zag nu pas dat jij het was
Ik woon ook vlakbij Utrecht Cat en Korevaar bedankt voor het compliment. Die vlinderjurk was een easy patroon en dat moest ook wel voor newbie me ;)
Oh Echt waar! Ga je weleens naar de fourniturenzaak in de stad? Op de lijnmarkt? Hebben ze erg mooie bandjes kantjes enzo.
quote:Mejet schreef op 23 oktober 2009 @ 21:54:

de maandagochtend markt in Apeldoorn, erg leuk vind ik! Maar ik zou er niet speciaal een eind voor gaan rijden.

quote:Vandaag ben ik even bij de naaiwinkel geweest hier in ons stadje. Helaas gaan ze morgen voorgoed dicht. Heb 15 buizen knopen gekocht voor 3 euro. Stof hadden ze niet meer.. de winkel is zo goed als leeg. Zooooo jammer... giraffa is ook al dicht dus nu aangewezen op de markt of stoffenspektakels. Hier is het ook markt op vrijdag en ik heb me enorm verlekkerd aan die mooie stoffen. Velours, gekookte wol en babyroy... prachtig! (Ik zie in gedachten allemaal prinsessenjurken en jasje voor dochter en een mooie geklede rok voor mezelf)dat is niet duur! Leuk hoor, zoveel knopen! Zijn het 15 verschillende?
Ja, de maandagmarkt in Apeldoorn ken ik wel Ik werk in Apeldoorn, en als ik een late dienst heb, ga ik daar voor het werk nog wel eens even langs.

Die winkel in Enschede ziet er ook goed uit! Helaas is Enschede alsnog een goed uur rijden, dus dat zou ik dan een keer moeten combineren als ik toevallig daar in de buurt ben.
Ik ga een broek proberen te maken.

Iemand dat hier weleens gedaan?
quote:Jannemaan schreef op 25 oktober 2009 @ 21:18:

Ik ga een broek proberen te maken.

Iemand dat hier weleens gedaan?Wat leuk dat je een broek als volgend project gaat maken! Ik waag me daar voorlopig nog niet aan... Lijkt me toch een stuk ingewikkelder dan een rok Mijn moeder zegt dat dat wel meevalt, maarja, die heeft jaren ervaring natuurlijk
Ja, ik heb weleens ene broek gemaakt. Zo'n Marlene Dietrich achtige met grote zoom aan de onderkant.

Wat voor broek ga je maken Jannamaan?
Ligt ook een beetje aan wat voor soort broek je wilt maken, qua sluiting/zakken etc.

Ik maak het liefst onderkleding, broeken en rokjes dus en ook wel (mouwloze) jurkjes.

Twee jaar geleden een gevoerd kort colbertje met reverskraag gemaakt en een gevoerde winterjas met bijpassend rokje.

Zelden/nooit: shirtjes/bloesjes. Wellicht dat dat makkelijker wordt als ik m'n lockmachine ga proberen/snap!
Ik wil een soort van nette pantalon maken, van 2 stipjes. Ik moet vandaag nog even stof kopen en dan ga ik er vanmiddag aan beginnen! bestaat er speciale pantalonstof? of kan ik gewoon een stofje kopen wat ik leuk vind?

Ik ben heel benieuwd hoe die valt, meestal vind ik zelfgemaakte broeken niet zo mooi vallen, maar ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben!
Uhm,, ik had de broek van tweed gemaakt en tot de knieen gevoerd.

Volgens mij kan je van alles gebruiken maar ik zou geen tricot oid nemen.

Succes met de broek!
Hmmm een broek maken wil ik ook nog een keertje doen. maar ik ben nogal een zeikerd en het zit snel niet lekker en dan draag ik het weer niet en dat vind ik zonde. Heb liever een spijkerbroek aan.

Wat ik wel wil zijn rokjes... met een leuke maillot met een patroon erin of panty. Maar ja... eerst maar ns dat tricot shirtje in elkaar zetten die ik net heb doorgeslagen. Volgens mij wordt dat 1 groot drama... wat een baalstof is dat zeg. Blij dat ik hulp en tips krijg op naailes!

Ik ben laatst begonnen met de deur in de woonkamer schilderen en die staat alweer tijden in zijn eerste laklaag. Net een schuurpapiertje overheen gehaald en die moet ik eerst even aflakken. Dan is die deur gewoon klaar. Er komt namelijk vanavond (zie ander topic :D) een eikenhouten secretaire voor de kamer van mijn dochter en die moet ook nog helemaal opgeknapt. Dingen die ik heel leuk vind... verven, opknappen en naaien. Maar ik kan het alleen doen als ik me goed genoeg voel. Vandaag voel ik me even goed dus maak ik er gebruik van ;)
ow en Janneman.. het zijn idd 15 verschillende soorten knopen. De buisjes zaten niet allemaal helemaal vol meer maar er zaten knopen bij van 60 cent per stuk en dan zaten er 12 in ofzo... nou dan heb ik met 15 buisjes voor 3 euro echt een koopje. En die knopen vinden ook wel weer een bestemming.
Oke ik zit met een groot probleem...nou het is natuurlijk niet het einde van de wereld maar toch. Mijn naamachine die ik jaaaaaren terug heb gekregen is nu bijna overleden. Hij kan alleen nog maar 1 steek maken, snik snik. Nu wil ik graag naar een naaimachine kijken maar welke? iemand nog een advies voor een goede. Mijn bijna overleden naaimachine is een Anker (ofzoiets).
@Cat23, nouja Cat ik kan nog steeds geen berichten aan je sturen. Kan jij mij anders mailen op **** ? Dan stuur ik je die foto's van de jurk.
anoniem_78638 wijzigde dit bericht op 26-10-2009 19:30
Reden: e-mailadres verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven