Ideeen voor Halloweenfeest

25-10-2009 14:22 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil volgende week een Halloweenfeest geven. En een aantal ingredienten zijn al aanwezig. Horrorfilms, kostuums, versiering voor het huis. Alles in het zwart en oranje: pompoenen, spinnen, enz.

Ik heb alleen geen idee wat ik moet koken. Ik zat te denken aan pompoensoep... En wat voor een hapjes kan ik maken voor tijdens de films? Ik kom niet heel veel verder dan popcorn en muffins.

Daarnaast ben ik niet de beste in het uitzoeken van horrorfilms, want ik ben zelf nogal een watje. Ik heb Psycho. Wat zijn jullie favoriete titels?

En horen er nog andere activiteiten bij Halloween, behalve eten en film kijken? Ik hoor het graag van jullie als jullie orriginele of aanvullende ideeen hebben.
Hapjes voor tijdens de film: Afgehakte vingers!

Men neme knakworstjes. Het topje een klein beetje insmeren met tomatenketchup en er een stukje amandel op plakken.

Het einde van de knakworstjes in de tomatenketchup laten liggen.
rode wijn

(= bloed)

voedsel waar je aan moet kluiven zoals kippenvleugels

(=afgehakte ledematen)
Yes! Goede ideeen! Met name afgehakte vingers... Hoe plastischer, hoe beter. En kluiven, top. Dank jullie wel!

Heeft iemand toevallig ook verstand van goede horrorfilms?
Ik heb vorig jaar een helloweenfeestje gegeven: van dropsleutels en dropveters maakte ik griezelige spinnen, van marsepein heb ik spookjes gemaakt, je hebt van die witte chocoladecups...veranderd in ogen en ik had ook afgehakte vingers maar dat waren dan lange vingers met een amandel als nagel in de jam gedoopt. Ik ga ff kijken of ik er een foto van kan plaatsen.
spagethi met tomatensaus geserveerd in een poppenhoofdje.
Je zou bijna een halloweenfeestje gaan geven... wat een leuke ideeen.
quote:JackintheBox schreef op 25 oktober 2009 @ 14:32:

Heeft iemand toevallig ook verstand van goede horrorfilms?

Shaun of the dead.

Lachen en griezelen tegelijk.

http://www.imdb.com/title/tt0365748/
Vind shaun of the dead nogal flauw maar goed smaken verschillen.

hororfilms:

friday the 13th

Nightmare on Elmstreet

Childsplay

hellraiser
Screams en andere enge geluiden downloaden of er een afspeellijst op youtube van maken. Gecombineerd met wat themaliedjes heb je een leuk achtergrondmuziekje.
Saszzje en AE wat creatief! Ik krijg steeds meer zin in dat feestje! En bedankt voor de filmtip, de combi van lachen en griezelen staat me wel aan. Ik ben namelijk nogal een watje

En Saszzje, jij hebt vorig jaar ook een Halloweenfeestje gegeven. Klopt het dat het om eten en griezelen draait? Ik ga daar eigenlijk zomaar vanuit (misschien omdat het een Amerikaans feest is). Had jij vorig jaar nog andere activiteiten?
quote:wild_at_heart schreef op 25 oktober 2009 @ 14:52:

Screams en andere enge geluiden downloaden of er een afspeellijst op youtube van maken. Gecombineerd met wat themaliedjes heb je een leuk achtergrondmuziekje.Goed idee WAH. Wij hadden wel al een afspeellijst gemaakt, met heel veel orgelmuziek, maar een paar goede screams tussendoor zal onze party flink opluisteren.
xx
Even bij de snoepafdeling van de supermarkt kijken, daar vind je witte muizen.

Als je een beetje met marsepein overweg kunt, bak je een simpele cake en maakt daar een spinneweb op van marsepein.
@ mamalelie: ik kan zeker met marsepein overweg! Ik maak een enorme 3d pompoentaart. Ik hoop dat 'ie lukt. Witte muizen ga ik scoren!

@kitty elastic: spelletjes zijn ook leuk! Wat voor een spelletjes gaan jullie doen?
xx
Als het goed is, verkopen ze bij Jamin snoep in de vorm van oogballen. Ook leuk

Leuke films voor Halloween:

Nightmare on Elmstreet (deel 1, de rest is prut)

Friday the 13th (ook deel 1, de rest is prut)

Halloween (uiteraard!!! wederom deel 1 de rest is prut, haha)

Hellraiser

It (of andere films naar boeken van Stephen King)

Vraag desnoods in de videotheek of ze nog leuke film tips hebben...

Leuk zo'n Halloween party, zou ik ook willen doen, maar vind m'n kids (of eigenlijk de jongste) nog te klein, voor wat betreft enge films dan, al vindt ze Eddie de Clown (die nu in Walibi speelt) wel heel erg grappig
@jackinthebox: ik vond het gewoon een goed excuus om een feestje te geven...dus mn huis onder de spinnen, spinrag, doodskoppies e.d, griezelige hapjes, iedereen moets verkleed komen en voor de rest was t gewoon muziek en alcohol, haha. Geen films gekeken dus.
Zat net tussen de dvd's te rommelen en vond nog een paar filmtips.

Sleepy Hallow, Sweeny Todd (beide met Johnny Depp), Van Helsing...
Meer eettips (gejat van mijn britse vriendinnen)

Heksenprut:

zwarte pasta met pesto

Spinnenpizza: met diezelfde - gekookte - zwarte tagliatelle spinnetjes versieren op een pizza

Spinnenweb (witte suikerspin)

Of je pakt het groot aan en rijgt popcorn op he;le lange draden en maakt daar een mega-spinnenweb van. Eventueel kan je van drop een spin in elkaar knutselen, en kleine dropjes erin doen als gevangen insecten.

Of een oranje soep, of een groene (spinazie/broccoli) het liefst serveren in een grote zwarte soeppan.

Veel plezier!
Goede ideeen!

Ik wil inderdaad ook wat te eten op tafel toveren en ik had nooit gedacht aan zwarte pasta. Top idee. Ook lekker goor met rode saus.

En snoep op tafel, oogballen? Verkopen ze die echt bij Jamin? Ik ga er morgen gelijk even kijken...

Oh, dit wordt een topfeestje!

Hoe hebben jullie trouwens jullie gasten uitgenodigd? Ook op een speciale manier? Of gewoon een mailtje?
Uit de Allerhande haalde ik eens:

Jellypudding met enge beesten.

Jelly is gewoon te koop bij de supermarkt. De pudding is doorzichtig en rood of groen (geloof ik) Zeer simpel te maken. Op het moment dat je het in vormpjes giet, zorg je dat er een plastic beest inzit.. erg leuk om te zien.
Later is nu
Dé Halloweenfilm: the Rocky Horror Picture Show.

Typisch Halloweenspel: appelhappen

Qua snacks: pompoenpitjes (even geroosterd in de pan). En candy corn natuurlijk als ze dat in Nederland ook hebben!
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ik heb 2 jaar geleden ook een halloweenfeest gegeven,zoal kinder als voor onze verjaardag dat werd meer een griezelfeest.Wie foto's wil zien moet me maar even mailen(voor ideetjes)dan stuur ik ze via een webalbum

Gr Sandra
Aspergesoep met levensmiddelkleurstof (groene of blauwe soep...)

En bij diverse supermarkten verkopen ze naast de gewone oranje en rode limonadesiroop, ook de groene

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven