Hoofdstuk 629
zondag 25 oktober 2009 om 14:00
zondag 25 oktober 2009 om 16:13
Ik hoop voor je dat Aap er inmiddels is. Wat is dat toch met je aan afspraken houden? Hij had nog wel een uur langer!
Jeetje, LLL wat een indrukwekkende foto's.
Zat je moeder dichtbij?
KW heeft lekker buiten gespeeld vanmiddag en zit vanaf een half uur binnen mét Lizzy op schoot. Zo lief!
En nu gaat BRS naar buiten. Op zijn fiets... rondjes rijden
Jeetje, LLL wat een indrukwekkende foto's.
Zat je moeder dichtbij?
KW heeft lekker buiten gespeeld vanmiddag en zit vanaf een half uur binnen mét Lizzy op schoot. Zo lief!
En nu gaat BRS naar buiten. Op zijn fiets... rondjes rijden
zondag 25 oktober 2009 om 16:34
Geen idee hoe dichtbij ze zitten, waarschijnlijk wel want alle evacuees zitten in hun hotel.
Heb foto's op SG gezet van fietsende Dim en suffe coupe van Sum. Zo lief, we hebben Dim met nieuw fietsje zonder zijwieltjes afgeleverd bij schoonouders, en na wat hulp met opstappen fietste hij zo weg. En riep heel trots 'ik kan het!' tegen oma. Zo lief
Heb foto's op SG gezet van fietsende Dim en suffe coupe van Sum. Zo lief, we hebben Dim met nieuw fietsje zonder zijwieltjes afgeleverd bij schoonouders, en na wat hulp met opstappen fietste hij zo weg. En riep heel trots 'ik kan het!' tegen oma. Zo lief
zondag 25 oktober 2009 om 16:41
Hier lekker dagje. Huis was al schoon en opgeruimd (lang leve de nesteldrang). We hebben vanmorgen stuk(je) gewandeld in park/bos en verder beetje lanterfanten en af en toe een stukje boekhouding. Pebbeltjes zijn inmiddels met schoonouders mee, ik ga zo even in bad denk ik en daarna met Pebblo wat eten.
Ik heb een paar jaar geleden een naaimachine van PEbblo gehad voor mijn verjaardag. Ook een Singer en erg fijn ding. Gistermiddag nog alle broeken voorzien van kniestukken (strijken en vastgestikt) of scheuren dichtgenaaid.
Tafelkleed is makkie, meestal is hele stofbreedte ook breedte tafelkleed en dus zelfkant (rafelt niet). Dus hoef je maar 2 zijden recht toe recht aan om te zomen.
Ik heb een paar jaar geleden een naaimachine van PEbblo gehad voor mijn verjaardag. Ook een Singer en erg fijn ding. Gistermiddag nog alle broeken voorzien van kniestukken (strijken en vastgestikt) of scheuren dichtgenaaid.
Tafelkleed is makkie, meestal is hele stofbreedte ook breedte tafelkleed en dus zelfkant (rafelt niet). Dus hoef je maar 2 zijden recht toe recht aan om te zomen.
zondag 25 oktober 2009 om 17:08
Nathje, is Aap er al wel? Dat is echt zijn zwakke plek he, die afspraken na een avondje stappen. Kan me voorstellen dat je daar enorm van baalt en dat dat nog een understatement is.
Wind, Bries alweer op de fiets? Snel gaat het allemaal.
Hier leuke verjaardag gehad, erg gezellig. Heb een Bongo voor 2 personen sauna gekregen dus Harrie en ik kunnen weer. En de lamp van Pebb kan ik ook betalen . Harrie nog bonbons, ik nog kookboeken, en Harrie nog een jaarkaart voor de duinen voor het hele gezin maar dat weet hij nog niet want die is pas vanaf november te verkrijgen . Wel heeft hij nog een 5e staatslot gekregen, wie weet .
Wind, Bries alweer op de fiets? Snel gaat het allemaal.
Hier leuke verjaardag gehad, erg gezellig. Heb een Bongo voor 2 personen sauna gekregen dus Harrie en ik kunnen weer. En de lamp van Pebb kan ik ook betalen . Harrie nog bonbons, ik nog kookboeken, en Harrie nog een jaarkaart voor de duinen voor het hele gezin maar dat weet hij nog niet want die is pas vanaf november te verkrijgen . Wel heeft hij nog een 5e staatslot gekregen, wie weet .
zondag 25 oktober 2009 om 19:52
Klinkt goed Morrie je cadeaus!
Wij zijn net met Poppetje uit eten geweest, was zó gezellig! Met Dim uit eten was altijd een stressfactor erbij, die wilde nooit blijven zitten en ging dan gillen enzo, maar zij heeft de hele avond lekker van vanalles zitten smullen en een beetje mee zitten wiebelen met de muziek en naar iedereen gelachen. Lekker ding, het was echt extra gezellig dat ze erbij was.
Nu verder wassen/strijken/vouwen/tassen pakken. Wat moet je toch altijd veel meesjouwen met al die kinderen.
Wij zijn net met Poppetje uit eten geweest, was zó gezellig! Met Dim uit eten was altijd een stressfactor erbij, die wilde nooit blijven zitten en ging dan gillen enzo, maar zij heeft de hele avond lekker van vanalles zitten smullen en een beetje mee zitten wiebelen met de muziek en naar iedereen gelachen. Lekker ding, het was echt extra gezellig dat ze erbij was.
Nu verder wassen/strijken/vouwen/tassen pakken. Wat moet je toch altijd veel meesjouwen met al die kinderen.
zondag 25 oktober 2009 om 20:13
Gaan jullie morgen weg, LLL? Als het weer zo blijft als vandaag dan hebben jullie een lekker weekje.
Morrie, die cadeaus klinken goed!
Hebben jullie het gezellig gehad?
Vergeet het elke keer te zeggen, maar van de week voor het eerst het maskertje van Pebbles gebruikt tijdens het badderen en het was heerlijk!
Tafelkleed dus simpel, maar eerst het draad weten te vervangen. Dan kan ik pas echt aan de slag.
Nathje, nog een leuke middag gehad?
Net gestofzuigd en de poes ging heel de tijd met me mee op elek slag. Zo grappig! En als ik thee ga zetten bijvoorbeeld loopt ze gezellig met me mee.
Morrie, die cadeaus klinken goed!
Hebben jullie het gezellig gehad?
Vergeet het elke keer te zeggen, maar van de week voor het eerst het maskertje van Pebbles gebruikt tijdens het badderen en het was heerlijk!
Tafelkleed dus simpel, maar eerst het draad weten te vervangen. Dan kan ik pas echt aan de slag.
Nathje, nog een leuke middag gehad?
Net gestofzuigd en de poes ging heel de tijd met me mee op elek slag. Zo grappig! En als ik thee ga zetten bijvoorbeeld loopt ze gezellig met me mee.
zondag 25 oktober 2009 om 21:08
Om heel eerlijk te zijn, nee ik heb geen leuke dag gehad. Ik ben er zo klaar mee dat Aap steeds zijn afspraken niet nakomt als hij gaat stappen. Want kom op zeg, hij woont toch niet meer thuis bij zijn ouders waar hij een tijd moet afspreken om die vervolgens als rebelse puber aan zijn laars lapt? En het hele scenario erna kan ik ook inmiddels uitschrijven. Hij komt binnen met een zielig snoetje, stamelt sorry en gaat dan onder een steen liggen en wacht totdat de storm weer overwaait...en doet het de volgende doodleuk weer. Dus nee mijn dag was niet leuk.
zondag 25 oktober 2009 om 21:10
Iedereen aan de schoonmaak zo te zien
Wij zijn vanmiddag lekker naar de film geweest, althans, ik met de oudsten. De Indiaan, draaide hier in het filmhuis, helemaal prima, 5 minuten op de fiets.
Verder lekker aangeklooid net als jullie.
Lief Wind, poezebeest, hoewel ik nog steeds blij ben dat we geen huisdieren hebben.
En Nath? Aap nog enigszins op tijd en niet al te sloom vanwege teveel alcohol ?
Ik ga eens even broodtrommels opvissen, jammer hoor, dat vakantie weer voorbij is.
O ja Peb, dat klinkt alsof je echt overweg kan met naaimachine: zelfkant enzo, het gaat ineens weer dagen bij mij.
Wij zijn vanmiddag lekker naar de film geweest, althans, ik met de oudsten. De Indiaan, draaide hier in het filmhuis, helemaal prima, 5 minuten op de fiets.
Verder lekker aangeklooid net als jullie.
Lief Wind, poezebeest, hoewel ik nog steeds blij ben dat we geen huisdieren hebben.
En Nath? Aap nog enigszins op tijd en niet al te sloom vanwege teveel alcohol ?
Ik ga eens even broodtrommels opvissen, jammer hoor, dat vakantie weer voorbij is.
O ja Peb, dat klinkt alsof je echt overweg kan met naaimachine: zelfkant enzo, het gaat ineens weer dagen bij mij.
zondag 25 oktober 2009 om 21:17
Thanks for support, Lien. Ik heb er flink de balen van en maar ga ook aan mezelf twijfelen. Maak ik me soms druk om niks? Maar dan bevestigt iedereen om me heen dat het een eikelige actie is en ben ik naast verdrietig ook gewoon boos.
Jullie aanrommel dagen klinken wel fijn en leuk. Lekker naar de bios, leuk! En eten met Poppetje klinkt ook super!
Jullie aanrommel dagen klinken wel fijn en leuk. Lekker naar de bios, leuk! En eten met Poppetje klinkt ook super!
zondag 25 oktober 2009 om 21:29
Niet aan jezelf twijfelen, ik vind het echt stom van hem. Jij geeft hem al alle ruimte, hij kan lekker weg op zaterdag avond en nacht. Daar zou tegenover moeten staan dat hij zich niet verder van gezin onttrekt door zich verder niet aan de afspraken te houden. Ik zou daar ook echt enorm van balen (en realiseer me weer eens hoe ik verwend ben met eigen man die juist extra zijn best doet om vooral niet te laten merken dat hij teveel heeft gedronken dan wel te laat naar bed is gegaan ).
En Aap mag sowieso niet klagen, want hij hockeyt ook nog heel vaak toch? Dat weegt echt niet op tegen jouw afwezigheid door de beurs.
En Aap mag sowieso niet klagen, want hij hockeyt ook nog heel vaak toch? Dat weegt echt niet op tegen jouw afwezigheid door de beurs.
zondag 25 oktober 2009 om 21:40
Daar zit volgens mijn grootste ergenis. Dat Apie en Japie voor mij altijd op nummer 1 staan en me moeilijk kan voorstellen dat het bij hem, op zo'n moment, dus niet zo is. Dat zijn eigen plezier met alle gevolgen van dien boven qtime met zijn gezin staat. Nee, de boosheid is nog niet gezakt en het gaat wel wat langer duren voordat het goed is.
zondag 25 oktober 2009 om 21:43
Ik zou ook laaiend zijn Nathje, inderdaad niet aan jezelf gaan twijfelen! Je bent allesbehalve zo'n type wat haar vent overal in wil opvoeden en veranderen, dus dit ene ding waar je dan echt over valt zou hij ook best wat serieuzer kunnen nemen.
En Wind dus inmiddels een poezenkind rijker, leuk hoor! Het klinkt heel schattig allemaal (net als de verhalen over Schorrie en KW weer, zo leuk die twee!).
Morrie, veeeeeeeels te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd! Ben hier een paar dagen niet geweest en heb het dus helemaal gemist. Stom zeg! Maar goed, ondanks het gebrek aan felicitatie van mijn kant heb je gelukkig toch een leuke dag gehad zo te lezen
Wij zijn vrijdag ook naar de sauna geweest overdag toen de kinderen naar de opvang waren, we waren even hard toe aan iets anders dan verbouwklussen. Was heerlijk ontspannen en relaxt!
En gisteren en vandaag ook weer een drukke dag met verjaardagen, etentje en allerlei andere afspraken gehad, dus ik zit voor het eerst weer even achter laptop.En nu heeft Nano waarschijnlijk een oorontsteking, want koorts en klagen over oorpijn, dus ik voorzie weer een korte nacht.
Pebbles, lekker dat je je nu zo energiek en goed voelt. Houden zo, niet weer teveel gaan doen nu he!
En Wind dus inmiddels een poezenkind rijker, leuk hoor! Het klinkt heel schattig allemaal (net als de verhalen over Schorrie en KW weer, zo leuk die twee!).
Morrie, veeeeeeeels te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd! Ben hier een paar dagen niet geweest en heb het dus helemaal gemist. Stom zeg! Maar goed, ondanks het gebrek aan felicitatie van mijn kant heb je gelukkig toch een leuke dag gehad zo te lezen
Wij zijn vrijdag ook naar de sauna geweest overdag toen de kinderen naar de opvang waren, we waren even hard toe aan iets anders dan verbouwklussen. Was heerlijk ontspannen en relaxt!
En gisteren en vandaag ook weer een drukke dag met verjaardagen, etentje en allerlei andere afspraken gehad, dus ik zit voor het eerst weer even achter laptop.En nu heeft Nano waarschijnlijk een oorontsteking, want koorts en klagen over oorpijn, dus ik voorzie weer een korte nacht.
Pebbles, lekker dat je je nu zo energiek en goed voelt. Houden zo, niet weer teveel gaan doen nu he!
zondag 25 oktober 2009 om 21:44
Nathje, niet aan jezelf twijfelen! Maar wel kijken of jullie er iets mee kunnen verder, want ik heb niet de indruk dat Aap hierin gaat veranderen. Misschien minder vaak avondjes stappen, en als hij gaat dan gaat hij maar in een hotel slapen ofzo en reken jij gewoon ook de hele zondag niet op hem? Ik roep maar wat hoor, want zo is het ook niks, zo is elke keer jouw zondag ook verpest en dat is zooooo zonde. Of nee, hij gaat gewoon echt bij zijn moeder slapen de volgende keer, als hij zich zo graag als een kleine jongen wil gedragen!
Ik ga naar bed.
Ik ga naar bed.
zondag 25 oktober 2009 om 21:47
Dat is volgens mij ook wel een beetje een mannending Nathje, dat de kinderen wel heel belangrijk zijn maar niet per se altijd de eerste prioriteit hebben.
Ook in kleine dingetjes. Dat we bv. een tijd weg zijn geweest en thuis komen en ze nodig wat moeten eten en drinken. Ik doe dat dan dus meteen, Millenium gaat rustig eerst nog andere dingen doen.
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik herken wel wat je zegt over het op de eerste plaats zetten.
Ook in kleine dingetjes. Dat we bv. een tijd weg zijn geweest en thuis komen en ze nodig wat moeten eten en drinken. Ik doe dat dan dus meteen, Millenium gaat rustig eerst nog andere dingen doen.
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik herken wel wat je zegt over het op de eerste plaats zetten.
zondag 25 oktober 2009 om 21:52
Eens met Lien Nathje, ik vind het ook een stomme actie. Niet aan jezelf gaan twijfelen, afspraak is afspraak en zeker als die iedere keer om dezelfde reden niet wordt nagekomen heel irritant. Sterkte ermee .
En ik zit (nou ja, sta al strijkend) SYTYCD te kijken. Mijn favorieten zijn dezelfden als die van iedereen denk ik: shiobian en kris, en els en angelo. Maar ik vond die donkere jongen die met Oona danste ook echt supergoed. Haar niet zo. En dat Virgil door is vind ik echt ongelofelijk. Die jongen kan echt niks anders dan hiphop en heeft daarnaast ook gewoon niet het figuur voor iets anders.
En ik zit (nou ja, sta al strijkend) SYTYCD te kijken. Mijn favorieten zijn dezelfden als die van iedereen denk ik: shiobian en kris, en els en angelo. Maar ik vond die donkere jongen die met Oona danste ook echt supergoed. Haar niet zo. En dat Virgil door is vind ik echt ongelofelijk. Die jongen kan echt niks anders dan hiphop en heeft daarnaast ook gewoon niet het figuur voor iets anders.