Ovenfriet, welke lekker?
woensdag 28 oktober 2009 om 12:36
Vanavond ga ik mosselen eten en ik heb geen tijd zin om m'n frituurpan te voorzien van nieuw vet, dus ovenfriet.
Ik heb ze een keer gegeten bij een vriendin en die vond ik lekker, maar kan nu niet zo snel achterhalen welk merk dat was. Kan me van toen nog wel herinneren dat de friet veel langer (echt dubbele tijd zo'n beetje) in de oven moest dan aangegeven stond op de zak, en vriendin zei dat dat wel vaker het geval is met ovenfriet.
Dus; welk merk moet ik hebben, en hoe lang dan in de oven?
Dank!
Ik heb ze een keer gegeten bij een vriendin en die vond ik lekker, maar kan nu niet zo snel achterhalen welk merk dat was. Kan me van toen nog wel herinneren dat de friet veel langer (echt dubbele tijd zo'n beetje) in de oven moest dan aangegeven stond op de zak, en vriendin zei dat dat wel vaker het geval is met ovenfriet.
Dus; welk merk moet ik hebben, en hoe lang dan in de oven?
Dank!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
woensdag 28 oktober 2009 om 12:50
Nou! Ik heb nog in de Index gekeken, en ook bijna de hele pagina naar beneden gescrollt. Niet goed gekeken, dank Thee!
Aviko was het geloof ik ook van vriendin, nu ik het zo lees. Ik ga wel even in andere topic verder lezen of daar iets over oventijd staat.
Aviko was het geloof ik ook van vriendin, nu ik het zo lees. Ik ga wel even in andere topic verder lezen of daar iets over oventijd staat.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
woensdag 28 oktober 2009 om 12:51
Ze worden bij mij snel hard, droog en errrrrg bruin als ze iets te lang in de oven staan (liggen?). Dus dat ze er twee keer zo lang in moeten lijkt me sterk. Verwarmt je vriendin de oven wel voor?
'k Heb ze niet heel vaak, altijd verschillende merken, vergeet telkens welke nou het lekkerst waren dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry.
'k Heb ze niet heel vaak, altijd verschillende merken, vergeet telkens welke nou het lekkerst waren dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry.
woensdag 28 oktober 2009 om 13:01
Net andere topic ook gelezen en daar stond inderdaad ook in dat oven voorverwarmd moest worden Helenita. Lijkt me logisch ook eigenlijk, weet niet of vriendin dat gedaan had. Mss is er iets mis met haar oven... overigens, als je een heteluchtoven hebt, dan moet je geloof ik altijd 10% van de op de verpakking aangegeven temperatuur aftrekken las ik laatst ergens. Dus als er 200 graden op staat, dan moet je voor een heteluchtoven 180 graden aanhouden. Mss dat ze bij jou daarom snel hard en droog worden??
Aviko wordt veel genoemd, dus ga dat proberen denk ik. Ooooh, lekker, zin in!
Aviko wordt veel genoemd, dus ga dat proberen denk ik. Ooooh, lekker, zin in!
woensdag 28 oktober 2009 om 13:03
quote:Helenita2 schreef op 28 oktober 2009 @ 12:51:
Ze worden bij mij snel hard, droog en errrrrg bruin als ze iets te lang in de oven staan (liggen?). Dus dat ze er twee keer zo lang in moeten lijkt me sterk. Verwarmt je vriendin de oven wel voor?
'k Heb ze niet heel vaak, altijd verschillende merken, vergeet telkens welke nou het lekkerst waren dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry.Een vriend van me doet ook aan overfriet. Ik vind het een verschrikking. Dan heb je trek en moet je nog een uur wachten tot de frietjes goed zijn. (letterlijk) In de frituur heb ik ze met een paar minuten klaar en zijn ze lekker knapperig. En die frieten van hem... blegh zijn altijd van die vieze kleffe dingen. Misschien doet hij iets fout ofzo.
'k Heb ze niet heel vaak, altijd verschillende merken, vergeet telkens welke nou het lekkerst waren dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry.Een vriend van me doet ook aan overfriet. Ik vind het een verschrikking. Dan heb je trek en moet je nog een uur wachten tot de frietjes goed zijn. (letterlijk) In de frituur heb ik ze met een paar minuten klaar en zijn ze lekker knapperig. En die frieten van hem... blegh zijn altijd van die vieze kleffe dingen. Misschien doet hij iets fout ofzo.
woensdag 28 oktober 2009 om 13:24
Ben niet zo van de ovenfriet, vind ze snel droog en hard. Wat ik wel lekker vind uit de oven: aardappelkroketjes en rostirondjes en meer van die iets grotere aardappelsnacks.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.

woensdag 28 oktober 2009 om 13:29
he bah waarom leeeeeeeeeees ik dit nu weer.....
krijg accuut zin in frietjes en ben aan de lijn........
Zoon heeft gelukkig een vriendje te spelen dus eerste uur kan ik niet naar de winkel rennen......
Ik heb zelf die van Aviko en eerder van mCain. Maa rdie hebben ze hier niet meer, helaas.
Neme nooit eigen merk ofzo want die blijven bleek en slap enzo....
Maar als ik mag kiezen gaat er niks boven frituurfriet...
krijg accuut zin in frietjes en ben aan de lijn........
Zoon heeft gelukkig een vriendje te spelen dus eerste uur kan ik niet naar de winkel rennen......
Ik heb zelf die van Aviko en eerder van mCain. Maa rdie hebben ze hier niet meer, helaas.
Neme nooit eigen merk ofzo want die blijven bleek en slap enzo....
Maar als ik mag kiezen gaat er niks boven frituurfriet...
woensdag 28 oktober 2009 om 13:30
woensdag 28 oktober 2009 om 14:04
quote:Zwieber schreef op 28 oktober 2009 @ 13:13:
En maccain country potato's maar die kan je alleen in Belgie krijgen en niet in Ned.
Goed dat ik het weet, als ik een keer een weekendje naar Belgie ga neem ik m'n koelbox mee ;-p
Haha, benmamma, snel weer wegklikken dan maar!
Oh melkmeisje, jij doet dus gewone frituurfriet in de oven? En laat je ze dan eerst ontdooien? (ovenfriet is toch niet bevroren, of wel?). En hoe lang en op wat voor een temperatuur in de oven dan?
En maccain country potato's maar die kan je alleen in Belgie krijgen en niet in Ned.
Goed dat ik het weet, als ik een keer een weekendje naar Belgie ga neem ik m'n koelbox mee ;-p
Haha, benmamma, snel weer wegklikken dan maar!
Oh melkmeisje, jij doet dus gewone frituurfriet in de oven? En laat je ze dan eerst ontdooien? (ovenfriet is toch niet bevroren, of wel?). En hoe lang en op wat voor een temperatuur in de oven dan?
woensdag 28 oktober 2009 om 14:05