LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Elevmeisje wordt wel opgevoed, dat heb ik live mogen aanschouwen !

@Neem

kan ik vrijdag overdag wel een beetje parkeren bij jou in de buurt? Op zondag is het iig dramatisch volgens mij qua ruimte, is dat overdag beter?
Hey Chickies ( heb even een bzv moment )

Heb jullie fijn een beetje bijglezen tijdens het kolven vanmiddag, typen lukt dan echt niet. Verder had ik het zo druk op het werk (ja op dag 2 al, plus een hele stapel mee naar huis voor vanavond ) dat ik echt geen tijd had. Mijn mail niet eens gecheckt (kwam thuis had ik ook niks, ook niet leuk )

Mardmeisje had het prima gehad bij mijn ouders, mijn vader was expres later naar zijn werk gegaan

Pien en Beng wat zijn jullie toch crea, ik ben dat vooral in mijn hoofd. Zelden in real life

Chiek even over terror peuters op bezoek, wij lopen een beetje achter de meute aan in onze vriendenkring, dus heb de hele bups op bezoek gehad afgelopen tijd (en hier ook nog steeds kraamvisite, komende maand nog 3 afspraken staan en kom nog steeds mensen tegen die nog `gaan bellen` ). Ik verbaas me dus ten zeerste over de verschillen in opvoeding/temperament En ik baal echt als peuters bij mij mogen `oefenen` met drinken uit een glas terwijl ik gewoon een tuitbeker heb, ook ga ik nooit beschuit met muisjes bestellen voor mijn 1/2/3/ jarige, want dat werkt niet. En ik heb gewoon een mand met speelgoed staan, daar mag iedereen mee spelen. En ik zeg zelden iets, behalve van de week toen er een peuter op de bank sprong als op een trampoline. Dat vond ik echt niet nodig.

Mardmeisje huilt, ik ga ff kijken. Laterz..... (hoe ghetto klinkt dat )
Nah Mard, een schande is het, moet je gewoon werken op je werk. Tssssk!

Schoenen op de bank (vooral van die akelige met gespen) is hier een echte no-no. Er mag en kan een hoop, gelukkig ook een stenen vloer die bestand is tegen limonade en ander klef spul maar er zijn grenzen. Ik heb mijn achterneefje ook flink bij zijn kladden gehad toen meneer het nodig vond om op de bank te spugen ("tuffen", niet overgeven). Er wordt niet gespuugd en al zeker niet in huis.
Oh ik vind ook dat je wat mag zeggen van 'irritante' kinderen. Wou dat gelijk al opperen maar ging toen verder lezen en zag dat anderen dat ook al zeiden. Nou ben ik qua spelen en rotzooi maken sowieso niet zo pedagogisch verantwoord maar echt vervelende of ongemanierde kinderen daar zeg ik wel wat van als het mij aan gaat op dat moment. Volwassenen ook trouwens. Zoals daarnet, een meneer dacht echt dat ie door me heen kon ofzo in de metro. Dus toen ie echt flink duwde zei ik dan ook: Meneer u kunt niet door me heen hoor. En toen zei hij nog sorry ging niet expres. Nou ja!!! Was me maar door dat gangpad aan het duwen. Maar toen stond er wel heel lief een meisje voor mij op en die heb ik dan weer uitvoerig bedankt.

Zit hier een hele bak nootjes op te eten (heb ook al 5 augurken, een plakje rauwe ham en twee lachende koe kaasjes op) en de aardappels staan te pruttelen om gemengd te worden met de zuurkool. Mmmmm weet niet of ik nu nog wel trek heb. Oeps!!

Mijn maaltje zou eigenlijk klaar moeten staan als ik thuis kom want dan heb ik de meeste trek.

Nou ben lekker ego aan het posten hier. Iemand anders nog wat te vertellen?

Mard je klinkt zelfs door het scherm druk. Ging het goed het kolven op je werk? Lijkt me toch even gek.

Elev je krijgt toch alleen een vaccinatie als je opgeroepen wordt en dus in de risicogroep zit? Of zit jouw lief dat ook? Er zijn namelijk nog niet genoeg vaccinaties.
Trouwens wat is het al donker he. Ik heb net illegaal zonder licht naar huis gefietst. Had ze nog niet meegenomen mijn lichtjes.
Ooh ik ben ook zo'n voor het eten snaaier. Heel slecht. Wel lekker zeg zuurkool, jammer dat Bengman t niet lust.

Mijn probeersel was lekker, voor herhaling vatbaar. Volgende keer doe ik er alleen aardappelschijfjes bij in, gewoon alles in een schaal in de oven. Vond de combi met gebakken aardappels niet zo.

Bengel is trouwens rap sterker aan t worden. Krijg flinke trappen sinds begin deze week. Niks bubbeltjes en kriebeltjes, gewoon een stuiterende buik. Morgen alweer 25 weken, gaat snel ineens lijkt wel.
Pikkedonker is t idd al om zes uur, echt winters.....vind d'r niks aan....
Zuurkool was altijd mijn lievelingskostje. Wilde ik altijd eten met mijn verjaardag (in de zomer X-) ).

Grappig he dat die kleintjes opeens zoveel sterker lijken te worden. Ik heb het idee dat Pienmini iets minder ruimte begint te krijgen ofzo. Hoewel ik wel op meerdere plekken van alles voel en eerst alleen onderin. Weet je wat ik ook heel duidelijk voel nu, dat er echt iets langs mijn buikwand strijkt, soort van kontje of hiel of wat dan ook. Maar goed echt een gek gevoelentje is dat.

Ook grappig dat jij het snel vindt gaan opeens. Ik dus helemaal niet. Maar dat komt misschien ook omdat mijn dagen zo tergend langzaam gaan en ik me gewoon zo vreselijk verheug. Het voelt echt een beetje als wachten op Sinterklaas of je verjaardag toen je klein was. Dat kon ook zo lang duren.

Maar ik probeer dus ook echt geniet momentjes in te lassen omdat ik bang ben dat ik anders alleen maar de tijd wegkijk en deze tijd is ook zo leuk en gezellig met zijn tweeën.
Oh en dat donkere vind ik dus heerlijk. Gezellig en beetje spannend tegelijk. Maar dat had ik geloof ik al 100x gezegd. Ik geniet er dit jaar extra van.

Helaas moet ik zo nog de deur uit, naar de coach. Maar goed is voor een goed doel.
Voor de meelezerts onder ons, er kan weer gejuicht worden bij de Jompels en Foppies. Zo leuk!
Maar wat zíjn jompels en foppies nou eigenlijk?

Goedenavond!

Laatste werkdag zit er op! Maar ik ga volgende week nog een keer langs om Sproetekind te showen. Wel lekker hoor, kan ik me even op andere dingen richten (over exact 4 weken zitten we op 10 kilometer hoogte en hebben we nog 3 uur te gaan, ieeeeh!)

Pien, ik heb opeens spijt van mijn pakje kaasfondue voor vanavond (ok, naast lasagne is er dus nóg een gerecht dat uit een pakje komt in huize Sproet), krijg opeens heel veel zin in zuurkool. Maar dan moet er ook een Hema rookworst bij.

Mien, fijn dat het goed is gegaan op het kdv!

voor Beng en Pien die even niet zo'n lekker dagje hadden.

Ik vind trouwens dat je, zéker in je eigen huis, wel iets van andermans kinderen mag zeggen als ze zich onbehoorlijk gedragen.

Oh en Neem, helemaal met Pien eens, wat de uitkomst ook is volgende week. Gerommel in je buik is sowieso een goed teken!
Rookworst - check!

En nu ga ik eten.
Eet smakelijk! Ik ga ook m'n pakje leegknijpen (bleh, wat klinkt mijn eten nu vies)
Ik ben weer thuis van de uni. Het was eerst wel interessant, maar toen ging het uitlopen en ik moest heel nodig plassen en de melkfabriek stond op ontploffen, nou ja, noem maar op, ik wilde weg. En toen belde ik Minieman dat ik eraan kwam en vertelde hij dat Miniemeis net de moeder aller poepluiers had gecreëerd en dat ze tot haar navel onder de shit zat. Dit was voor het eerst dat hij haar in bad moest doen omdat hij niet meer wist hoe hij het schoon moest krijgen. Ik moest stiekem wel lachen, want ze timet die poepluiers echt briljant. Pappie is altijd de sjaak met de enorme bergen stront.

*bericht staat alweer even open, madam kreeg honger en mama was blij dat de druk van de ketel was*

Ik las iets over opvoeden etc. Ik vind dat je best wat mag zeggen, ook als het je eigen kinderen niet zijn. Laatst was er een heel vervelend jochie in de rij bij de appie. Op een gegeven moment heb ik me omgedraaid en gezegd: "Dat mag niet hè?!" op mijn strengste toontje. Pff, het is toch van de zotte dat je niet eens fatsoenlijk rond kunt lopen omdat overal gillend grut rondrent.
quote:sproet1978 schreef op 28 oktober 2009 @ 19:23:

Maar wat zíjn jompels en foppies nou eigenlijk?

Haaai sproet,

Jompels:

Foppies: das Fries of Gronings of zo (iig geen Brabants) voor een speentje.

4 weken, djiezz wat gaat dat toch hard Sproet!

Wel leuk dat je sproetekind nog even gaat showen op je werk. En nu dus vrij om alle dingen te regelen die nog moeten.....da's ook hard werken!

Miniemeis weet papa wel te trakteren

Zou ik dat bengeltje ook kunnen leren?
Sproet dat is zeker even een ieeeeeehhhh momentje. (Oh zuurkool was lekker trouwens. Kaasfondue kan je ook zelf maken hoor, zonder pakje. Maar uit pakje is ook wel een beetje verwen eten. Waar eet je dat dan mee?)

Maar wat lekker dat je nu lekker alle tijd hebt voor de voorbereidingen. Jeetje ik begin het steeds toffer te vinden. Krijg helemaal zin om je uit te zwaaien enzo.

Oh nee dan ga ik je ook niet meer zien natuurlijk. He wat jammer!!!

Enne hihihihi Miniemeisje!!!! Ik zou denk ik helemaal krom liggen als ik dat aan zou horen. Maar ruikt ze nu weer lekker naar baby?
Aaaah kinderen van een ander...daar kan ik ook over meepraten Ook ik vind dat er veel onopgevoede kinderen rondwandelen hoor. Dan kijken Laalman en ik elkaar aan "dat gaat Laalbaby later echt niet doen". Of misschien gaat hij het wel proberen, maar dan steken wij daar een stokje voor.

Ik hoop dat wij Laalbaby zo kunnen opvoeden zodat onze vrienden later niet bang hoeven te zijn dat wij een terror meenemen ofzo...Want ik zie er soms wel tegenop dat er kinderen meekomen naar ons

Als mijn neefje met plakhandjes richting mijn (suede ) bank rent, dan zeg ik ook wel eens HO EVEN...Tante Laal zal eerst even je handjes wassen...want zijn moeder zegt er 9 van de 10 keer helemaal niets van En dat snap ik dan echt niet!!!
Ok Pienman loopt nu met de kinderwagen door de huiskamer (Ikke: Wat ben je aan het doen? Hij: Even oefenen!). En hij loopt alsof in zijn broek heeft gepoept. (Ikke: Ga je straks ook zo lopen? Hij: Ja!)
Laal heb jij nou weer een nieuw plaatje?
Hihi, wat een poepverhalen hier (Miniemeis en Pienman), maar ik denk dat Sproetekind het nog wel kan overtreffen: hij heeft vanmorgen voor de tweede (!) keer gepoept toen hij met Sproetman onder de douche stond "Sproet, hij is aan het poepen! ik voel het gewoon over m'n handen lopen!" hahaha

Ja, kaasfondue kun je ook zelf maken, maar ik vond het de laatste keer toch wel heel veel werk (enig idee wat je nog meer met kirsch kunt doen? heb nog een bijna vol flesje staan)

Pien, weet je dat ik inderdaad bijna jullie zou uitnodigen om ons uit te komen zwaaien? Hebben we een goed verhaal voor Hello Goodbye Vind het ook zo'n raar idee dat ik niet echt afscheid van jullie neem.
Hoi allemaal!!

Pff. ik ben echt moe. Het is zo verschrikkelijk druk op mijn werk. Wel met leuke dingen, dus dat maakt veel goed. Maar ik heb gewoon geen tijd meer om te forummen. Alleen de groep lukt me af en toe nog wel.

Nemo: Hoop dat alles een beetje beter gaat met je arm enne playground?? Ik heb geen idee. Ik moet nog bijlezen, dus waarschijnlijk staat het er allang. Maare... het is nog een mysterie voor mij. Oh en spannend zeg. Misschien ongesteld of gewoon al zwanger! Ik hoop het zo voor je! Ik duim hoor en even zeggen wanneer je gaat testen. Ik maak wel tijd om op de tribune te komen zitten.

Pien: voor jou! Die horormonen vallen ook niet mee he?

Gewoon aan toegeven hoor en lekker hier komen spuien. Dan zijn wij er weer om je op te vrolijken.

Beng: Ook voor jou een . En inderdaad komt er vanzelf een oplossing voor opvangproblemen. Dat heb ik nu wel gemerkt. Ik kan me er soms ontzettend om stressen, maar alles lost zich vanzelf wel weer op.

Mientje: Hoop dat Miniemeisjes eerste dag op kdv meeviel voor je. Was toch van de week? Sorry, heb niet verder dan 3 pagina's teruggelezen.

En muizen?? Oh, wat erg. Vind ze wel lief, maar niet in mijn huis. Wij hebben dat ook een keer gehad en lief heeft hem toen gevangen. En gelukkig waren er niet meer.

Chiek: Oeh, wat een vermoeiend bezoek inderdaad. OH my god! En nee je bent niet ouderwets of zo. Mochten wij vroeger ook niet hoor. En ik neem nu al speeltjes mee voor Minicaat. Hoe moet zo'n kind zich anders bezig houden. Toch?

Mard: Schande he dat je zo hard moet werken op je werk. Ik weet het. Hier hetzelfde. Kom gewoon niet meer aan mijn sociale verplichtingen toe.

Sproet: Wat gaat het toch hard zeg. Nog maar 3 weken!! Oh wat spannend zeg!

Laal; Volgens mij een heerlijk weekendje gehad! Heb van de week al wel stukjes bijgelezen.

En ook al een ander plaatje. Allemaal South Park dus. Geinig hoor, maar ik probeer het maar niet. Ben allang blij dat ik dit plaatje erop heb. Anders heb ik straks weer een kruis.

HIer verder alles goed. Wel telkens druk in het weekend. En ben nog steeds moe want heb blaasontsteking en dus ab. Ach ja, als Minicaat niet ziek is, dan ben ik het wel weer. We lossen elkaar wel lekker af.

Ben ook best bang voor die Mex. griep hoor, maar ja wat doe je eraan. Ga maar flink aan de slag met homeopathische middeltjes enzo. Weet niet of het werkt, maar goed. Dan doe je tenminste iets toch?
quote:sproet1978 schreef op 28 oktober 2009 @ 20:37:

Hihi, wat een poepverhalen hier (Miniemeis en Pienman), maar ik denk dat Sproetekind het nog wel kan overtreffen: hij heeft vanmorgen voor de tweede (!) keer gepoept toen hij met Sproetman onder de douche stond "Sproet, hij is aan het poepen! ik voel het gewoon over m'n handen lopen!" hahaha

Haha.. ja dat is wel komisch inderdaad. Tot het jezelf overkomt! Mij is dat tot twee keer toe overkomen en ik was in mijn eentje. Grrr...
quote:Peanutje schreef op 28 oktober 2009 @ 20:04:

Laal heb jij nou weer een nieuw plaatje?

Ja, met deze achtergrond is mijn poppetje beter te zien...vind het wel leuk zo

Ga zo lekker film kijken met Laalman...Toedels meisjes!
Bedankt trouwens voor de uitleg Becky! Van Foppies had ik al een vermoeden, maar Jompels had ik nooit kunnen bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven