- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Zonnetje: Fijn dat vriend weer thuiskomt vannacht. Komt hij laat thuis?

Kan me voorstellen dat het naar voelt ivm je werk. Gelukkig dat werkgever flexibel is. Vandaag/vanmiddag ook nog maar wat slaap pakken als het lukt?

Jane: Mooi man dat het afplakken van het oortje zo goed geholpen heeft! Hartstikke fijn.

Hahaha getsiederrie hoor ik hier inderdaad ook vaak. Maar dat komt omdat ik zelf "gatverdamma" daarin heb veranderd. Vond getsiederrie dan toch weer netter klinken ofzo.

Heb me in kunnen houden met pop!

Schoonmoeder belde gisteren en we maken ons toch steeds meer zorgen. Schoonmoeder heeft een heel verleden qua gezondheidstoestanden (2 hersenbloedingen, hersentumor, epilepsie aan overgehouden, hoeheetdat tunnelsyndroom oid, echt te veel om op te noemen. Pak de encyclopedie en zoek willekeurig iets op en ze heeft het of heeft het gehad.) En nu...ze is zo verschrikkelijk in de war allemaal. Elke keer hoor je hetzelfde, zo vergeetachtig, ze kan constant niet op woorden komen of vergeet na 2 zinnen wat ze wilde vertellen. Gisteren belde ze ivm sinterklaascadeautjes. Want ik had volgens haar gezegd dat Eva de ark van Noach wilde hebben? Nu denken we dat schoonzus dat gezegd heeft als idee voor haar zoontje. Ze haalt het allemaal door elkaar. Laatst belde Eva naar haar op haar verjaardag en bleef ze volhouden dat het neefje was aan telefoon. Allemaal zulk soort dingen. Nou ja, we maken ons er toch wel erg veel zorgen om, lijkt steeds slechter te gaan. Niet leuk.
Emmetje, heftig hoor, je verhaal. Wat zei de wijkverpleegkundige vandaag? Wel fijn inderdaad dat jullie er vroeg bij zijn en dat jullie het "willen" zien.

Zonnetje, het lijkt me echt zwaar hoor, 4 dagen zonder man. Ik heb bewondering voor alleenstaande ouders, die het gewoon elke dag alleen moeten doen. Ik ben ook altijd blij als P. thuiskomt 's avonds of als we na mijn werkdag samen thuis zijn. Ik duik dan op de bank met de kinderen en voed Luuk en P. gaat koken. Tenminste...zo ging het deze week dan.

Dus Noah kan niet tegen de grabbelende handjes van Milan? Femke ook niet van Luuk. We liggen 's ochtends wel eens gezellig met z'n viertjes in bed en Luuk kan ook zo maaien met zijn armpjes. Als hij dan bv Femke tegenkomt grijpjt hij haar beet, tot ongenoegen van Femke. Die duwt zijn arm dan weg en zegt: "mag niet!"

Ze zit nog steeds onder de bultjes, het lijkt wel wat minder te worden. Of eigenlijk zitten er nog heel veel, maar ze lijken wat vlakker te worden.

Ze voelt zich in ieder geval niet ziek meer en kan ook weer gewoon naar het kdv. Maar daar hadden ze gezegd dat ze schrokken van de hoeveelheid pukkeltjes, zoveel hadden ze nog nooit gezien bij een kindje...

Jane: ja, werkster, lijkt me toch ook heerlijk. Maar goed, dat roep ik ook al heel lang en ik onderneem nooit eens actie... Hoe ben jij er aan gekomen eigenlijk: via-via of een advertentie gezet?

Metis, wat vervelend dat je schoonmoeder zo vergeetachtig wordt. Is dat opeens gekomen of speelt het al een tijdje? Heeft ze het zelf ook door of niet?

Ik ga maar eens douche, heb net nazwsch-gym gedaan. Ik was om half elf thuis (nog wat nagekletst), net nog even thee gedronken (met een paar bonbons, doet natuurlijk het effect van het sporten weer helemaal teniet..) en nu dus achter de computer gedoken.

Luuk slaapt nog en ik maar hem ook niet wakker, ik zie wel hoe laat ie komt vannacht. Morgen ben ik toch vrij, P. ook, lekker.

welterusten!
Peetje, Fijn dat het weer beter gaat met Femke. Had ze nou waterpokken, of zijn het gewoon ondefinieerbare bultjes? Zolang ze er geen last van heeft, zal het niet zo erg zijn. Je weet soms toch niet waar het vandaan komt. Geniet van je dagje vrij vandaag!

Metis, wat vervelend dat je schoonmoeder zo warrig wordt/is. Is het langzaam steeds erger geworden? En wat zegt de rest van haar familie ervan?

Zonnetje, ik kan me voorstellen dat het lastig is om thuis te blijven ipv naar je werk te gaan, maar voel je er niet schuldig over....de kindjes zijn toch het belangrijkst! (en nu zijn ze allebei weer fit in het weekend, dan komen jullie weer helemaal bij, zodat je maandag weer heerlijk fris bent. Of is dat te optimistisch? )

Hier is gisteren de wijkverpleegkundige geweest, zij heeft een hele lijst ingevuld voor Salomé's dossier. En ze stuurt me een folder van Integrale vroeghulp. Dat is een team van deskundigen op allerlei gebied. Een van hen komt dan langs en daarna bespreekt zij de casus met het hele team. Daar komt dan een soort conclusie/stappenplan uit als het goed is.

Opvallend is dat ik direct alweer merk wat een log systeem het is. Eerst alles uitleggen aan de wvk en daarna weer aan iemand anders. Die iemand anders (integrale vroeghulp) heb ik gisteren direct gebeld voor een afspraak, maar die was in bespreking. Ik zou teruggebeld worden, maar dat is niet gebeurd....en zo zal het wel meer gaan. Welkom in de wereld die zorginstanties heet

Ik kreeg trouwens wel een dikke pluim van de wvk, ze vond het heel knap dat ik zo rustig kon blijven naar Salomé toe, want ze haalt onbedoeld het bloed onder je nagels vandaan soms.

Em en Peetje: Schoonmoeder weet het zelf ook, heel frustrerend voor haar, Het wordt inderdaad steeds erger maar toch is het elke keer schrikken wanneer je merkt dat het weer erger is geworden.

Nog een keer Emmetje: Ben je inmiddels al terugggebeld door die iemand anders? Het zijn ook logge systemen, gelukkig zelf nooit mee te maken gehad maar dat zijn wel de verhalen die ik veelvuldig hoor. Hopelijk wordt dat ooit eens wat meer qua samenwerking etc. Zo'n pluim doet je dan wel even goed zeker? Altijd fijn om te horen. Zit net te bedenken terwijl ik dit typ dat het wel raar omschreven is: iets fijns omdat Salomé het bloed onder je nagels vandaan haalt onbedoeld. Nah ja, je snapt me wel (toch? )

Hoe is het nu met Femke Peetje? Bultjes al wat weggetrokken inmiddels?

Gezellig clubje dus van je nazwangerschapsgym? Ook leuke contacten aan overgehouden of beperkt het zich tot de lessen?

Wij zijn gisteren wezen zwemmen. Eva erg boos toen we naar huis gingen, ze wilde natuurlijk nog lang niet. Maar na een uurtje of 4/5 vertoefd te hebben in het zwembad vonden wij het toch echt wel meer dan genoeg. Eva was wel erg trots want we gingen omdat ze weer stickervel vol had (potje) dus hopelijk extra stimulans voor haar. Ik merk wel dat haar interesse in het potje af en aan gaat. De ene dag wil ze constant op het potje terwijl ze de andere dag absoluut niet wil. Nou ja, ik laat haar maar en ga daar wel in mee. Wil ook niet gaan pushen en daardoor een aversie tegen potje kweken.

Vrijdag had ik weer wat! Onze tuin is nog zootje, vooral achterin en daar kom ik dan ook niet zo vaak. Gaan altijd via de voordeur. M was er vorig weekend nog wel bezig geweest. Vrijdagochtend ga ik daar wel heen want ik had voordeursleutel niet, dus ik wilde poort van de klip halen zodat Eva en ik achterom konden als we terugkwamen. Ligt er voor de poortdeur een dode kat! *gruwel* Naar de buurvrouw of zij wist van wie die kat was. Zij wist het ook niet. Dus dierenambulance maar gebeld, misschien dat kat gechipt was. Zij laden hem in, bleek dat kat er al aantal dagen lag en een dus al een proces in werking was gezet waarvan ik de details liever niet weet. Andere buren kwamen toen, zij zagen dierenambulance, bleek dat een buurman zijn kat al kwijt was. Buurman was aan het werk. besloten kat toch met dierenambulance mee te geven want voor buurman zou het verre van prettig zijn geweest kat zo te zien (zag er echt heel naar uit) 's Avonds ging ik naar buurman, hij wist het toen al van die andere buren (daar gaat hij veel mee om) Ik kende hem eigenlijk amper maar was zo sneu. Hij moest steeds bijna huilen, hij had kat al bijna 19 jaar. Wel heel mooie leeftijd natuurlijk maar maakt verdriet natuurlijk niet minder. Ben daar ruim een uur geweest.

Eva was ook compleet onder de indruk, zij hoorde zeggen dat kat dood was dus toen M thuiskwam meteen vertellen dat poes dood was en dat hij heel oud was.

Eva roept nu steeds vaker ons bij onze eigen naam. Heb haar maar gezegd dat papa en mama juist zo'n speciale naam is en dat we dat veel leuker vinden. En dat, wanneer ze wat wil bijv en dan "Metis" roept ik niet reageer. Tja, ik weet het anders ook niet. t Is niet dat ze het doet om te klieren oid, het is volgens mij meer enthousiasme ofzo. Ze verbeterd mij nu wel als ik M roep, "mag niet M zeggen, is papa!"
dag meiden,

kennen jullie mij nog. ik ben die moeder met dat kindje zoë.

Zoals jullie weten. zijn wij nu ruim een jaar bezich met zwanger worden. helaas werd het teveel om bij jullie te lezen en te schrijven omdat het verdriet te groot WAS.

Maar ik mag nu eindelijk na een jaar en 4 maanden zeggen dat ik een positive test heb

ik kan het nog niet geloven loop elkeer weer naar de test toe.....Maar ik ben zwanger!!!!!!!

dit wilde ik ook met jullie delen.

gr. marianne en een kus van Zoë
Hoeraaa Marianne!!

Wat super voor jullie!

Eindelijk het lange wachten beloond... wel verdiend..

Kom snel weer bij schrijven, t is d'r niet van gekomen lately...
Even snel, want ik moet echt naar bed, maar wil je toch even feliciteren Marianne!

Hartstikke fijn dat je zwanger bent, super!
Marianne, supernieuws! Gefeliciteerd! Hoe gaat het verder met jullie?

Hier gaat het verder zijn gangetje, ik ben maandag teruggebeld door dat bureau vroeghulp. Binnen 2 weken neemt een trajectbegeleider contact met ons op. Hij/zij begeleid ons dan in de juiste richting naar de verschillende instanties en helpt ons met onze vragen. Klinkt allemaal goed, dus ik ben benieuwd!

UM...hoe is het met jullie en met Fiene op de psz?

Zooo.... ik heb een rustig momentje dus ga er eens voor zitten!

Emmetje, als eerste, wat een heftig nieuws. Maar misschien ook wel een bevestiging, en op die manier een opluchting?

Ik moet zeggen dat ik het ook wel heel bijzonder vind wat je zegt over Salomé's geheugen. Elke situatie heeft mischien ook weer positieve dingen in zich, zo probeer ik altijd maar te denken. Geweldig dat die wijkvpkige jou zo'n compliment gaf. Ik vond ook dat je er altijd zo rustig over meldde, en jullie komen als hele nuchtere ouders over, da's alleen maar winst denk ik voor jullie zelf en Salomé. Heel knap!!

Fijn dat de hulp opgestart is en dat jullie er zo vroeg bij zijn. En idd, wat Jane zegt, ach what's in a name, zo'n etiketje. 't Gaat erom wat je als mens bent tenslotte.

Ik zit hier met een lichtlamp te typen, heb ik van de thuizorgwinkel gehaald omdat ik het maar niks vind die seizoenswissel, werd ik echt niet blijer op. Dus ben benieuwd wat het doet.

Ik zit ook een beetje 'op de wip' omdat ik ik qua werk nog niet veel doe maar ik mijn dagen soms zo leeg en zinloos vind. Ik hoop dat dat ik en stabiel blijf en het werk echt gaat lopen. Even afwachten maar weer. word er af en toe niet goed van...

Fiene doet het goed op de PSZ, maar ik heb zelf het ritme nog niet echt gevonden (lekker mutsig zeg, maar goed). Ik heb gewoon geen ritme, en dat mis ik. Maar ik hoop het toch nu echt binnen afzienbare tijd te krijgen.

Zon. t is alweer effe geleden, maar wat je schrijft over het ziek zijn van de kid(s) en je werkgever lees ik een beetje schuldgevoel kopt dat? Maar wat ik erin lees is juist dat je het super geregeld hebt. Een fijne werkgever en je gaat zelf ook flexibel om met het reilen en zeilen thuis & je baan, dan doe je het toch super ? of waardoor krijg je geen fijn gevoel?

Metis, bah, die dooie kat.. Leuk dat je bent gaan zwemmen met Eva. Ik kan me van je schoonmoeder voorstellen dat die klachten te maken hebben/ veroorzaakt worden door die eerdere 'hersendingetjes' zoals die tumor. Dat kan heel goed van alles veroorzaakt hebben. Heftig hoor. Hebben jullie misschien inmddels gesprek met de arts gehad ofzo? dat jullie weten wat jullie ermee kunnen? Gaat het thuiswonen nog wel goed?

Wel een hoop gedoe zo met je moeder en schoonmoeder, dat lijkt me niet meevallen.

Morgen komt mijn schoonzusje langs. Ik heb een beetje een wisselende band met haar, mede doordat ze na Fiene's komst nogal wat kritiek gaf dat zij te weinig langs 'mocht' komen

(ik was zelf te brak maar goed). Nu na al die tijd wil ik het er weer eens met haar over hebben (* sprak zij stoer*).

Eerlijk gezegd vind ik het heel moeilijk, dit soort dingen aansnijden. Maar het weer laten gaan voelt ook niet goed.

Marianne, kom je nu weer vaker buurten hier, of denk je van niet?

Liefs allemaal. fijne dagje ondanks die pokkeregen..
Joehoe Marianne, van harte gefeliciteerd meis! ook voor K en Zoë natuurlijk.

Verder alles goed met jullie?

Emmetje: Klinkt heel goed zo'n trajectbegeider. Fijn om iemand naast je te hebben staan die je kan helpen en je vragen kan beantwoorden.

UM: Spannend van je schoonzusje. Ik herken het wel, het is ook heel lastig om zoiets aan te snijden. Maar het kan wel ernorm opluchten dus hoop dat jij je erdoorheen kunt bijten en het "gewoon" gaat zeggen. Wat mij helpt is om het gesprek van tevoren door te nemen, allemaal verschillende scenario's bedenken zodat ik overal op voorbereid ben zeg maar. Misschien een tip?

We hebben verder geen gesprek gehad met een arts. Willen het er eerst met schoonvader over hebben maar da's een beetje lastig. Schoonvader is nogal moeilijk geval en M praat daar niet makkelijk mee want loopt niet zo lekker momenteel tussen hen. Beetje lastige situatie nu eigenlijk. We weten zelf niet zo goed wat we ermee aan moeten.

Getsie, vandaag weer een paniekaanval gehad! Was al zo lang geleden. Nou ja, het kwam niet helemaal uit het niets hoor. Ik moest namelijk naar de tandarts, alweer pffff. Laatste keer om de wortelkanaalbehandeling af te maken. En het duurde en duurde maar. Bleek dat mijn tandvlees daarboven ontstoken was en het dus niet dichtgemaakt kon worden ivm bloeden (als ik het goed begrepen heb) Al met al anderhalf uur in die stoel gelegen met die verschrikkelijke klem in mijn mond. Er stak ook nog ergens een grote schroef uit, geen idee wat dat nou weer was hahaha maar ik vond het maar niks. Toen voelde ik het al aankomen, mijn benen begonnen te trillen als een gek. Waren ze eindelijk klaar, tandarts weg want assistente maakt de boel dan af, barstte ik in janken uit Maar heel toevallig hebben haar vader en vriend exact hetzelfde. Ze was zo lief. Toen we thuis waren heb ik 4 uur geslapen, t is wel uitputtingsslag altijd dat paniekerige gedoe. M had late dienst dus die heeft, voordat hij weg moest, Eva nog in bed gelegd dus ik kon heerlijk doorslapen.

Vanmiddag heeft Eva zich suf gelachen. We gingen namelijk poppenkastje spelen. Vond ze geweldig. Ik met 2 sokken over mijn handen achter het schoolbord (bij gebrek aan een poppenkast en poppen) Zij daarna, moest ik in een stoeltje ervoor zitten. Was erg leuk, ontzettend gelachen.

Wat doen jullie eigenlijk met sint Maarten? Of wordt het bij jullie niet gevierd?
hoi hoi,

ik ga proberen om weer wat vaker te posten. nu dat we verhuisd zijn staat onze pc boven. ik zit niet graag daar.

Met zoë gaat het erg goed. Ze vind ons nieuwe huis helemaal geweldig. lekker in de tuin ravotten. maakt niet uit wat voor weer het is. Ze gaat naast de kov nu ook naar de peuterspeel plaats. vandaag voor het eerst. het was net of dat ze er al jaren kwam.

Ze gaat nu ook zinnen praten zo lief. Het is een meisje met heel veel ideeen in haar hoofd waardoor ze teveel te gelijk wil doen. Ze lijkt soms echt elastiekje terwijl ze ook heel geconcentreerd bezig is.........dus echt 2

We hebben sinds 3 weken een puppie er bij super leuk wel erg druk. hij is nu de slaap kamer door aan het sprinten :lol:

Emmetje: Goed van je dat je de signalen heb opgepikt en aktie heb onder nomen. veel sterkte in de komende tijd.

ik ga gauw rtl4 kijken.

tot snel
Wow Marianne, van harte gefeliciteerd !!

Hoe gaat het met de lichtlamp UM, doet ie al wat?

En hoe was het met je schoonzusje, heb je nog een goed gesprek met haar gehad?

Luuk heeft de afgelopen dagen doorgeslapen, vanaf maandagnacht. Hopelijk blijft hij het volhouden!

Maandag was ik bij het cb en daar had ik nog even gezegd dat hij nog steeds niet doorslaapt. Of ja, nog steeds, soms lees ik eigenlijk ook dat het nog best normaal is, maar als je gewend bent dat de 1e na 5 weken al doorsliep is dit "nog steeds niet doorslapen".

Ze had verder geen tips, maar ik denk dat Luuk een beetje medelijden met me kreeg, want vanaf toen slaapt hij door.

Hij had weer prikjes gehad en weegt nu 7330 gram. Net zoveel als Femke met een jaar....

Vannacht was ik niet lekker, moest een keer flink overgeven en gelukkig daarna geen last meer van misselijkheid gehad. Ik zal wel iets verkeerds hebben gegeten ofzo.

We waren gisteren bij een verjaardag.

Vanochtend hebben we uitgeslapen, Luuk werd om kwart voor 7 wakker en die heb ik na het voeden meteen weer in bed gelegd. Daarna werd hij om 9 uur wakker en Femke ook.

Maar goed, we waren gisteren om 1 uur thuis, toen heb ik Luuk nog maar even een beetje gevoed en Femke was ook wakker, heeft in de auto naar huis (75 minuten rijden) ook niet veel geslapen.

Wel lekker hoor, want we waren wel toe aan wat slaap.

P. heeft last van zijn rug, bij zijn schouder en ik voel me nog niet helemaal 100%, dus we hebben vandaag een rustige dag. P. loopt nog steeds in pyjama rond en ik in joggingbroek. Ik heb me wel gedoucht en heb wel een "normaal" t-shirt en trui aan.

Bij ons wordt sint maarten wel gevierd. Ze komen hier langs de deuren, maar er komen niet heel veel kindjes langs.

Vorig jaar 2 groepjes en het jaar ervoor ook denk ik. Het jaar daarvoor helemaal niemand, tot "groot verdriet" van P. Die had zich erop verheugd, al die zingende kindjes.

Hier staan de huizen niet zo dicht bij elkaar dus kost teveel tijd. Ze nemen eerder de rijtjeshuizen, daar haal je sneller en meer snoep op.

Maar met Femke doen we niets, die is nog te klein.

We waren laatst bij schoonzus en zwager op verjaardag. Ze wonen in Duitsland, net over de grens, en daar werd aan halloween gedaan. Haar neefjes gingen in de buurt langs de huizen en riepen dan "Süßes oder saures en dan kregen ze snoep. Femke mocht ook mee, hand in hand met haar neefje. Ze snapte er niet veel van, maar vond het wel heel erg leuk. Als ze dan wegliepen zei ze dinosaurus, haha, klinkt als zullen we maar zeggen.

Ik heb ook wel eens gehoord dat op sommige plekken het in het dorp zelf wordt gevierd, dat er een grote lampionnen optocht is, dat is hier verder niet.

Marianne, hoe voel je je? Wanneer ben je uitgerekend? Als ik het goed heb begrepen heb je vorige week een positieve test gehad dus het zal ergens rond half juli zijn? Lekkere tijd om verlof te hebben!

Hallo allemaal,

We zijn helemaal gaar van de familie-reünie van mijn schoonfamilie vandaag. Het was erg gezellig, boven verwachting Ik zou maar tot 13.00 uur blijven en dan met de kinderen naar huis gaan, maar we zijn met z'n allen gebleven tot 18.00 uur. Met z'n 30-en uit eten geweest. De kinderen hebben zich geweldig vermaakt. Laura heeft gespeeld met allemaal (grotere) neefjes en nichtjes. Wat heerlijk dat ze zich over haar ontfermden, zodat wij zelf ook lekker konden kletsen. Ze ligt nu misselijk van de lolly's, patat en fristi in bed.

En die kleine Joost heeft ieders hart gestolen. De complimentjes hielden maar niet op. Het is ook zo'n lekker ding. Hij heeft 't geweldig gedaan vandaag. Vanmiddag lekker geslapen in de kinderwagen en in de namiddag gewoon in de maxi-cosi aan tafel. Lekker jong .

Peetje, wij gaan ook nog geen St. Maarten lopen met Laura. Ik vind haar nog net iets te jong. Bovendien ben ik er nooit op woensdagavond .

En wat fijn dat Luuk begint met doorslapen ! Heerlijk hè, om eens wat langer te kunnen slapen. Joost slaapt nu een paar weken 'door' van 23.00 uur tot gemiddeld 06.00 uur, soms 06.30 uur. Dat vind ik al heerlijk.

Alleen vannacht was ie om 04.00 uur klaar wakker, zucht... Ik zag aan 'em dat hij geen honger had, maar gewoon gezelschap wilde. We hebben 'em maar laten liggen huilen en ik ben zelf ook weer in slaap gevallen, dus ik weet niet hoe lang hij gehuild heeft. Maar vanaochtend om 07.45 uur heb ik 'em maar wakker gemaakt voor z'n 1e fles.

Metis, wat naar van die paniekaanval. Gatsie. Ook een vreselijke tandartsbehandeling trouwens....

UM, hoe bevalt je lichtlamp?

Em, al iets gehoord van het bureau vroeghulp? Ik ben héél benieuwd wat ze gaan doen.

Ik ga nog even het journaal kijken en dan op tijd naar bed. Morgen gaat om 05.45 uur de wekker weer....
Goedemorgen! Pfff, ben een paar dagen ziek geweest. Heel gezellig samen met M. Alleen Eva had, gelukkig, nergens last van.

Gisteren een heel gezellige Sint Maarten gehad. Eva heeft samen met M een lampion gemaakt van Nijntje. (ze had er ook 1 op de opvang gemaakt maar Eva was dus ook thuisgebleven deze week dus ligt daar nog) Gisteren de hele dag aan het stuiteren van de voorpret. Vanaf half 6 was hier een optocht door de wijk, achter muziek aan. Ontzettend leuk om te zien al die kindertjes met die lampions. Bij het eindpunt kregen de kinderen een zakje snoep. Daar was ook de pizzeria en die vroegen Eva en zoontje van vriendin met wie ik was binnen en of zij een mooi liedje konden zingen. Dus Eva gaat liedje zingen (zoontje is 15 mnd dus die danste alleen mee :-)) en mochten ze een snoepje uitzoeken. Het liefst wilde Eva daarna de hele stad af zo ongeveer maar deden we maar niet. Wij naar huis maar onderweg zag ze een groepje kinderen bij een deur staan zingen. Eva beent het tuinpad op en laat vol trots de lampion zien aan de meneer die in deuropening stond. Kreeg ze ook een snoepje Daarna nog bij ons thuis aangebeld en heeft ze voor M gezongen. Al met al nog wel flink wat snoepjes gescoord dus ook.

De muziek vond Eva overigens wel eng hoor. We liepen dus ook maar helemaal achteraan. Eva is sowieso best panisch voor harde geluiden, best lastig en dan vooral voor haarzelf.

Vandaag is Eva voor het eerst deze week weer naar de opvang. M was gisteren alweer begonnen op het werk dus t gewone leventje is weer begonnen.

Jane: Klinkt hartstikke gezellig zeg die reunie. Dus die 2 van jou hebben het fantastisch gedaan. Tssk had je anders verwacht dan? En fijn zeg dat Joost nu, bijna altijd, lekker doorslaapt.

Peetje: Hoe is het met Luuk qua doorslapen? En hoe is het met P en jou, allebei alweer wat fitter? En P nog tot zijn grote vreugde veel kindjes aan de deur gehad? :-)

Hier viel het ook tegen, heel kinderrijke buurt dus hadden behoorlijk wat verwacht maar er zijn er maar 11 aan de deur geweest. Wel jammer, vind het altijd wel heel gezellig.

Marianne: Dus ook verhuisd? Nog wel in dezelfde woonplaats? En wat leuk zeg, een pup! Welk ras?

Emmetje: Jullie al wat gehoord van vroeghulp?

UM: Hoe is het met jou? Zelfde vraag als Jane en Peetje: doet de lamp al wat? En ben je gesprek nog aangegaan met schoonzus?

Moest trouwens van t weekend lachen om Eva, zo gehaaid als ze is. Waren dvd van K3 aan het kijken en ging over toveren en toverspreuken. Nadat dvd afgelopen was vroeg ik Eva op te gaan ruimen. Pakt ze haar stokje (drumstokje) en zegt "toktoktok, kukeluku, mama moet opruimen nu" ("t overspreuk uit K3) Nou zo werkt het toveren natuurlijk niet hé

Iedereen: Wat meeting betreft: wanneer heeft jullie voorkeur, nog dit jaar of, gezien komende feestdagen en bijbehorende drukte, het opschuiven naar begin volgend jaar?
Metis wat leuk dat jullie zo'n plezier hadden aan SInt Maarten. Ik had er dit jaar echt geen zin in. Met name voor mezelf niet. Ik ben er ook niet mee opgegroeid, denk dat dat ook scheelt. Het najaar is altijd een mega, mega drukke tijd voor het werk van UJ. Gelukkig heb ik daarom aanstaande vrijdag avond een uit etentje voor ons 2tjes gepland, om weer eens even bij te komen..

Ja, ik geloof wel dat mijn lamp werkt moet ik zeggen! Alleen vreet ik me echt een slag in de rondte, vreselijk, komt echt door die lange donkere avonden. Lukt me niet om me in te houden, grrrrr..

Het gesprek met mijn schoonzusje ging erg goed. Wel met lood in mijn schoenen, maar het heeft bij mij echt een hoop ballast uit het verleden weggeruimd. Echt fijn, en was ook echt blij en trots dat ik het aangedurfd heb. Heb nu ook het vertrouwen dat er bij een eventuele tweede (kraamtijd) hier niet dezelfde ruzies met schoonfamilie zullen onstaan als bij Fiene, en dat wilde ik ook graag. Dank voor jullie support!

Gaan jullie nog naar de Sint intocht dit weekend? ik was het wel van plan, alleen komt ie net hier als Fiene 's middags slaapt. En om haar nou daarvoor uit haar ritme te halen... toch maar niet denk ik.

Wij merken trouwens dat Fiene heel erg naar mijn schoonvader toetrekt ( is ook een heel lieve opa) maar echt haast afkerig is van mijn schoonmoeder. Ik vind het gewoon genant. Ze zegt op al schoonmoeders' vragen continue NEE! en wil ook geen fysiek contact. Nou is mijn schoonmoeder ook niet mijn beste vriendin (zou het daardoor komen vraag ik me af?!). Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet of kan. Het is eigenlijk al een half jaar zo.

Jane, ben je hard aan het werk? Sorry dat ik even niks heb laten horen, word nogal in beslag genomen door hier het thuisfront. Wat mij betreft halen we 'de schade' een keer gezellig in.

Marianne, hoe is het nu? Al klachtjes en misselijk?

Emmetje, weten jullie al meer over de hulp voor Salomé?

Hier gaat het echt goed met Fiene op de PSZ, jippiejajee, echt fijn. Ik heb ook helemaal zin in de Sint en Kersttijd, hou ik echt van, leuk hoor.

Oh ja Metis, dit jaar wordt het hier even niks qua mutsing/ meeting. We zitten alweer zo vol. Wie weet het komende jaar. Ik vind het wel een leuk initiatief van je!!

Liefs
Wat knap Metis, dat Eva al echt de liedjes zong toen het de bedoeling was.

Hier zijn gisteren een stuk of 11 kindjes geweest zei P., verdeeld over 2 keer.

Ik was pas om 8 uur thuis (moest nog een collega behandelen) dus ik heb het gemist helaas.

Femke vond het wel leuk volgens P. maar ze zei verder niets.

Ik denk dat het volgend jaar wel leuk is voor haar, even naar een paar buren ofzo.

Wel leuk dat er bij jullie een optocht was. Dat is altijd leuk, dan had Femke ook wel meegelopen denk ik.

UM, fijn dat de lamp lijkt te helpen. Ik eet ook veel meer dan ik eigenlijk wil, en dan voornamelijk koekjes en chocola. Ik geeft de borstvoeding maar de schuld... Maar ja, zo gaat mijn buik nooit weg, daar zal ik dit keer toch echt hard aan moeten werken denk ik zo...

Meeting lijkt me ook het handigst (begin) volgend jaar.

Laten jullie je kindjes trouwens inenten tegen de MG?

Ik kan me in laten enten via het werk, omdat ik veel in aanraking kom met andere mensen. Verder kan ik me laten inenten omdat ik een kindje heb die jonger dan 6 maanden is.

Voor mezelf hoef ik niet zo nodig, maar als ik mijn kind(eren) er mee kan beschermen is het wat anders.

knock knock....who's there?....its me diddledee 'mummy'' van Jayda en al eeuwen niet meer hier geweest.

sorry meiden, dat ik zo lang afwezig ben geweest. Het was geen echt desinteresse in jullie allemaal, maar kon me er een tijd niet toe zetten om alles bij te houden/lezen en dan weer te reageren. Op hyves heb ik wel contact met enkelen en zodoende weet ik ook van wil om weer een meeting te organiseren (ik ben voor!!!). Net na de vakantie ben ik ook nog even bij Jane geweest om een geleende tester terug te geven en natuurlijk om de kleine Joost te bewonderen. Wat een moppie zeg. (tester was om ovulatie te meten, dat had ik inmiddels losgelaten, dus hup terug dat ding...) Leuk was te zien hoe de twee dames van 2+ op elkaar reageren.

Verder ben ik druk geweest met van alles en nog wat. Net voor de vakantie hebben we de knoop doorgehakt en ons huis te koop gezet en tijdens de vakantie is deze al verkocht. Het ging zo ontzettend snel. Dat in tegenstelling tot de verdere administratieve/financiele afwikkeling want vandààg pas hebben we groenlicht gekregen dat het helemaal rond is. Pfff pak van m'n hart. Nu dus op zoek naar een andere woning.

oke.....tester teruggegeven, idee losgelaten, heerlijk vakantie gevierd, woning verkocht, grootste plannen maken voor 40st B-day coming up in februari 2010........blijk ik begin oktober gewoon hartstikke zwanger te zijn!!! Echt waar, ik ben 10 weken en heb al 2x een echo gehad waarop een kloppend hartje te zien is.

Zo, dit blije nieuws wou ik even met jullie delen, maar nog niet op hyves ofzo, aangezien we behalve ouders, nog niemand hebben ingelicht. Wachten even de 12/13e week af.

Even een snelle reactie op wat ik deze pagina snel gelezen heb:

- Emmetje, petje af voor hoe je met Salomé's situatie -sorry voor het onpersoonlijke woord- omgaat. Zo nuchter en verstandig. Goed hoor.

Metis - sterkte met beide moeders, niet niks joh. En ook voor jezelf natuurlijk

Zonnetje - knap hoe je het handelt met je werk en je mannekes. Zal best zwaar zijn af en toe, vooral als ze of je ziek bent/zijn.

UM - heel herkenbaar wat je schoonzus betreft, zelfde soort relatie heb ik met de mijne. Verloopt altijd gemaakt gezellig. Zij heeft meer met mij dan andersom. Hoe ging het gesprek.

Peetje, Jane, lieve groet voor jullie

Marianne: gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

misschien tot snel weer...

liefs DiddleDee
Hé, DD, wat een geweldig nieuws!! Van harte gefeliciteerd.

Leuk zeg, 10 weken zwanger, dus dan ben je eind mei, begin juni uitgerekend als ik het goed heb?

Voel je je goed verder?

Diddle-schat: van harte !!!!.

Ik vind het suuuuuuuuuper voor jullie. Toch nog een brusje voor Jayda

Lekker genieten van je zwangerschap. Volgend jaar nòg zo'n wondertje erbij. Prachtig *snif*
Wat een zwangeren-nieuws hier de laatste tijd !

Nog meer verrassingen ? Ik moet aan jou denken Tinok, jullie zijn ook al een hele tijd bezig hè? Of ben je inmiddels toch zwanger?
WAUWWWWWWWWWW DD!!

Ik ben helemaal onder de indruk! Wat ont-zet-tend fijn voor jullie!!

Echt super gaaf!

Dat maakt mijn ochtend weer goed....
Lieve Diddle wat geweldig voor jullie! Supergoed nieuws. (K) En natuurlijk ook van de financiering, ook top. Fijn op zoek nu dus, succes met de huizenjacht!

UM: "grappig" wat je schrijft over je schoonouders, hier idem alleen dan andersom. Eva moet niks van schoonvader hebben. Ik heb het maar losgelaten, ik kan haar niet dwingen natuurlijk. Sowieso trekt ze meer naar mijn ouders maar dat komt natuurlijk ook omdat ik daar veel ben geweest altijd. Soms vond ik dat wel genant op een verjaardag: rende Eva helemaal enthousiast op mijn ouders af en aan schoonouders moest ze altijd echt weer wennen. Verder niet aardig van mij maar ergens vind ik het ook kwestie van eigen schuld, dikke bult voor schoonvader. (oké, komen wat onverwerkte frustraties naar boven bij mij) hij wilde Eva never nooit vasthouden als baby, had het tegen ons over "dat kind" etc :'( Terwijl neefjes, zoontjes van zus van M, helemaal geweldig zijn. Komen daar elke dag en schoonvader sleurt ze meteen op schoot, knuffelen etc. En ergens denk ik "tja, Eva is ook niet gek natuurlijk Denk dat een kind best het één en ander aanvoelt. bovenal vind ik het sneu voor Eva. Zeker als ze steeds meer het besef gaat krijgen dat er bij schoonvader echt duidelijke voorkeuren zijn. Heel verdrietig. Ik weet dat M er ook verdriet van heeft, sowieso al omdat het bij hem ook speelt. Schoonvader heeft zus heilig verklaard maar bitter weinig interesse in M, heel pijnlijk. Dus misschien wel logisch gevolg dat dat doortrekt in de kleinkinderen. Geen enkel idee.

Sorry voor tussendoor geleuter, is natuurlijk heel anders dan jouw situatie maar moest er meteen aan denken. Ik denk dat je er weinig echt aan kan doen. Het enige wat ik doe is het positief blijven benaderen, in de zin van "gaan we gezellig naar opa" of "zullen we mooie tekening maken voor opa, want hij is bijna jarig" Zoiets zeg maar. Maar t is lastig.

Peetje: Ik denk het wel als we oproep krijgen. Heb er lang over getwijfeld hoor maar neig nu naar wel inenten. Voor mezelf vind ik het ook niet zo nodig.

Vanavond ga ik fijn de hort op. Eerst etentje en daarna de kroeg in met 9 ex-collega's (plus ex-leidinggevende) Erg leuk.
O, dat is ook sneu voor M, dat zijn zus veel meer aandacht krijgt dan hij. Is dat altijd zo geweest? En dat schoonvader zo duidelijk een voorkeur heeft ook voor de kleinkinderen van zijn dochter ipv zijn zoon...

En je schoonmoeder dan, heeft die ook een "voorkeur"?

Ja, ik neig nu ook meer naar wel inenten dan niet bij Femke. En bij mezelf ook naar wel om Luuk te beschermen doordat ik nog bv geef.

P. wil zich niet laten inenten, die is ook bang voor prikken, dat is volgens mij de grootste reden.

Zijn jullie trouwens naar sinterklaas geweest in jullie woonplaats? Wij wel. Femke heeft sinterklaas maar heel even gezien, maar heeft wel veel zwarte pieten gezien, zelfs nog eentje een hand gegeven. Toen ze eenmaal doorhad dat de zwarte pieten steeds pepernoten en snoepjes uitdeelden, vond ze het steeds leuker worden volgens mij .

Ben je nog lekker gaan stappen Metis?
Neig inmiddels ook naar wel inenten inderdaad. Hebben het er afgelopen weekend nog flink over gehad en dit kwam er dus uit.

Het is niet altijd al geweest. Het werd pas echt erg toen schoonzus zwanger werd van de 1e. Sindsdien is het steeds erger geworden (oudste neefje is nu bijna 7) Schoonmoeder niet hoor, die is lief en heeft ook begrip voor ons. Kun je aan alles merken. Zij heeft soms ook moeite met hoe het gaat. Schoonzus komt daar bijv elke dag en wil niet aan het werk. Schoonmoeder zei tegen M dat ze gewoon schop onder kont nodig heeft ipv al dat gepamper. Maar dat durft ze dan niet tegen schoonzus, zwager of schoonvader te zetten want dan heeft ze 3 man tegen zich, en hoe tegen zich! Ze maken haar sowieso vaak belachelijk met z'n drieen als ze weer eens niet uit d'r woorden komt "ach mens, hou jij toch je mond"

En ze is gek op Eva, en Eva op haar

Wij zijn inderdaad naar de intocht geweest. Superleuk. Eva vond het op afstand hartstikke leuk maar de zwarte Pieten dichtbij...mwoah. Zo wilde ze ook Sinterklaas een handje geven totdat we bijna bij hem waren, toen hoefde het toch eigenlijk niet.

's Avonds haar schoentje gezet met water en wortel voor paard. Ze durfde alleen nog maar te fluisteren die avond, zo erg was ze onder de indruk 's Morgens erg blij met haar cadeautje (spulletjes voor in haar keukentje) en bedacht zich, na weer alleen gefluisterd te hebben, dat zwarte Piet nu vast aan het slapen was en durfde toen wel weer gewoon te praten. Ze vond de intocht zelf erg leuk, luidkeels de liedjes meegezongen en dapper gezwaaid.

Eva was overigens wel beetje boos over het feit dat zwarte Piet met pepernoten gooien want ten eerste mag je niet met spullen gooien en ten tweede als je dan iets weggooit moet dat in de prullenbak.

Stappen was erg leuk. Gezellig om iedereen weer gezien te hebben, was al lang geleden. Eerst heerlijk gegeten en daarna kroeg in met live muziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven