Werk & Studie alle pijlers

HBO-V deeltijd

30-12-2005 15:59 2194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit eraan te denken de HBO-V opleiding in deeltijd te doen, omdat ik eigenlijk niets wil met mijn huidige studie. Ik heb helemaal geen ervaring in deze richting. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Want ik heb al ff gekeken bij de school waar ik die wil volgen en daar hoef je 1 dag in de week naar school. Maar ik neem aan dat je ook stages moet lopen etc. Alle ervaringen zijn welkom.
Wauw, als ik nou net zoveel op papier had gezet voor mijn beroepsproduct 3, als dat ik vandaag hier heb geschreven, dan was ik al bijna klaar ;)
Oh reistijden zijn echt vervelend als ze te lang worden. Ben zelf eerder al eens kapot gegaan aan een stage met onder andere een heel lange reistijd (iets meer dan een uur met de auto, was niet te komen met OV). Voor mij geldt echt de regel niet langer reizen dan 45 min tot een uur. Ik zit nu een half uur op de fiets. Kan een enkele keer meerijden met collega's met de auto maar mis dan de beweging op de fiets. het enige voordeel van met OV reizen is dat je tijd hebt om te lezen als je niet stront misselijk wordt van lezen en reizen tegelijk.

Suc6 met de studie allemaal.
@13: ik weet eindelijk wie je bent! Het heeft even geduurd, maar gelukkig is er weer een mysterie opgelost!
Serieus? Hoe kan dat? :P Ik had gisteren mijn tweede beroepsproduct, mennnn... Zat ik daar ineens tegenover een VGZ-zorgvrager, nog nul komma nul ervaring mee gehad dit blok. Ik dacht heel hard, heeellupp.. Maar het ging best goed! Alleen ik twijfel een beetje over mijn diagnose. Maarja, daar is nu toch niks meer aan te doen. Ik heb er niet een heel slecht gevoel over, maar ik houd even een slag om de arm.

Morgen verhuizen. Ik heb de hele week geklust en gedaan. Pfftt, vermoeiend hoor! Maar het resultaat is: Woow! Echt Jan Des Bouvrie laminaat :P Van dat glimmend antraciet. Afijn, housewarmingparty doen? ;)

Morgenavond ga ik met bijna al mijn klasgenootjes stappen in Den Bosch. Annelize, heb jij ook zo'n leuke klas?

Groetjes!
Hee meiden!

Hier ook nachtdienst. Even lekker niets moeten (vooral niet in het weekend), beetje rondsurfen op internet, beroepsproducten veranderen, laptop defragmenteren (vergeet ik altijd) en mijn plan van aanpak updaten. Aldus vind ik nachtdiensten meestal erg prettig.

13: Ik verwacht een uitnodiging van je housewarming. (Geweldig, allemaal 'vreemden' in je huisje die aan het rondklossen zijn en je laminaat bewonderen).

Dan bedenk ik me ineens dat ik nog niet echt een buurtfeestje heb gehouden om de mensen in de straat beter te leren kennen...

Dames, studeer en ontwikkel u!
Nee echt?
Hey 13! Een vriendinnetje van mij doet ook de duaal variant bij het radboud. Ze had vorige week een lijst gekregen en daar kwam jouw naam ook op voor. Ik heb je vervolgens even gegoogled en voila! Kon het niet uitstaan dat jij al weken wist wie ik ben, maar andersom niet.

Maar jij hebt je BP2 al gehad. Wel heerlijk dat je er al vanaf bent hoor. Nu hoef je alleen BP3 nog even af te ronden en je kunt je helemaal storten op de medische leerlijn. Ik had ter voorbereiding bij BP2 bedacht om alvast de meest voorkomende diagnoses per sector (VGZ, AGZ, etc) op te schrijven. Het boek van ontwerpen van de zorg krijg je niet toch? Alleen die effectief verpleegboeken. Heb je die uberhaubt nog gebruikt? Nog andere tips waar ik aan zou moeten denken? Ik ken namelijk niemand, behalve jij, die hem eerder heeft dan ik.

Jij hebt een drukke dag voor de boeg! Verhuizen en stappen op 1 dag! Respect! Wel heerlijk dat je huis straks helemaal mooi is. Veel plezier vanavond! (oja, wij hebben een heerlijke klas. Heel fanatiek met de lesstof en de vragen. Krijgen we ook altijd te horen van de leraren)

Suus, succes met je nachtdiensten! Hoop voor je dat het niet druk wordt!
@Annelize. Helemaal duidelijk je verhaal, en als je er zo over denkt dan is het denk ik niet verstandig om naar Amsterdam terug te gaan. Het moest misschien wel gewoon zo zijn dat er uiteindelijk alleen nog maar plek in Nijmegen was, zodat voor jullie straks de stap makkelijker is om die kant op te gaan.

Grappig trouwens dat jullie ook die kant op willen. Wij zitten daar ook regelmatig over te denken. Maar wanneer en of we het gaan realiseren is nog onduidelijk. we zitten hier voorlopig nog twee jaar vast, want vriendje is net aan een tweejarige opleiding hier begonnen.

Van het weekend weer gewerkt en voor het eerst echt eigen patienten gehad op deze afdeling en wat was dat lekker! Had ik al eerder gehad, maar alleen in de avonddienst en dan had ik ook echt patientjes waar zo goed als niks mee hoefde te gebeuren, een dagdienst is dan toch anders.

Ik was hier wel aan toe, want ik vond het echt leuk, ook goede feedback gekregen, dus ik kwam gistermiddag helemaal gelukkig en ontspannen thuis.

Leerdoelenplan is ook af (Danseresje nog bedankt voor jouw plan! Heb er wel wat dingetjes uit kunnen halen, ondanks dat ik mijn plan heel anders moet formuleren), dus moet nu echt serieus aan de slag. En daar heb ik zo geen zin in, wil gewoon lekker werken, maar denk dat degene die inmiddels al wat jaartjes werken en wat stages achter de rug hebben dat wel herkennen.
@ discovery: Oh ja ik wordt er zo zat van dat ze mij nu na 3 jaar stages lopen nog steeds niet serieus nemen en niet eigen dingen laten doen. Ik ben overgepland en wordt dus als zodanig niet misbruikt maar ik wil wel meer dan ik nu doe.

Vandaag ging wel lekker overigens. Lekker het ochtendrapport gedaan, en de overdracht vanmiddag en de weekend na-/weekvoorbespreking op de afdeling. Gaat langzaam lekker. En bezig met het uitzoeken of we op de afdeling ervoor klaar zijn om een plan in te voeren dat health4u heet. Waarbij er bewuster wordt geleerd te leven, gezonde voeding meer bewegen voor mensen met psychische problemen. Leek me wel wat in het kader van de gvo preventie.

Nou ja nu lekker studeren op tentamen psychosociale rehabilitatie. Interessant echt waar.

Groet, Scheepje
Hoi!

Kort berichtje; ik leef nog; loop in 7 sloten tegelijk en het gaat redelijk goed;

- werk gaat lekker

- studie loopt goed

- druk met klussen

- schoonouders die komen helpen en dus blijven logeren

- stress om het verhuizen

- sociaal leven proberen hoog te houden, ondanks alle drukte

- gezondheid niet optimaal (zit nu aan zware AB kuur)

Kortom; druk, maar leuk en heftig!

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Ik wandel gelukkig in minder sloten....;-)

Ik mag weer helemaal aan de slag van de bedrijfsarts dus dat is echt heel erg prettig.

Op mijn werk vertel ik elke dag wat ik ga doen, hoe ik het ga aanpakken en erop reflecteren en/of feedback vragen. Erg kinderlijk allemaal maar dit is wat er wordt verwacht met het inzichtelijk maken van mijn werk....(ja, ik ben 26)

Ben bezig met wat beroepsproducten (opdrachten) en klusjes in het huis aan het doen.

Ik staar al een paar maanden naar de tuin die echt een oerwoud wordt dus daar mag/moet ik ook echt mee aan de slag. Iemand nog een kilo rotte appels?

En hier en daar een feestje van vrienden!

Al met al druk druk. Jullie?
Nee echt?
Hier weer een berichtje van mij. Ik herken het wel, allemaal van die sloten waar je tegelijkertijd in loopt en dat je wenst dat er meer dan 24u in een dag zit en meer dan 7 dagen in een week!

Ondertussen nog steeds lekker aan het werk. Los op VP's en medicatie IV en dat gaat goed. Ben vooral blij dat het prikken goed gaat :D! Zaterdag weer de nacht in, hoop wel dat de rust dan beetje is wedergekeerd op de afdeling. Heb me de afgelopen dagen de tandjes gelopen (bij wijze van dan hoor!).

Discovery, fijn dat je nog wat aan mijn plan had! En leuk dat je je draai begint te vinden op de kinderafdeling (herken dat wel, duurde bij mij ook wel ffies!). Mocht je me trouwens nog eens een keer willen mailen, dan ff via het forum, want mijn e-mailadres is gewijzigd (of ik kan jou natuurlijk ook mailen!).

Annelize, beetje mosterd, maar idd, die reistijden....jeutje zeg! Maar zie dat je plannen hebt om wel te kijken of je die kant op kan verhuizen! Slim! En ja, die Brabo's (ben er zelf ook één), die hebben af en toe rare uitdrukkingen!

Suus, fijn dat je weer helemaal aan de slag mag!

Overigens: dat staren naar die tuin, dat herken ik, maar dan met mijn kamer (nee, wordt geen oerwoud, maar wel voller, voller en voller en steeds minder vloer :S!). Ik wil daarom wel een kilo (of meer) oud papier in de aanbieding gooien. Iemand interesse? LOL! (overigens bied ik niet op de rotte appels ;)!!!!).

Ga nu lekker slapen. Morgen onverwachts vrij, maar moet veel doen (iets met al die sloten waar ik in loop!).

~Danseresje
He allemaal!

Alles goed???

Ik heb hard gewerkt afgelopen, 6 van de 7 dagen gewerkt. En het was druk, wow de grieppandemie is echt toegeslagen. Wel zo goed als alleen maar positieve feedback gekregen, dus ik ben blij het weekend ingegaan.

Ben nu lekker aan het bijkomen, was behoorlijk moe, maar ook ondertussen hard aan het werk voor school.

Bij mij zijn het dus maar twee sloten, hard werken en huiswerk maken.
fijn dat ik niet de enige ben die het zo druk heeft :-)

Ik heb trouwens nog een vraagje waar ik niet uit kom:

Voor een opdracht moet ik aangeven wat het verschil is tussen clinical path en clientenrouting, maar is er een verschil tussen deze twee termen??

x suuz
He Suuz,

Ik heb nooit van clientenrouting gehoord, maar bij clinical path denk ik aan klinisch pad. In het ziekenhuis wordt een klinisch pad gebruikt bij gestandaardiseerde zorg, dus volgens een protocol. Elke patient met dezelfde ziekte wordt op dezelfde manier behandeld, het hele zorgproces is al van tevoren uitgeschreven.

In het ziekenhuis kan je dan denken aan de patienten die voor CABG, een hartklepoperatie of een heup/knieprothese gaan.
Hoi Suus en Discovery,

Is een klinische pad niet ook zoals wij dat vorig jaar in het ziekenhuis hadden voor de CVA patiënten omschreven, dag 1 daarmee starten, dag 2 daarmee... enz. Cliëntenrouting klinkt ook wel zo maar dan bij routing denk ik dan ook meer buiten heb ziekenhuis welke disciplines worden er ingeschakeld en waar gaan mensen heen. Zoals routering binnen het bedrijfsleven, welke processen en zijn die afgestemd op elkaar.

Groeten, Scheepje

PS Ook hard aan het werk aan zorgplan en gvo voorbereiding. Oh ja en tentamen sociale rehabilitatie. Das wel interessant
Ja Scheepje dat is een klinisch pad. Ik vond het lastig om te omschrijven, maar jij zegt het gewoon even in 1 zin. Dat was dus wat ik bedoelde, thanks!
whaaaaa,

ik dreig gek te worden. ok, eigen schuld, maar toch!

Druk met studie, werk zo nu en dan, Komend weekend verhuizen!!

Afgelopen weekend gewerkt 3 diensten in 2 dagen!! Ik hoor je denken, dat kan toch niet, maar het was echt!Ik had beide dagen een vroege dienst. Toen op zondag een collega met nachtdienst zich ziek meldde. Nog even werd er gezocht naar een andere oplossing, maar toen die er niet was, heb ik aangeboden dan die ene nacht te doen. Hele rare gewaarwording hoor; je draagt over aan de late dienst en zij weer aan mij. Niet dat er dan veel te vertellen was over die patienten, omdat er in het weekend niet veel spannende dingen gebeuren. Financieel dus best lekker (nachtdienst die 300% betaald wordt), maar tijdsgevoel.... in rook opgegaan.

Ik ga weer verder met studeren en inpakken...... en vooral proberen om niet in de stress te schieten.

Groetjes MDF
bedankt meiden. Ik denk dan zelf ook zoiets. Ik vind het wel heel erg overeenkomen. Maar goed, idd pad is dan binnen de instelling en routing kan ook naar buiten zijn....

Ik het ziekenhuis moest ik ook elke dag een nieuw leerdoel verzinnen, wat een onzin was dat...

Ik heb donderdag een tentamen, psychopathologie. omdat ik overgestapt ben van Hogeschool heb ik dat vak en ook dat tentamen eigenlijk al gedaan, op de HAN had ik een 10 voor dat tentamen, maar hier (Avans) gebruiken we een ander boek, dus ben benieuwd.

Succes allemaal met leren/studeren/stage!

x suuz
...
anoniem_94555 wijzigde dit bericht op 26-11-2009 15:22
Reden: Ik ben gestopt met HBO-V duaal, dus ik kom niet meer op dit forum.
% gewijzigd
Wat wil je weten Mary????
hoi Mary8744,

Twijfels zijn moeilijk!

Wat je kan doen, is praten met je studiebegeleider, dagje meelopen op een pabo, met je zus praten over de voor- en nadelen van haar vak, met klasgenoten die discussie voeren,etc.

Zet alles eens rustig op een rijtje; wat wil je nou echt;

- onregematig werken

- veel vakanties

- kinderen iets leren

- verplegen van .... vul maar in; gehandicapten, ouderen, kinderen, etc.

- hoe breed wil je opgeleid worden? Pabo is echt alleen voor 4 tot 12 jarigen. Of wil je van 0 tot heel oud worden opgeleid?

zet die dingen eens op een rij, voor je hals over kop naar een andere opleiding gaat en spijt zal krijgen.

Succes!
Wow, MDF, 3 diensten in 1 weekend!!! Is wel idd apart dat jij misschien ff bent gaan slapen en wat er dan in die tussenliggende uren gebeurd is. Overigens heb je dat natuurlijk ook wel eens met laat vroeg, maar dat is toch anders.

Zelf heb ik een aantal maanden geleden ook een dergelijk soort iets gehad. Zieke in de avonddienst, volle afdeling, niemand kunnen vinden. Ik een halve dag gedraaid en om 18.00u 's avonds weer gekomen en een halve avonddienst gedraaid. Beide rapportages achter elkaar waren dus van mijn hand. Erg apart!

Mary, welkom hier. Ik denk, willen wij je iets kunnen helpen (uiteindelijk maak je toch de beslissing zelf!), dat je wel even duidelijk moet neerzetten waar je over twijfelt of wat je wil weten van het vak verpleegkunde. Anders wordt het nogal lastig om antwoord te geven op je vraag!

Hier trouwens over de helft van de serie nachten. Dan weer een sociaal leven :D!

~Danseresje
hey danseresje,

In mijn ene nacht dit weekend was mijn social life juist heel hoog; heel wat hyves krabbels uitgedeeld, mailtjes gestuurd en zelfs smsjes aan een vriendin die ook nachtdienst had.

Wel herkenbaar dat er altijd toch een oplossing gevonden wordt om een gat in het rooster op te lossen. Pas nog een collega gehad die na haar vroege ook een late ging doen, vanwege een zieke collega in het weekend. Ik had toen nachtdienst. Ik had overgedragen aan haar in de ochtend en toen ik 'savonds terug kwam zat ze aan de balie. Ik stomverbaasd vragen of ze er nog zat of alweer. Er werd hard gelachen om mijn manier van kijken. haar antwoord was; ik heb vanmidddag aan mezelf overgedragen

Ik ga weer verder met stressen; iets over verpleegkundige visies en dan nog inpakken voor de verhuizing.

Groetjes MDF
MDF, krabbelen heb ik niet zo veel tijd voor gehad eigenlijk vannacht ;)! Betekent wel dat ik gewoon lekker bezig was!

Ow, haha, aan jezelf overdragen....ook apart! Knap hoor, van de collega om dan maar ff 2 diensten achter elkaar te doen!

succes met stressen, kunnen we je nog helpen met iets over die verpleegkundige visies?

~Danseresje
Ola! Even een berichtje vanuit het studeerkamp. Vandaag heb ik mijn beroepsproduct 2 gehad. Hierbij moest ik een anamnese gesprek houden en een verpleegkundige diagnose stellen. En dat ging best prima. Verder ben ik nog keihard aan het studeren voor het medische leerlijn tentamen van aanstaande vrijdag. En er tussendoor moet ik ook nog even mijn beroepsproduct 3, eigen verdieping in het verpleegkundig beroep, maken en inleveren. Verder gaat het best lekker hier.

Morgen weer een lange dag in de bieb.

Ik zie dat iedereen heel druk is met studeren, werken, dubbele diensten draaien en verhuizen! Veel succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven