Gestopt met de pil

07-08-2009 20:54 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Kind Gestopt NOD/UD/GB Bijz. Buurvrouwtje282esep '0917-12Blink2252ejuni '0907-08-1022-03

20 wknUtah 27 1e jun '05 14-04-'06Bas Nadine409 35 1eapr '0630-08-'07 Nick Blink225 1eokt '06 29-09-'07 VincentOngeduld2 29 1enov '0614-01-'08 Guido Utah 27 2e aug '07 02-05-'08 Tim Zaza28 1eokt '06 15-08-'08Lynn Bloemetje78301ejul '07 23-11-'08Kleintje* Meissie80281e dec '06 10-12-'08 Charlotte Sweety32 351e okt '06 24-12-'08 Laura Tinkerbel80281ejun '06 24-03-'09TomasNadine409342e nov '08 26-08-'09 Luuk
Gevonden Ongeduld. Heb je een berichtje gestuurd.

Heb een maxidoos ovutesten besteld online...

Zodra mijn cyclus de 50 dagen bereikt heeft wordt ik misschien een keer ongesteld en dan ga ik over op plan B. argh

Groetjes Buurvrouwtje
meiden, wat me vandaag toch is overkomen... ik moet het even kwijt.

Zoals jullie weten bezoek ik met Luuk een osteopaat. Degene waar ik naar toe ga, was niet mijn eerste keus. In een dorpje naast het mijne zit een bijzonder goede man waar ik al vele wonderbaarlijke verhalen van had gehoord, maar hij had geen plek vóór januari 2010. Ik heb toen mijn naam op een soort van 'reserve-lijst' laten zetten en gezegd dat ik wel verder ging naar een ander maar dat ze me wel mochten bellen als er een uitvaller was. Vanmorgen belde ze dus dat ik vanmiddag om 13.00 u terecht kon. Natuurlijk wilde ik graag en ben geweest.

Na een kort intakegesprekje, waarin Luuk ook flink ging huilen en hij dus met eigen ogen kon zien hoe hij zich overstrekte, begon de behandeling. Eerst voelde hij Luuk z'n buikje en na enkele minuten zei hij dat er met z'n buikje niks mis was en dat het allemaal in z'n bolletje zat. Toen ging hij aan het hoofdeinde zitten en nam Luuk z'n hoofdje in z'n handen, deed z'n ogen dicht en liet z'n hoofd een beetje hangen. En ik weet niet wat er gebeurde, maar ik begon spontaan te huilen en ik kon haast niet stoppen. Hij zag niks en ging rustig verder. Luuk begon te krijsen en hield niet meer op. Na 15 min. stopte het plotseling. Toen veranderde hij de positie van zijn vingers en zo plotseling begon hij ook weer te krijsen. Alles bij elkaar heeft dit zo'n 45 minuten geduurd en Luuk is 3 keer 'n paar minuutjes stil geweest. Toen deed hij z'n ogen open en gaf me Luuk terug. Die liet meteen een flinke boer, en ik begon weer te huilen. Ik zei: ik weet niet wat het is, maar ik moet spontaan huilen van u. U straalt iets uit, ik weet niet wat, maar ik vind het erg bijzonder! Hij zei niks maar lachte alleen. Luuk voelde aan als een lappenpop, zo ontspannen was hij. Dat heb ik nog nooit gevoeld bij hem. De osteopaat zei dat er heel veel spanning op z'n achterhoofd zat en dat hij die nu bijna helemaal had weggewerkt. We mogen dus ook stoppen met de probiotica en hij zei dat Luuk het nu ook niet meer erg zal vinden om op z'n rug te slapen. Ook zei hij dat Luuk nu beter zelf in slaap zal kunnen komen en waarschijnlijk netjes zal gaan slapen tussen de voedingen in. Afwachten maar weer natuurlijk, maar ik heb goede hoop! Over 2 weken moeten we nog één keer terug. Toen ik in de auto stapte moest ik weer huilen en ik kon niet ophouden, thuis pas werd het minder. Tjonge wat een ervaring zeg!

Sorry voor het ego verhaal, maar ik wou het toch ff met jullie delen.

Nu nog ff bankhangen, Luuk voeden en dan slapen!

ps, nog adviezen over pil of spiraal???
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Zo hoopvol als ik gisteren was, zo depri ben ik weer... zucht

Luuk heeft tussen de voedingen door niet één keer geslapen! Ik krijg 'm op m'n arm niet eens meer in slaap en dat was de enige manier dat hij ging slapen. Heb osteopaat gebeld en voicemail ingesproken, hopelijk belt hij nog terug vandaag.....

Nu weer snel naar Nick, die zit dvd te kijken, tis ook zo'n snertweer!
Nadine, wat een bijzondere ervaring bij die man. Jammer dat Luuk na afloop uiteindelijk toch weer onrustig werd. Misschien kan hij toch nog verder behandelen. Luchtte het huilen voor jou een beetje op? Dat zou ook wel kunnen helpen denk ik dan. Kan me zo goed voorstellen wat voor spanningen het met zich meebrengt als je zo'n klein hulpeloos ventje maar ziet krijsen. Heel veel sterkte ermee.

Over pil of spiraal... Ik zweer persoonlijk bij de pil. Ik heb nooit een spiraaltje gehad, dus kan het niet echt vergelijken. Maar het fijnste vind ik dat ik helemaal zelf bepaal welke pil ik op welk moment neem en dat ik er zonder tussenkomst van een arts mee kan stoppen als ik dat zou willen. Ik ben geen fan van inwendig 'gewroet' en vind het prettig dat daar bij de pil geen sprake van is. Bovendien vind ik het heel handig dat ik zelf controle heb over het moment van mijn onttrekkingsbloeding. Volgende week zou het eigenlijk zo ver zijn, maar vanwege mijn schrijfexamen (duimen jullie mee?) stel ik het even uit. Ideaal voor een controlfreak als ik!

Ongeduld, de winkel waar ik mijn bh's vond... Nou, ik wil geen reclame maken, maar met dit raadspelletje kom je er vast uit. Er zijn twee heel gangbare bh-winkelketens, waarvan er vaak wel filialen in de meeste steden zijn. De ene begint met de H, maar daar kunnen dames met mijn maat allang niet meer terecht. De andere begint met de L. Daar hebben ze mijn maat wel, zij het allemaal wat seksloos. Als ik ondersteuning afweeg tegen sexyness dan kies ik toch voor het eerste. Zodoende heb ik nu twee heel kuise, maar stevige bh's gevonden bij winkel L. Voor nog geen 125 euro... Heb je daar wat aan? Voor mijn verleidelijkere exemplaren ga ik naar een andere winkel in mijn eigen woonplaats, maar dat is van een heel andere prijscategorie. Deze studerende mama is blij om nu twee bh's voor het geld van één in de andere winkel te hebben gevonden.

Bloem, vergeet je je meldplicht niet? Ik blijf gekluisterd aan het beeldscherm tot kleintje's* zusje geboren is!

Blink, hoe is het met jou? Is het bloeden al wat minder? En de kramp? Wat een ellende al dat fysieke leed bovenop het verdriet. Sterkte!

Zaza, ben je nog naar A (Hé doe! Gaaist ook noar A? Of zoiets...) gegaan maandag? Eten jullie dan ook altijd snert? Wij hebben het gemist vanwege het feit dat we naar het CB moesten met Tim (alles goed, 87,3 cm en 12,25 kg). Hoe was het?

Ojee, ik hoor de jongens de tent afbreken. Ga gauw stoppen. Tot later en liefs,

Utah
Hallo!

Nadine: Wat een bijzonder verhaal! Jammer dat het voor vandaag niet geholpen heeft. Trek je het nog? Je mag me altijd even bellen he? Effe stoomafblazen.

Ik heb ongeveer 7 weken na de bevalling een spiraaltje laten plaatsen. Die bevalt prima! Ik ben niet meer ongesteld geworden, dus dat vind ik echt ideaal! Verder merk ik er weinig van..

Bloem: Die chagrijnigheid herken ik ook! Pff, ik heb het achteraf echt te doen met vriendlief....

Blink: Wat Nadine zegt, als je je huisarts vertrouwd, is het onderzoek zo gebeurd. De truc is ontspannen, maar ja, dat kun je natuurlijk niet op commando doen... En inderdaad iets langs aandoen, deed ik ook altijd.

Buurvrouwtje: Jeetje, dag 37... Ik heb inderdaad ook een negatief test gehad, en dus pas op dag 41 positief.

Utah: Leuk, spelletjes! Ik wilde na twee jaar van kuise zwangerschaps- en voedingsBH's wel wat meer sexyness hebben, dus ik ben wel voor die dure variant gegaan. En dat is inderdaad een enorme hap uit je portemonnee...

Ik heb er inmiddels twee werkdagen opzitten. Pfff, wat komt er veel op je af!

Maar ik zie leuke dingen liggen en er werken leuke mensen, dus dat is alleen maar positief!

Guido gaat hartstikke goed! De driftbuien lijken iets minder te zijn, maar dat wil ik niet te hard roepen natuurlijk. Hij zit momenteel in zijn mama periode. Dus hij noemt zowel vriendlief als mij mama. Gister vroeg ik Guido: Zullen we papa roepen? Guido: Ja! MAAAMAAA! Zo grappig!

Oja, mijn mobieltje heb ik terug, gevonden door de schoonmaakster van mijn nieuwe baan... Schaamsmiley
@ Ongeduld & Utah: dat zijn nou precies de 2 dingen waarom ik twijfel. Ik ben ook zo'n controlfreak, en meestal slikte ik ook 2 strips achter elkaar, maar ik vind het zoveel hormoonrommel die pil en je kunt hem nogal eens vergeten. En met het spiraaltje moet het allemaal wat minder worden of wegblijven. Ik menstrueer nogal veul en heftig (voorheen tenminste...) dus dat helemaal wegblijven is bij mij nooit opgegaan de vorige keer. Vandaar dus m'n twijfel, maar ik heb 't spiraaltje gehaald vandaag en denk toch dat ik er voor ga.

Osteopaat heeft nog teruggebeld en gezegd dat dit normale reactie is. Moet morgen in de loop van de dag minder worden of weggaan anders moet ik weer bellen. Heb m'n hoop dus weer een beetje terug want verder is Luuk plots een heel vrolijk, ontspannen en goedlachs manneke geworden! Hoop wel dat we de nacht goed doorkomen..... tuurlijk hou ik jullie op de hoogte...

nu snel klaarmaken voor bed, fles erin en hopen dat ie braaf gaat slapen....
Hoi dames,

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest. (en zoals jullie al zeiden het viel reuze mee! Weet ik ook weer hoe dat werkt!). Vloeien is nu over en de baarmoedermond is weer gesloten. Dus alles zag er goed uit. Nu moet ik even de volgende menstruatie afwachten (kan 4 tot 6 weken duren) en dan kunnen we weer proberen. Het gaat een stuk beter dan vorige week. Was erg verdrietig, maar nu gaat het wel weer!

Nadine, wat een ervaring zeg! Het kan idd een reactie zijn. Ik ben ook met Vincent voor zijn darmkrampjes naar een 'handoplegger' geweest. Na 2 keer was het over. Zo raar, maar het werkte wel. Mijn moeder gaat vaak ook nog even heen. Wordt ze rustig van. Dus doorzetten dan komt het vast goed! Over spiraaltje. Dat heb ik nog nooit gehad. Dus kan er niet echt iets over zeggen, maar denk dat wel hetzelfde als Utah. Dus ik ben voor de pil.

Utah, ik zit ook altijd met grote maten. Zijn idd erg duur. Ik heb nu een simpele gevonden bij H. Die bevalt me erg goed. Dus meteen ingeslagen.

Bloem, hoe is het! Meldplicht!! Ik ben zo benieuwd naar de naam!!

Buurvrouwtje, weet je al iets meer?
meiden, zie net op hyves dat Bloemetje is bevallen!!

Details horen we wel van haarzelf. Kweet ook niet of ze hier de naam wel neer wil zetten, maar ik vind hem iig prachtig!
Wat ontzettend leuk! Ben zo blij voor haar.
Oh, wat goed!! Ik ga zo snel naar hyves!!

Utah, nee ben niet naar A. geweest, haha. Mijn man wel, die heeft gewerkt in cafe B. Heb ik ook járen gestaan. Ik moest nu gewoon werken op school.

Blink, fijn dat alles in orde was en dat het meeviel bij de ha.
O, zag het ook net op hyves! Ik heb er kippenvel van. Wat mooi voor Bloem!! Prachtige naam. Ben helemaal emo! hahaha

Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is, maar eerst maar lekker bijkomen en genieten van jullie dochter!! Wat fijn!!

Liefs, Blink
Net thuis, toch nog effe kijken, en ja hoor, het mooiste nieuws dat ik had kunnen denken! Bloemmeisje is er! Bloem & bloemman, ongelooflijk gefeliciteerd!
Bloemetje en Bloemman,

ook hier mogen de felicitaties natuurlijk niet ontbreken...

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje! Fantastisch nieuws dat ze er nu eindelijk is!
O ja, Luuk heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen! Hij had gisteren om 21.45 z'n laatste fles en hij meldde zich vanmorgen om 06.30 uur!!!! Helaas was ik zelf al 3 keer wakker geweest omdat ik dacht dat ik hem hoorde en dan dacht, hij zal zo wel komen.... hopen dat het niet eenmalig is en dat hij dit zo blijft doen!!!
wel grappig trouwens, Nick sliep ook op 4 november voor het eerst door!
Bloemetje: heel erg gefeliciteerd. Zo te horen maken moeder en kind het goed. Dat hebben jullie echt verdiend
Ennuh Bloemetje... Nu dan eindelijk samen met je dochter in het schema?!?!
Superleuk nieuws zeg!!! En wat een mooie naam.

Ook ik zit nu op de Hyves zoals jullie hebben kunnen zien (vreemd om nu die echte namen te kunnen zien, vooral die van jou was heel verrassend Nadine :-) )

@Nadine: voor jou vast een superdag, 4 november. Hopen dat het doorzet op die manier.

Hier inmiddels dag, even rekenen, 41 bereikt... Nog stilte aan het front maar ik maak me geen enkele illusie. Zou willen dat ik ong werd dan kon ik weer op voor de volgende ronde.

Toen wij begonnen dacht ik, oh mooi, 3 rondjes voor de feestdagen, als het dan al gelukt is kan ik het mooi tegen die tijd aan familie vertellen (net als 3 jaar terug) maar goed, inmiddels duurt ronde 1 alweer zowat 2 maanden...argh.

Nou ja. We zien wel.

Ik heb lekker weekend, niet gek. Vanmorgen wreed geshopt toen dochter op haar schooltje was. Ze vind het helemaal the bomb daar, echt leuk.

Groetjes!
Hallo lieve schatten

Ik schaam me dood dat ik zo lang ben weggebleven maar ik wil toch even gedag komen zeggen. Ik heb het voor vandaag op mijn to do list gezet. Ja, ja ik heb een weekje vakantie en toch nog steeds een to do list. Ik wil echt weer vaker komen schrijven want ik mis jullie wel maar ik heb geen internet meer thuis. Dus vooralsnog probeer ik altijd wel even te kijken op het forum als ik bij mijn ouders ben. Maar vooraleer ik die hele hap gelezen heb ben ik altijd weer een eind verder in de tijd. En schrijven komt er dan vaak niet van. In ieder geval sorry, ik voel me net een inbreker.

Bloem gefeliciteerd met je dochter. Ik zet hyves checken voor de naam op mijn to do list. Geniet ervan meid het is je zo gegund. Een zusje voor je kleintje. Meid ik ben zo blij voor jullie...

Blink wat lees ik, een miskraam. Wat ontzettend jammer voor je. Hoop dat je snel van de bijhorende lichamelijke ongemakken verlost bent want dat blijft je er ook de hele tijd mee confronteren denk ik.

Ongeduld een nieuwe baan. Wat leuk zeg. Jij bent zo een lekker ondernemend type. Ik word altijd moe als ik alleen je planning nog maar lees.

Nadientje druk met Luuk lees ik. Pas op jezelf he meis, maar hoera hoera hij heeft doorgeslapen.

Utah bijna klaar met je stage meid? Hoe is het met je knappe knullen. Ik zie je zo nog lopen tijdens onze meeting met die bak fruit en die dubbele kinderwagen met je twee schatten erin.

Zo even verder lezen en dan reageer ik nog even op de rest.

xxx

Bloem, het is geweldig! Gefeliciteerd met jullie dochter. Ik ben razend benieuwd naar je bevallingsverhaal. Hoe gaat het met de BV? Kleintje* is vast ontzettend trots op jullie.

Ego

Vandaag een goede beoordeling gehad op stage. Het was een startassessment (dus Meissie, het einde is nog lang niet in zicht) en het ging op wat kleine onhandigheidjes na goed. Ik voel me trots en opgelucht.

Meissie, wat leuk om je te lezen. Voel je niet schuldig, maar vertel liever hoe het met jou en Charlotte is!

O, mijn man heeft het eten bijna klaar (jullie zien het: ik leef in weelde!) Tot binnenkort maar weer.

Liefs,

Utah
Oh Nadine als ik even terug lees hebben jullie best een moeilijke tijd gehad. Ik hoop dat het snel beter gaat. Bijzonder verhaal van de osteopaat. Sommige mensen kunnen je zo raken he.

En buurvrouwtje dat is lang geleden. Leuk om je weer te lezen; wat gaat de tijd snel.

Zaza en Lynn aan de loop, gaaf hoor.

Sweet over Laura lees ik hier niet zo veel maar ik moet me ook eens bijlezen op het decembertopic, ik ben een ramp geworden.

Wel met ons gaat het goed. Charlotte produceert allerlei klanken maar een verstaanbaar woord komt er niet uit. Ze kruipt vliegensvlug en loopt al achter de loopauto aan. Ook aan twee handjes kan ze goed stappen. Ze trekt zich overal aan recht en probeert zelf al op de zetel te kruipen. Ook kruipt ze de trap al op (met mama veilig achter haar). Haar onderste tandjes zijn erdoor en vanboven zijn er in aantocht, de snijtanden en een hoektand. Ze zijn al voelbaar. Ze heeft er gelukkig weinig last van. Buiten een paar zeurdagjes waarop ze de hele tijd op de arm wil is er niets aan het handje.

Vorige week hadden we onze eerste slapeloze nacht, ze had koorts en daarna keelontsteking. Dus ik prijs me de hemel in met zo'n schatje. Ze is bijna maanden. Wat gaat de tijd snel.

Ik woon nu sinds begin augustus in mijn eigen appartementje maar heb er lang moeten wennen. Is een ander dorp dan eerst.Maar nu heb ik het echt naar mijn zin. Ook nieuwe baan sinds augustus en ook die valt super mee. Ik heb hele leuke collega's en de werkinhoud is uitdagend en het is heel flexibel. Momenteel een weekje vrij. Wel werk ik nog steeds 36 uur. Dus het is flink aanpoten. Gelukkig heb ik een poetshulp die om de 2 weken 4 uur komt om de boel eens grondig onder handen te nemen.

Vanaf januari ga ik 32 uur werken. Dan heb ik elke woensdag vrij. Charlotte gaat dan wel in de voormiddag naar de gastouder zodat ik kan gaan sporten en boodschappen doen en zo. Ook halen mijn ouders haar elke donderdag bij de gastouder dus dat is mijn vaste vrije avond. Ik heb dus eigenlijk een soort co-ouderschap met mijn ouders :-)

Ik vind het emotioneel best zwaar in mijn eentje. Financieel en zo is het allemaal haalbaar maar ik mis wel iemand om 's avonds tegenaan te kruipen.

Ik ben nog steeds verliefd op dezelfde man waarover ik jullie toen verteld heb. We gaan het ook weer terug samen proberen. Maar ik weet niet hoe dat gaat lopen. Het is toen stukgelopen omdat hij zo weinig tijd had. Het is nogal een workaholic maar wel best een lieverd. Ik weet niet, het klinkt heel stom maar naar mijn gevoel is het de man van mijn leven. En ook hij laat me niet los, dus wie weet horen we toch samen.

Meeting in januari? Ik wil wel mee. Let me know he....

Ik probeer weer vaker te komen nu. I promise....

Dikke knuffels voor jullie allen
Nadine: Wat heerlijk dat Luuk doorgeslapen heeft! Hoe ging vannacht??

Meissie: Leuk weer uitgebreid van je te lezen!

Buurvrouwtje: Leuk je foto's op hyves te zien!

Utah: Gefeliciteerd met het je goede beoordeling!

Tot nu toe bevalt het goed op het werk! De mensen zijn leuk, en er ligt een mooie uitdaging. Maar ik ben wel wat voorzichtiger geworden in mijn enthousiasme, eerst nog maar es afwachten. Het reizen is wel heerlijk! Het scheelt me gewoon een uur per dag! Dus 's ochtends heb ik nu echt tijd om rustig met Guido te ontbijten en zelfs nog een boekje te lezen. Echt relax dus!

Guido is gek op zijn dierenboekje. Hij kan bijna alle dieren zo aanwijzen, en sommige ook benoemen. Vanavond noemde hij er echter eentje die ik nu nog niet verwacht had: Pingpin (pinguin). Zo lachen!
ongeduld, heerlijk dat je wat meer tijd hebt 's ochtends! Ik hoop dat het werk je blijft bevallen. Pingpin, haha, leuk hoor dat geklets.

Meissie leuk om wat van je te lezen. En logisch dat je niet alles bij kan lezen, laat anders gewoon af en toe horen hoe het bij jullie gaat. Wat fijn dat je ouders zo goed kunnen helpen, kan me voorstellen dat het best zwaar is in je eentje. Hoe gaat het met je virend en Charlotte?

Utah, fijn dat je een goed assessment gehad hebt! Volgens mij ben jij een erg goede en leuke juf!

Nadine, hoe is het met Luuk nu?

Blink en Sweet, hoe gaat het?

Buuf, duurt wel lang je cyclus zo. Wanneer had je negatief getest? Niet de neiging nog een keer te testen?

Lynn is een beetje ziek. 38,5 koorts en wilde vanmiddag niet eten. Hoop dat het allemaal een beetje meevalt. Op mijn school is inmiddels Mexicaanse griep, hoop niet dat ik het mee naar huis genomen heb. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat je moet doen nu? Moet ik wel bellen met de ha? In het begin dat er net een paar gevallen waren zeiden ze steeds dat je er snel bij moest zijn ivm beginnen met tamiflu. Maar volgens mij doen ze er niets meer mee, of wel?

voor iedereen
even snel meiden, want ik moet een soll.brief gaan maken.

Hier gaat het elke dag een beetje beter. Luuk valt sinds gisteren zelf in slaap, yeah! Hij moet eerst jengelen op z'n rug in de box, dan leggen we 'm op z'n buik in bed en kijkt hij nog even rond, vervolgens legt hij z'n hoofd neer en gaat op z'n handje sabbelen, dan stoppen we de speen erin ipv z'n handje (z'n handje biedt uiteindelijk niet genoeg voldoening) en dan gaan z'n oogjes dicht. Beetje omslachtig allemaal, maar het werkt! Geen uren meer wiegen op de arm! Hij slaapt nog niet zo heel lang (1/2 uur- uur), maar hopelijk gaat dat ook nog gebeuren. 's nachts lijkt het erop dat hij de trend te pakken heeft. Gisteren kwam hij wel weer om 04.00 uur, maar vannacht heeft hij weer doorgeslapen tot 6 uur. Hopelijk houdt hij het een beetje vol, maar het zit er echt aan te komen nu. Gelukkig maar, want een beetje nachtrust doet wonderen!

Ik zal morgen ff op iedereen reageren, nu snel aan m'n soll. brief....

liefs X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven