Gestopt met de pil

07-08-2009 20:54 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Kind Gestopt NOD/UD/GB Bijz. Buurvrouwtje282esep '0917-12Blink2252ejuni '0907-08-1022-03

20 wknUtah 27 1e jun '05 14-04-'06Bas Nadine409 35 1eapr '0630-08-'07 Nick Blink225 1eokt '06 29-09-'07 VincentOngeduld2 29 1enov '0614-01-'08 Guido Utah 27 2e aug '07 02-05-'08 Tim Zaza28 1eokt '06 15-08-'08Lynn Bloemetje78301ejul '07 23-11-'08Kleintje* Meissie80281e dec '06 10-12-'08 Charlotte Sweety32 351e okt '06 24-12-'08 Laura Tinkerbel80281ejun '06 24-03-'09TomasNadine409342e nov '08 26-08-'09 Luuk
Nadine, wat fijn dat Luuk beter slaapt!! Dan voel je jezelf ook een stuk beter! Leuke jas voor Nick!! Vincent heeft een bruine jas. Ook erg leuk!

Utha, jeetje je hebt het echt erg druk! Arme Tim dus flink last van zijn kiesjes. Dat is zo sneu. Ik hoop dat ze er snel door zijn en dat hij dan niet meer zoveel last heeft!

Hier was het vroeg. 5 uur nieuwe tijd! pffff....

Gisteren mijn broer verteld. Hij was helemaal blij!
Nadine, wat super dat Luuk zoveel beter slaapt nu. Ik hoop voor jullie dat het een blijvend effect van de osteopaat is! Kan je zelf nu ook een beetje beter uitrusten?

En een heel leuke jas voor Nick hoor!

Blink, al een beetje aan het idee gewend? Wanneer ga je naar de vk?

Utah, kan me zo goed voorstellen dat je het erg druk hebt. Lekker even een weekje vakantie he? Jammer dat het zo snel voorbij is. Hoe ver ben je met afstuderen? Wanneer denk je klaar te zijn?

Ik heb net mijn stage van het derde jaar af laten tekenen (van het werk dat ik vorig jaar gedaan heb, dus hoef gelukkig niet echt stage te doen) en ben nu hard aan het leren van mijn tentamens. Ik vind het soms wel erg veel allemaal hoor, maar ja.. je wilt wat.

Lynn ligt nu boven te zeuren in bed, net op een verjaardag geweest en ze moet twee keer slapen vandaag.. blijkbaar heeft ze er niet veel zin in. Gaat verder goed hier, druk dus, maar goed. Morgen weer aan het werk na een weekje vakantie. De bekkenbodemtherapie gaat goed, heb het idee dat het wel helpt. Ik kan beter controleren of ik de boel aanspan en weet het nu beter onder controle te houden. (even naar boven.. kom later nog wel terug)
Zo, die wilde niet slapen. Nu naar bed gebracht, hopen dat ze niet al te vroeg wakker is morgen. Ik moet wel werken, maar dan moet mn man er vroeg uit. Ze heeft vandaag alleen van 9.30 tot 11.00 uur geslapen.
Zaza, af en toe ben ik nog wel onzeker en ff checken dat er echt geen bloed is. Dom he! Ook als ik even geen kwaaltjes heb ben ik even onzeker. Maar nu weer maagzuur en zere borsten. Dus het zit wel goed!

Ik heb nog geen afspraak gemaakt. Wanneer kan dat eigenlijk ook alweer? Wel weet ik dat ik nu naar de vk in het ziekenhuis ga. Ik zat eerst bij een praktijk waar 3 dames zaten. Maar met de een had ik totaal geen klik en die gaf me zo'n akelig gevoel. Ook heel erg druk leggen op thuis bevallen dat ik er zo flauw van werd dat ik er huilend wegging en er tegenop zag als ik haar weer had. (die hormonen speelden ook mee natuurlijk). Ook nam ze me totaal niet serieus toen ik met 38 1/2 week een extra afspraak wilde omdat ik me niet lekker voelde en zoveel vocht vasthield. Ze stuurde me zo weer naar huis. Toen ik echter 2 dagen later mijn afspraak had stuurde een andere vk me meteen door naar het ziekenhuis voor opname, omdat mijn bloeddruk niet goed was en ik een beginnende zwangerschapsvergiftiging had. Dus ik heb echt geen zin meer om naar die vrouw te gaan. Ik voelde me helemaal niet serieus genomen. Ik ken trouwens meer meiden die dat met haar hebben dus het ligt gelukkig niet aan mij. Ik ga dus echt naar een ander en die zit bij ons in het ziekenhuis. Ook wel fijn, omdat ik toch in het ziekenhuis wil bevallen.
@ Blink, een afspraak maken bij de vk kan volgens mij meteen als je een positieve test hebt. Afhankelijk van de praktijk, plannen ze die met een week of 8-9 in geloof ik. Groot gelijk dat je niet meer naar de vorige praktijk gaat, wat een muts zeg!!

@ Utah, wat fijn te horen dat het zo goed gaat. Ik vind het knap hoor, 2 kinderen, een baan en ook nog (af)studeren, petje af voor jou! Ik vind het al druk op de dagen dat ik alle 2 de jongens alleen thuis heb (schaam schaam) Komt ws ook omdat we nog niet echt een ritme hebben met Luuk.

Luuk zal trouwens de komende jaren ook heel wat krijgertjes gaan dragen van broer Nick, ze schelen tenslotte maar 4 dagen... Al moet ik zeggen dat Luuk volgens mij harder groeit dan Nick, maar dat weten we a.s. donderdag, dan moeten we weer naar het CB. Hij heeft nu al maatje 62 en ik ben met luiers ook al over op maat 3! Het kindje van mijn vriendin ook net een paar weekjes, maar die is net 6 maanden!!!!

@ Ongeduld, hoe is het met jou meis?

Hier een druk weekend achter de rug. Zaterdag personeelsfeest van man gehad. Was erg leuk, maar ben toch wat eerder naar huis gegaan. Ik zag het al helemaal gebeuren. Feest om half 2 afgelopen, klok 'n uur terug, dan nog even een nachtvoeding, en Nick ook weer voor dag en dauw op, nee dank je. M'n vader en z'n vrouw hadden opgepast en 't was heel goed gegaan. Gisteren vierde m'n schoonmoeder haar verjaardag en zijn we met de jongens de halve dag daar geweest. Luuk heeft trouwens gisterennacht een ruk van 6 uur gemaakt en vannacht zelfs een ruk van 8 uur! Hij had eigenlijk om half 12 z'n laatste voeding, maar hij kwam pas weer om 03.45 uur na de fles van 19.30 uur!!! We hebben gewoon kunnen slapen van 22.00 tot 03.45!!! Wat een zaligheid! Hopelijk maakt hij aankomende nacht een ruk van 10 uur!! haha! Het lijkt of het doorslapen eraan zit te komen!! Zou fijn zijn!

Ga nu ff ontbijten, dat is er vanmorgen nog niet van gekomen....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Ongeduld, hoe was jullie weekendje weg. Hebben jullie het leuk gehad?

Nadine, wat fijn dat het zo goed gaat met het slapen van Luuk! Hij groeit dus ook flink zo te horen. Goed zo!

Zaza, wat fijn dat de therapie helpt! Moet je nog vaak heen?

Ik zal binnenkort dan maar even een afspraak maken. Zo spannend allemaal weer!
Hallo!

Nadine: Heerlijk dat je man weer beter op de been is! En wat fijn dat de osteopaat al zo snel goed resultaat heeft gegeven! Wat een dottige foto's trouwens op hyves!

Geweldige jas ook, waar heb je die gescoord??

Blink: Leuk he, al die lieve reacties! Lastig hoor, al die praktische problemen. Maar vergeet je niet te genieten! Heb je al een afspraak bij de verloskundige??

Utah: Idd, hoe verzinnen ze het soms met die kinderkleding! Is het al zeker waar jullie naar toe verhuizen, of heb ik dat volledig gemist??

Zaza: Ook al zo druk dus! Is ook een pittige combi, baan, studie, gezin. Hoe is het afgelopen nacht gegaan??

Nog effe naar hyves,....

Zo, we zijn weer terug van een weekendje Winterberg. Was heerlijk, effe quality time met z'n drietjes. Guido heeft het onderweg ook prima gedaan, dus dat was weer een hele opluchting. Hij heeft nog wel steeds enorme buien, die blijven lastig. Aan de andere kant heeft ie ook hele grappige dingen. Vriendlief wilde hem vanavond omkleden. Guido sprint weg en "verstopt" zich achter de prullenbak. De eerste keer dat ie dat deed, zo grappig!
@ Nadine, oh ja dat is ook zo. Ik begrijp het van de Hyvespagina. Ik ben ook niet zo'n super actieve schrijver dus ik hou het gewoon op Viva Forum.

Tot nu toe weinig te melden hier. Had vrijdag mijn NOD en heb zaterdag getest. Dit was negatief. Ben inmiddels 4 dagen na NOD en nog niet ongesteld. Maar heb met mezelf afgesproken as vrijdag pas weer te testen.

Ik heb een gemiddelde genomen van 28 dagen, misschien klopt dat ook wel helemaal niet, weet het ook niet. Afwachten dus. Is ook pas de eerste ronde natuurlijk. Maar goed bij mijn dochter was het ook gelijk raak. Spannend dat wel.

@Blink: kan me echt voorstellen dat je de heletijd nog checkt of je toch niet ongesteld bent, dan had ik de eerste keer ook. Maar geloof er maar aan, kleintje 2 is echt on the way
Buurvrouwtje, wat jammer negatief. Maar geen bloed is goed. Dus we duimen voor je!

Gisteravond cursus taarten maken gehad. Jeetje wat een gepriegel! Maar hij is erg leuk geworden al zeg ik het zelf. Jammer dat hij zo zoet was dat ik er gisteren flink misselijk van was. Pfff.... Maar dan heeft manlief geluk. Hij vond hem erg lekker dus dan heeft hij nog wet weg te werken! haha

Alles goed verder dames?

Nadine, wanneer hoor je iets over de testen van Nick?

Ongeduld, nee nog geen afspraak ik ga denk ik vrijdag even bellen. Zo grappig dat verstoppen van Guido. Ik zie hem al zitten met dat lieve snoetje! Vincent is op het moment van tikkertje. Alleen roept hij heel hard Tikkie en rent je dan gewoon voorbij. hahaha zo grappig!
Als Karlijn gaat verstoppen en ik ga haar zoeken en ik zeg "goh waar is Karlijn nog toch" roept ze altijd heel hard vanaf haar 'schuilplaats' HIER!!! Ook zo grappig...

Leuk zeg Blink taarten maken. Ben ik ook wel van, ook van het op eten haha. Ik heb ingredienten gekocht voor een limoentaart van de week maar ik ben er nog niet toe gekomen om hem te maken...

Groetjes
hai meiden,

blink: leuk taarten maken! Maar je moet er wel geduld voor hebben denk ik. Hoe voel je je verder?

buurvrouwtje: spannend hoor a.s. vrijdag, ik duim voo je!

ongeduld: heerlijk jullie weekendje winterberg. Hadden jullie mooi weer? Al gestart met je nieuwe baan?

Nadine: wat fijn dat het slapen met Luuk zoveel beter gaat en wat leuk ook dat je mee bent gegaan naar het personeelsfeest van je man. Ken genoeg vriendinnen die dat niet hadden gedaan, hoop zelf te worden zoals jij: kind weg durven te brengen bij oppas.

Zaza: fijn dat de therapie helpt. Heb je een beetje kunnen genieten van je herfstvakantie?

Sweety: hoe gaat het met jou meis?

Tink: hoe is het met het huis afgelopen??

Utah: ik sluit me aan bij de meiden; petje af hoor hoe jij alles regelt en doet! En volgens mij ook nog heel vrolijk :-)

ik ben druk! Heel druk, elke dag plan ik van 's ochtends tot s avonds vol. Heel leuk en ergens baal ik er ook van, maar mijn vriendin die wees me er gisteren op dat ik ontwijkgedrag vertoon..als ik maar bezig ben, dan ga ik tenminste ook niet piekeren (of ze wel gezond is, of het allemaal wel goed komt). Het enige is wel dat ik heel moe ben, dus ik besef me ook wel dat ik echt wat meer rust moet nemen, zal vriendlief ook wel toejuichen gezien de tijdschriftpakketten en dvds die ik van hem heb gekregen...

Overigens is de nesteldrang nog niet echt aanwezig, wel in het kopen van allerlei dingen (bv 4 flessen douchegel, je zou maar tekort komen of 6 pakken lasagnemix...) maar de kleertjes heb ik nog steeds niet gewassen. Blijf ik toch ook spannend vinden gek he? Morgen weer controle, hoop dat de baby dan wat is ingedaald, ben dan 37 weken, Vannacht veel last gehad van menstruatie-achtige pijn in buik en rug, dus wie weet...
per ongeluk dubbel...
Bloem, spannend hoor! Idd wel een beetje rusten tussen tijds. Dat is wel goed voor je. Maar begrijp het ook wel je wilt gewoon niet piekeren. Je meissie doet het goed! Ik zou maar snel de kleertjes gaan wassen voor je het weet heb je haar in je armen.
Bloem, je kan ook rustige dingen plannen toch? Lekker dvd kijken op de bank met een vriendin. En bij dvd's hoef je ook niet na te denken. Heel logisch hoor, dat je een beetje er voor vlucht. Begrijp dat wel. Hoop voor je dat je gewoon lekker op tijd bevalt en niet te lang meer in onzekerheid zit.
Ik heb toch maar even gebeld! 19 november voor de eerste intake gesprek bij vk. Wel die andere praktijk en dat was geen enkel probleem! Ben ik blij om!

Zo nu ga ik even verder bouwen met ons Duplo kasteel!
@ Blink, goed dat je een afspraak hebt gemaakt, dat is tenslotte de eerste stap! Je vroeg naar de uitslagen van Nick; we moesten gisteren met Nick naar het ziekenhuis voor alle uitslagen en die waren allemaal goed! Het is dus puur toeval/ domme pech geweest dat hij een urineweginfectie heeft gehad. Luuk had weer een bijzonder vervelende dag gisteren, dus ik heb geen kans gezien om eerder verslag uit te brengen. Ben blij dat we morgen weer naar de osteopaat gaan, heb het idee dat het weer bergafwaarts gaat met ons manneke....

@ Buurvrouwtje, tis net wat Blink zegt, geen bloed? hou moed!! Natuurlijk is het ff de vraag hoe je cyclus nu is. Ik zit ook te wachten op m'n menstruatie. Ben 3 weken geleden gestopt met de BV maar er is nog niks. Wil graag weer een spiraaltje laten plaatsen en de dokter doet dat een van de laatste dagen van je menstruatie. Ergens ben ik ook wel blij dat er nog niks is hoor!

@ Bloem, ik begrijp je vluchtgedrag, maar net wat Zaza zegt, je kunt ook rustige dingen plannen! Je moet straks een kindje op de wereld zetten, daar mag je best vast ff in het vooruit voor rusten. En na de bevalling is het ook een poosje gedaan met de rust! Ik zeg dus: neem die rust!!!

@ Ongeduld, het blijft grappig die acties van onze mannen! Nick trekt tegenwoordig handdoeken over z'n hoofd en als ie 'm er dan aftrekt roept ie hard PIEKEBOE!

Hij wil zich tegenwoordig zelf aan- en uitkleden. Het gebeurt dus regelmatig dat ik 's morgens op zijn kamer kom, dat hij zelf z'n pyjama uit heeft getrokken en in z'n hemd en boxer op z'n kleed zit te lezen. of hij heeft z'n zonnehoedje opgezet, dan kan ik m'n lach ook niet houden! :-D Jas komt trouwens van een kinderkledingzaak hier in 't dorp, hij is van Noppies maar hij was afgeprijsd. Heb er ook een bijpassende sjaal bij, maar moet alleen nog op zoek naar donkerblauwe handschoenen. Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst met Nick achterop gefietst en hij klaagde al snel over koude handen dus handschoenen zijn echt nodig! Erg leuke foto's op hyves! Guido wordt ook al echt een grote vent!!

Morgen weer met Luuk naar de osteopaat en 's middags ook nog naar het CB voor z'n eerste prikjes. 2 maanden, wat gaat het toch snel allemaal....

Ik ga het eten vast eens voorbereiden. Oma komt Nick zo thuisbrengen en om half 6 komt een vriendin die blijft eten. Man is naar een beurs in Keulen en is niet voor 'n uur of 9-10 thuis vanavond. Vriendin komt dus het nuttige met het aangename combineren, mij een helpende hand bieden en gelijkertijd lekker bijkletsen!

Liefs X
Zwaai!

Ik hoop snel bij te kunnen kletsen, nu ben ik voornamelijk heel hard aan het hollen. Maar wees gerust, als ik mezelf voorbij hol, groet ik altijd vriendelijk!
Hier is het niet goed. Gisteravond begonnen met bloeden en de hele nacht kramp gehad. Ik kom net bij de huisarts vandaan. Een miskraam. Ik ben heel erg verdrietig........

Och Blink, wat een verdriet. Ik weet niet wat ik moet zeggen.

Het is verdorie ook niet eerlijk!
anoniem_53670 wijzigde dit bericht op 29-10-2009 13:05
Reden: toevoeging
% gewijzigd
@Blink, Ag meissie toch wat naar. Het veel sterkte! Het is zeker niet eerlijk
oh blink meis, wat erg voor jullie....(dikke knuffel teken hier).

wat verdrietig
Oh nee, wat een verdriet en dan heb je vandaag nog wel m'n kaartje gehad... sorry!

ik weet zo goed hoe je je voelt..... dit hebben jullie niet verdiend.

heel veel liefs en een dikke knuffel.

als je wilt praten, via hyves ff m'n nummer vragen

Lieve meiden, dankjewel!

Het gaat wel weer een beetje. Ben wel erg teleurgesteld. Het is zo gewenst! De krampen zijn gelukkig een stuk minder nu dan gisteravond en vannacht. Pffff... wat kun je je dan ellendig voelen zeg! De huisarts was heel aardig. Ik moet maandag of dinsdag even terug komen. Dan gaat hij een inwendig onderzoek doen om te kijken of mijn baarmoedermond weer mooi gesloten is. Dus daar zie ik wel even tegen op, maar is niet anders.

Nadine, ben jij ook nog op controle geweest (voor bv inwendige echo) toen om te kijken of het 'schoon' was? Heb je veel dagen bloed verloren? Heel lief van je dat kaartje. Geeft niets hoor! Ook bedankt voor je tik. Ik heb hem wel even verwijderd, voordat ik vragen krijg. Had het nog niet veel mensen verteld. Maar heel lief hoor!
Ja, ik ben een week na m'n miskraam naar de vk geweest voor een inwendige echo idd om te kijken of alles 'schoon' was. Ik ben ongeveer 5-6 dagen bloed verloren. Het verliezen van het vruchtje vond ik het verdrietigst. Gebruik deze dagen ook geen tampons maar maandverband. Ik had na een week tampongebruik wel zoveel pijn daaronder, toen zei de vk doodleuk: je mag helemaal geen tampons gebruiken bij een miskraam. Fijn dat ze dat even vooraf vertellen....

En Blink, het is misschien een schrale troost, maar ik heb er veel aan gehad; hoe verdrietig het ook is, het gaat niet voor niks fout.... de natuur doet dat toch wel goed (voor zover je van 'goed' kunt spreken)

Ik ga even bij m'n krijsertje kijken, die ligt al weer 'n uur te brullen

(goh wat voel ik me slecht als ik dat zo typ...)
Ohh.. Blink, nee.. wat erg en wat verschrikkelijk voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven