Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
@ Janna: ik heb wel redelijk wat informatie op mijn profiel, ook mn studie/beroep. Lijkt me wel makkelijker voor mensen die graag een leuke kaart bij mijn adres willen zoeken/een aan mijn persoon gericht verhaal willen schrijven. Ik weet alleen nog niet of het werkt, want ik heb nog geen 1 kaart ontvangen ;)
Een kaart van/naar een ongeboren kind! Jemig.... Dat gaat ook wel weer ver!

Geen kaarten, geen hurrays hier!
Ligaa, ja, dat dacht ik ook... maar we gaan het zien Ik heb nl. ook pas 1 kaart en daar stond nou niet echt veel op...

Echt heel raar trouwens, die kaart van die ongeboren baby... Lijkt me ook knap vaag als je een kaart naar hem/haar zou moeten schrijven...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ja, wel jammer Janna dat je 1 hebt gekregen die nou net niet helemaal volgeschreven was. De meeste mensen schrijven toch wel in ieder geval iets over zichzelf of over de kaart. Ik heb nog maar 1 of 2 happy postcrossings-teksten gehad. (Heb er 38 ontvangen).
Jullie gaan snel....

Ik kan nu veel minder tijd hieraan besteden, omdat ik weer aan het werk ben.

Ik heb wel hele leuke hurray's en leuke kaarten gekregen.

Een van een man uit Duitsland met een heel lief lachend jongetje.

Ik had best een zware dag op m'n werk en als je dan zo'n kaart hebt als je thuiskomt. Geweldig!

In de tussentijd ben ik de 80 gepasseerd en dus mag ik 9 kaarten onderweg hebben!!

Ik ga er vandaag 2 aanvragen, misschien meer. Het eerste profiel was wel ok.
Nou nou nou. De moeder van het ongeboren kind vond mijn reaktie zooooo leuk dat ik daar weer een reaktie op kreeg. Ook heeft ze een heel verhaal bij comments gezet op de site. (terwijl IK toch die kaart ontvangen heb..(??) ..)

Zou ze dat bij iedereen doen? Ff spotten...

ja dus.. Ze zet bij iedere kaart het hurray-berichtje in een comment en dan haar reaktie erbij. Standaard zet ze erbij dat baby nu zoveel weken en zoveel dagen oud is.

Gut, hormonen....

(ik ben ook heel blij met een leuke hurray hoor, maar dat zou ik niet met iedereen delen..)
Oh wat erg....

Tja, je zal maar niets beters te doen hebben tijdens je zwangerschapsverlof... Hoeveel weken moet ze nog Wie weet krijg ik ook een kaartje van eh... de baby!
wat een erg mens Kozoo. Ik wist (niet uit eigen ervaring) dat zwangerschaphormonen gekke dingen met vrouwen kunnen doen maar dit slaat alles.
Whahaha geweldig, Kozoo!
Hehehehhe wat lleeeeukk en liieeefff zo'n ongeboren baby die al kaartjes stuurt en ontvangt! Zeer intelligent! ;)

Hier geen postcrossing nieuws, alhoewel ik vandaag nog niet in de brievenbus heb gekeken Ik had gisteren wel wat andere leuke dingetjes, dus mijn dag was rond 00.00 toen ik thuis kwam toch nog goed!
Misschien dat ze haar baby nu al vast op zijn of haar hoge IQ kan laten testen?
Nou, in haar eigen profiel staat dat ze graag wat over landen te weten komt en dat ze dat dan als verhaaltje aan haar kindje in haar buik verteld. Want prenatal-education blijkt heel erg goed te zijn!

Ach ik vind het wel schattig. Overdreven, maar ik stoor me er niet aan. Het is een mooie kaart en komt uit een goed hart, Of nee, uit 2 harten!
pfff, de postbaby-moeder is wel een beetje soepsappig. Wat nou als het arme kind niet van postcrossing gaat houden?! Dat zou verschrikkelijk zijn
Ik ben vandaag hier in Oslo weer op jacht geaan naar goedkope en leuke kaarten.

Leuke zijn er niet zoveel en goedkoop al helemaal niet....

Wel jammer, want was in de grote bibliotheek hier en verkochten een aantal verschillende kaarten van het gebouw, en die kosten dan gelijk KRO 10. Das iets van EUR 1,20. Vind ik toch wel een beetje te duur.

Het zelfde bij boekwinkels en kiosken. meestal 1.20 tot 2.50 EUR.

Nou ja, ik heb nog geen enkele hurray, dus nog geen echte haast om iets te kopen.

Mijn eerste kaarten gaan naar Finland, USA, China, Taiwan en Oostenrijk.
Geen kaarten, geen hurrays... same als gisteren dus.
Geen hurrays vandaag (en bijna 1 kaart expired nu) maar wel een leuk kaartje in de bus uit............. Duitsland.
Snjókorn falla, á allt og alla
Haha, jij en Duitsland zijn onlosmakelijk Snjokorn! Maar in ieder geval goed dat het een leuke kaart was!
Ligaa, wat ik uit ervaring weet is dat in Noorwegen de kaarten meestal 10 kr kosten.

Snjokorn, leuk Duitsland die had je nog niet

Ik had twee kaarten, één uit Finland official met een krabbel van ja die kan van iedereen zijn en verder niets.

En een Unesco RR kaart ook uit Finland maar met leuk verhaal en ik had hem nog niet!!!!

Geen hurray's verder.
Gisteren een hurray uit Amerika. Gisteren ook twee kaartjes uit Rusland en Griekenland gekregen. Leuke kaartjes wel.

Vandaag wat adressen opgevraagd. Mijn kaarten gaan naar: Taiwan, UK, USA en Duitsland
Ik heb dus helemaal niets met Duitsland he. Wilde na mijn afstuderen dan ook beslist niet naar een duitstalig land om te gaan werken. Gelukkig zijn alle kaarten op z'n engels geschreven...

Heb net even bij mijn statistieken gekeken.

Finland staat op 1

Duitsland op 2 en

Nederland op 3
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat leuk Steph, een Unesco die je nog niet had!
Vandaag geen kaartjes, wel 2 hurrays in de mail. Dacht hee kan er weer 2 aanvragen, dus ik ga naar PC toe... huh maar 1 ... er is dus een expired aangekomen ;):) Dus vandaar maar 1. Deze mag naar Finland. Een profiel waar iedereen wel een kaart uit kan kiezen;) Heel leuk!!!
Vandaag een hurray uit Finland (ze werd erg vrolijk van mijn kaart, dat is nog eens een leuk resultaat) en een mooie kaart uit de USA.
Jaaaa, een hurray ze was erg blij met de kaart. Morgen twee adressen aanvragen want de site ligt eruit.

Komt trouwens wel vaker voor dat ik een Unesco nog niet heb want er zijn er ruim 900 en aangezien ik nu ongeveer 100 heb kan ik nog wel even doorgaan sparen.
Ik heb al een paar dagen geen kaarten gehad, terwijl ik er nog zo'n 4 moet krijgen.....

Dan merk je toch dat het een tegenvaller is als je thuis komt en er niets op de mat ligt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven