Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Mayou, wat leuk dat jullie onderweg zijn en dat het zo goed gaat, veel plezier!

Ik ben net terug van ons eigen Phi Phi, Ameland
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Hahaha Bonny daar is het alleen een stukje kouder dan Phi Phi:)
hee hallo

één van jullie dames ervaring met Koh Chang? zo ja hoe vonden jullie het??
Hallo Dames,

Ik ben aan het kijken naar Noord Thailand en wil dan ook echt dingen gaan bekijken. Het liefst reis ik met een eigen chauffeur omdat hij vaak mooie plekken kan laten zien.

Hebben jullie in noord Thailand gereist met een chauffeur? en weet iemand wat het kost per dag? Misschien hebben jullie nog een adres?

We willen ook graag Pai gaan bezoeken en is het mogelijk om daar ook met een chauffeur te komen ipv busvervoer?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
quote:amytje87 schreef op 01 november 2009 @ 12:56:

hee hallo

één van jullie dames ervaring met Koh Chang? zo ja hoe vonden jullie het??

Toevallig zat ik daar ook aan te denken als bestemming voor komend jaar en vroeg het aan een vriend van ons die een Thaise vriendin heeft en daar dus al vaak is geweest en hij zei dat het erg mooi was.

Meer kan ik er dus niet over vertellen.
Ik hoor dat Koh Chang de afgelopen vijf jaar een hysterische vlucht in het toerisme heeft genomen en een soort Samui aan het worden is.

Maar dat is dus alleen van horen zeggen.

Alles in Thailand kan met chauffeur. In Thailand kan namelijk uberhaupt alles. Dat is zo leuk aan dat land.

Maar ik zou het lekker met een huurauto doen. Heel goed te doen. Rustige wegen in het noorden en gaan en staan waar je wilt.
quote:mayou schreef op 14 oktober 2009 @ 08:08:

Boven Lanta zit ook een erg mooi eilandje (ben de naam kwijt). En Tonsai (de klimkant van Railey) rules!!

Bedoel je Koh Ngai (Hai)?

Da's echt mooi, ja.
Cum non tum age
Haaiii Mayou trouwens, ik probeer steeds iets op je fb te schrijven, maar dat lukt niet.
Cum non tum age
Noa, grappig, ik vond Koh Ngai echt een 'tourist trap"

Wel prachtig idd maar we betaalden de hoofdprijs voor een niet geweldig resort met vies eten.....
Hallo thailandkenners,

Omdat we in februari voor het eerst naar thailand gaan heb ik dit hele topic doorgespit en heel veel leuke tips opgeschreven! Ik ben steeds enthousiaster en kan nu eigenlijk niet meer wachten tot we gaan.

We gaan eerst anderhalve week rondtrekken en willen dan nog een week op een (of twee) eiland relaxen in een mooi hotel. Raden jullie ons aan om de accomodatie al vast te leggen? Ik ben bang dat we, omdat het wel hoogseizoen is dan, voor volle hotels staan en een zoektocht over zo'n eiland naar een vrije kamer zie ik niet zitten. Als we lekker aan het rondreizen zijn maakt de accomodatie me nooit zo heel veel uit omdat je er dan maar kort bent, bij een wat langer verblijf speelt het toch een grotere rol.

Wat denken jullie? We zijn overigens maar met z'n tweeën.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groeten Meisje
Je hoeft niet per se te boeken van te voren in februari. Maak een lijstje met je nummers 1, 2 en 3 of hou de LP bij de hand. In toeristische centra zitten de resorts allemaal naast elkaar. Als het echt heel druk is dan zullen misschien niet al je wensen vervuld worden, maar een geschikt onderkomen vinden doe je altijd.
Neele, we hebben daar alles zelf geregeld. Zaten in een hutje aan het strand en eten deden we waar we zin hadden.
Cum non tum age
Noa, dan is er een hoop veranderd.

Toen ik er was had je maar twee resorts op het hele eiland.

Van het ene resort naar het andere kon je niet lopen maar alleen met een bootje.

En het andere resort bleek nog slechter eten te hebben.
Neele,

Ben je net terug of moet je nog gaan? Je ging toch naar Borneo e.o.?
Kaar, bedankt voor je reactie! Het valt dus wel mee.

Ik zie op de eilanden waar ik naar zit te kijken ook heel veel mooie hotels, dus dat komt dan vast goed. Stom, zit me er echt een beetje druk om te maken. Het is de eerste keer Azië en op de bonnefooi reizen doen we normaal gesproken alleen met de tent in Frankrijk

Hebben jullie ervaring met het slapen in het drijvende hotel op de river kwai in Kanchanaburi? Het lijkt me wel gaaf, maar Neele heeft zo enthousiast geschreven over het Oriental Kwai Resort (en de recensies op tripadvisor zijn ook lovend), dat ik aan het twijfelen ben...

Ook een of twee nachtjes in een boomhut in Khao Sok lijkt me een hele ervaring. Is het voor zulke specifieke accomodatie ook niet nodig om te reserveren in februari?

Voor wat betreft eilanden zitten we te denken aan Koh Lanta, Koh Ngai of Koh Muk.

De LP heb ik trouwens al en die gaat zeker mee! Ook grappig, we hebben ook een hele oude reisgids van iemand geleend (eind jaren 70), daar wordt Phuket aangeraden als ongerept paradijs haha. Ik ben er natuurlijk nooit geweest, maar volgens mij is het daar tegenwoordig niet zo ongerept meer!
Hallo,

Misschien dat deze internet pagina's nog wat nuttige tips bieden:

Backpacken naar Kanchanaburi, Thailand

Backpacken naar Ko Phangan, Thailand

Backpacken naar Ko Samui, Thailand

Groetjes,

Bea
Hoi Bea,

De links doen het niet bij mij, maar ik heb gegoogelt op leerwiki kanchanaburi en ik heb ze zo wel kunnen zien.

Bedankt voor de tip!

groetjes meisje
Kaar, nog twee weken....Kan niet wachten.

Meisje, dat drijvende hotel schijnt ook helemaal geweldig te zijn!

Wel een stuk primitiever maar heel romantisch geloof ik.
@meisje1980. In 2003 heb ik overnacht op zo'n drijvend hotel. Het was inderdaad best wel primitief, geen elektriciteit maar door alle olielampjes 's avonds heel gezellig. Ook de hangmatten zijn fijn. Zou het zo weer doen!
Een collega van me was ook heel enthousiast over het drijvende hotel, heel romantisch vond zij (ze was er op huwelijksreis)

Gelukkig hebben we nog wel even om erover na te denken, alhoewel, nu we eenmaal tickets geboekt hebben wil ik het liefst zo snel mogelijk op vakantie!
Doe het lekker allebei joh!

Genoeg te doen en te zien in de omgeving.

Wij zijn op de bonnefooi naar het Oriental Kwai gereden en boekten 2 nachten. Maar we zijn er 5 gebleven.

Ook een dagje in de nabij gelegen spa je laten verwennen en heerlijk sávonds eten in het Oriental aan de rivier. Heerlijk....
Hmmm...heb alweer helemaal zin om naar Thailand te gaan! Nog 6 weken....deze keer gaan we het noorden verkennen, o.a. Mea Hong Song, Pai etc...we zien het wel. Als ik terug ben, doe ik wel verslag. Is er ook weleens iemand in het oosten geweest?
Wij hadden graag naar het oosten gegaan de laatse keer maar ik vond het met een peuter toch nog te spannend.

Hotels zijn er niet veel en dat zag ik niet zitten.

Het schijnt wel geweldig te zijn.
Klopt, er zijn niet veel hotels. Hoewel ik nu toch een paar bijzondere overnachtingen heb gevonden (na het doorspitten van zo'n 8 reisgidsen, dat wel). Misschien dat we volgend jaar naar het oosten gaan hoewel ik me kan voorstellen dat ik toch eens naar een ander land wil.

Ik zie dat je over twee weken al naar Borneo gaat, wat een fijn vooruitzicht! Lijkt me ook mooi!
drijvend hotel is super! Heb 2 nachten in een drijvend hotel op de River Kwai geslapen en het was geweldig! Dat er geen warm water was, was niet erg, want het was sowieso wel lauw en de olielampjes waren ook erg sfeervol, wel is het verstandig om een zaklamp mee te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven