Thailand Topic!
woensdag 4 november 2009 om 22:11
quote:magnolia81 schreef op 04 november 2009 @ 22:07:
drijvend hotel is super! Heb 2 nachten in een drijvend hotel op de River Kwai geslapen en het was geweldig! Dat er geen warm water was, was niet erg, want het was sowieso wel lauw en de olielampjes waren ook erg sfeervol, wel is het verstandig om een zaklamp mee te nemen.Ja, die zaklamp is wel handig. En dan overdag naar het natuurpark verderop waar je je in het water kan laten afdrijven naar het hotel.
drijvend hotel is super! Heb 2 nachten in een drijvend hotel op de River Kwai geslapen en het was geweldig! Dat er geen warm water was, was niet erg, want het was sowieso wel lauw en de olielampjes waren ook erg sfeervol, wel is het verstandig om een zaklamp mee te nemen.Ja, die zaklamp is wel handig. En dan overdag naar het natuurpark verderop waar je je in het water kan laten afdrijven naar het hotel.
donderdag 5 november 2009 om 08:19
Wat klinkt het allemaal leuk! Drijvend hotel gaan we dus zeker proberen. Zaklamp zal ik niet vergeten. In de omgeving van Kanchanaburi lijkt mij ook veel te beleven, de Tiger temple leek me eerst erg leuk maar ik lees er op internet ook nare verhalen over. Denk dat we die overslaan, ik hou niet van toeristenattracties waar ze niet goed met de dieren omgaan.
Hebben jullie ook ervaring met die boomhutten? Is dat ook zo'n aanrader?
Groetjes meisje
Hebben jullie ook ervaring met die boomhutten? Is dat ook zo'n aanrader?
Groetjes meisje
donderdag 5 november 2009 om 08:32
Ik vond de boomhutten erg leuk,we hadden alleen veel regen toen we daar waren dat was aan de ene kant jammer maar aan de andere kant konden we nu wel heel fijn met een band de rivier af en dat was echt schitterend!
Ik weet niet hoe lang je in Bangkok wilt blijven maar daar een fietstocht doen is echt een aanrader!Hele leuke dag gehad!
Tiger temple hebben wij wel gedaan,tsja wat je zegt mega mega toeristisch maar ik wilde het toch doen en het is een ervaring waar ik nu een jaar later eigenlijk nog steeds niet precies weet wat ik ervan denk.Het is natuurlijk raar om zo dicht bij zo'n beest te zijn.
Tochtje op een olifant hebben wij ook gedaan en dat vond ik dus niet zo veel aan,vond het veel leuker om te zien hoe zo'n beest zich ging onderdompelen en zich zelf ging wassen,als ik ooit terug ga naar Thailand zou ik dat wel willen doen.
Ik weet niet hoe lang je in Bangkok wilt blijven maar daar een fietstocht doen is echt een aanrader!Hele leuke dag gehad!
Tiger temple hebben wij wel gedaan,tsja wat je zegt mega mega toeristisch maar ik wilde het toch doen en het is een ervaring waar ik nu een jaar later eigenlijk nog steeds niet precies weet wat ik ervan denk.Het is natuurlijk raar om zo dicht bij zo'n beest te zijn.
Tochtje op een olifant hebben wij ook gedaan en dat vond ik dus niet zo veel aan,vond het veel leuker om te zien hoe zo'n beest zich ging onderdompelen en zich zelf ging wassen,als ik ooit terug ga naar Thailand zou ik dat wel willen doen.
donderdag 5 november 2009 om 19:39
donderdag 5 november 2009 om 21:50
vrijdag 6 november 2009 om 15:05
Hallo,
Ik heb al vaker in dit topic gelezen en 2 keer wat vraagjes gesteld, nog bedankt voor het antwoorden!
Ik werd nl nogal enthousiast van dit topic en nu heb ik dus toch ook een reisje Thailand geboekt.
Nog niet eerder in azie geweest, wel in afrika, australie en zuid-amerika. Ik schrok dan ook van hoe goedkoop de reis alleen al is!
Uiteraard beginnen in Bangkok, heb al gelezen dat dat fietsen daar heel leuk is! (iemand ooit in het Navalai gelogeerd?)
Dan River kwai (met drijvende huisjes), Kachanaburi, Ayutthaya, Khao Yai NP, slaaptrein naar Chiang Mai, 2daagse trek naar zo'n Palong stam in de bergen, olifantritje, vlotje etc., vliegen naar Phuket, van daaruit naar Koh Raya om 4 dagen te relaxen/snorkelen (iemand ooit op Koh Raya geweest in het ban raya?) En dan weer naar huis.
Als iemand nog tips/ervaringen heeft op een van deze plaatsen hoor ik het graag!
We gaan met zn tweetjes, overnachtingen en vervoer wordt geregeld.
Ik weet wel dat dat heel makkelijk ter plekke allemaal zelf kan en zo, maar we hebben niet zo lang de tijd dus daar wil ik dan geen tijd mee verspillen.
Ik heb al vaker in dit topic gelezen en 2 keer wat vraagjes gesteld, nog bedankt voor het antwoorden!
Ik werd nl nogal enthousiast van dit topic en nu heb ik dus toch ook een reisje Thailand geboekt.
Nog niet eerder in azie geweest, wel in afrika, australie en zuid-amerika. Ik schrok dan ook van hoe goedkoop de reis alleen al is!
Uiteraard beginnen in Bangkok, heb al gelezen dat dat fietsen daar heel leuk is! (iemand ooit in het Navalai gelogeerd?)
Dan River kwai (met drijvende huisjes), Kachanaburi, Ayutthaya, Khao Yai NP, slaaptrein naar Chiang Mai, 2daagse trek naar zo'n Palong stam in de bergen, olifantritje, vlotje etc., vliegen naar Phuket, van daaruit naar Koh Raya om 4 dagen te relaxen/snorkelen (iemand ooit op Koh Raya geweest in het ban raya?) En dan weer naar huis.
Als iemand nog tips/ervaringen heeft op een van deze plaatsen hoor ik het graag!
We gaan met zn tweetjes, overnachtingen en vervoer wordt geregeld.
Ik weet wel dat dat heel makkelijk ter plekke allemaal zelf kan en zo, maar we hebben niet zo lang de tijd dus daar wil ik dan geen tijd mee verspillen.
donderdag 19 november 2009 om 11:06
donderdag 19 november 2009 om 11:19

dinsdag 24 november 2009 om 23:43
Op 9 december vertrek ik voor 3 weken naar Thailand. Mijn eerste verre bestemming. Mijn dochter is op wereldreis en we gaan elkaar treffen in Bangkok. We blijven eerst 3 dagen in Bangkok om daar rond te struinen en daarna gaan we een tour Klassiek Thailand doen die eindigt in Chiang Mai, geboekt via Greenwood. Daarna doen we misschien wat één of meerdaagse tours daar vandaan. Alleen zit ik nu met de laatste week. We zouden het af willen sluiten met een weekje strand. Alleen weet ik niet waar. Ik zat te denken aan Hua Hin of Ko Chang. Ik wil eigenlijk niet te ver van Bangkok zitten ivm de terugreis. Ik vlieg in m'n uppie en vind het eigenlijk helemaal niks. Wie heeft er een leuke tip voor een weekje strand, niet te toeristisch, iig geen Salou achtig gedoe....
donderdag 26 november 2009 om 02:01
Ik ben net vorige week in KL geweest. Niet een bruisende stad als BKK maar ik heb me er prima vermaakt. Wij zaten in een extreem luxe hotel en hebben de petronas towers bezocht, leuk.
Verder onder de towers een heel groot winkelcentrum voor de liefhebber. Chinatown gezien en in het park gewandeld. Vrij rustig aan gedaan omdat we onze kleuter bij wilden laten komen van de jetlag.
Vanavond bij jullie vliegen we naar Singapore. Daar ook eens kijken....
Chatterly:
Ik zou zeker niet voor HH gaan. Dat is in mijn ogen echt Salou achtig. Ik vind het zelf een horrorplek al zijn veel mensen het niet met me eens. Koh Chang kan ik niet over oordelen aangezien ik er niet geweest ben maar dat moet ook heel druk zijn.
Als ik jou was zou ik een binnenlandse vlucht boeken (retour) naar Samui en daar een boot naar Phagnan of Tao nemen. Gaat prima. De vlucht vanuit BKK duurt nog geen uur naar ik me herinner en een paar uur later zit je op een eiland dat lekker rustig is.
Houdt er wel rekening mee dat jij een strandbestemming zoekt in de duurste weken per jaar zo ongeveer....
Veel plezier allemaal!
Ik geniet nog even verder van Brunei waar ik nu ben.
Verder onder de towers een heel groot winkelcentrum voor de liefhebber. Chinatown gezien en in het park gewandeld. Vrij rustig aan gedaan omdat we onze kleuter bij wilden laten komen van de jetlag.
Vanavond bij jullie vliegen we naar Singapore. Daar ook eens kijken....
Chatterly:
Ik zou zeker niet voor HH gaan. Dat is in mijn ogen echt Salou achtig. Ik vind het zelf een horrorplek al zijn veel mensen het niet met me eens. Koh Chang kan ik niet over oordelen aangezien ik er niet geweest ben maar dat moet ook heel druk zijn.
Als ik jou was zou ik een binnenlandse vlucht boeken (retour) naar Samui en daar een boot naar Phagnan of Tao nemen. Gaat prima. De vlucht vanuit BKK duurt nog geen uur naar ik me herinner en een paar uur later zit je op een eiland dat lekker rustig is.
Houdt er wel rekening mee dat jij een strandbestemming zoekt in de duurste weken per jaar zo ongeveer....
Veel plezier allemaal!
Ik geniet nog even verder van Brunei waar ik nu ben.
donderdag 26 november 2009 om 11:12
Eindelijk is het zover, volgende week vertrekken we weer richting Thailand! Heb er zoveel zin in! Even naar de zon/warmte! Gaan ruim 2 weken, niet heel lang, maar net lang genoeg om er toch even uit te zijn. Dit keer gaan we naar het Noorden, met de nachttrein van BKK naar Chiang Mai. Daar blijven we een kleine week. Weten nog niet precies wat we allemaal gaan doen daar, in elk geval willen we de natuur/jungle in een dag en wat van de (naar het schijnt)mooie omgeving zien. Iemand nog tips? Een olifantenkamp lijkt me ook geweldig, is dat een aanrader?Mijn reisgenootje vindt het alleen niet zo geloof ik. En verder een fietstocht denk ik,vorig jaar in BKK ook gedaan,geweldig, met Ko van Kessel,echt een aanrader voor iedereen!
Daarna lekker nog weekje naar het Zuiden, vliegen vanaf Chiang Mai naar BKK en vanaf daar naar Krabi. Vorig jaar Ko Phi Phi, dat was prachtig.Maar dit jaar wilden we niet weer naar hetzelfde, dus nu naar Koh Lanta, waar ik goede verhalen over heb gehoord.Lekker relaxen, snorkelen, heerlijk! Zitten in het Relax Bay Resort, kent iemand dat toevallig?
Daarna weer terug naar BKK, waar we nog nachtje in hotel verblijven, moeten nog leuk hotelletje uitzoeken. Helaas voor de kerst weer terug dus!
Chatterly: ik zou je ook aanraden om gewoon een binnenlandse vlucht te boeken naar het zuiden,idd naar Ko Samui,of Phuket/Krabi(van daaruit kan je naar eilanden zoals Ko Ray, Koh Lanta en Ko Phi Phi,of de kust van Krabi). Is echt veel mooier daar. En de vluchten zijn prima volgens mij(vorig jaar 2 keer met Air Asia binnenlandse vlucht gehad,was ok, erg goedkoop ook. Nu vleigen we met Thai Air,ook wel goed geloof ik).
Daarna lekker nog weekje naar het Zuiden, vliegen vanaf Chiang Mai naar BKK en vanaf daar naar Krabi. Vorig jaar Ko Phi Phi, dat was prachtig.Maar dit jaar wilden we niet weer naar hetzelfde, dus nu naar Koh Lanta, waar ik goede verhalen over heb gehoord.Lekker relaxen, snorkelen, heerlijk! Zitten in het Relax Bay Resort, kent iemand dat toevallig?
Daarna weer terug naar BKK, waar we nog nachtje in hotel verblijven, moeten nog leuk hotelletje uitzoeken. Helaas voor de kerst weer terug dus!
Chatterly: ik zou je ook aanraden om gewoon een binnenlandse vlucht te boeken naar het zuiden,idd naar Ko Samui,of Phuket/Krabi(van daaruit kan je naar eilanden zoals Ko Ray, Koh Lanta en Ko Phi Phi,of de kust van Krabi). Is echt veel mooier daar. En de vluchten zijn prima volgens mij(vorig jaar 2 keer met Air Asia binnenlandse vlucht gehad,was ok, erg goedkoop ook. Nu vleigen we met Thai Air,ook wel goed geloof ik).

donderdag 26 november 2009 om 17:24
Dank je wel meiden. Ik ga weer ff wat info inwinnen via mijn grote vriend google. Ik vind het allemaal wel lastig. Mijn dochter zit momenteel in Hong Kong en vindt het niet nodig om alles van te voren vast te leggen. Ik heb alles liever van te voren geregeld. En wil geen Jozefje en Maria spelen als ik tegen de kerstdagen nergens terecht kan Ik ben niet zo van de hostels, zij wel natuurlijk.
Ko Samet met de bus lijkt me wel wat mayou. Ik kijk nog even verder.
Neele, heel veel plezier en de anderen die onderweg zijn ook natuurlijk.
Ko Samet met de bus lijkt me wel wat mayou. Ik kijk nog even verder.
Neele, heel veel plezier en de anderen die onderweg zijn ook natuurlijk.

maandag 21 december 2009 om 17:00
maandag 21 december 2009 om 19:45
quote:tuffers schreef op 21 december 2009 @ 16:22:
Heeft iemand misschien een goede tip voor een leuk guesthouse/hotelletje in Bangkok voor de eerste twee dagen? Voor twee personen rond de 15 à 20 euro per nacht?
Dank je wel Baan Sabai (mijn favoriet want erg rustig en super eten, neem wel een kamer met raam en badkamer voor 500 baht (10 euro), New Siam of Lamphu House (favoriet nr 2) aan Soi Rambutri zijn allemaal tussen de 10 en 20 euro. Schoon en netjes. (Baan Sabai en New Siam en Lamphu)
Heeft iemand misschien een goede tip voor een leuk guesthouse/hotelletje in Bangkok voor de eerste twee dagen? Voor twee personen rond de 15 à 20 euro per nacht?
Dank je wel Baan Sabai (mijn favoriet want erg rustig en super eten, neem wel een kamer met raam en badkamer voor 500 baht (10 euro), New Siam of Lamphu House (favoriet nr 2) aan Soi Rambutri zijn allemaal tussen de 10 en 20 euro. Schoon en netjes. (Baan Sabai en New Siam en Lamphu)
maandag 21 december 2009 om 19:49
dinsdag 22 december 2009 om 09:59
Hoi Kaar,
Helemaal geweldig! Ik heb veel gezien en heb heerlijk uitgerust.
Borneo is totaal anders dan ik me voorgesteld had. Als je er door heen reist heb je een beetje het gevoel om in het Thailand van 15 jaar geleden te zijn. Behalve dat er niet overal hotelletjes zijn. Het is nog onderontwikkeld wat toerisme betreft en dat mag van mij zo blijven.
Als er dan hotels zijn zijn het vaak echt hele luxe 5* resorts en daar heb ik zeer van genoten.
Verder zijn we ook een paar dagen naar Singapore gevlogen.
Hele aparte ervaring maar niet mijn stad.
Kuala vind ik leuker.
Ik kijk er naar uit om het volgend jaar weer te doen...
Helemaal geweldig! Ik heb veel gezien en heb heerlijk uitgerust.
Borneo is totaal anders dan ik me voorgesteld had. Als je er door heen reist heb je een beetje het gevoel om in het Thailand van 15 jaar geleden te zijn. Behalve dat er niet overal hotelletjes zijn. Het is nog onderontwikkeld wat toerisme betreft en dat mag van mij zo blijven.
Als er dan hotels zijn zijn het vaak echt hele luxe 5* resorts en daar heb ik zeer van genoten.
Verder zijn we ook een paar dagen naar Singapore gevlogen.
Hele aparte ervaring maar niet mijn stad.
Kuala vind ik leuker.
Ik kijk er naar uit om het volgend jaar weer te doen...