Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Hoi hoi meiden,

Gisteren was oma van de jongens op bezoek, ik had het druk dus ben hier niet langsgeweest.

Met Mats en zijn vlekken gaat het goed, Maandag werd toch gedacht dat het gordelroos kon zijn....maar dat is dus niet zeker. AS dinsdag nog weer langskomen en heb weer een andere zalf gekregen....maar het ziet er veel beter uit!

Mmmoi, het voelt helemaal niet als wedijveren hoor, ik vind het juist wel lekker om te lezen wat ik van Mats kan verwachten. Het leeftijdverschil van ruim een maand zal op deze leeftijd niet meer meespelen. Mats is gewoon een fladderkind, veel energie, stuitert alle kanten op. Hij kan het ene moment heel wijs uit de hoek komen, andere moment wil hij kruipen als een baby net als Sverre. De concurrentuie tussen de jongens is begonnen, hihih!!!

Mats wil op voetbal. Lijkt me ook wel wat voor dat knulletje. Mocht ik ooit een meisje krijgen, dan gaat ze hopenlijk ook op ballet. Ik heb er eeuwig spijt van dat ik de raad van mijn jazzballetlerares niet heb opgevolgd. Die vond dat ik ook op ballet moest qua postuur en beweegelijkheid. Nooit gedaan, want er was geen ballet in mijn dorp..... tsja...

Ringel; ik moet nog naar de reumatoloog. Moet ik zelf een afpraak voor maken, heb er momenteel weinig last van. Dus zie wel even.

Nou, weer even verder aan het werk!!!

Pebbs, heb je de CD van Joseph al?
ik vatte het ook niet op als wedijveren hoor mmoi.

Iemand nog wat van, shit, ben ff meest recente forumnaam kwijt. Blindje / Fluf gehoord? Heb laatst wat op haar hyves gezet maar niets teruggehoord. Hoop dat het goed gaat met haar en haar gezin.

Hier alles oke. Laatste loodjes wegen zwaar. Last van rug, bekken en harde buiken. Maar baby zit nog hoog en droog. Roan is vandaag thuis. Ene kant heel lekker om m'n kereltje bij me te hebben, andere kant wel pittig omdat ik toch achter hem aan moet hollen dan. Zowel vanochtend als vanmiddag maar visite gepland, zodat die ook een beetje kunnen hollen. Hahaha.
O gelukkig, ik hoopte al dat het niet zo zou zijn over gekomen, want dat was niet de bedoeling.

Vanmiddag liggen sinds tijden beide kinderen tegelijk te slapen! Jasmijn lag er gisteren veel te laat in (mijn eigen schuld) en was om 7 uur alweer paraat, dus was zojuist niet te genieten. Ik heb haar zonder morren naar bed kunnen brengen en ze ging gelijk slapen, wat een heerlijkheid!

Ik weet ook niet hoe het is met Fluf. Ben ook wel benieuwd eigenlijk. Misschien leest ze nog wel eens mee en wil ze dan een update doen!?!?

En Krook, jij loopt nu echt 'op alle dag', zoals ze dat zo mooi zeggen. Heerlijk, die tijd die voor je ligt, maar ook spannend en ook minder leuke dingen natuurlijk. Maar die kraamweek, daar verlang ik nog wel eens naar terug hoor. Maar dan iets fitter graag Is alles gereed voor de komst of zijn er nog van die piepkleine pietluttige dingetjes die je af wilt hebben, zoals iedere hoogzwangere vrouw?

Oja Annie, ik wil ook graag de Joseph cd, maar heb nu bedacht dat ik hem wel mooi met Sint kan vragen. Weet anders toch nooit wat!

Ga nog ff surfen en van mijn rust genieten...
O gelukkig, ik hoopte al dat het niet zo zou zijn over gekomen, want dat was niet de bedoeling.

Vanmiddag liggen sinds tijden beide kinderen tegelijk te slapen! Jasmijn lag er gisteren veel te laat in (mijn eigen schuld) en was om 7 uur alweer paraat, dus was zojuist niet te genieten. Ik heb haar zonder morren naar bed kunnen brengen en ze ging gelijk slapen, wat een heerlijkheid!

Ik weet ook niet hoe het is met Fluf. Ben ook wel benieuwd eigenlijk. Misschien leest ze nog wel eens mee en wil ze dan een update doen!?!?

En Krook, jij loopt nu echt 'op alle dag', zoals ze dat zo mooi zeggen. Heerlijk, die tijd die voor je ligt, maar ook spannend en ook minder leuke dingen natuurlijk. Maar die kraamweek, daar verlang ik nog wel eens naar terug hoor. Maar dan iets fitter graag Is alles gereed voor de komst of zijn er nog van die piepkleine pietluttige dingetjes die je af wilt hebben, zoals iedere hoogzwangere vrouw?

Oja Annie, ik wil ook graag de Joseph cd, maar heb nu bedacht dat ik hem wel mooi met Sint kan vragen. Weet anders toch nooit wat!

Ga nog ff surfen en van mijn rust genieten...
wat ik heb begrepen is dat ze met Plindje hun huwelijksbeloften opnieuw gaan uitspreken...om te alten zien dat ze echt vooor elkaar kiezen ondanks alles wat er is gebeurd. Hoe het verder met Max is weet ik zo 123 niet.

Heb hier ook beide meiden nu lekker op bed liggen. Met Mayte naar de ha geweest. Het zou ook aan de ontlasting kunnen liggen (eerst maar eesn kijken) mocht het met pruimen ed de ontlasting niet dunner worden, is de volgende stap toch een bloed onderzoek. Had Fenna bij de buuf gestald en die heeft daar prima naar d'r zin gehad. Daar nog klompjes voor de goedheiligman geknipt (voor de psz) en om 12.30 thuis snel snel Fenna een broodje gesmeerd en voor mezelf en MAyte met pizzaquicksaus boterhampizzas gefabrikeuteld. Was in de machine, zo nog ff de keukenpuinruimen en dan heb ik het wel weer gehad voor vandaag (o en dan nog eten koken en de hele riedel....)
@mmoi, inderdaad op alle dag. Vandaag Roan thuis en dat vind ik toch wel pittig. Ben nu 39 weken. Heb weinig tot niet last gehad van nesteldrang. Hahahaha. Vermaak me rustig een hele dag op de bank met mijn laptopje en de tv. Al een paar dagen last van harde buiken, maar niet iets wat op de weeen van bij Roan lijkt.

Heb het manneke nu maar weer even voor de tv gezet. Gebeurt wel iets meer dan ik eigenlijk wil, maar ja, helaas pindakaas. Dat gaat er later wel weer af.

@ringel, lekker zo'n boterhampizza. Kan ik ook weleens voor Roan halen. Roan is gek op tosties. Dat eten wij dus vaak als we op woensdag thuis zijn.

Vanavond eten we stoofpeertjes met gebakken aardappeltjes. Heerlijk, maar als ik eerlijk ben heb ik enooooooorm veel zin in vette patat met mayo en een frikandel!! Hahaha. Dilemma!
kan iemand ook uitleggen hoe buikweeen voelen? Heb bij Roan alleen rugweeen gehad, dus geen idee hoe buikweeen voelen. Heb nu heel regelmatig harde buiken. Dat had ik bij Roan ook niet. Is trouwens niet dramatisch pijnlijk ofzo, meer heel vervelend. Zal blij zijn als man zo thuis is.
he krokus. Buikweeen zijn echt krampen in je buik, zoals bij je menstruatie of als je bijv darmkrampen hebt bij diarree. En varierend van beetje krampig tot heel erg pijnlijk. Harde buiken zijn vervelend, maar niet pijnlijk, weeen wel. Maar regelmatige harde buiken kunnen wel een voorbode zijn, of je hebt nu voorweeen. Wat je kan doen is warm bad of douche. Echte weeen zetten dan door, valse weeen of harde buiken nemen dan af. Sterkte!!

ps ik kwam hier even kijken om te vragen hoe je inmiddels slaapt
Ik heb op de een ofandere manier mijn lettertype en grootte veranderd, heel irritant...iemand een idee hoe het weer terug gaat zoals het was?!?

Spannend hoor Krook, bij mij begon de bevalling van thijmen met regelmatige harde buiken. Ik lag doen aan de CTG en daar zag je ze ook echt op. Volgens de verpleegkundige hoefde dat niets te betekenen, maar bij mij was het daadwerkelijk het begin.

Arwen legt al heel goed uit hoe het voelt. En zodra je het voelt, weet je het ook wel.

Zet 'm op!!!
en als het voorweeen zijn, dan nemen ze af wanneer je lekker onder de douche staat. Spannend hoor.....gogogo Krookie!

Mijn devies...lopen en wandelen tot je er bij neer dondert. (bij wijze van) zwaartekracht z'n werk laten doen. Voordat Fenna werd geboren (ik heb dit echt al heeeeel vaak verteld volgens mij) heb ik de zaterdag ervoor nog een hele dag over de rommelmarkt in Eelde rondgelopen (euh waggelen) en de zondags nog een boswandeling gemaakt (lekker in de vrieskou) die maandags was ik uitgerekend en ze is dus nu 9 maanden en een dag geleden geboren. Mijn officiele hormonenexcuus periode is voorbij...zou helemaal ontzwangerd moeten zijn.......voelt alleen niet zo.....geloof ik.

zet de tribunes maar klaar...ons Krook gaat werpen!
Hee krokus, vertel op...ben je begonnen????

Arwen legt het goed uit...harde buiken doen geen pijn, voelen alleen raar. Oeh meisje, spannend hoor!!!!

Even een wave voor Krokus
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 21:08
Reden: plaatje erbij
% gewijzigd
He Krook, heel veel succes, en sterkte als je nu bezig bent..wat spannend weer!! De naam kan ik waarschijnlijk al raden..

Hier verder alles goed.

Hoi Arwen (lees jij hier vaker mee eigenlijk? Gewoon voor de weet hoor . En je bent zwanger van de derde?
@krook: Ik heb zelf 3 weken lang regelmatig voorweeen gehad dat ik echt dacht dat de bevalling ging beginnen.

Ik hoop voor jou dat het wel lekker doorzet.
mirjam, nee ik lees eigenlijk niet vaker mee hier (behalve dan nu weer ) maar had gereageerd op een slaapproblemen topic van krokus en zag haar hier gisteravond als laatste reactie staan en dacht toen, hee, even vragen hoe ze slaapt. Vandaar... Ik lees niet echt mee in maandtopics omdat je daar echt weinig mee kan als meelezer, zo af en toe als ik een bekende naam zie ofzo. Maar inderdaad, zwanger van de derde hier.
Nope! Niks, nothing, nada!! Zullen wel gewoon voorweeen zijn, net als bij Pebbs, Heb het al wel een dag of 3 eigenlijk. Maar gisteren was het echt een beetje vervelend. Zal ook wel komen omdat Roan de hele dag thuis was, en ik dan toch drukker ben dan wanneer ik alleen ben.

@arwen, dank voor het informeren. Ik slaap redelijk goed! Zodanig goed dat ik het allemaal helemaal zie zitten. Ben wel vaak wakker. Keer of 5 's nachts, maar val snel weer in slaap. Wat kan slaapgebrek toch met je doen! Ik heb dat homeopathische middeltje wat ik gebruik, en of het in m'n hoofd zit of niet dat maakt me niet zoveel uit. Ik slaap er goed op. Heb 2x zo'n Temazepam gehad, sliep ik ook goed op, maar het voelt niet meer goed om het nu nog te nemen.

En jij gefeliciteerd met je derder zwangerschap zeg! Ik vermoedde uit een berichtje op een ander topic al zoiets.

@mir, het wordt uiteindelijk niet 1 van de namen die ik hier genoemd heb. Hahaha. Uiteindelijk toch overeenstemming bereikt over een andere naam.

@ringel, had ik gisteren ook bedacht, ik ga gewoon veel lopen. HEb echter van de fysio het dringende advies gekregen om vooral op dagen dat ik het rustig aan kan doen, dat ook daadwerkelijk te doen.

Roan wordt wat ziekjes. Is heel erg aan het hoesten, verkouden, enz enz. Zal ook wel wat grieperigs aankomen. Ik heb gelezen dat je als borstvoeding gevende vrouw die een vaccin gehad heeft, dat je je baby beschermt tegen de mexicaanse griep. Daar wil ik dus nog even wat meer informatie over inwinnen. Zie als een berg op tegen het hele borstvoeden, maar ga het wel doen. Situatie is nu zo anders als dat hij bij Roan was dat ik het zeker weer wil proberen.
Krook nog geen bb dus. Je maakt het spannend. Maar wanneer was je nou precies uitgerekend?

Veel zieken snotterende mensen hier dus. Bij ons thuis valt het gelukkig nog wel mee lichte verkoudheidjes maar niets ernstigs. Collega van mij heeft wel echt griep. (Of het gewone of mexicaanse is dat weten ze eigenlijk niet).

Hier nog geen zindelijke kinderen en ze slapen ook nog allebei 's middags ongeveer twee uur. Soms wil Kyran wel eens op de wc met de brilverkleiner maar dat is egenlijk alleen als hij in bad zit en moe plassen want hij weet dat dat niet mag in bad. Hij kan dus wel zijn plas ophouden tot hij zit dus echt moeilijk moet het niet zijn denk je dan. Maar hij weigert verder op de pot of op de wc te gaan. Heb ook al omkopen met cadeautjes geprobeerd maar dat wil hij niet. Ja met luier aan op de pot dan plassen en om cadeau vragen, hahaha.

Hebben jullie al inkopen gedaan voor sinterklaas? Ik heb inmiddels alles wel al zo'n beetje binnen (ook voor kerst en verjaardagen). Elke keer als ik een goed aanbieding zag alvast een en ander gekocht. Dat spaart uiteindelijk toch veel geld. Gisteravond ben ik met een vriendin meegeweest die kaartjes had voor een speciale koopavond bij intertoys, 15% korting. Niet zo handig geland die kindjes in januari. Nou moet je dus binnen 1 maand heel veel cadeuatjes verzinnen. Wat hebben jullie dit jaar voor de kinderen gekocht of wat gaan jullie kopen? Wij hebben dit jaar voornamelijk houten treinbaan dingen en duplo.
Las net een topic over honing, dat dat gevaarlijk is voor kleine kinderen, dat wist ik wel. Maar dat smeerworst en smeerkaas ook niet gezond is wist ik dus niet. Daar hebben ze inmiddels al kilo's van achter hun kiezen. Hoe een slechte moeder kan je zijn?

Hoe leg ik aan een kind van bijna twee uit dat een locomotief met een magneetje maar op 1 manier aan een wagon kan? AAArrgghhh, Myrddin is nu echt supergefrustreerd. De trein vliegt nu door de kamer. hahaha. Arm kind.
Hey Nien,

Ja lastig he die kindjes die vlak na de feestadgen jarig zijn. Hebben ze al zoveel feest gehad, dan ook hun eigen verjaardag nog.

Mayte is het hele jaar bezig met jarig zijn...komt ook door de psz...als daar iemand jarig is dan wordt er uitgebreid bij stil gestaan...liedjes zingen, kaarsjes blazen en handjs geven. Mayte is voor haar idee elke dag zo'n beetje jarig. Gistern heeft ze alvast de servetjes voor d'r feestje klaargelegd.....

@Krook, spannend dus. Jeejte zeg. Heb met Fenna ook redelijk lang en veel voorweeen gehad, maar dat heeft (samen met het strippen) toch wel het nodige resultaat gehad. (geen ontsluitingsweeeen en binnen no time een baby)

Maar smeer kaas en worst slecht? er zal wel te veel aan zouten inzitten enzo, maar jeetje wat doe je een kind dan op brood....alleen boter hoef ik ze ook niet te geven, want zijn allebei al te verzot op lekekrs op brood. (en ja ook Fenna krijgt al regelmatig chocopasta op brood. dat hele snoetje begint gewoon te glimmen als ze de pot ziet)
Heerlijk om elke dag een beetje jarig te zijn toch? Enne die servetjes kunnen maar beter vast klaar liggen hahaha. Een van Kyrans favorite liedjes is lang zal ie leve in de gloria. Ook opgepikt op de psz.

Raar maar ik kan me eigenlijk niet meer zo goed herinneren of ik veel voorweeen heb gehad. Vast niet want dan zou ik het nog wel weten toch? Wel veel harde buiken bij Myrddin (door de verhuizing enzo). Zal vast nog wel ergens op het forum staan maar geen zin om te zoeken.
Hello meiden,

Vanochtend weer check up op het CB en Thijmen was 74,5 cm en 9090 gram. Hij was dit keer niet zo onwijs veel gegroeid, maar dat was maar goed ook, anders loopt het helemaal de spuigaten uit. Helaas vond ook de arts op het CB dat hij wel heel erg rochelt met ademen en veel hoest, dus ik moet morgen toch even langs de ha. Ben benieuwd wat hij ervoor krijgt, een puf ofzo.

@Nien: Een paar dagen geleden hebben we het hier nog gehad over wat we onze kids geven met Sint. Jasmijn krijgt een danscamera (aan te sluiten op de tv), een doos My little pony en een doos feeënplaymobil. En van oma een Sneeuwwitje pop en een badjas, van de andere oma ook Playmobil. Op het werk van de man krijgt ze ook nog eens een cadeau dus dan is het wel weer mooi geweest, met schoencadeautjes enzo erbij!

@Ringel: haha, die Mayte, elke dag jarig. Vandaag had Jasmijn op de psz ook weer een traktatie gekregen, een prinsessencakeje, helemaal haar smaak natuurlijk. Ik weet niet wat ik in elkaar ga fabriceren maar de creaties van anderen zijn wel superleuk allemaal...

@Krokus: Jammer dat het nog niet doorzet...ik heb bij Thijmen helemaal geen voorweeën gehad, het begon echt zo ineens met gebroken vliezen. Wel typisch. Bij Jasmijn heb ik 2x een valse start gehad 's nachts, erg irritant. Ik leef met je mee meis!

De rest van de meiden de groetjes vanaf hier...ik heb verder ook niks nieuws.
Smeerkaas en smeerleverworst krijgen ze bij mij heel weinig. Inderdaad vanwege de zouten.

Ik heb van le vache qui rit een smeerkaas met minder zout die Eva wel eens krijgt.

Verder krijgen ze gewone kaas of worst op brood (die ze er dan af eten dus ik geef steeds maar een kwart of helft en pas de rest als ze het op hebben).

Verder biologische jam of appelstroop of philadelphia oid.

Ook gestampte muisjes en gekleurde hagelslag worden graag gegeten. Floor Mag 1 keer per dag hagelslag of chocopasta en soms pindakaas. Eva heeft dat nog nooit gehad (voor zover ik weet).

Ben ik nu erg streng met broodbeleg?
och ik weet niet of het streng is. Ik weet wel dat ik er redelijk makkelijk mee ben. Eet zelf ook altijd een boterham met zoet (het liefst dik hagelslag of vlokken) dus dan zou ik het hypocriet vanmezelf vinden als de meiden wel met hartig moeten beginnen.
Ze hoeven bij mij ook zeker niet eerst hartig. Jam, appelstroop, muisjes, gekleurde hageslag mogen ze zonder problemen eten.

Alleen chocola mag dus maar 1 keer per dag en Eva nog helemaal niet. Ik ben zelf ook wel zo netjes om geen dingen te eten die zij niet mogen.

@mmmoi: Eva heeft nu ook die pufjes. Werkt wel aardig al heeft de antibiotica bij haar het meeste gedaan.

Thijmen begint al wat slanker te worden volgens mij. Met die lengte was Floor toen al ruim 10 kilo. Jasmijn was ook wat zwaarder toch?
Ach, wat heet streng...

Jasmijn eet 's morgens vaak nog pap en bij de lunch slechts één boterham, en die gaat vaak nog niet eens op. Dus daarop mag ze kiezen wat ze wil hebben, vaak hagelslag...houd ik zelf ook erg van. Maar ik probeer 'gezond' wel te stimuleren, vandaag hebben we met zijn allen smeerworst gegeten.

Is smeerkaas en smeerworst zouter dan gewone kaas en worst dan? Kan het me haast niet voorstellen eigenlijk!
Ah Pebbs, crosspost...

Jasmijn was op 1 oktober 2007 (dus ruim 9 maanden oud) 74 cm en 9750 gram. Dus net zo lang als Thijmen bij 2 maanden jonger maar wel 6 ons zwaarder inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven