Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
ow ja. Ze krijgen het ook wel allemaal he! Roan schuifelt er nog aardig tussendoor. Vanmiddag is een vriendin op bezoek geweest. Roan pas om half drie een half uurtje op bed gedaan. Lief is formule 1 kijken met broers

@mmoi, nog lekker uit kunnen slapen? Of was Jas vroeg?
Mmm, nee, niet echt uitgeslapen. Jasmijn was half acht wakker en Thijmen om zeven uur al. Maar ja. Vanmiddag heeft ze dan weer wel geslapen en dat heeft ze al ruim 2 weken niet meer gedaan. Was ook wel een strijd, maar we zagen dat ze echt doodop was en we gingen vanavond bij mijn schoonzus en zwager eten. Gelukkig was ze uitgerust. En nu ligt ze natuurlijk ook weer lekker te pitten en alles ligt weer klaar voor morgen. Heb wel weer zin om te werken!

Geen nieuws verder hier. Ga ff via uitzending gemist tv kijken, want mijn man kijkt 'Wie is direct?' en dat vind ik stom.

Doei meiden!
@mmmoi: dat is grappig. Floor heeft vandaag ook voor het eerst in een week of 2 weer geslapen tussen de middag. Ze was helemaal kapot en viel tijdens de boterham al bijna in slaap.

Ze mocht in het grote bed. Nadeel is wel dat ze nu weer moeilijkheden heeft met inslapen.

Vanavond heb ik mijn eerste hardloop les gedaan. Het is een programma voor op je mp3 waarin gezegd wordt wanneer je moet rennen of wandelen met leuke muziek erbij. Na 10 weken zou je dan de 5 km binnen een half uur kunnen lopen. Ik ben benieuwd.
Leggen jullie de kinderen dan ook niet meer in bed? Ik leg Roan eigenlijk altijd nog wel even in z'n bed. Vanmiddag erg laat, namelijk pas om half 3, maar dan haal ik hem er om 15 uur ook alweer uit. Zodat hij toch even wat rust te pakken heeft. Heeft vandaag erg goed gewerkt moet ik zeggen, want het was een engeltje vandaag.
@Krokus: nee, ik leg Jasmijn normaal gesproken niet meer in bed 's middags. Alleen het woord 'bed' geeft al strijd. Ze gaat er dan 's avonds altijd wel lekker op tijd in, zeven uur ligt ze, max. half acht.

@Pebbs: Hier gaf het ook strijd vanavond...om 22 uur hoorden we de laatste jengels!!!!!! Lukt het hardlopen? Hoe lang duurt het eerste programma? Als het echt heel simpel en rustig opgebouwd wordt, wil ik het ook wel eens proberen, maar ik ben echt totaaaaaal niet sportief!
pfffff die middagtukjes schieten er hier ook regelmatig bij in, omdat ze na een half uur al roept dat ze klaar is, of eerder al (voordat ze uberhaupt maar in bed ligt) al zo aan het gillen tieren en razen is als ze het woord BED ook maar hoort, dat ik er al geen zin meer in heb. Plus dat ze dan ook Fenna wakker maakt met al dat geshcreeuw en dat vind ik ook zonde (want die heeft haar slaap echt nog wel nodig)

Gistermiddag zou ze ook weer beginnen. Heb haar wel direct duidelijk gemaakt dat ik niet in discussie ga, mama bepaalt en ik zeg datze naar bed gaat. Ze is lief gaan slapen zonder een piep van protest (?????!!!!!!) en zonder luier en ze is droog gbleven! Ook tegen haar gezegd dat het nu klaar is met de luier. s'Ochtends en s'nachts heeft ze er nog wel 1 om, maar als ze d'r kleren aan heeft, dan is het uit met de luier. Dat vond ze wel oke. dus ben benieuwd hoe het gaat.
Krook, pfff, lijkt me naar als je je uk niet voelt. Gelukkig is alles goed.

Mats slaapt ook nog tussen de middag hoor, die slaapt zo nog 2 tot 3 uur. Hij haat ook om 19.30 uur naar bed.

Zindelijk? Mats? Nou, nmiet bepaald, hij heeft 9 stickers en daar blijft het bij. Hij zegt zelfs niet eens als hij gepoept heeft. En als ik hem op de WC zet, komt er niks......

Zometeen weer met Mats naar het ziekenhuis, ben benieuwd. De vlekken die hij al had worden minder, maar er komen nog steeds vlekken bij.

Beterschap met alle ukken!!!!
@mmmoi: het wordt echt heel rustig opgebouwd. Het programma van gisteren duurde 18 minuten waarvan de helft hardgelopen wordt. Heel goed te doen dus met leuke muziekjes erbij.

Als je op de pijler "lijf&lijn" kijkt en dan het topic "start2run" dan staan in de openingspost de links naar de downloads.

@krokus: als ik Floor in bed leg is het meestal zo'n gedoe en drama en Eva wordt dan ook snel weer wakker. Het geeft iedereen minder stress als ze gewoon even op de bank een filmpje kijkt. En dan slaapt ze 's avonds ook weer beter.

@annie: succes zo bij het ziekenhuis, ik ben benieuwd.
pebbs, ik zag bij de etos die eco-luiers in de aanbieding. Die gebruik jij toch graag? 40% korting geloof ik.

Hier een heerlijk relaxed dagje. Zit nog in badjas. Ontbeten met chocoladecakejes en ik doe nu voor de 2e keer slagroom op hetzelfde copje nespresso! Laat de baby vandaag nog maar even zitten!
hahahaha Lekker krook, aan het genieten van je verlof...enneuh....die slagroom is er na de bevalling zo af hoor.

Ben met MAyte begonnen met zibndelijk worden, werd zo flauw van dat gekliern van haar tijdens het luier wisselen en ze wilde zefl plassen op sjool. Nou dan gaat vanaf vandaag de luier eraf.....vond ze nog wat eng, maar tot nog toe zijn we er zonder ongelukjes de ochtend doorgekome en ze ligt nu zelfs zonder luier op bed! Was gisteren goed gegaan (wel zeiltje eronder) maar ben benieuwd.

pffft verder dikke snot festijn hier....bah,

2Annie, succes met MAts bij de doker, ben toch wel nieuwsgierig wat het dan voor vlekkern zijn.
@annie, was er nieuws?
Mooi om te lezen dat de meeste van onze kids in dezelfde fases zijn. Zindelijk bijna allemaal overdag nu, bijna allemaal van het middagslaapje af, alleen Mats doet nog niet zo mee, haha. Nou lekker hoor, geniet er nog heerlijk van Annie, het kan zó ineens over zijn. Ik ben ook benieuwd naar hoe het bij het ziekenhuis was?!?!

@Krokus: Heerlijk aan het genieten van je verlof lees ik zo. Zal je goed doen!

@Ringel: Fijn dat het zo goed gaat met het zindelijk worden van Mayte. Waarom mag ze in de ochtend nog wel een luier om? Hier gaat hij zodra Jasmijn uit bed komt, af. Meestal zit er dan al plas in. Poepen gaat nu echt helemaal nooit meer in de luier, net nog, ze ligt al in bed maar roept dan dat ze poepen moet. Super!

@Pebbs: Bedankt voor de tip, ik ga zo even op lijf en lijn kijken.

Lekker gewerkt vandaag. Thijm had record slaapdag bij de oppas. Thuis slaapt hij overdag 2x een klein uur en nu had hij 2x ruim twee uur geslapen! Krengetje...Ik moest beide kids vanochtend ook wakker maken, dat gebeurt niet vaak meer, ze lagen er gisteren best laat in na het etentje en Jasmijn wilde natuurlijk ook niet. Nu liggen ze allebei alweer ruim een half uur te tukken dus krijg ik ze er morgen ws. wat makkelijker uit. Kreeg hier te horen dat we ipv een kerstpakket een kerstmarkt krijgen op één van de scholen. Dan krijgen we 70 euro nepgeld en daar mogen we zelf wat van kopen. Er komen diverse stands van de drogist, de slijter, de boekhandel, de bakker enz. Leukleuk! Heb er nu al zin in.

Verder geen nieuws hier...
Ella gaat soms nog wel slapen in de middag. Ze was er eigenlijk vanaf, maar nadat ze vorige week ziek is geweest, zit het er weer in. Ze slaapt de ene keer een uurtje, de andere keer ruim 2 en soms ligt ze wat te zingen in bed. Ze heeft de rust in haar eentje wel even nodig, dus ik laat het maar zo.

Zindelijk is ze alleen als ze wakker is. Ze kan heel lang haar plas ophouden en ik vraag niet meer de hele dag of ze moet plassen. Ze geeft het zelf helemaal aan (ook als ze moet poepen en al in bed ligt, dan moet ze eruit en gaat ze op de wc). We hebben wel afspraken over plassen/poepen. Als we weggaan, moet ze van te voren van mij even naar de wc, dat vindt ze niet leuk, maar ze doet het wel!

Annie; hoe was het in het ziekenhuis? Raar hoor die plekjes, ik hoop dat het niks ernstigs is!

Ik heb zaterdag een make-up workshop gehad; was superleuk! En ook heerlijk om weer bij te kletsen....

Morgen nog een dagje vrij en dan drie dagen aan het werk; pfff..... druk, druk, moet allerlei testjes doen met de kids omdat we over 2 weken ouderavond hebben...
hier nog geen zindelijkheid hoor. Komt ook omdat ik er niet echt mijn best voor doe. Heb nu gewoon niet de puf en veel mensen geven aan dat ik beter kan wachten tot Roan gewend is aan de veranderde situatie met de baby, omdat veel kindertjes die net zindelijk zijn een terugval krijgen na de geboorte van een broertje of zusje.
Hey....

Krokus nog rond en gezond gelukkig. Ben zo benieuw naar jullie ventje!!!!!

Veel zieke kindjes. Aimee is alleen snotterig, hoop niet dat ze ziek wordt.

Aimee slaapt s middags nog gemiddeld 2 uur. En in de avond slaapt ze rond 8 en wordt niet uit haar zelf voor 8 uur wakker. Van mij mag ze dit doen tot ze 4 is.

Zindelijk ging goed, nu wil ze alleen niet poepen op de wc. Nou ja dus nog wel eens luiers hier. Haha ook luiheid van mij.

Verder is oma hier nog. Super leuk. Aimee test wel lekker uit, 3 volwassenen en kijken hoe ver ze kan gaan. Best vermoeiend.

Ik heb Aimee net opgegeven bij 2 balletscholen. Ze is ze dol op dansen en lijkt het ritmegevoel van haar paps te hebben. Lol niet van mij, dus dit eens proberen. Ik zwijmel ook wel weg bij die schattige roze pakjes. Kijken of ze het leuk vindt en het kan vanaf 3 jaar.

Verder ego berichtje. Lees wel steeds bij, maar dus bezoek...

x
O maar meiden, ik bedoel ook niet dat ik aan het wedijveren ben met jullie wie het snelste/eerste/voorste is hoor. Vind het gewoon fijn om beetje vergelijk hier te vinden. We zijn allemaal op dezelfde weg, zeg maar.

@Krokus: Ik zou ook niet aan zindelijkheidstraining beginnen nu als ik jou was, om de reden die je zelf al noemt.

@Ris: Welke testjes doe jij allemaal voor een rapport dan? Ben wel benieuwd!
Hey Babba, wat leuk, ik was ook al aan het zoeken naar balletscholen voor Jasmijn. Zitten helaas allemaal op minimaal 15 autominuten...maar het zou ook super voor haar zijn! Ben benieuwd wat Aimee ervan vindt!
Bij ons is de dansschool vanaf 4 jaar. Ik denk dat we met 4,5 ofzo maar eens met zwemles beginnen en daarna zien we wel. Ik zie Eva eerder dansen dan Floor.

@krokus: bedankt voor de tip, ik zag het net zelf ook in het foldertje. Voor Floor heb ik niet zoveel meer nodig maar voor Eva kan ik wel groot inslaan en ze passen nu ongeveer in dezelfde maat. Kan Floor ze 's nachts aan.

@Pebbles: Ik heb start2run geprobeerd te downloaden maar het lukt met niet. ik heb eerst bittorrent gedownload maar die wil hij ook niet volledig installeren volgens mij...zucht...
@mmmoi: het lukte mij ook niet, manlief heeft het voor me gedaan. Net even met hem overlegd en hij gaat het voor je regelen.

Vannacht gaat hij het op een eigen website uploaden en dan kan jij het er morgen heel gemakkelijk vanaf halen.
Even snel.

Annie, hoe gaat het met Mats?? Heb je nog nieuws? Toch een beetje naar, van die vage vlekken...

Krook, hoe gaat het met slapen de laatste weken/dagen? Kun je uitgerust aan je bevalling beginnen?

Zindelijkheid; volledig, alleen als ze slaapt nog niet. Slapen overdag: ongeveer om de dag, en dan 1,5 uur.

Ballet; lijkt me super voor ons meisje. Ik zal er eens op googelen.

Pebbles, Eva nog ziek? En ik zou ook wel graag dat Start2Run uploaden op mijn mp3, moet nodig weer wat doen (en heb goede loopschoenen, dus het begin is er).

Tot binnenkort weer!
@mirjam: ik zag dat als je op start to run googeld dat er dan meerdere download mogelijkheden uitkomen maar als ik je mailadres heb wil ik je de link van manlief ook wel even doormailen. Ik stuur je via een prive bericht van hyves dan de link wel.
Haha, ik heb de link van Pebbs man gekregen maar als ik hem nu wil downloaden geeft hij aan dat hij 22 uur daarvoor nodig heeft...is dat normaal Pebbs?

Verder alles goed hier, gewerkt en vergaderd en weinig bijzonders verder...
@mmmoi: 22 uur is niet de bedoeling. Als ik hem hier aanzet zou hij er 50 minuten over doen. In principe zou dat vanaf jou ook moeten kunnen.

Staat dat bittorrent programmaatje niet nog ergens op de achtergrond bij jou open?

bleeeeeghhhhhh tis weer zo'n dag.......

Ga mezelf onder de douche door hupselen en Mayte ook (Fenna ff aankleden) Fenna bij de buuf afleveren en dan met Mayte naar de HA.

@Annie, bedacht ik me vanochtend...je was zelf ee ntijdje geleden toch naar de dokter geweest voor reuma achtige klachten...is daar verder nog wat uitgekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven