Verleden laten rusten vs. recht op de waarheid

05-11-2009 11:21 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar geleden heb ik met veel moeite een punt gezet achter de relatie die ik had met een getrouwde man. Contact houden bleek echt niet te werken, want hij kon het niet loslaten en bleef hoop houden. Tegen zijn zin in heb ik het contact verbroken en sinds een maand zoekt hij geen toenadering meer.

Gedurende deze tijd is hij gescheiden van zijn vrouw. Hij heeft haar ondanks vermoedens van haar kant, niets verteld van zijn vreemdgaan met mij en andere vrouwen tijdens zijn huwelijk.. Zijn motivatie: het huwelijk is toch voorbij, waarom zou ik haar nog meer pijn doen en misschien zie ik dan mijn dochter minder of niet meer.

Ik ken haar niet persoonlijk maar viavia heeft ze dus mijn emailadres gekregen en contact met me gezocht. Ze wil weten of het klopt dat wij wat hadden, zodat ze het kan afsluiten. Dilemma! Ik heb natuurlijk mn eigen ideeen erover, maar wat zouden jullie doen?
Tja, moeilijk. Ik denk dat ik het wel zou vertellen. Ze wil het kennelijk graag weten en vraagt het je rechtstreeks. Ik zou niet liegen in ieder geval.
Als ze erom vraagt zou ik het zeggen,je hebt niets meer met die man,en die moet maar op zijn eigen eieren zitten.

Ik bedoel waarom hem nog in beschrerming nemen?
je kan 3 dingen doen

of je vertelt eerlijk wat er gebeurd is

of je geeft aan dat je hier niet tussen wil zitten, dat het tussen haar en haar ex is. Dat ze dus bij haar ex moet zijn.

of je liegt en zegt dat er niets gebeurd is.
Ik zou het wel vertellen.
Oei, lastig. Ik zou haar absoluut niet zelf opzoeken. Dat zou heel min zijn. Maar nu komt ze naar jou. Ik heb dat zelf ook gedaan. Alle neukertjes opgebeld voor hun verhaal en dat heeft mij indertijd goed gedaan. Wat het mij heeft opgeleverd was dat ik de verantwoording kon leggen waar hij lag. Bij mijn vriend. Ik kon de dames het zelf niet meer kwalijk nemen. Ik begreep waar ze voor waren gevallen en hoorde hun eigen menselijkheid. Ik heb met sommigen veel gepraat over de telefoon, anderen per mail en ik vond het prettig hoe open ze waren. Op eentje na die leugenachtig bleef in opdracht van vriendlief om me te misleiden, maar ook dat begreep ik van haar kant uiteindelijk.

Ik vind het dus moeilijk. Ik denk dat ik wel eerlijk zou zijn omdat ik een groot deel ECHT heb kunnen afsluiten daardoor en rancuneuze gevoelens tov andere vrouwen heb kunnen vermijden.

Doe wat goed voor je voelt. Ik heb je een kant geschetst hoe het kan zijn. Maar anderen voelen zich er echt niet beter door.
Ik zou zeggen dat ze dan bij haar man moet zijn om dingen uit te leggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En wat zijn nu je eigen ideeën hierover, Curiously?
Als je besluit te antwoorden zou ik proberen eventuele eigen rancune erbuiten te laten.
Ook ik had ooit een relatie met een getrouwde man. Zij zijn nog steeds samen. Maar mocht ze me ooit bellen, dan zou het ik wel zeggen.
Iedereen kan wel mailen dat'ie zijn vrouw is. Ik zou op mail niet reageren.

Als iemand op de stoep zou staan dan zou ik zonder problemen de waarheid zeggen. Maar wat ik me afvraag is of dat niet ook erg te maken heeft met mijn eerlijke natuur. Een natuur dus die zorgt dat ik nooit met een getrouwde man in zee zou gaan. Ik weet eigenlijk niet zo goed of je wel iets aan mijn advies hebt.
Gewoon eerlijk antwoord geven. Dat hij haar heeft voorgelogen is al erg genoeg, daar hoef jij niet aan mee te doen.
Maar Yette, dat hééft ze toch al gedaan?
Ik sluit me even aan bij Artemis, ik ben ook heel nieuwsgierig naar wat je eigen ideeën hierover zijn Curiously. Wil je die delen?
Ik begrijp niet dat je spreekt van verleden terwijl het 1 maand uit is tussen jullie. Voor zijn ex-vrouw is dit allemaal hardstikke vers!
Ik geloof ook niet dat hij binnen een maand is gescheiden. Gescheiden wonen, dat wel, maar officieel gescheiden zijn, nee.
quote:nouschi schreef op 05 november 2009 @ 11:31:

Ik zou zeggen dat ze dan bij haar man moet zijn om dingen uit te leggen.Eens.
zoals ik het lees is de relatie anderhalf jaar over, is hij in die anderhalf jaar gescheiden, en stopt hij sinds een maand met toenadering zoeken.
Het is niet 1 maand uit Wanda, ik lees dat het 1,5 jaar uit is en dat ze een maand geleden al het contact verbroken heeft omdat hij bleef zeuren om contact en een relatie.

Als ze erom vraagt zou ik antwoord geven. Daar heeft ze recht op. Anders moet je gaan liegen voor je ex scharrel en daar wordt níemand beter van. Als haar nummer erbij staat zou ik haar opbellen.
Gewoon geen antwoord geven. Jij hoeft niet bij dat drama betrokken te worden.
Ik denk dat je zelf wel weten waar je je het beste bij voelt. je bent niet verplicht om deze vrouw antwoorden te geven.

Als je er toch voor kiest, zou ik haar persoonlijk bellen. Alleen mondeling, niet via email oid. Dan staat het schriftelijk 'vast'en wordt je misschien wel ongewild gebruikt tijdens de scheidingsprocedure ofzo!
Only dead fish go with the flow
Ik zou het vertellen...

In mijn lange relatie met ex (ruim 17 jaar), waarin hij veelvuldig vreemd is gegaan had niemand, maar dan ook niemand iets tegen mij hierover gezegd. Ook niet toen ik aan hen vroeg of dit zo was, omdat ik dingen vermoedde. Ex ontkende immers alles en ik was gek waren zijn woorden.

Ex was het huis uit en vrienden van hem, vriendinnen van 'neukertjes' van ex en nog andere mensen waar ik ook altijd zeer regelmatig mee om ging kwamen toen wel naar me toe. Ik heb toen zijn andere 'relaties' in onze relatie in kaart kunnen brengen... heeft me wel veel pijn gedaan, maar behoefte aan ex was er totaal niet meer.

Het zal voor haar een periode zijn om alles af te sluiten en zij kan proberen een 'nieuw' leven op te bouwen.
quote:sprankelend schreef op 05 november 2009 @ 11:58:

Maar Yette, dat hééft ze toch al gedaan?Daar heb je in zekere zin gelijk in. Als je iets niet zeggen tegen iemand die je nooit ziet, liegen noemt.
quote:kersenoogje schreef op 05 november 2009 @ 12:38:

Ik zou het vertellen...

In mijn lange relatie met ex (ruim 17 jaar), waarin hij veelvuldig vreemd is gegaan had niemand, maar dan ook niemand iets tegen mij hierover gezegd. Ook niet toen ik aan hen vroeg of dit zo was, omdat ik dingen vermoedde. Ex ontkende immers alles en ik was gek waren zijn woorden.

Ex was het huis uit en vrienden van hem, vriendinnen van 'neukertjes' van ex en nog andere mensen waar ik ook altijd zeer regelmatig mee om ging kwamen toen wel naar me toe. Ik heb toen zijn andere 'relaties' in onze relatie in kaart kunnen brengen... heeft me wel veel pijn gedaan, maar behoefte aan ex was er totaal niet meer.

Het zal voor haar een periode zijn om alles af te sluiten en zij kan proberen een 'nieuw' leven op te bouwen.ik begrijp dat het voor de echtgenote in kwestie heel naar is als man liegt hierover. Desondanks vind ik het niet dat TO verplicht is om echtgenote in te lichten. Zeker niet in de situatie dat ze juist probeert afstand te nemen van deze man. Als het voor haarzelf ook een goede afsluiter kan zijn, is het msschn wel een idee om vrouw toch te bellen.
Only dead fish go with the flow
Als je ontkent of de waarheid in het midden laat, dan speel je nog steeds met de getrouwde man onder een hoedje. Ik zou gewoon kort toegeven dat er inderdaad sprake was van een relatie/sex/iets. Wie zijn billen brandt....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven