Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Afegelopen week ook met Fenna bij het cb geweest. zij is nu 71 cm en 8880 gram.....een stukkie kleiner en lichter an Thijmen....(fenna was precies 9 maanden) Mayte was wel wat groter...die was met 9, 5 mnd 9890 gram en 74 cm.

Mayte schiet momenteel de lcuht in....al haar broeken zijn nu zo'n beetje hoogwater, blijf broeken kopen.

Gisteren ook zo sneu....we zouden naar beneden na de middag tuk, blijft ze plots boven aan de trap staan, d'r onderlipje begint te trillen huilen! Bijna ontroostbaar. in eerste instantie zonder aanleiding, maar later bleek dat ze papa mist. Ze is gewend om Lief 4 dagen per week om zich heen te hebben en hij is er nu maar 2 dagen....zo sneu om m'n meissie zo verdrietig te zien. Werd er zelfook een beetje triest van.
Pfff, wat een gedoe; smeerworst en kaas ook al ongezond? Blijft inderdaad maar weinig over. Mats en Sverre vinden het beiden heerlijk. Ik geef ze ook vaak zelfgemaakte jam, vruchtenhagel. Mats eet ook wel pasta maar lust ook weer graag pindakaas.

Sverre is ziek; hoge koorts, lusteloos, hoesten, verkouden. Op mijn werk heeft deze week iemand de Mexicaanse griep gekregen. Toch maar even de huisarts gebeld waar we op moeten letten. Hij mag niet duf, niet alert of benauwd worden. Zijn verschijnselen lijken er erg op..... Vanmorgen even geen koorts maar hij had om 2 uur vannacht nog wel een zetpil gekregen....Best een beetje spannend dus....
Roan krijgt ook maar 1x per dag iets van chocola op brood hoor. Als het aan hem ligt, eet hij elke boterham met vlokken, hageslag of pasta. Maar aangezien hij 's middags ook altijd iets van een koekje met chocola of een doosje smarties krijgt, hou ik het tussen de middag wel in de gaten.
Zonet naar de ha geweest. Heb er meer dan een uur gebivakkeerd en moest daarna nog naar apotheek. Hele morgen kwijt, haha.Thijmen heeft een puf gekregen omdat ze hem ook erg benauwd en hoesterig vonden. Even aankijken hoe dat werkt en volgende week terug komen. Ook is zijn ene oor vreselijk ontstoken. Omdat hij er geen koorts bij heeft en verder ook lief is, niet huilt 's nachts ofzo, krijgt hij daar niks voor. Raar. Ik vind het wel nog steeds opvallend dat hij zo weinig slaapt overdag. Na een kwartier in bed is hij alweer wakker. Ik laat hem dan gewoon liggen en meestal valt hij dan nog wel even in slaap, maar ook nu weer ligt hij pas een kwartier erin en is hij weer wakker.

Krokus nog niet aan het bevallen dus. Het wordt steeds spannender!

Ringel, wat zielig dat Mayte dat ineens zo besefte. Is ze daarna wel weer vlot vrolijk geworden?

Annie, Sverre dus ook ziek...zielig voor hem. Hoefde je niet langs te komen bij de ha?
@mmmoi: thijmen heeft dus eigenlijk hetzelfde als Eva? Ik ben blij dat wij wel antibiotica meegekregen hebben want daar is ze zo gigantish van opgeknapt. Maar ze was ook al 2,5 maand bleek dus het mocht wel een keer.

@annie: houdt het maar goed in de gaten. Grootste gevaar is volgens mij een longontsteking dus inderdaad de ademhaling goed in de gaten houden.

@Ringel: arme Mayte dat ze haar papa mist.
Ja Pebbs, daar komt het eigenlijk wel op neer! Ook nav een CB bezoek doorgestuurd ivm benauwdheid. Alleen Thijm heeft er ook een ooronsteking bij, had Eva die ook= Kan me niet meer herinneren. Ik wacht vrijdag even af, dan moet ik terug om te kijken hoe het dan gaat, of hij moet eerder zieker worden. En als hij dan nog steeds zo is vraag ik ook of ik een kuur kan krijgen. Ze zijn er alleen niet zo´n voorstanders van en Thijmen heeft al eens zo´n kuur gekregen toen hij een week of 8 was, toen had hij ook al hetzelfde oor ontstoken.

O, mijn leestekens zitten weer eens op andere plekken, zeer irritant!

Jasmijn is de afgelopen 2 dagen gewoon weer ´s middags naar bed geweest, heerlijk. Nu ligt ze er ook in maar ze ligt nog wel te zingen. Ik hoop dat ze even gaat pitten want dan is ze veel beter te genieten.
He get wat naar al die zieke kindjes.

@Annie, pas maar goed op met Sverre......moest tijdens sesamstraat net nog aan je denken. hahahah was een verhaaltje van een meisje die een broertje had die Sverre heet. Zo hoor je de naam nagenoeg nooit, zo hoor je hem voorbij komen op sesamstraat.

Behalve snotterig is met mijn meiden (hoop ik) niks ana de hand. Mayte haar gesteldheid zou dus ook kunnne omdat ze papa mist. Maar zelfs de juf op de psz was het opgevalen dat ze er de laatste tijd bleek en schijterig uitziet. Ge het bijna aan mezelf wijten dat ik niet geneog aandacht aan haar besteed ofzo.....maar tis wel een papa's meisje, dus is ook wel logisch.

Beiden liggen nu ook weer lekker op bed. Mayte was bleek en rode randen om d'r ogen, bleke lippen en gewoon grauwig om d'r toet.......zo naar om haar zo te zien. Ze is verder wel vrolijk en wil wel spelen, maar het kost wel veelenergie.
@mmmoi: dat had Eva ook, oorontsteking. Ik ben zelf ook geen voorstander van antibiotica maar ze kwam er gewoon niet overheen en nu is ze in een paar dagen een heel ander kind.

Net met de meiden bij de Ikea geweest. Ik wilde wat opbergbakken voor speelgoed hebben en voor het oud papier. Daarna hebben we lekker een ijsje gegeten.

goedemorgen! Lig al een uurtje wakker, dus ben er maar even uitgegaan. Misschien dat ik daarna weer kan slapen!
goedemorgen! Lig al een uurtje wakker, dus ben er maar even uitgegaan. Misschien dat ik daarna weer kan slapen!
Wat naar al die zieke kindjes. En Mayte die haar pappa zo mist. Bij ons nog steeds geen zieke kindjes of ouders en laten we dat maar zo houden. Zelf ben ik wel een beetje snotterig maar dat is gewoon een verkoudheidje.

De mannen kiezen hier eigenlijk nooit iets zoets op brood. Eigenlijk alleen smeerworst, smeerkaas of pindakaas. Vandaar dat ik er nooit stil bij had getaan dat dat ook wel eens slecht kon zijn. Want je leest altijd dat zoet ongezond is en hartig juist goed.

Gister op werk ook mijn eerste mexicaanse griep patient gefotografeerd. Die was er wel erg aan toe, lag op ic ed. Wat ik tot nu toe begreep is de mexicaanse griep nog steeds niet veel erger dan de gewone en zijn er ook nog steeds niet meer mensen aan overleden dan aan de gewone griep.
Goedemorgen,

Krook, nog lekker kunnen slapen?

Niniaan, ik denk zelf dat het ook wel de mate is waarin je iets op brood smeert. Hier krijgen de jongens gewoon een dun laagje smeerworst of kaas.

Zo grappig, zit op de bank met de laptop op schoot en Sverre zit om het hoekje mee te kijken wat ik doe....hij vind het erg grappig!

Gisteravond opgeschrikt door Mats. Hij brulde keihard, wij wiosten meteen dat het mis was. Kwam ik op zijn kamer; zat ie midden in een berg kots. Hij riep alleen maar 'ik wil met papa douchen....' Zijn hele bed zat er onder, snel alles schoongemaakt, uitgespoeld en in de wasmachine, Mats en lief onder de douche en Mats bij ons in bed laten slapen die dat veel te gezellig vond.....Pfff, slechte nacht nummer 2 op een rij, maar we blijven vrolijk. Met Sverre gaat het steeds weer beter, hij is weer speels, nog wel een beetje hangerig, hoesterig en snotterig. Ik vermoed dat hij echt geen griep heeft, alhoewel er wel berichten zijn dat kinderen er er erg snel van kunnen opknappen....
Krook, ben je er lekker nog even in gekropen?

Annie, jij had pech vannacht. Waren zijn kussen, dekbed en matras ook zo smerig dat hij bij jullie tussenin moest? Of gewoon omdat hij ziek was?

Nien, apart, iemand met de Mex. griep gezien. Je hoort toch dat het pas ernstig is als je er ook wat anders bij hebt? Anders openbaart het zich toch niet zo vreselijk?

Wij gaan vandaag lekker een rommeldagje houden. Wat boodschapjes doen, pakketje posten, beetje winkelen... gisteren heb ik nog een leuk grijs broekje voor Thijm gescoord bij Zeeman. Vijf euro, haha. Een een overhemd van Name it, dat vind ik vaak een heel leuk merk en betaalbaar (voor een merk dan). Nu even voor mezelf en de man shoppen!

Tot vanavond, en Krook, ik duim voor je!
Mmmoi, nee, alles zat er onder; zijn kussen, dekbed, matras, alles. Gelukkig deze keer niet de vloer en de muur en de randjes tussen bed.....Ik kan veel hebben, maar ik stond echt ff te kokhalzen terwijl ik zijn matras stond te schrobben, hihihi! Daarna raam opengelaten om zijn kamer te laten doorwaaien. Dat ie bij ons sliep was alleen mnaar lastig maar wel fijn om inde gaten te houden mocht ie weer ziek worden. Jammer alleen dat Mats dan het lekkerst licht als hij zijn voeten in je buik priemt, hahaha!
goedemorgen!

Ben uiteindelijk nog wel even in slaap gevallen gelukkig. Niet enorm lang nog geslapen want om 6 uur moest ik weer plassen. Roan heeft ons lekker tot half acht laten liggen. In het weekend nemen we hem altijd in bed en mag hij even tv kijken. Ben er zelf om 8 uur uitgegaan om ontbijtje voor ons op bed te maken. M'n lijf deed zo'n zeer dat ik niet meer lekker lag. Uiteindelijk is lief er om 9.15 uitgegaan met Roan en ik heb tot 10 uur nog even gelegen.

@ringel, wat sneu zeg, dat Mayte papa zo mist. Dan breekt je hart een beetje volgens mij.

@annie, blegh. Kots ruimen kan ik ook niet zo goed. Moet even ongelakt hout zoeken want Roan kotst echt zelden tot nooit. Hij is vlg mij sowieso een harde. Is nu wat ziekig, hoest veel, maar dendert gewoon door.

@mmoi, bij Zeeman hebben ze vaak best grappige dingetjes. Shirtjes zijn wel wat sneller smoezelig maar daar is de prijs dan ook naar.

Heb me maar voorgenomen dat ik me geen voorstelling meer ga maken van "vandaag ga ik bevallen". Groot kans dat dit mijn laatste zwangerschap is, dus laat ik maar even bewust genieten van de laatste dagen zwanger zijn. Is de tijd veel leuker. Lief is nu boodschappen doen met Roan. We gaan straks koekjes bakken en vanmiddag hut bouwen in de woonkamer. Gaan we daar koekjes en thee drinken. Hahaha.
Precies gedaan wat ik hieronder al schreef. Man en ik hebben beide nieuwe schoenen. Tenminste, ikzelf heb laarzen, zwarte leren. Ik vind dat mijn garderobe niet zonder kan en dat was al wel een tijdje zo

Krooks, je hebt gelijk dat je nog even geniet. Het gaat zo verschrikkelijk snel. Als je met de laatste loodjes bezig bent kun je de dagen gewoon niet óm kijken, maar als je dan eenmaal weer een baby hebt is hij weer zoooo snel groot!!!

Annie, dat is echt smerig ja, hele matras e.d. onder. En je nachtrust wreed verstoord Is Mats nu een beetje beter?

Vanavond komen er vrienden bij ons borrelen dus ik heb allerlei lekkers in huis gehaald. Maar nu gaan we eerst nog even spinazie eten (jummie) en ik moet nog strijken...blergh.
Nou, het is lekker rustig hier. Krook aan het bevallen soms?

Wij hebben vanmiddag lekker een boswandeling gemaakt, na eerst goed uitgeslapen te hebben. Ik voelde me helemaal niet lekker maar knapte gelukkig wel op vanmiddag. Alleen nog een verstopte kop en daardoor ook hoofdpijn.

Ik ga het mannetje even te eten geven. Ons eten is nog niet helemaal klaar maar hij is er echt aan toe dus maar een potje opwarmen.

Later meer!
Aaarggghh Annie kots ruimen. ieeeuuwww. Nou ben ik niet snel akelig van kots (ook niet op werk, heb meer een strontfobie) maar kan me voorstellen dat je liever wat anders doet met je tijd. Hoe is het nu met Mats?

Krook ook nog steeds niet bevallen. Nou geniet er maar van. Myrddin was hier denk ik ook de laatste en het valt me zo tegen hoe snel hij groot wordt. Is natuurlijk heel goed maar de tijd vliegt gewoon voorbij.

Wij hebben net als Mmmoi ook gewandeld. We moesten de campingbedjes bij mijn ouders ophalen omdat we volgend weekend naar een huisje gaan met de schoonfamilie. Ik ben even een wandeltje gaan doen met mijn moeder en de kindjes. Foto's op hyves. Zag dat ik daar al eeuwen geen nieuwe foto's op had gezet.

Vanmorgen het huis even flink gepoetst en vanmiddag de tuin gedaan met Eva in de drager en floor met haar eigen hark erbij. Eva had gisteren koorts en was erg onrustig. Vandaag nog iets verhoging maar nog steeds niet helemaal lekker. Zal wel door de BMR prik komen van 1,5 week geleden.

Verder niet zoveel zin om te kletsen want ik ben So You Think You Can Dance aan het kijken.
nope, niet aan het bevallen. Volgens mij hebben jullie de weeendans niet goed uitgevoerd!!!!

Hier hangdagje. Redelijk geslapen vannacht. Roan is alleen niet fit. Wel sneu. Heel erg hoesten. Nog nooit zo erg gehoord bij hem eigenlijk. Vanochtend even koffie bij schoonouders en vanmiddag gewoon thuis.
weekend is weer omgevlogen...gisteren bij opa en oma en overgrootouders geweest. zaterdag heeft Lief twee uurtjes in de supermarkt gestaan om eten te verzamelen voor oost europa.

o wacht ff de dikke rode kater zit vast....

zo de theemuts weer bevrijd.

en verder gaat het allemaal z'n gangetje wel....

niks bijzonders...saai he.
Hmmmm, wat veel zieke ukken. Mats en Sverre zijn allebei weer beter en vandaag gewoon naar KDV. Lief is ook nog ziek geweest, ook spugen, maar is ook weer aan het werk. Gisteren met vrienden naar ballorig geweest alwaar wij ons allemaal als kind hebben gedragen!!!! Leuk!

Pebbs, wij hebben 2 weken terug ons tuintje weer winterklaar gemaakt, ik moet alleen de bloembollen nog in de grond stoppen, wel een leuk klusje voor Mats voor morgen!

Mmmoi, wat voor zwarte laarzen heb je? Ik heb poosje terug bij van haren gekocht maar moet nog echt mooie leren laarzen. Maar weet niet zo goed wat ik wil.
@annie, leuk is dat, je ook als kind gedragen! Hahaha.

Hier een pittig nachtje gehad. Roan zowat ieder uur wakker en vanaf 5 uur niet meer willen slapen. Geen koorts, wel enorme blossen en heel erg hoesten. Uiteindelijk om 6 uur bij ons in bed genomen. Kereltje slaapt nooit bij ons in bed, dan stuitert hij veel te veel. Heeft nu zowaar nog een kwartiertje geslapen tot 7 uur. Ik ben er wel even met lief en Roan uitgegaan. Heb hem gewoon naar creche laten gaan want geen koorts enzo. Ze zullen wel bellen als hij ziek is.

Komende nacht dus lekker slapen hoop ik!
maandag is onze dag niet. Ik ben kort aangebonden, Mayte niet te genieten en ook Fenna is uit d'r hum...gezellige bende hier dus. (NOT)

@Annie, leuk zeg je even lekker uitleven in zo'n speeltuin.....

@Krook, ik hop voor julie ook een betere nacht de komende. Raar idee hoor dat je binnen nu en 2 weken gewoon weer zo'n lekker ventje in je armen kan houden. nog ff doorbijten meis....

En goed dat er nog ff bloembollen worden genoemd...ik moet ze ook nog poten. HA moet ze nog kopen.....wordt ws woensdag of zo. Ha de koffie is klaar....ff bakkie doen en dan piepers jassen.
Ben ik ook even met een korte update.

Onze oppas is ziek dus de man had vandaag een dagje vrij genomen. Dat was wel relaxed vertrekken voor mij vanochtend, heerlijk! Toen ik thuis kwam waren de kids lief, het eten stond klaar en er was ook nog wat schoongemaakt. Super!!!

Morgen breng ik de kinderen bij mijn moeder, dan past ze ook op mijn nichtje, dus drukke boel dan, maar wel gezellig voor een keertje.

Vanmiddag had ik vergadering en vanavond tienerclub dus drukke dag, ik ga nu dan ook de oppastas klaarzetten en dan lekker mijn bed in, het is alweer erg laat geworden dan vrees ik.

@Krokus: Nog niets? Hoeveel dagen moet je officieel nog? Is Roan nog zieker geworden?

@Annie: Mijn laarzen zijn ook van van Haren! Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden. Ik was bij alle duurdere schoenenzaken geweest maar kon niet vinden wat ik zocht, en uiteindelijk daar geslaagd! Haha, misschien hebben we wel dezelfde...

Verder weet ik ff niet meer...morgen kom ik wel uitgebreider langs. Doeidoei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven