Mode & Beauty alle pijlers

steeds sneller grijs.......HELPPPP

04-11-2009 15:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben 38 en verf al jaaaaaaaaren mijn haar maar de laatste paar jaar is dat niet alleen omdat ik mijn eigen haarkleur (bruin) behoorlijk saai vind maar omdat ik grijze haren heb,

nu heb ik ze 3 weken geleden weer (zelf) geverfd met spul van wella dat ik altijd bij de kappersgroothandel haal. (merk wella Koleston)

eerst was het iedere 5 weken nu is het dus al na 3 weken dat ik me erger aan die grijze uitgroei zal het er aan liggen dat ik ze zelf verf? of moet ik de verf langer laten zitten (meer dan de 30 min die ik nu doe en die ook op de verpakking staat) ?

of moet ik andere verf gebruiken?

Helpppppppp
quote:vikki schreef op 06 november 2009 @ 15:03:

[...]

Dan is het gewoon slecht geverfd........Dat zou wel heel erg sneu zijn: 9 van de 10x slecht geverfd...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ach, ik vind weer zat mensen met natuurlijk haar die er beter uit zouden zien met een likkie verf erdoor!

Die mascaratip is overigens volkomen waardeloos, daar word je haar helemaal hard en bij elkaar geklont van! Kun je beter verven.
Je moet ook niet je hele bos doen,alleen de uitgroei MdK!

Ik vind het ook vaak nep uitzien.

Zeker bij donker haar krijg je snerl een "bontmutseffect".
Hoe werkt dat, een bontmutseffect?

Ik heb geen idee of mijn haar er natuurlijk uitziet trouwens, heb 'natuurlijk' namelijk al 15 jaar niet meer waargenomen. Nou ja, een centimeter of 2 misschien. En dan vind ik het hoog tijd voor VERF (geen mascara)
Ik denk dat Wilde Cubaan bedoelt dat het er te "geverfd" uitziet dat heb je dikwijls wanneer je naar de kapper gaat, die pigmenten van hun producten zetten zich heel sterk vast in het haar, zeker als je dikwijls gaat. Zodat je een ééntonige en zware kleur krijgt. Daarom is het best gewoon de kleine uitgroei te behandelen en de haarlengtes pas de laatste 10 min in te smeren of zelfs af een toe eens een beurtje over te slaan.

Wilde Cubaan, niet schrikken joh ; ik check grondig de diva-leeftijden alvorens te discussieëren over haarverf en zo ...
Met bontmuts bedoel ik een helemaal egale kleur.

Vooral bij zwart en donkerbruin haar en op oudere leeftijd zo lelijk.

Je moet wel een hele goede kapper hebben om dat effect niet te krijgen.

En dan heb ik het niet over die nare highlights die je dan altijd ziet.

Zeker als je een koele kleur donkerbruin/zwart wilt,zie er dan maar eens in te slagen.

Bruin is niet goed,vaak te rode gloed.

Zwart veel te donker en te hard.

Dan is zwart met grijs toch beter,zeker als ik er af en toe de zwarte mascararoller doorheen haal,haha.
Ik heb het nu twee keer door een kapper laten verven, maar ik kan het zelf veel mooier, minder bontmutsig (kende de term helemaal niet!) en stukken goedkoper. Nou heb ik nog niet zoveel grijze haren dat het echt lastig wordt met verven en geen zwart haar dus dat scheelt.
Idem hier, ook veel mooier gedaan door mezelf dan door de kapper ... en inderdaad stukken goedkoper en moeilijk is het inderdaad ook al niet echt.

Oh ja, las ik niet dat TO een kastanjebruine tint wou proberen ? Dan moet je het zeker bijwerken, want het kastanje vervaagt en wordt oranjer en dan met een grijze uitgroei ! Ook belangrijk te weten, fantasiekleurtjes dekken de grijze haren niet of toch niet mooi, kies een natuurkleur met zo min mogelijk rode nuances.
Ik verf het ook al jaren. Ik ontdekte op mijn 20e (verjaardag!) de eerste grijze haar en nu ben ik 30 en flink grijs. Coupe soleil doet het niet meer...

Ik verf ook zelf, met Koleston van Wella ook, die werd me aangeraden door de kappersgroothandel als heel goede verf.

Bij de kapper dekte het steeds niet goed, of werd het te donker, te licht...altijd wat. Om het beter te laten dekken moest het eerst voorgepigmenteerd worden, dat werd een dure toestand.

Ik laat het 40 minuten inwerken, 30 minuten is wel kort hoor. Staat ook in de gebruiksaanwijzing, iets langer in laten trekken en beginnen waar de meeste grijze haren zitten. Maar dat doen ze niet bij de kapper.

Sinds ik het zelf doe ben ik erg tevreden!
Maar is die Koleston ook in de winkel te krijgen dan?
Nee, alleen bij de kappersgroothandel. Die zijn wel te vinden in de meeste grotere plaatsen. Maar ik koop het tegenwoordig online, veel goedkoper. Als je weet wat je nodig hebt kan dat prima, als je advies nodig hebt is dat niet zo handig.
Nee, alleen bij de kappersgroothandel. Die zijn wel te vinden in de meeste grotere plaatsen. Maar ik koop het tegenwoordig online, veel goedkoper. Als je weet wat je nodig hebt kan dat prima, als je advies nodig hebt is dat niet zo handig.
quote:misschicken schreef op 06 november 2009 @ 12:26:

Ik ben 41 en heb een enkele grijze haar, die niet eens zichtbaar is voor de onwetenden.

Maar no way dat ik het ga verven als ik grijzer ga worden. Hoort er bij hoor.Ja, dat hoort erbij als je in de veertig bent. Maar mijn eerste haren kreeg ik op mijn twintigste (bedankt mama, voor de genen ), en het is al zeker 8 jaar zo dat ik eruit zie als Gerrit de grijze postduif als ik niet verf. En ik ben nu 36. Dat is een beetje te jong om te vinden dat het erbij hoort...
quote:Wilde Cubaan schreef op 06 november 2009 @ 16:28:

Met bontmuts bedoel ik een helemaal egale kleur.

Vooral bij zwart en donkerbruin haar en op oudere leeftijd zo lelijk.

Ja, maar dan bedoel je dat het haar egaal pikzwart is, en daaronder een wit rimpelig pruimenkoppie zit. De mode die het goed doet bij oude Franse dametjes, zeg maar. Ik durf te beweren dat mijn haar er niet uitziet als bontmuts hoor.

* rent snel naar de spiegel om nog eens goed te kijken *

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven