***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
quote:blogbabe schreef op 07 november 2009 @ 14:19:

[...]

Helemaal mee eens! Ik ben het ook zeker met velen van jullie eens dat een discussie heel waardevol kan zijn. En ook ik heb hier op dit forum veel geleerd. Ik stoorde me alleen aan de manier waarop. In mijn ogen kunnen sommige postings minder fel. Maar goed... ik houd er over op. En als er een discussie gaande is waar ik me toch aan stoor, dan zal ik gewoon doorscrollen. Ook mee eens en ook ik heb veel geleerd en nog steeds, zeker van de al ervaren moeders. En ik zal ook doorscrollen, niet reageren als ik me stoor (3x ook in 2 zinnen )
Chica: zijn de meiden nu vannacht uit logeren geweest? En hoe ging dat? Moest vannacht even aan je denken toen dochter voor de 3e keer wakker werd.
he meiden..

discussies laat ik even voor wat ze zijn, want het lukt me niet goed genoeg om het bij te houden.

ook iik ben naar de jongegezinnenbeurs geweest. Er was een standje met een rek imps&elfs kleding voor 5 euro. Natuurlijk te veel gekocht...ook een tonga gekocht. Lijkt handig vandaag voor het erst gebruikt, maar ik vind pruttel nog wat te klein.

Ik ben ook erg geschrokken van de entings-verhalen. Wij gaan over ruim een week weer.

oja 29ste kan ik helaas niet. Balen, maar misschien een volgende keer.

nu weg voor een gezellige pannenkoek met de zwangerschapsclub met kindertjes!

liefs
hoi allemaal,

Kindjes knappen gelukkig goed op, eindelijk. Wat zo'n kuurtje niet kan doen, hadden we dat maar een paar dagen eerder gekregen. Maar ja.

Ook vannacht gelukkig weer wat beter geslapen, zoonlief kwam voor het eerst pas om 5u, een heel verschil. En daarna allemaal tot 8u geslapen, dus lekker uitgerust.

Eind vd middag vieren we deel 1 van dochters verjaardag. De buurkindjes komen een pannenkoekje eten straks. Morgen is ze echt jarig. Dan komen 's morgens mijn ouders, m'n zusjes en hun partners en mijn oma. En 's middags de schoonfamilie. Best wel druk allemaal, maar we doen het expres zo gespreid omdat met name manlief de drukte anders nog niet trekt, dan krijgt hij snel erge hoofdpijn. Dus in die zin Wyfke: nee hij is helaas nog lang niet de oude. Nog snel moe, moeite met concentreren, snel hoofdpijn.... Langzaam wordt het wel steeds beter gelukkig dus we houden hoop.

We hebben net al de slingers etc opgehangen dus voor dochter begint haar verjaardag echt straks als ze na haar middagslaapje beneden komt. (ze is nu al wel wakker, maar we liggen heel lui met z'n allen in het grote bed Dribbel te kijken.)

Sanloes: klinkt goed die stand van imps&elfs :-) maar goed dat ik niet ga, kan nooit zo goed maat houden met zulke dingen.

Stokje, na lang beraad (nah, viel wel mee ) wilden we je ook uitnodigen voor onze hyves waar we verder schrijven over meer prive-dingen, ivm herkenbaarheid etc. Ik heb jou een viva-vrienden-uitnodiging gestuurd. als je mij accepteert, kan ik je als het goed is een bericht sturen met daarin het hyves-adres! (als je wil hoor, voel je niet verplicht)
dubbel is een beetje te veel van het goede
quote:jojon schreef op 07 november 2009 @ 15:06:

nee hij is helaas nog lang niet de oude. Nog snel moe, moeite met concentreren, snel hoofdpijn.... Langzaam wordt het wel steeds beter gelukkig dus we houden hoop.

Lastig hoor! Ondanks dit alles wens ik jullie een héééle fijne verjaardag toe!
Jojon: In eerste instantie top dat ze zo opknappen. Echt fijn. Ten tweede natuurlijk gefeliciteerd met je dochter.

Ik heb mijn dag niet vandaag. Ben vannacht bij vriendin blijven slapen en dat was heerlijk en gezellig (vriend was naar feestje), maar ik zou de kids gaan ophalen bij schoonfam en kon mijn sleutels niet vinden. Shoot, echt goed gezocht en gezocht. Wat blijkt zaten ze nog gewoon in mijn auto (echt, die hersenen van mij). Ik blij, ik in de auto. Accu leeg aaaahhhhhh. Nou is het dus wachten op de ANWB die er een uurtje over doet (hopelijk). Pffff slim zeg.

Oh ja, en ineens heel spontaan heeft Sara doorgeslapen vannacht. Ik geloof het niet helemaal eerlijk gezegd en ik denk dat ze haar hebben laten huilen en daar niks van zeggen. Hmmm weet niet wat ik daarvan moet vinden. We zullen zien vannacht.

Jammer dat ik die netwerk uitzending heb gemist. Maar heb toch al mijn keus gemaakt.

Jeetje Belgie ook al begonnen met de MG prik bij kinderen. Ik hoop maar dat we niet te laat zijn. En ja, ik neem dan zeker die prik, mijn weerstand is niet optimaal (en heb dus ook eigenlijk een aandoening, dus als ik overlijdt geldt dat ook niet hahaha) maar ik overleef het wel. Als dat de besmetting voor Saar kan verminderen en wellicht een paar dagen in bed moet liggen, doe ik het met liefde
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wij gaan morgen naar de JGB en Imps & Elfs voor 5 euri klinkt leuk. Maar wat is een tonga? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Moet ik dat ook hebben?

Ik heb helaas Netwerk niet gezien, wel op teletekst en in de krant een stukje gelezen over die Pneu. Ben me rot geschrokken. Net als Chica volg ik het vaccinatieschema niet klakkeloos. Ik wilde junior dinsdag zijn eerste prikken laten geven en had besloten ook Pneu daarbij te laten doen maar nu twijfel ik weer heel erg. MG ben ik geneigd niet te doen omdat hij ook geen 'gewone' griepprik krijgt (nemen wij ook nooit) en deze griep redelijk mild schijnt te zijn. En aan normale griep overlijden jaarlijks ook mensen waarvan ook een aantal kleine kinderen maar daar kraait, behalve de nabestaanden, geen haan naar. De media klopt alles rond MG gewoon enorm op, is mijn indruk. Maar Missy, was jij het die zei dat ze sowieso niet gaan vaccineren tegen MG onder de 6 maanden?

En qua discussiëren om het discussiëren: natuurlijk moet je kunnen zeggen wat je vindt. Maar sommigen hier zijn heel stellig in wat ze vinden en geschreven tekst kan onbedoeld hard overkomen (daar maak ik me zelf soms ook schuldig aan, al dan niet hier) en daarom onthoud ik me soms van het weergegeven van mijn mening. Qua vaccineren heeft Chica voor mij de kastanjes al uit het vuur gehaald dus nu durf ik wel te zeggen dat ik met junior niet klakkeloos het vaccinatieschema van het RIVM volg (hoewel ik geloof dat ik dat heel voorzichtig al eens eerder heb gedaan, denk op hyves). Maar sommigen hebben op andere topics daarover op een zodanig heftige toon dingen gezegd, dat ik mijn afwijkende gedrag hier eigenlijk niet durfde te bekennen.
MG doen ze inderdaad sowieso niet onder de 6 maanden, ze praten nu nog over vaccineren van kinderen van 6 maanden tot 4 jaar, daarover komt maandag een advies.

Ik heb mijn oproep voor de MG binnen en ga hem dinsdag of donderdag halen.

Chica: toch hoor je het wel vaker hoor dat kindjes bij anderen ineens wel doorslapen of in elk geval beter slapen. En balen van je auto, wat een stunt zeg je auto laten staan met de sleutels erin.
Jojon: fijn dat ze nu opknappen en ik hoop dat dochter een leuke verjaardag heeft!
Ach jee, Pippa, dat moet je gewoon zeggen toch en er zit ook wel iets in, vind ik. Ik moet maandag en ik zit best wel te twijfelen wat te doen. Eerst ga ik maar een spervuur van vragen op ze afschieten, voordat er uberhaupt geprikt kan worden.

En iedereen die netwerk heeft gemist, je kant het terugkijken volgens mij via netwerk.tv.

Imps & Elfs voor 5 euro..... ben bang dat ik dan ook los ga, hoewel zoon echt niets nodig heeft.

Jojon, gefeliciteerd met je dochter! En een gezellige dag toegewenst.

Benieuwd wat ze hier gaan adviseren dan, of de ouders zich kunnen laten vaccineren. Het wordt maandag bekend gemaakt, toch?
Ik heb al een tijdje niet meer gepost, ik moet steeds zoveel bijlezen, dat ik niet meer weet waar ik op moet/wil reageren. Even heel ego, want zus met man en 2 kids komen zo eten:

Ik weet echt nog goed wanneer ik vorig jaar positief testte; was op man z'n verjaardag. Vanavond vieren we z'n verjaardag van dit jaar Gezellig.

Evi is bij zwager en schoonzus. Ik zit er doorheen, kom slaap tekort, kan haar huilen niet meer aan (terwijl ze dat niet eens veel doet) en ben niet zo leuk tegen man.

Ik heb vanmiddag even een paar uur geslapen bij mijn ouders en Evi gaat ipv een dagje nu ook nog komende nacht en morgen overdag uit logeren.

Vanavond vrienden over de vloer, morgen uitslapen en sporten (man, wat mis ik dat!) en dan lekker relaxen in onze gemeente en ons kleine meisje weer ophalen.

Pfff, ik overweeg nu om Evi een ochtend extra naar het kdv te brengen, zodat ik ook wat tijd voor mezelf heb, maar dat voelt zo afschuiverig. Omdat man 3 avonden naar school gaat, blijft er weinig tijd voor mij over.

Ik ben zoooo'n buitenmens! Ik word gek van het de hele dag thuis zijn met Evi. Heb wel een auto, maar met slecht weer gaat man met auto naar zijn werk ipv met motor.

Ik kan niet wachten tot ze wat groter is, mee kan op de fiets, wat langer kan zwemmen dan een half uurtje enz.

Iedereen zegt dat je moet genieten van dat ze nu nog zo klein is, maar stiekum kan ik niet wachten tot ze groter is. Natuurlijk geniet ik nu ook van haar en ik hoop nog meer als ik dit weekend even kan bijslapen!

Zus en consorten zijn gearriveerd, tot later
Loekie
quote:Loeki1982 schreef op 07 november 2009 @ 18:12:

Ik kan niet wachten tot ze wat groter is, mee kan op de fiets, wat langer kan zwemmen dan een half uurtje enz.

Ik herken dat wel hoor! Heb ik ook. Kennelijk valt dat vriend ook op, hij zei laatst "ik hoor jou altijd zeggen: ik kan niet wachten tot er dit is, ik kan niet wachten tot hij dat is..." tegen me toen ik weer eens verzuchtte dat ik blij zou zijn als junior wat groter is en niet meer zo kwetsbaar is en zelf dingen kan. (terwijl ik hem nu echt al best groot vind) Heu, ik moet eens leren genieten van het nu, geloof ik.
Haha Pippa en Loeki, ik heb Anniek groot gekeken. Maar het duurde best lang Bekend verhaal dus. En ik kan niet anders zeggen dat het ook steeds leuker wordt.

Pippa: Dat vind ik best erg dat je niet kunt zeggen wat je wilt. Op andere topics gaat het er altijd harder aan toe, maar hier moet je het gewoon zeggen hoor.

Ik ga mogen ook naar de beurs. Het is tenslotte om de hoek. Hopelijk zijn er niet teveel leuke dingen Heb niet zoveel geld meer hahahaha. Ik ben er van 10 tot 2 dus zwaai maar als je me ziet. (haha weet helemaal niet hoe jullie eruit zien of ik moet de Hyves foto uit mijn hoofd leren)
PS: Ik ben dol op kastanjes. Ik zet ze zelf eerst in de fik, maar ik haal ze er ook zelf altijd weer uit
hehe het kinderfeest zit erop. Dochter heeft genoten, en wij dan ook... Is al flink verwend (oa een dokterssetje gekregen van haar vriendje, zo lang ze beide nog pampertjes dragen mogen ze daar wel mee spelen ) Manlief heeft bijna de hele tijd in de keuken pannenkoeken staan bakken. Maar het was geslaagd en dochter ging met een big smile slapen. Ook zoonlief deed het prima, maw: hij heeft bijna de hele tijd in z'n bed liggen pitten. Wel zo rustig voor hem en voor ons!

Nu een rustig avondje, terugkijken op twee jaar met onze dochter (zwijmelen over hoe lief ze wel niet is) met een wijntje.
Alvast wat foto's op mijn hyves van mijn lieve kindjes
Oh ik ga zo kijken Jojon! Leuk! En gefeliciteerd met je peuter!

Pippa: ik vind het juist leuk als jij hier je mening geeft. Omdat je je posts altijd zo leuk schrijft heb ik je al eens aangeraden om een boek te gaan schrijven weet je nog

Loeki: goed dat je tijdig aan de bel trekt. Het is af en toe best zwaar he? En jij doet ook nog een studie, knap hoor. Ik heb mijn hobby's even on hold gezet. Eerst maar eens wennen aan het nieuwe ritme met m'n werk er weer bij.

Lisa: kritisch vragen is altijd goed! Gewoon doen.

Over die vaccinaties gesproken: geeft internet ook meer informatie over het waarom van zo jong beginnen met inenten? Heeft dat inderdaad te maken met die antistoffen die baby's van de moeder mee krijgen? Vreemd, maar bij Lucia had ik geen enkele moeite met de vaccinaties en voelde ik me iedere keer een heel verantwoordelijke en verstandige moeder als ze weer gevaccineerd was, maar nu twijfel ik heel erg. Ik wil alles doen om haar te beschermen tegen enge (dodelijke) ziektes, maar zit daarna altijd te duimen dat ze er maar geen last van krijgt.

Ik las vandaag dat Sharon Dijksma gegevens van de belastingdienst en UWV gaat vergelijken met de hoeveelheid kinderopvangtoeslag die ouders hebben ontvangen. Ik heb m'n dochter gewoon naar het kdv gebracht (nou ja, laten brengen) toen ik tijdens m'n verlof thuis zat. Mag dat nou blijkbaar niet of lees ik het verkeerd?
Jojon, gefeliciteerd met je mooie lieve dochter! en wat fijn dat ze aan de beterende hand zijn!

Loeki; helemaal niks om je voor te schamen, met dochter heb ik dit ook heel sterk gehad. Je hele leven veranderd en je hebt geen tijd meer voor jezelf. klopt als een bus. En dat terwijl je eerder gewoon heerlijk deed waar je zelf zin in had. Heeft bij dochter heel wat tijd gekost voordat ik daaraan gewend was. Het is een kwestie van overgeven, en voor jezelf toegeven dat je moet meedraaien in het ritme van je kind. En da's best lastig! Goed van je dat je d'r lekker uit logeren hebt gedaan, geniet!

Mams is na 5 dagen tamiflu aan de beterende hand. Morgen is de laatste dag, ben heel benieuwd hoe ze zich gaat voelen als ze de remmers niet meer neemt!

Ik merk dat ik me ver houd van de discussies die hier gaande waren. Wil het vuur ook niet weer aanwakkeren, maar vind het wel jammer dat er niet of nauwelijks gereageerd wordt als ik de nieuwe mijlpaal van mijn mannetje opschrijf, namelijk fruit op aanraden van kinderarts ivm reflux, terwijl iedereen druk doordiscussieert over allerlei dingen en we verkondigen dat iedereen toch vooral elkaars mening moet respecteren.

Zo, dat wilde ik even gezegd hebben, maar misschien is het wel geen eerlijke gedachte omdat ik de laatste tijd ook niet zoveel meer reageer op iedereen.

Ga lekker slapen, fijn weekend allemaal!
Oeps Sas, ik voel me ook aangesproken....maar als ik hier een dag niet gekeken heb zijn er zomaar 5 pagina's bij geschreven en dan lees ik maar heel oppervlakkig bij. Ik vind het een hele mijlpaal van jouw mannetje. Hoe bevalt het hem? Begint hij al wat te wennen aan de smaken? En hoe gaat het nu met de reflux?
quote:sas31 schreef op 07 november 2009 @ 23:15:

Loeki; helemaal niks om je voor te schamen, met dochter heb ik dit ook heel sterk gehad. Je hele leven veranderd en je hebt geen tijd meer voor jezelf. klopt als een bus. En dat terwijl je eerder gewoon heerlijk deed waar je zelf zin in had. Heeft bij dochter heel wat tijd gekost voordat ik daaraan gewend was. Ik heb dit juist veel meer bij de tweede!!! Ben ik nou raar? Met één kindje waren we toch net iets flexibeler. We doen nu bijvoorbeeld ook nooit meer gezellig samen boodschappen of gaan apart van elkaar op stap (vriend een dochter en ik een dochter). En oppas vragen voor twee vind ik ook lastiger dan voor één kind.
quote:jojon schreef op 07 november 2009 @ 21:48:

Alvast wat foto's op mijn hyves van mijn lieve kindjes

Ah... heb ze net bekeken. Ze zijn echt schattig!

Loeki:
Sas: oeps! Ik heb het niet eens gelezen (of overheen gelezen). Hoe gaat het nu met je mannetje?
Je hetb gelijk Sas daar hebben we helemaal niet leuk op gereageerd. Hoe gaat het ermee? Vind hij het lekker? Heb je het eerste hapjes gefilmd? Dat koppie is dan altijd zo leuk. Eet hij alles goed? Is de reflux minder? Geef je nog iets speciaals op aanraden van de arts of lekker gewoon fruit en groente. Neem je potjes of maak je vers?

Haha nu moet je natuurlijk wel alle vragen van ons beantwoorden.

Ik heb een goede ochtend. Saar doorgeslapen tot 0545. Ik moet dus toegeven dat Oma misschien toch gelijk had en ik niet. Tja dat hoort ook bij je mening geven, toegeven dat je ongelijk had

En Anniek heeft geslapen tot 0615. Nou ik ben lekker uitgeslapen hahaha. Hopelijk zet dit voort.

Dus voor iedereen. Laat ze lekker uit logeren dat helpt hihihihi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven