***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Sas, Foto's, Foto's, Foto's!!! Erg benieuwd hoe je mannetje er nu uit ziet en of hij gekke bekken trekt bij de hapjes. Wat geef je hem? Ook ik heb er idd over heen gelezen. En nu lees ik dat jou moeder aan de tamiflu zit, dus die heeft ook de mex griep? Toch eng. Knapt ze wel redelijk op nu? Woont ze bij je in de buurt dat je d'r kan helpen?

Loekie, goed dat je in ieder geval toegeeft dat je op je tandvlees loopt. Pas dan kun je ook echt dingen op een rijtje gaan zetten met de mensen om je heen, en er aan werken om het te veranderen.

Twee jaar geleden werden nu zo ongeveer m'n vliezen gebroken.... en nu ligt mijn grote lieve kleine meisje nog lekker op een oor. Net zo als de rest van de familie. (ok, die zijn vast allemaal nog moe van de afgelopen nacht met gespook van zoon om half 3 en 6 uur en gespook van dochter om vier uur) En ik zit al gedouched en aangekleed beneden, helemaal hieperdepieper. Zin om dochter dadelijk haar loopfiets en andere kadootjes te geven.
he mensen, weer ff tijd om te reageren.

jojon, hyves zou ik leuk vinden. Ben benieuwd hoe iedereen, kids incluis, eruit zien! helpt idd ook voor de herkenbaarheid want met al dat gepost is het lastig onthouden wie nou wat schreef. Zie alleen nog geen berichten bij mijn viva, kan dat? Ben een nitwit dus weet ff niet waar ik precies moet kijken. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je dochters verjaardag! Kan me helemaal voorstellen dat je met een wijntje een beetje loopt te mijmeren over hoe klein ze was haha Weet niet precies wat je man heeft, maar misschien is dat wat voor hyves.

sas, hoe heb je de eerste hap ervaren? En omdat ik niet vanaf t begin meeschrijf, wat houdt reflux eigenlijk precies in en hoe weet je dat je kind dat heeft? getsie best eng de MG zo dichtbij. Hopelijk voelt je moeder zich snel weer op en top.

Loekie, klinkt alsof je echt weer even moet opladen. succes ermee! je man standaard 3 avonden weg is niet nix, kan me voorstellen dat je je dan opgesloten voelt. Wel echt tijd vragen/nemen om lekker te gaan sporten hoor. Hier op dinsdag zwemmen (als t zo uitkomt) en vast op woensdag Pilates. Is gewoon fijn om ff alleen als jezelf de deur uit te zijn. Geen kind om van alles voor te regelen, gewoon zo de deur uitstappen. Tis toch jammer dat als je nog geen kinderen hebt, je je helemaal niet beseft hoe luxe dat eigenlijk is!!

Alle dames die naar de beurs zijn of zijn geweest, veel plezier! Hier ff totaal geen budget om impulsieve uitgaven te doen. pff dat parttime werken hakt er wel in zeg!

Gisteren naar vader en zus van mijn man geweest. Was een uur rijden. Heenweg alles ok maar eenmaal daar was t geen succes. Niet echt geslapen, huilerig en alleen maar bij mama willen zijn. Terugweg af en aan gehuild. Ik kan je zeggen dan duurt zo'n rit echt heeeeel erg lang! Nou ja hij was echt niet lekker volgens mij. Is aan de diarree, gisterochtend zat t tot op z'n rug! Maar meteen in bad gegaan want daar kunnen de doekjes niet tegenop. Vanochtend ook al weer 2 diarree luiers. Hij drinkt enorm onrustig maar gelukkig wel redelijk. Het is vanaf vrijdag en donderdag heeft ie de dktp prik gehad. Is misschien een reactie hierop. Nou ja we kijken het maar even aan, heeft gelukkig geen koorts.
jojon, lees weer lekker half. Dacht dat je met herkenbaarheid bedoelde dat als je een beeld bij iemand hebt dat je beter de posts kunt volgen. Maar jij bedoelt natuurlijk dat je niet alles hier zet omdat mensen zouden kunnen herkennen wie je bent. duh

nou ja whatever (nee bedoel niet jou watever hihi) don't mind me...
Ok, nu even wat meer tijd voor reacties op wat ik heb onthouden:

Jojon: allereerste gefeliciteerd met je dochter! Fijne dag vandaag. Gaat 't allemaal goed/beter met je kids?

Sas: ik heb wel gelezen dat je zoontje ivm reflux zo langzamerhand meer vaste voeding mag, maar ik reageer niet zo actief hier, sorry. Ik hoop dat 't scheelt en heb verder dezelfde vragen als Chica

Ik hoop dat het snel beter gaat met je moeder.

Blog: wat vervelend dat dochters heupjes niet goed lijken te zijn. Het is niet leuk voor d'r, maar beter nu actie en later helemaal geen last

Pippa: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Nog even genieten van je verlof of kijk je er erg naar uit?

Lisa: je vroeg al heel lang geleden wie er Difrax-flessen gebruikt en je gebruikt inmiddels een M-speen, toch? Ik wilde nog even tegen je zeggen dat wij met Evi na 3 weken al een speen met groter gat gaven, dus het is helemaal niet gek dat je zoontje nu beter drinkt Evi viel tijdens elke fles in slaap, kreeg het er niet uit, dronk 30 ml en had vervolgens heel snel weer honger. Omdat ze zo groot was bij de geboorte, raadde mijn zus een grotere speen aan: ik wist toen niet eens dat dat bestond! Ik gebruik sinds die tijd een doseerspeen en ze drinkt meestal tussen M en L in, zeg maar. Dat gaat goed.

Even kort over de discussies: niemand wil iemand opzettelijk kwetsen, dat staat voor mij voorop.

Dat de één een uitgesproken mening heeft en die opschrijft en een ander niet, vind ik geen probleem: ik zie daarin een stukje karakter van iemand terugkomen. We zijn allemaal anders en uniek en dat maakt voor mij het forum juist zo leuk.

Zou het alleen over onze ukkies gaan, prima, maar meer diepgang/andere onderwerpen/discussies, vind ik ook wel fijn. Over sommige dingen lees ik heen, reageren doe ik bijna nooit in een discussie, maar ik vind het wel altijd interessant om diverse kanten van een verhaal te horen.

Chica, Wyfke, Sas, Pippa, ...: fijn dat ik niet de enige ben die er zo aan moe(s)t wennen.

Als ik goed voor mezelf zorg, kan ik ook goed voor Evi zorgen. Dus Evi lekker laten vertroetelen bij schoonzus en ik ga zo heerlijk hardlopen. Ik heb namelijk ook besloten dat ik me niet meer druk ga maken om 'wat de buren wel niet zullen denken' als ik op zondag ga hardlopen, m'n ramen zeem, auto was, tuin hark, blablabla. Ik heb er geen problemen mee.

Alle anderen: bedankt voor de knuffels.

Feestje gisteren was leuk, gezellig druk, man had allemaal lekkere dingen gemaakt en iedereen vroeg aan MIJ: goh, zelf gemaakt Loeki, lekker!? Haha, tja, man is een betere koker en bakker dan ik.

Ook lekker genoten van nichtjes (3 en bijna 1): zo heerlijk bijdehand!

Tijd voor loopschoenen en zweet

Fijne dag allemaal!
Stokje: vervelend dat zoon last heeft van de prikken en diarree heeft. 't Gaat vast ook weer snel over!

Enne... leuk als je ook op Hyves komt!

En iedereen die naar de JGB gaat vandaag: veel plezier! Ik ben uiteindelijk niet meer geweest.

Donderdag ging ik van school weer naar huis en had toen in de gaten dat de JGB in Utrecht was (ik dacht in de RAI). Wat een drukte zeg! Irritant hoor, al die moeders met kinderwagens en honderden tassen, hihi.

Nou ja, als ik het had geweten van tevoren, had ik misschien die donderdag wel gegaan.

Nu ga ik echt hardlopen!
Sas, had ik de gauwigheid ook niet op jou gereageerd, dat krijg je als één onderwerp telkens in alle postings terugkomt, dat je vergeet op sommige individuele opmerkingen te reageren. Ik ben erg benieuwd hoe het zoon bevalt! Ik moet zeggen dat als CB ons zou aanraden om bij te voeden omdat bijv. zoon niet genoeg groeit, ik dat ook ga doen hoor. Maar geen idee of dat zou helpen. Morgen gaat vriend er heen met zoon.

Wyfke, officieel mag je je kind niet naar kdv brengen als je die dag niet werkt. Maar of dat ook geldt tijdens je verlof, betwijfel ik. Een vriendin van mij brengt ook dochter een dag per week naar kdv terwijl ze die dag niet werkt. Officieel mag dit dus niet, maar heel soms moet ze op die dag wel werken.

Loeki, vervelend dat je er even doorheen zit. Ik had dat meer in het begin dat ik dacht hoe lang gaat dit zo door, alleen maar eten, slapen en huilen? Nu zoon veel wakker is en veel lacht, vind ik het al veel leuker. En dat zal alleen maar toenemen.

Eigenlijk niet meer aan jgb gedacht... Nou ja, ik ben toch niet zo van de beurzen, die drukte en al die prullaria.
Net bij de Jonge Gezinnen beurs geweest. Was wel aardig. Ze hadden leuke aanbiedingen. Echte zootjes (met label van jonge gezinnen) voor 1 euro. Pfoei das niet slecht. 8 luister CD's voor in de auto voor 1,60. Noppies rompers voor 0,50 cent. Bert en Ernie DVD voor 1 euro. Nijntje rammelaar 1 euro Voorleesboekjes 1 euro enz enz enz Leuk, leuk, leuk. Ik ben dus tevreden en heb de Sint kadoos al in huis

He dat wist ik niet van dat KDV. Hoe zit dat dan als je werkeloos bent? Zal ik morgen meteen eens vragen bij het UWV. Het is nl zo dat je niet zomaar kan zeggen, doeiiii, ik wil die plek niet, want anders komt je op de wachtlijst als je hem wel nodig hebt. Maar jullie zeggen dus dat als ik niet werk en thuiszit met een WW dat ik dan geen belasting vergoeding krijg? Weten jullie ook waar ik die info kan opzoeken?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, ik weet niet precies hoe het zit met kdv en belasting, maar ik neem aan dat je dit wel kunt vinden op site van belastingdienst? Kdv is in ieder geval bedoeld voor mensen die werken.

Goed gescoord trouwens op de jaarbeurs!
Chica, ik heb vanaf februari ww gekregen en altijd Jano naar de creche gebracht hoor. En ook altijd de toeslag gekregen. Ik kan me herinneren dat ik daar nog over heb gebeld met de Belastingdienst destijds. Een vriendin van mij was langdurig werkloos en heeft toen ook gewoon haar dochter op een creche gedaan en bijdrage gekregen. Extra zelfs, omdat haar inkomen heel laag was. Natuurlijk is het de bedoeling dat je werkt, maar als je een ww krijgt en werkzoekend bent, kan je toch niet zomaar je plek opgeven en vervolgens weer op de wachtlijst komen waardoor je straks weer problemen hebt als je eenmaal wel een baan hebt? Lijkt mij niet hoor!

Ik kijk ook wel op van wat jij zegt Maria.. 'officieel mag je je kind niet naar kdv brengen als je die dag niet werkt' ? Als je een dag vrijneemt van je werk en je wilt je handen vrij hebben om te gaan winkelen o.i.d., dan kan je je kind toch gewoon brengen? Niemand die daar iets mee te maken heeft lijkt me? Waar haal jij deze info vandaan?
Chica kijk hier eens op, misschien heb je er iets aan?

http://www.toeslagen.nl/p ... jziging_doorgeven-08.html
he meiden:

tonga: http://babyonboard.nl/fr/ ... derdrager-ter-wereld.html

verder weinig nieuws....gisteren leuke middag emt zwangeschapsgroep gehad.

Sas: ik kan het ook allemaal helaas niet meer lezen (heb ik al eerder gezegd). Maar het is idd een hele mijlpaal. Hopelijk heb je leuke foto's en een heleboel lol en geduld.

Ook herken ik wel wat je schrijft. Ht is mij ook een paar keer overkomen. (onder andere: iedereen werd bij de dagelijkse meldplicht gemist, behalve ik toen ik pruttel er uit aan het werken was. pas toen ik zelf zei dat ze geboren was, miste men mij ).

chica: jij hebt volgens mij andere aanbiedingen gehad dan wij..klinkt erg leuk. De cd's heb ik ook (10!!! idioot veel).

loeki: knuffel voor jou.

Jojon: gefeliciteerd.

en groetjes aan de rest natuurlijk.
Loekie, het is erg herkenbaar wat je schrijft hoor, dus absoluut niet schuldig voelen oid. Het is ook een hele verandering, een kindje en alles moet nu gepland worden en over nagedacht en je zit inderdaad meer thuis dan voorheen. Dat vind ik ook niet altijd even makkelijk, zeker niet als het slecht weer is en je helemaal geen kant op kunt.

Trouwens bedankt voor de info over de difrax-speen. Hoewel mijn zoon ook best aan de grote kant is, is die m-speen nog steeds geen succes. Hij lijkt dan steeds tegen het verslikken aan te zitten, dus dat is niet ontspannen de fles geven zo. Dus ik ben maar weer terug naar de s-speen.

Fijn zo'n goede kok in huis trouwens!

Sas, had gelezen dat je zoon aan het vaste voedsel is, maar ook vergeten erop te reageren, sorry. Hoe gaat het, vindt hij het lekker? Wat geef je hem precies?

Stokje, mijn zoon heeft ook een tijdje diarree gehad, het is vanzelf overgegaan. Ws. had hij een buikvirusje oid. Maakte me toen erg ongerust, omdat er op 'n gegeven moment wat bloedvlekjes in zijn luiertje zaten, maar gelukkig was het dus niets ernstigs.

Hier ook net terug van de JGB, er waren inderdaad wel wat goede aanbiedingen wat Chica ook zegt (heb je trouwens niet gezien, maar was het ook veel te druk voor), maar voor degenen die niet zijn geweest, niet veel aan gemist vond ik zelf. Vooral erg druk, dus ben met vriendin naar de stands gelopen waar we wilden zijn en verder vooral lekker bijgekletst. Had trouwens ook 5 luistercd's van Disney (oa Ratatouille en Dombo) voor 1 euro! Tja, dat kan je dan niet laten liggen. En verder veel Nutricia dingen en Difrax.
Jojon, wat fijn dat het beter gaat met je kindertjes en de verjaardag van je dochter zo geslaagd was!

Sas, hopelijk is je moeder flink wat opgeknapt na de kuur en kunnen jullie haar gauw weer zien. Ik heb ook niet gereageerd op het verhaal van je eerste fruithapje, maar goed ik, maar ik reageer dan ook lang niet op alles. dat kan ik ook echt niet bijhouden hier

Loekie, heel dapper juist dat je durft toe te geven dat je het nu zwaar hebt. En heel herkenbaar ook. Wat jij nu voelt, had ik met name de eerste weken. Toen kwam ik maar weinig buiten, omdat ik zo een last had van de hechtingen. En moest ik erg wennen aan het slaapgebrek en gehuil. Nu gaat het me beter af.

Chica en Sanloes, jullie zijn lekker geslaagd op de JGB zo te lezen. Leuk joh! Ik waag me niet meer aan dat soort beurzen. Ik word erg agressief van de drukte :-)

Ik lees hier over je baby groot kijken en dat is ook precies wat ik doe. Wat lijkt het me leuk als ze gaat babbelen of iets dergelijks. En als ik aan het winkelen ben, kan ik me al helemaal verheugen op dingen die ik kan kopen als ze groter is, zoals een fietsje of leuke voorleesboekjes. Met een 2e schijn je je kindje juist zo lang mogelijk klein te willen houden, maar als ik dat hier zo lees, is dat niet altijd zo :-)

De vaccinatiediscussies volg ik ook allemaal op de voet. Ik vind het doodeng. Morgen moet uk weer voor de prikken en ik ga wel, maar weet wel dat ik haar daarna extra goed in de gaten houd. Ik begreep trouwens dat alle 3 de overleden babies in Hardewijk woonden. Dat is toch ook gek?

Over de vaccinatie tegen MG hoef ik voor uk dus niet meer na te denken als ik het zo lees? Dat scheelt weer. Als ik er zelf een zou kunnen halen om haar een beetje te beschermen tegen besmetting, zou ik het zeker doen.

Ik ben trouwens echt enorm moe. Heb al 2 dagen tot 11.00 uur in bed gelegen (met een hoop onderbrekingen voor speentjes en flesjes, maar toch). En ik voel me nog steeds niet uitgeslapen. Hebben jullie daar ook last van of ligt het aan mij?
Een paar maanden geleden had het RTL Nieuws het over één of andere korting of toelage van de Belastingdienst, die ouders aan kunnen vragen met de voorlopige teruggave. Men had het er toen over dat ouders dat niet deden omdat de regeling onbekend was. In het nieuws werd toen geadviseerd om dit wel te gaan regelen bij de vt over 2010 en die over 2009 wordt verrekend bij de belastingaangifte over 2009. Hoe heet dat ook weer?

Hoor dat er momenteel een hysterische peuterpuber op de gang wordt gezet dus ik ga even een kijkje nemen. Ik vind vriendlief vaak niet duidelijk tegen dochter, hij blijft maar waarschuwingen uitdelen en zet haar pas op de gang als hij echt kwaad is. Ja, wij hebben vaak een verschil van mening over de opvoeding van onze peuter. Maar ik lees ook heel veel over opvoeden omdat ik dat gewoon erg interessant vind en de aanpak die geadviseerd wordt helpt vaak! Hebben jullie ook meningsverschillen met partner hierover?
CD, dat herken ik wel. Ik was gister naar een feestje en hoewel ik om 12 uur in mijn bed lag en ook niet gek veel had gedronken voelde ik het vanochtend wel. Dus wat dat betreft kan ik me niet veel uitspattingen permitteren en dat vind ik wel jammer. Ik merk ook dat ik echt op tijd erin moet liggen, wil het allemaal een beetje volhouden. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat het op den duur makkelijker wordt en dat ik weer meer energie krijg.
CD: is er al meer bekend over die baby's? Ik wist dat bv. niet dat ze alledrie uit Harderwijk kwamen! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om weer te laten vaccineren.

Ik ben trouwens ook moe. Heb de halve dag in bed gelegen maar slapen lukt niet. 's Nachts slaap ik 7-8 uur achter elkaar maar ik blijf moe. Het zal wel met het jaargetijde te maken hebben.

Ik moet ook niet naar zo'n beurs trouwens. Ten eerste hou ik al niet van een eind autorijden en ten tweede word ik ook altijd zwaar agressief van dringende en treuzelende mensen, grrrr.

Heb m'n dochter net van de grond gevist En nu zit ze vrolijk bij me te babbelen.
haha het was ook druk op de beurs, maar ik was er al om 1000 en toen was het nog lekker rustig. Om 1300 werd het echt druk en toen zijn we lekker gegaan. Het viel me dus alles mee. En ik ben zo blij met de leuke en goedkope Sint kadootjes (ook hier een krap budgetje)

Moe: Tja ik ben al 2 jaar moe hahaha. Het wordt wel makkelijker (totdat je dan een tweede neemt ) Maar ik kan me nog steeds geen uitspattingen veroorloven. Een feestje betekent altijd 2 a 3 dagen bijkomen. Dat is het op een gegeven moment niet meer waard en dus doe je het gewoon minder. Je wordt gewoon selectiever in de feestjes die je kiest. Wij doen het bijv 1x per 2 mnd en dan gaan de kinderen uit logeren, zodat we de dag erna ook echt kunnen uitbrakken. Ik zou het anders echt niet volhouden. Maar je lichaam kan heel veel hebben. Ik heb me wel eens verwonderd wat ik nog kan met al dat slaap gebrek. Je moet ook, je hebt niet altijd keus. Wel vind ik dat er erg weinig begrip is vanuit de....uh....hoe zal ik het noemen,......de buitenwereld. Op kantoor enzo wordt altijd maar gewoon gezegd: tja, dat hoort erbij he? Tuurlijk hoort het erbij, maar ik kan echt geen 120% functioneren als je structureel slaapgebrek hebt. Jammer dat daar niet wat meer begrip voor is voor jonge ouders.

En een klein tipje tegen moeheid. Eet goed en gezond en neem extra vitamines en visolie. Dat scheelt bij mij echt.

Wyfke: Dat van de belasting dienst ken ik niet. Maar ik ben altijd uitermate geinteresseerd in extra geld terug krijgen Dus als je nog wat weet of hoort geef dan vooral een gil hoor.

Ik heb op de beurs een boekje gekocht wat gaat over: omgaan met de peuterpubertijd. Indien ik nog goede tips lees zal ik ze wel posten. En ja, ik heb ook vaak meningsverschillen met vriend over de opvoeding. Hij vind dat ik teveel weet en alles beredeneer en beargumenteer hahahahaha (klinkt het jullie bekend?) en hij doet alles op gevoel. Meestal een goede combi maar niet altijd. Hij is juist wat strenger dan ik.

Lisa: Als je het echt niet meer ziet zitten, dat thuis zitten, dan geef je maar een gil hoor, dan kom ik gewoon gezellig bij je langs. Ik ben toch veel vrij (ik meen het hoor, ik zit ook af en toe veel te veel thuis naar mijn zin)
Zooooo, we zijn helemaal gaar van de familie-reünie van mijn schoonfamilie vandaag. Het was erg gezellig. Ik zou maar tot 13.00 uur blijven en dan met de kinderen naar huis gaan, maar we zijn gebleven tot 18.00 uur. Met z'n 30-en uit brunchen geweest. De kinderen hebben zich geweldig vermaakt. Laura heeft gespeeld met allemaal (grotere) neefjes en nichtjes. Ze ligt nu misselijk van de lolly's, patat en fristi in bed.

En die kleine Joost heeft ieders hart gestolen. De complimentjes hielden maar niet op. Het is ook zo'n lekker ding. Hij heeft 't geweldig gedaan vandaag. Vanmiddag lekker geslapen in de kinderwagen en in de namiddag gewoon in de maxi-cosi aan tafel. Lekker jong .

Wyfke, ik ben ook wel geïnteresseerd in besparingsmogelijkheden . Zou dat wat anders zijn dan de normale kinderopvangtoeslag?

Chica, jij hebt lekker gescoord op de beurs: wow ! Klinkt leuk hoor. Ik ben ook nog op zoek naar 'schoenkadootjes' voor Laura.

Jojon, nog gefeliciteerd met je grote meid !!!

Quintie, leuk om weer van je te lezen.

Sas, rot dat er niemand reageerde op je vaste voedsel-mijlpaal. Ik heb er ook niet op gereageerd, sorry daarvoor. Hoe gaat 't nu? Er wordt ook zo veel geschreven dat het niet meer bij te houden is. Als ik dan na een paar dagen weer eens bijlees, is het niet te doen om op iedereen te reageren.

Loeki, knap dat je hardloopt !

Maria, interessant wat je vertelt over KDV en belasting. Nooit geweten. Laura is gewoon naar het KDV geweest toen in 4 maanden zwangerschapsverlof had en daarna nog 1 maand vakantie had. Als je een baan hebt, heb je toch ook vakantiedagen? Of geldt dit niet voor dit voorbeeld?

Ik ga nog even uitrusten en op tijd naar bed.

Morgen weer om 05.45 uur de wekker, blehhh.
What matters most is how you see yourself
Hey Chica, leuk, kom sowieso maar een keer langs, altijd gezellig. Of ik kom een keer naar jou toe gewandeld, ben op donderdags altijd vrij.

Nou, we hebben net weer de overdracht gehad en ik moet wel echt even mijn best doen om mijn ego aan de kant te zetten merk ik. Het hele weekend had ex alleen maar bezoek gehad van familie en vrienden, op zich begrijpelijk, want hij wil zoon natuurlijk ook showen aan iedereen. Aan de andere kant vond ik het voor zoon wat veel, want hij had net z'n 1e week achter de rug met GO, KDV en het op-en-neer gereis tussen ex en mij. Maar goed. Ex had net nog wat foto's laten zien van het weekend en zoon had continu dat shirt aan met ........ is papa's kanjer! En ja, eerlijk is eerlijk, het stoort me. Dan merk ik dat die kwaadheid weer boven komt en dat ik dan weer denk van waar was je dan de laatste maanden van de zwangerschap en de geboorte etc. etc. En ja, dat moet ik natuurlijk helemaal niet doen en ergens vind ik het dan ook kinderachtig van mezelf. Maar............ik kan hem wel schieten af en toe.
quote:Jane 1973 schreef op 08 november 2009 @ 20:17:

Maria, interessant wat je vertelt over KDV en belasting. Nooit geweten. Laura is gewoon naar het KDV geweest toen in 4 maanden zwangerschapsverlof had en daarna nog 1 maand vakantie had. Als je een baan hebt, heb je toch ook vakantiedagen? Of geldt dit niet voor dit voorbeeld?

Tuurlijk, als je een baan hebt kun je kinderopvang nemen en af en toe een dag vrij nemen. Maar eigenlijk schijnt het niet te bedoeling te zijn je kind naar kdv te 'doen' op dag dat je structureel gewoon thuis bent. Ik weet niet meer waar ik het destijds heb gelezen (kwam het tegen toen ik voor kdv ging inschrijven), maar toen ik mijn vriendin daarop attendeerde omdat zij dochter wel naar kdv doet op dag dat ze vrij is, gaf zij aan dit wel te weten. Het zal wel niet gecontroleerd worden hoor, en met ww misschien ook weer anders werken, maar ik weet wel zeker dat ik het ergens heb gelezen.
Lisa, he wat lastig allemaal met je ex. Kan me voorstellen dat je hem af en toe wel kunt schieten. Het heeft ook wel weer een andere kant natuurlijk, het is duidelijk dat hij wel heel blij met zoon is. Dus voor zoon zelf is het wel erg fijn uiteindelijk.

Nou eerlijk gezegd snap ik dat helemaal Lisa. Ik zou precies hetzelfde hebben. Ik vind het nog knap dat je er niks van gezegd hebt. Ik zou er zeker een "niet zo aardige" opmerking over hebben gemaakt. Bleehhhh ik wordt al boos als ik je post lees.

Ik denk trouwens dat je zulke gevoelens best mag uiten hoor. Op een vriendelijk manier, maar als het je stoort zou ik het gewoon zeggen. Het is toch niet zo dat alles nu uitgepraat is en koek en ei??? Ik vind dat je er best af en toe wat van mag zeggen en heb mag "herinneren" aan zijn gigantische slappe lul actie. Lekker makkelijk zo.

En niet te bezorgd over de kleine hoor, want kindjes kunnen heel wat hebben en zijn vrij flexibel. Ik denk niet dat hij er wat van over houdt. Hoogstens wat meer slapen. Indien je merkt dat hij echter wel van slag is, of uit zijn ritme, of humeur dan moet je wel wat van gaan zeggen. En dat recht heb je ook zeker. Jij bent zijn moeder en hij is nou eenmaal niet de vader in de juiste zin van het woord. Hij mag dan wel zijn best doen, maar ik vind dat hij dat niet meer dan verschuldigd is en hij heeft nog heel wat goed te maken en nog een lange weg te gaan.
Ja, Maria, je hebt gelijk hoor, maar ja, het steekt af en toe. Vooral als ik dan familie en vrienden van ex ook allemaal met zoon op de foto's zie staan, ze hebben ook nooit iets van zich laten horen in die moeilijke tijd. Maar ja, slikken en weer doorgaan.

Hoe staat het trouwens met jouw kdv in onze stad? Gaat dat nog lukken en is het een beetje dichtbij huis?

Wyfke, ben ook geïnteresseerd in die extra toeslag, altijd fijn natuurlijk.

Jane, klinkt als een erg gezellig brunch! Succes met opstaan morgen.
Weet dat jullie allemaal erop tegen zijn om je kindje eerder dan 6 maanden vast voedsel te geven, dus had echt even de indruk dat iedereen daarom niet reageerde... (chica, jij wel hoor!)

Maar goed, het blijft dus echt leuk, die hapjes geven!

Hij vind alles heerlijk en eet alsof zijn leven er vanaf hangt! Voor de moeders met het 2e kindje, herken je nog dat als het niet snel genoeg gaat je luid protest krijgt? Potje hangt ongeveer onder zijn kin, en dan nog gaat het niet snel genoeg!

Moe? Vreselijk moe! Gisteren had ik vrijgezellendag en was om 20.00 uur thuis. Toch vandaag heel erg moe! Duurt volgens mij nog erg lang voordat je systeem weer helemaal de oude is..

Kwamen alledrie de baby's uit Harderwijk? Zal het dan niet aan de spuitjes of iets dergelijks gelegen kunnen hebben in plaats van het inentingsspul zelf? Hier is mannetje nog steeds zijn lachende zelf gelukkig. Ben dagje best van slag geweest, en ook beetje boos op mezelf. Wilde het zelf graag weten, maar als je het weet dan weet je het maar. En je kunt er toch helemaal niets tegen doen! Beter om helemaal niets te weten in zo'n geval...
quote:Lisa007 schreef op 08 november 2009 @ 21:36:

Ja, Maria, je hebt gelijk hoor, maar ja, het steekt af en toe. Vooral als ik dan familie en vrienden van ex ook allemaal met zoon op de foto's zie staan, ze hebben ook nooit iets van zich laten horen in die moeilijke tijd. Maar ja, slikken en weer doorgaan.

Pff.... lastig hoor! Ik begrijp je helemaal! Ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken met je ex. Het is gegaan zoals het is gegaan en dat kan je (helaas) niet meer terugdraaien. Je kindje heeft nu iig een trotse papa en da's ook wat waard! En jij bent lekker de verstandigste! En dat ziet je kindje ooit vast in!

Jane: dat klinkt als een gezellige brunch, zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven