LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Luusbaby is weer thuis! Jeuj! Toen ik hem weer zag, besefte ik ineens hóe verschrikkelijk gek ik op hem ben! Was zó blij dat ie er weer was!

Hij heeft lekker lang beneden gelegen: lekker op een warm kleed voor de open haard. Lekker geknuffeld, flesje gegeven, helemaal ingesmeerd met de creme, pyjama aangetrokken, nog meer geknuffeld! Nu hebben we hem net in zijn uberschone kamertje gelegd en hij lag zo lief onder de dekentjes, naar zijn mobieltje boven zijn hoofd te kijken.

Zó ontroerd was ik weer.... hoe hij daar lag, onze kleine lieve mooie jongen.... *zucht*

Chiekje, veeeeel succes morgen!!

Klinkt écht heeeerlijk die wandeling van jullie! Lekker man! Het was vandaag ook zo'n bijzondere mooie koude dag! Ben niet buiten geweest, maar het zag er heel gaaf uit. Heb nu ook wel zin in een kop warme chocomelk!

Ik weet niet of dit MG is... maar ik las dat 95% van alle griepgevallen MG is, dus dan zal dit ook wel MG zijn. We hebben koorts, koude rillingen, droge hoest (vóóral dat is om gek te worden en soms zó pijnlijk aan de luchtwegen/longen ai ai ai), spierpijn, hoofdpijn. Toch gek, dat lief en ik het beiden hebben en luusbaby nergens last van heeft.
Laal En binnenkort kom ik een echte brengen.
quote:Peanutje schreef op 08 november 2009 @ 18:38:

Moet jij maar eens opletten als hij straks terug is dan zullen je kleine en grote man stralen. Weet ik heel zeker!!! :heartNaar dat moment kijk ik nu al uit...
quote:Peanutje schreef op 08 november 2009 @ 18:43:

Laal En binnenkort kom ik een echte brengen.Lief!!! En leuk!!!
Oh Luus dat klinkt inderdaad wel heel erg als de MG! Jeetje ik hoop dat jullie heel snel weer beter zijn en dat Luusbaby de dans zo blijft ontspringen! En ik zie het al helemaal voor me hoe jullie kleine kereltje zo lekker onder de dekens ligt
Och Laal.... ik word een beetje sippig als ik dat lees... pfff... net nu je zo'n kleintje hebt en zeker omdat het nu ook de eerste keer is dat hij weg gaat...wil je gewoon lekker vaak eventjes contact hebben. Pfff.. niet leuk.

Maar Laalbaby gaat hem echt niet vergeten hoor! Anders moet laalman maar even met een (antroposofisch) knuffeltje slapen en dan kan laalbaby daar straks mee slapen.

Wanneer gaat laalman weg?
Een wat voor knuffeltje Luus? Hij vertrekt waarschijnlijk woensdag of donderdag...
Antroposofisch knuffeltje.

Neemt de geur aan, als je er mee slaapt.

Luusbaby heeft er ook één.

Is misschien zelfs nog wat voor jezelf! Kun je laalman tóch ruiken in bed, als ie weg is.
Ik denk dat luus bedoelt dat man nu een knuffel bij zich moet houden die dan straks naar hem ruikt. Je kunt ook een gedragen t-shirt van laalman in zijn bedje leggen, dat ruikt natuurlijk ook lekker naar papa en dan hoeft man niet met een knuffel naar zijn werk morgen
Ja haha dan hebben Laalbaby en ik straks nog ruzie over wie er met het knuffeltje/t-shirt mag slapen

Zo'n knuffeltje hebben we niet in huis, word ook een beetje kort dag om er zo snel eentje te kopen...dus gaan we maar voor het t-shirt En misschien leg ik wel een ander knuffeltje op Laalmans kussen, wie weet houdt die de geur ook wel vast
Volgens mij begint Laalbaby's haar trouwens ook weer te groeien...hij krijgt weer lekkere zachte blonde haartjes terug...
Oeh, leuke tassensite btw: Season Bags

Gisteren voor het eerst gezien... ik twijfel nog tussen tas 1, tas 3 en tas 10....

Ik wil ze eigenlijk alle drie!!
Oh leuk Laal! Luusbaby verliest nog steeds haar... ik zie steeds, na het badje, allemaal kleine haartjes in het babybadje liggen.

De haartjes die hij nog wél op zijn hoofd heeft staan, die worden wel wat langer, zag ik.
Nu twijfel ik weer tussen deze:

http://www.invito.com/Shop/Product.aspx ... d=&colour=#

en deze:

en deze:

Succes morgen Chiek!

Pien, mijn buik golft niet echt, soms een beetje dat je de beweging aan de buitenkant kan zien maar Bengel is over het algemeen erg rustig. Voel lichte kriebeltjes en af en toe een "schokje", maar geen complete kermis in mijn buik.
@Luus

ik vind tas 10 van season t leukst en tas 1 van in*vito. Hoewel ik geen van deze tassen zelf zou aanschaffen, ik ga altijd voor echt leer.
Chiek, SUCCES!!!
Luus, ik las dat baby's tot en met 4-6 maanden de MG niet kunnen krijgen, of dat de kans zeeeeer klein is, omdat ze tot die tijd het immuunsysteem van de moeder bij zich dragen, waardoor ze resistent zijn. Ik denk dat Luusbaby het daarom gelukkig ook niet krijgt... Wel erg vervelend om zo ziek te zijn he? En helemaal als je dan ook nog de zorg voor je kleintje hebt...

Laal, ach wijffie toch, ik werd er ook een beetje droevig van. Je wil je man toch helemaal niet missen zo lang En ookal is de tijd te overzien, het is toch heel anders als hij er niet is. En dan ook nog net begonnen met werken... Ben wel heel blij te lezen dat het je goed af gaat om Laalbaby achter te laten op de creche, ben benieuwd hoe ik dat weer ga ervaren over 2 maanden, ik vind het toch wel weer spannend. En het zal inderdaad wel wennen zijn weer om hele dagen aan het werk te zijn... Slaapt Laalbaby wel door? Ja toch?

Sproetje is ook weer back in town. Toch altijd weer fijn om al onze schaapjes weer op het droge te hebben Klinkt goed, dat wijntje met je lief.... Nog even lekker nagenieten!

Chiek, ooooeeeeh ja, veel succes morgen!
Zo, ik heb net De Oorlog gekeken en nu mag Sproetman de 2e helft van Wegmisbruikers zien. We hebben duidelijk niet altijd dezelfde smaak qua programma's .

Gister hebben we Sproetekind om 11.00 naar m'n moeder gebracht en daarna zijn we fietsen gaan kijken. Ik ben heel goed geslaagd! Een hele mooie RIH met alles erop en eraan voor 295. Wel 2e hands dus, maar ziet er heel goed uit (aluminium frame en stuur enzo, dus dat roest ook niet). Komt oorspronkelijk uit Zwartbroek (sleutelhanger van de originele winkel) en daar wonen vast keurige mensen die hem altijd overdekt hebben weggezet enzo en nooit in een fietsenrek hebben gesmeten. Ik heb er meteen ook hele degelijke fietstassen bij gekocht. Daar gaat mijn hippe stadsimago .

Sproetman en ik hebben toen nog even wat belangrijke dingen in huis gedaan en zijn toen naar de B&B gereden.

Hele fijne kamer (upgrade gekregen omdat ze het ons zo gunde, we hadden eerder af moeten zeggen toen ik in het z-huis was opgenomen, dat wist ze nog) met bedstee (wel lekker groot) en een fijn bad. Hottub hebben we bekeken, maar die moest eerst een uur worden opgestookt en we hadden allebei geeen zin om in de regen een fikkie te gaan stoken. Maar het bad was ook heerlijk!

's Avonds samen gezellig gegeten bij een open haard. Was voral heel fijn om weer even samen te praten. Heel ontspannen. Veel over Sproetekind gehad natuurlijk. Niet gebeld naar m'n moeder trouwens. Ik vertrouwde er op dat het goed zou gaan, dus had de behoefte eigenlijk niet. Voelde me er bijna schudig over.

Vanmorgen heerlijk ontbeten en daarna een lange wandeling gemaakt. Had gehoopt op mooi weer na de regn van gisteren, maar wi zaten nét in dat deel van Nederland dat in dikke mist gehuld was. Evengoed fijn gewandeld in het bos.

Daarna nog langs mijn opa gegaan. Ik had na mijn bezoekje vorige week geen bevredigd gevoel. Had hem nauwelijks écht gesproken (ook omdat ik met mijn moeder was), dus ik wilde nog een keertje langs. Ik had foto's van hem met Sproetekind laten afdrukken voor hem. Daar was hij hel blij mee. Voel me er een stuk beter onder nu.

Nat en mistig, maar geslaagd weekend dus! (oja, heb tot 08.45 geslapen -plaspauze en Sproetekind sliep ook bij m'n moeder door)

Luus, ik ben blij dat het logeerpartijtje van Luusbaby ook geslaagd was! Ik vond het ook zo fijn om Sproetekindje weer in m'n armen te houden en kusjes te geven. Zijn jullie zelf al een beetje aan de betere hand? Wat lief trouwens dat Luusman zo moest huilen bij het afscheid nemen.

Laaltje, ik wordt plaatsvervangend verdrietig als ik aan jullie denk . Het is meteen ook voor zó lang! En dat je hem dan ook moeilijk kan bereiken is echt niet leuk. Het zal jullie allebei wel heel erg zwaar vallen. Maar Laalman hoeft echt niet bang te zijn straks niet meer herkend te worden hoor. Laalbaby kent zijn stem en geur zo goed. En de manier waarop hij altijd door Laalman geknuffeld wordt. Komt echt goed!

Duft, klinkt als een gezellige middag met je vriendin. En nog goedkoop ook (al weet ik niet hoe sjiek jullie broodjes waren natuurlijk).

Sorry, ik weet even niet meer zo goed wie wat heeft geschreven verder. en : smooch: dus voor iedereen!

Chiekie, heel veel succes morgen! Zet hem op!
Goedemorgen!

Nou, ik heb keelpijn, m'n neus raakt langzaam verstopt en ik ontdekte net weer een koortslip. Duidelijk een lage weerstand (stress misschien? ) Sproetekind loopt ook al te snotteren, maar volgens mij kan hij nog goed ademhalen, dus hij slaapt prima (al vond ik 6.30 wel wat vroeg vanmorgen).

Ik heb net even een nieuw topic geopend, maar misschien hebben jullie ook wel een oplossing voor mijn 'probleem'.

Sproetekind heeft bij zijn geboorte een echt schapenvachtje van iemand gekregen. Maar het ding stinkt enorm naar schaap, zo'n vettige lucht. En als Sproetekind er op heeft gelegen, ruikt hij er ook helmaal naar! Heeft iemand van jullie ook zo'n ding in huis en wat kan ik er tegen doen?

Vandaag komt de opzichter bij ons thuis langs die waarschijnlijk gaat zeggen dat we de vloer er over 2 weken uit moeten halen. Ik ga straks even schoonmaken om in elk geval een goede indruk te maken, wie weet dat hij dan anders oordeelt.

Fijne dag allemaal alvast!
Sproet succes met de opzichter. Ik had toen heel veel geluk toen ik uit mijn Sproetstad huisje vertrok. Ze vonden het zo mooi opgeknapt dat ik alles mocht laten zoals ik het had gedaan. Hopelijk heb jij dat geluk ook. *duimt*

Go Chiekie do Chiekie, go Chiekie!!!! Maar ik heb nog steeds mijn goede gevoel dus dat zit wel snor. Hoop dat jij het zelf ook leuk vindt daar.

Alle andere meiden fijne dag!!!! x
Chiek, heel veel succes zometeen! Laat je nog weten hoe het is gegaan?

Luus, hoe heten die tabletjes die jij kreeg om de borstvoeding te stoppen?

Mijn rechtertepel is zo enorm kapot, ik snap er niets van. Er komt steeds bloed uit en volgens mij ook een beetje pus ofzo. Als Miniemeis daar drinkt moet ik gewoon huilen van de pijn ondanks de tepelhoedjes. Die andere tepel knapt mooi op, zitten nog wel kloven in maar met een tepelhoedje is het prima te doen. Ik vind het echt niet meer grappig, inmiddels krijgt ze twee flesjes per dag (om 15 uur en om 22 uur) en de andere voedingen borst (4 uur, 8 uur, 12 uur en 18 uur), maar vanochtend had ik zo'n pijn dat ik de voeding van 8 uur ook maar een flesje heb gemaakt.

Vannacht had ze ook weer een rommelnacht trouwens, ze ging pas om 23:45 slapen en kwam om 3:30 al voor drinken, die heb ik gegeven met hoedjes en kromme tenen. Toen wilde ze om 6:30 weer (yikes), die heb ik ook weer gegeven. Maar toen moest ik haar om 8 uur even aftanken voor het kdv en ik kon het gewoon niet aan om haar weer aan te leggen...

*voelt zich een kutmoeder*
Ach Mien, je bent toch helemaal geen kutmoeder? Hoe kom je daar nu bij? Omdat je even voor jezelf hebt gekozen? Ben je gek! Ik denk dat dat alleen maar heel erg slim is, want je kloven moeten echt niet erger worden hoor! Arme meis, wat naar dat het zo'n ontzettende pijn doet. Maar zo hebben jullie er allebei toch niets aan? Als je door wilt gaan met bv kun je misschien wel het beste een lactatiekundige inschakelen, zij kan je helpen met een soort schema, waardoor je je tepel rust kunt geven, maar wel je productie op peil kunt houden. En als je wilt stoppen, dan zouden die tabletjes natuurlijk heel fijn zijn, omdat je dan ook niet meer lang hoeft te kolven.

Maar in alle gevallen, je bent echt geen kutmoeder hoor!!!!!
Hoi meisjes,

Ik kom me maar weer melden na lange tijd. Zucht... Voel me echt schuldig dat ik hier bijna niet meer kom, maar het is gewoon te druk. Sinds Minicaat 's avonds rond acht uur naar bed gaat, is er van de slaapjes overdag heel weinig meer over. Ik denk dat hij 's ochtends een uurtje slaapt en 's middags als ik geluk heb wel 2 uur. Maar vaak maar anderhalf of zo. Vind ik niet erg, want ik heb ontzettend veel plezier met hem, maar mijn tijd voor mijn eigen bedrijfje en om hier te komen schrijven is zo beperkt. Loop de hele dag huishouden te doen en Minicaat om te draaien als hij weer eens op zijn buik ligt en zogenaamd niet meer weet hoe hij terug moet draaien , hem zijn fruithapje, flesje, flesje met sap, broodkorstje om te oefenen en zijn groentehap geef. Snottebellen wegvegen wat hij niet wil, hem in de box te stoppen en er een half uur weer uit te halen omdat hij de ruimte te klein vindt. Dan weer op de grond te leggen waar hij toch al behoorlijk ligt te teigeren. Hij beweegt echt al door de kamer, maar meer door te rollen; dus op buik, andere kant weer op zijn rug, dan weer op zijn buik net zo lang tot hij bij onze dvdkast kan en nu al alle dvd's eruit wil halen.

Dan leg ik hem weer op zijn kleed en ga er vervolgens bij liggen spelen.

Serieus: zo zien mijn dagen thuis er nu echt uit. En dan kon ik nog wel forummen op mijn werk waar ik serieus uitrust. Maar daar heb ik het zo druk met mijn nieuwe project, dat de dagen daar ook omvliegen.

En de weekenden zijn ook zo om. We rennen wat af, maar wel leuk. Afgelopen weekend wat Caatman jarig en we zijn vrijdagavond lekker uit eten en naar de film geweest. Minicaat sliep bij opa en oma. Zaterdag veul boodschappen gedaan voor de Chinese fondue 's avonds. Was erg geslaagd en erg laat geworden. Gisteren alle was nog doen; wel lekker uitgeslapen en lekker naar buiten geweest.

En voor je het weet is je weekend weer om..

En nu moet ik Minicaat geloof ik weer een fruithap geven en kan dan zelf lunchen. Pfff...

Misschien is het morgen wel rustig op mijn werk; dan kom ik dan echt even bijpraten i.p.v. een monsteregopost te plaatsen.

Maar wilde even zeggen dat ik wel aan jullie denk en soms ook nog wel meelees, maar heb gewoon geen tijd. Sorry... voel me er toch wel een beetje rot onder....
Caatje!!! Ik was al benieuwd waar je was, maar gokte zo dat je het wel deruk zou hebben. En dat klopt dus ook. Wel leuk druk, maar ook erg vermoeiend zo te lezen.

Kan me voorstellen dat het fijn is als je zo'n lang slapend kind hebt 's nachts, maar als dat van z'n slaap overdag afgaat is het toch wel jammer. Dus misschien bof ik wel met Sproetekinds flesje om 22.30.

Maar wat klinkt Minicaat al als een groot kind! Met al z'n verschillende hapjes en dat gerol en dvd's uit de kast trekken. Hij en Sproetekind schelen 6 weken (10 weken als je het corrigeerd naar uitgerekende datum). Ik vind het altijd zo leuk om te lezen wat ons de komende maanden weer te wachten staat.

Hoe zit Minicaat's schema er uit nu? Hoveel en hoe vaak krijgt hij nog en flesje? En hoeveel geef je hem eigenlijk als hij een fruithapje krijgt? En krijgt hij daarna nog een flesje of heeft hij daar dan voldoende aan? Ben wel nieuwsgierig daar naar.

Nou, rust lekker uit op je werk en tot snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven