Amigurumi!

08-11-2009 21:12 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi (Lit. Gebreid gevuld speelgoed) is de Japanse kunst van het breien of haken van kleine opgezette dieren en antropomorfe wezens. Het woord is afgeleid van een combinatie van de Japanse woorden ami; gehaakte of gebreide en nuigurumi betekent gevulde pop. [1] Amigurumi zijn meestal schattige dieren (zoals beren, konijnen, katten, honden, enz.), maar kan ook omvatten; artistieke bedenksels en levenloze voorwerpen begiftigd met antropomorfe kenmerken. In de afgelopen jaren is het haakwerk Amigurumi populairder geworden.

Amigurumi zijn meestal gehaakt of gebreid uit garen. De eenvoudigste ontwerpen worden gemaakt in spiralen. Amigurumi zijn meestal gemaakt in delen en worden vervolgens samengevoegd, met uitzondering van enkele Amigurumi die geen ledematen hebben, alleen een hoofd en romp, die gemaakt worden als één deel. De doordringende esthetiek van Amigurumi is schattigheid. Te dien einde, typisch Amigurumi dieren hebben een over-sized sferische hoofd op een cilindrisch lichaam met ondermaatse extremiteiten.

Voorbeelden!

(En deze vind ik heel erg leuk!)

Doel van dit topic: Alle vivamutsen verzamelen! Oftewel; die mutsen die aan het haken zijn

Tutorial

Patronen

Informatie

Patroon eendje

Boekje

Patronen na gratis aanmelding

De Hyvespagina

Weblog

Webshop/Informatie
Doe me een lol en vertel me dat je deze dingen niet als verjaardagscadeautjes geeft, lieg desnoods als het moet...
Buut Erwt
Alleen mutsen toegestaan hier, opzouten dus!

Dank je wel
quote:Haveahappyperiod schreef op 08 november 2009 @ 21:21:

Alleen mutsen toegestaan hier, opzouten dus!

Dank je wel Zow, heb je last van een nogal unhappy period?

Maar helaas, ik bepaal zelf wel wat ik doe. Jammer dus.
Aaah geweldig die paddestoel!

Ja, noem me een muts maar dat zou zo leuk zijn voor in de babykamer!

Of ben ik nu iets teveel hcg belast?

In ieder geval wou ik dat ik kon haken, dan begon ik er morgen nog aan!
Maar....maar...maar....Mischa, je zou ze toch niet weggeven aan onschuldige jarigen als cadeautje he? Die dan moeten doen alsof ze er superduperblij mee zijn, terwijl ze je het liefst in je gezicht ermee kletsen tot je weer normaal kan doen....toch....?
Minny, geef nou maar toe dat je ze deep down gewoon enig vindt!
Haha! Geweldig, stik van het lachen!

Maar ja, waarschijnlijk doe ik dat ja.

Raar hoor die hormonen!
Maar vertel eens, vrolijke ongestelde, ben jij zo happy aan het perioden omdat je deze olijke dingen als tampon gebruikt?
quote:Nijntje schreef op 08 november 2009 @ 21:33:

Minny, geef nou maar toe dat je ze deep down gewoon enig vindt!Heeeeeel deep down zou ik ze geweldig vinden, zo'n 6 meter onder de grond.
Ja hier ook een amigurumi-haakmuts.

Heb al een aantal dingen gemaakt. Nu ben ik bezig om een paar cactussen (nou ja cactusjes) te maken.

Mijn dochter(12jr) vindt ze ook geweldig. Ik heb bij een paar dierenfiguurtjes sleutelhanger-ringetje aangehaakt en nu bengelen ze aan haar schooltas.

In de OP zie ik ook al leuke dingetjes staan.

Ben benieuwd hoeveel haakmutsen er zijn op het forum.
Als die baby er straks uitfloept doordat ik de slappe lach heb dan hou ik jou veranwoordelijk minny!
quote:mischa04 schreef op 08 november 2009 @ 21:36:

Als die baby er straks uitfloept doordat ik de slappe lach heb dan hou ik jou veranwoordelijk minny! Nou haak dan maar snel een vangnetje, want ik ben nog lang niet klaar
Minny! Ga weg joh
Bij haakmutsen krijg ik wel beelden van zelfgehaakte vagina's of zo, voor de geitenwollesokkenperverseling. Van milieuvriendelijk vanzelf uitgevallen schapenwintervacht.
Hé, nu klaar met geiten? Ga je maar even elders vermaken (Al snap ik heus wel dat dit topic bij uitstek geschikt is voor de flauwe grapjes; maar liever niet!)
quote:Haveahappyperiod schreef op 08 november 2009 @ 21:38:

Minny! Ga weg joh Eh.....*doet alsof ze het overweegt*....neen.

Oke waar was ik? Oh ja, gehaakte mutsen voor geitenwollesokkenperverselingen:

Om het goed te maken, haakmuts:

Leuke hobby.

En je blijft er slank bij ook nog!

Ik heb mijn vasjien nagebreid.....
Eleo

Kijk, dat is pas een haakmuts!
Was een kwestie van tijd voordat er een afbeelding van een gehaakte muts kwam! Super!
Kwam vandaag in een boekwinkel allemaal boekjes tegen over Amigurumi en ik moet zeggen ik vind het zo schattig. Maar toen dacht ik tja wat doe je ermee? Ik ken mezelf half afgemaakt ligt het dan in een kast te verstoffen en dan gooi ik het weg. Maar wel erg leuk om naar te kijken die plaatjes.
Zie die gehaakte muts nu pas, damn verslikte me in mijn thee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven