Amigurumi!

08-11-2009 21:12 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi (Lit. Gebreid gevuld speelgoed) is de Japanse kunst van het breien of haken van kleine opgezette dieren en antropomorfe wezens. Het woord is afgeleid van een combinatie van de Japanse woorden ami; gehaakte of gebreide en nuigurumi betekent gevulde pop. [1] Amigurumi zijn meestal schattige dieren (zoals beren, konijnen, katten, honden, enz.), maar kan ook omvatten; artistieke bedenksels en levenloze voorwerpen begiftigd met antropomorfe kenmerken. In de afgelopen jaren is het haakwerk Amigurumi populairder geworden.

Amigurumi zijn meestal gehaakt of gebreid uit garen. De eenvoudigste ontwerpen worden gemaakt in spiralen. Amigurumi zijn meestal gemaakt in delen en worden vervolgens samengevoegd, met uitzondering van enkele Amigurumi die geen ledematen hebben, alleen een hoofd en romp, die gemaakt worden als één deel. De doordringende esthetiek van Amigurumi is schattigheid. Te dien einde, typisch Amigurumi dieren hebben een over-sized sferische hoofd op een cilindrisch lichaam met ondermaatse extremiteiten.

Voorbeelden!

(En deze vind ik heel erg leuk!)

Doel van dit topic: Alle vivamutsen verzamelen! Oftewel; die mutsen die aan het haken zijn

Tutorial

Patronen

Informatie

Patroon eendje

Boekje

Patronen na gratis aanmelding

De Hyvespagina

Weblog

Webshop/Informatie

Whinehouse en Borat heb ik al af.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is dat Steve Irwin Minny? Ohnee, dan moet je hem met een pijlstaartrog breien
Echt, Digi?! Meen je dat nou?

Ik heb er ook wel een aantal weggedaan, maar alleen degenen waar ik echt niks mee had. De rest staat er allemaal nog, weliswaar op de bovenste plank, maar toch...

Babies eerste beertje

Leuk voor de koude dagen!
Maar Leo, je kunt ook gewoon deze als kurk gebruiken:

Ik heb zo'n lekker warm pak gebreid .

Daarmee zit ik lekker op de bank 's avonds, mét een zak Bolognesechips.

De kop van die kat is echt geniaal!
Zie, dat bedoel ik nou....

Ik heb onwijs veel moeite met HelloKitty... tenminste, voor iedereen boven de tien... maar kijk dat ding nou toch lief kijken!
Ik heb al een nieuwe verzameling Fiorah
Nou, de jaren 40-45 heb ik al half af ; ik moet nog Marlene Dietrich en Eisenhower.

quote:Fiorah schreef op 08 november 2009 @ 22:31:

Zie, dat bedoel ik nou....

Ik heb onwijs veel moeite met HelloKitty... tenminste, voor iedereen boven de tien... maar kijk dat ding nou toch lief kijken!Nouja!
Zo jammer dat mijn topic om zeep geholpen wordt!
Ohh ik kwam het weleens vaker tegen maar het heeft dus ook een naam. Ik vind die dingen echt super schattig! Zou het zelf ook wel willen proberen te haken maar ik het 0,0 ervaring met haken.
Leo zelf zal het nooit vertellen , maar zij is dus gevraagd om onze strijdtroepen te kleden.

Die Borat!
Ik vind het stiekem ook gaaf. Ik zie ook dingen voorbij komen, waarvan ik niet wist dat ik ze ooit nodig zou hebben, maar waarvan ik nu niet meer snap hoe ik zonder kan. Een broodroosterhoes bijvoorbeeld.

Bril-jant.
quote:Digitalis schreef op 08 november 2009 @ 22:33:

[...]

Nouja!

Sorry... ik zag laatst een volwassen vrouw in een roze hello kitty pyjama. Toen was ik er klaar mee.

Nieuwe verzameling ja? Zelf aangeschaft? Ik heb een aparte plank met knuffels die ik danwel later zelf nog heb gekocht of heb gekregen .
Oh en HaHP... om even ontopic te blijven... is dat niet onwijs moeilijk?! Plus, zoals ik al vroeg: wat doe je er vervolgens mee?
quote:Haveahappyperiod schreef op 08 november 2009 @ 22:33:

Zo jammer dat mijn topic om zeep geholpen wordt! O sorry HaHP, maar ik vind de scheidslijn tussen te grappig/schattig en over the top érg dun.

Een leuk schoonzussenkado.
quote:Keroppi schreef op 08 november 2009 @ 22:33:

Ohh ik kwam het weleens vaker tegen maar het heeft dus ook een naam. Ik vind die dingen echt super schattig! Zou het zelf ook wel willen proberen te haken maar ik het 0,0 ervaring met haken.

Ik heb ook 0,0 ervaring, maar wil het toch gaan proberen In het topic "creatieve hobby" werd al een hele goede link geplaatst met tutorial-filmpjes. Zal hem morgen hier ook nog even plaatsen
quote:Fiorah schreef op 08 november 2009 @ 22:35:

[...]

Sorry... ik zag laatst een volwassen vrouw in een roze hello kitty pyjama. Toen was ik er klaar mee.

Nieuwe verzameling ja? Zelf aangeschaft? Ik heb een aparte plank met knuffels die ik danwel later zelf nog heb gekocht of heb gekregen .En dan durf jij kritiek te hebben op Hello Kitty?
Whahahaha geweldig Minny! Heb je ook nog Stalin en Mao ergens?

Fiorah, ik heb zelf aangeschafte en gekregen knuffels. Meeste beesten heb ik gekregen. Da's helemaal ernstig want men weet dus dat ik zo kinderachtig ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven