Huishoudrooster

04-11-2009 12:18 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuw huis maar ik krijg mijn huishouden nog niet echt overzichtelijk en geordend.

Nu wil ik een rooster maken waar alle klusjes in staan zodat ik niets kan vergeten. Per dingetje wil ik dan aangeven hoe vaak ik het wil doen. (ieder dag, 2x per week iedere maand e.d)

Nu heb ik al een hele lange lijst met dingetjes maar ik denk dat ik nog het een en ander vergeet. Kunnen jullie me helpen met mijn rooster invullen?

Maja
Toilet is bij ons een keer per week wel voldoende. We zijn er beiden overdag niet. Vaak ook 's avonds niet en in het weekend zijn we ook vaak wel drie kwart van de dag weg.

Geen kinderen en mijn man zit op het toilet, dus dat scheelt ook een hoop viezigheid rondom.

Ramen hoeven bij ons niet zo vaak... er staat zelden wind op met sahara-zand, zeg maar. Dat staat tegen de zij-gevel, waar maar 1 raampje in zit. We roken niet, frituren niet... dus echt veel aanslag komt er aan de binnenkant ook niet op.

We stofzuigen wel 2x per week, ook vanwege de konijnen. De slaapkamer mag vaak wel 3x per week, omdat ik nu eenmaal astma heb.

Ik zie het lijstje trouwens niet als planning, maar meer als geheugensteuntje, dat we niet zo snel iets vergeten.
Sorry mamalelie, maar dat klinkt echt als een k-leven. Wat moet jij veel van jzelf.
Jij wil alles in je eentje doen? Per dingetje wil ik dan aangeven hoe vaak ik het wil doen.

Dat idee heb ik nml wel als ik jouw to lees. Als ik verder aan het lezen ben blijkt er nog sprake te zijn van een partner...

Gaat hij ook nog iets doen of wil je dat allemaal alleen doen, met een fulltime baan en veel reistijd?

Misschien een huishoudelijke hulp een uitkomst?
Doen het allemaal samen. Hebben beide een fulltime job met genoeg reistijd / overuren. Ik was/ben bezig met rooster vandaar de ik-vorm.

Ik ben ook al opzoek naar een hulp voor 2 uurtjes per 2 weken ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven