***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
'Ook jonge kinderen inenten'

Uitgegeven: 9 november 2009 13:14

Laatst gewijzigd: 9 november 2009 13:17

AMSTERDAM - Minister Klink moet ook jonge kinderen in laten enten tegen de Mexicaanse griep. Dat adviseren deskundigen maandagmiddag, meldt de NOS.

De omroep baseert zich op bronnen rond de Gezondheidsraad.

Het zou gaan om kinderen van zes maanden tot vier jaar.

Later op de dag wordt het advies officieel gepresenteerd.
quote:Chica34 schreef op 09 november 2009 @ 13:10:

***** NIEUWS********

Om 1715 komt er een persconferentie van de RIVM. Deze is live te volgen is op www.rtlnieuws.nl en natuurlijk op RTL7.

***** EINDE NIEUWS******

Chica34 vanuit Utrecht voor Vivaforum

Ghegheghe... je doet het goed. Misschien kun je nog solliciteren bij RTL Nieuws?

Lisa, ik snap je helemaal. Maar dat had ik geloof ik al eens gezegd. Jammer dat zoon blijkbaar niet zo'n spuger is als wij hier hebben, dan zou dat shirtje met een uur of 2 uit zijn geweest. Gaat ie nou nog zeiken over een naam ook zeg? 'Betrokken' visstick! En die ouders, grrrrrrr! (ooow sorry, aan mij heb je echt helemaal niks qua constructieve reactie, ik reageer weer heel primair merk ik)

Wat ik trouwens jammer vond op de JGB was dat Bobike er alleen stond met accessoires en niet met stoeltjes die je voor een leuke actieprijs kon kopen. Dat hadden wij dan zeker gedaan.
Dat dieet klinkt bepaald effectief trouwens Chica, kan me voorstellen dat je heel blij bent met resultaat!

Miss BR wat ontzettend balen van je baan. Misschien stiekem vast om je heen gaan kijken naar iets anders? Of zou het een optie zijn om weer terug te gaan naar het andere bedrijfsonderdeel maar wel in een andere functie? Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op je oude functie, vandaar.
AMSTERDAM - Minister Klink moet ook jonge kinderen in laten enten tegen de Mexicaanse griep. Dat adviseren deskundigen maandagmiddag, meldt de NOS.

© ANPDe omroep baseert zich op bronnen rond de Gezondheidsraad.

Het zou gaan om kinderen van zes maanden tot vier jaar.

Later op de dag wordt het advies officieel gepresenteerd.
o... zie dat Jojon hetzelfde bericht had geplaatst..

maar ukkies dus (nog) niet, moeten ze dan alsnog als ze straks wel 6 maanden zijn? nou ja, dat zien we dan wel weer..

jongste zoon dus wel, de rest niet. ben benieuwd hoe het verder zal gaan lopen..

enja pippa, ik ben inderdaad al wel een beetje om me heen aan het kijken. bij dat oude onderdeel is helaas geen ruimte voor iemand die niet iets in de techniek wil. Of ik moet mijn oude manager wegpesten en op zijn plek gaan zitten, maar dat is geen oplossing (is veels te aardige man ook). Probleem is een beetje dat ik al wel eens eerder hier ben weggegaan en dta dat geen succes was (was heel verkeerd bedrijf waar ik toen terecht kwam, echt afschuwelijk!) en dat ik toen weer teruggekomen ben. dat kan natuurlijk niet nog een keer, dus ik moet wel bijzonder zeker van mijn zaak zijn!
*inenten*.

Ik heb ook een en ander vertrouwelijk vernomen!

Ik zet het op hyves.
************NIEUWS***************

Het is bijna zeker dat kinderen tussen de 6 mnd en 4 jaar tot de risico groep gaan horen en een oproep krijgen.

RTL Nieuws:

Kinderen tot vier jaar krijgen ook een prik tegen de Mexicaanse griep. Dat adviseert de Gezondheidsraad aan minister Ab Klink van Volksgezondheid

Kleine kinderen lopen extra gevaar als ze de Mexicaanse griep hebben. Het is volgens deskundigen daarom beter om ze toe te voegen aan het lijstje risicogroepen.

Maar: Het nieuws is nog steeds niet zeker tot 1715. Dan is het pas officieel.

*************EINDE NIEUWS*****************
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:MissyMB schreef op 09 november 2009 @ 14:05:

*inenten*.

Ik heb ook een en ander vertrouwelijk vernomen!

Ik zet het op hyves.Ik ben erg nieuwsgierig dus ga meteen kijken.
Terug van cb en gelukkig weer alleen met zoon. En het is ex meer dan duidelijk geworden dat ik (nog steeds) ongelooflijk kwaad ben. Dat luchtte wel even op zeg, ik had denk ik 1 keer teveel geslikt. Heb me totaal niet ingehouden en gezegd wat ik wilde zeggen. Ik heb niet gescholden of zo, maar ook geen nette bewoordingen gebruikt.

Zoon lag gelukkig te slapen na de prikjes. Maar ja, we zijn er nog lang niet, dat is wel duidelijk. Het ergste was nog wel dat hij dreigde te gaan.......tssssssssssss, ik zei ga maar lekker joh, wat fijn dat ik dat nou eens kan zeggen.
Sas, ik heb ook iets tegen vast voedsel voor 6 maanden hoor. Ik geef uk nog geen vast voedsel, maar dat heeft er meer mee te maken, dat haar darmpjes het tot nu toe al moeilijk genoeg hebben met alleen melk (ze poept nog steeds niet zo goed).

Jane, klinkt goed die reunie!

MissBr, vervelend dat je het niet zo naar je zin hebt op je werk. Hopelijk komt het vanzelf goed, want iets anders zoeken in deze tijd, lijkt me ook geen pretje.

Jojon, wat fijn dat de verjaardag zo goed geslaagd was. En nog prettiger dat je beide kindjes weer hersteld zijn.

Vervelend Lisa, dat het allemaal zo moet verlopen. Ik kan me wel voorstellen dat je je ei kwijt moest. Hopelijk lucht het een beetje op :-)

Pippa, wat een ontzettend gave speledingetjes heb je/ga je aanschaffen. Ik zit er ook verlekkerd naar te kijken. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die projector van Chica werkt. Zijn het bewegende beelden of is er steeds een kleur die oplicht? Alleen stilstaande beelden zou uk namelijk niet echt lang boeien volgens mij :-)

Vandaag zijn we weer naar het cb geweest. Uk is nu 62 cm en weegt 6 kilo. Was nog steeds prima. De prikjes heeft ze ook weer gehad. Ik heb gezegd dat ik het heel eng vond en moest ook een beetje huilen toen ik dat zei. Dat begreep ze volkomen, maar ik moest proberen met niet te druk te maken. Ze werd in ieder geval niet geprikt met de serie waar de 3 overleden babietjes mee geprikt waren.

De buikligging ging erg goed. Ze kreeg complimenten deze keer. Het is dus echt: oefening baart kunst :-). Verder hebben ze me aangeraden om over te gaan op de Omneo, omdat uk nog steeds moeite heeft met poepen. Als ze moet, moet ze echt heel hard drukken en daar loopt ze dan rood bij aan. Is niet echt prettig, denk ik. Ik ben er dus meteen vandaag mee begonnen.

Trouwens ik was degene die zei dat alledrie de babietjes die overleden zijn uit Harderwijk kwamen. Ik had dit van mijn schoonmoeder, maar kan het ook nergens vinden, dus ik twijfel eerlijk gezegd of het wel klopt.
CD, ik had hetzelfde toen zoon zijn prikken kreeg. Inderdaad een andere serie, maar het is gewoon allemaal naar met die berichtgeving

Zoon was trouwens 65 cm en 6900 gram, gelukkig goed gegroeid en blij dat het met hem in ieder geval allemaal goed gaat.

Verder even geen energie om nog verder te reageren, ben op, moe en verdrietig. Kom later nog wel even langs.
Ik had vanmiddag even gereageerd, maar toen hield de computer ermee op.... Even geen puf meer om uitgebreid te reageren.

Hier ook de prikjes weer binnen. Het zou kunnen dat de vorige serie wel uit de beruchte lading was, maar dat kon cb niet nakijken, dan zouden we rivm moeten bellen. Nou ja, hij is er niet heel erg ziek van geweest. Maar nu lijkt het beter te gaan dan vorige keer. Hij drinkt als de beste, aan 200 ml niet genoeg en is net ook ruim 3 uur wakker geweest....

O ja, en hier 64 cm en 6210 gram.

Lisa, kdv in onze wijk, twee straten verderop. Beter kan dus niet. Half februari 2 dagen plek en vanaf juni 3 dagen.
Wat kunnen jullie veel schrijven overdag! Ik kan helaas niet op de Viva site komen op m'n werk

Goed Jojon! Wel rustig opbouwen he en goed naar je lichaam luisteren, maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel. leuke kadootjes hebben jullie aan dochterlief gegeven. En wat een ENORME keuken inderdaad! Kan die niet op haar kamertje staan?

Lisa: ik kan me wel een voorstelling maken bij je irritatie. Ik sluit me helemaal aan bij Chica's reactie ha ha, "slappe lul actie"....had het niet beter kunnen bedenken. Maar door je berichten krijg ik wel het idee dat ex in z'n vaderrol begint te groeien en positieve gevoelens heeft voor z'n zoon, dat is dan wel weer heel fijn om te merken toch? Liever die opschepperige trui dan dat 'ie geen behoefte heeft om hem te zien. Maar ik snap jou wel hoor!

Owh ik heb een andere baan nodig! Ik heb me de hele dag zo verveeld!!! Er is gewoon geen werk voor mij want wat ik zou moeten doen houden m'n collega's allemaal bij zichzelf. Er zitten enorme controlfreaks tussen...en zo enorm assertief ben ik op het moment ook niet, wat dat betreft kan ik er wel weer eens een cursusje tegenaan smijten geloof ik.

Ik heb op Hyves al eens iets geschreven over omscholen en daar heeft Sanloes toen op gereageerd, dat ze er nog wel eens over wilde doorpraten! Aangezien zij zo ongeveer in de sector werkt waar ik wel heen zou willen. Geldt dat aanbod nog?
Nog even over die pneuprikken: hebben jullie het over de derde sessie prikjes?
Gister lekker bijgekomen: na het hardlopen naar onze gemeente geweest, vervolgens gezellig met acht man uit eten: we hebben onze kans gegrepen nu Evi er niet bij was.

't Was wel weer leuk om d'r op te halen natuurlijk!

Vannacht iets minder fijn dat ze om half 4 wakker werd... Ik ben op het logeerbed gaan liggen, man heeft heen en weer gelopen, want vrij vandaag, en uiteindelijk heeft ze om half 6 al een fles op. Verder vandaag slecht gedronken, 600ml in 3 flessen: misschien wil ze nog maar 4 flessen, om de 5 uur ofzo. We zien wel.

Mijn moeder past op dinsdag altijd op en zei dat ik Evi vanavond al wel kon brengen: hoeft ze Evi morgenochtend niet op te halen en kunnen wij weer een nachtje lekker slapen: echt fijn. In één nachtje slaaptekort inhalen is niet te doen.

CD: drupje olijfolie in de fles? Het klinkt herkenbaar: Evi loopt ook altijd zo rood aan. Ze poept om de dag. Misschien toch zelf ook dat druppeltje maar weer toevoegen, heeft de eerste weken goed geholpen.

Pippa: leuk zeg, die hobbelbeesten! Evi heeft gisteren gehobbeld met schoonzus op Ieoor, heb helaas niet gezien hoe ze dat heeft gedaan. Ik ben alleen niet zo weg van Winnie en co/Disney.

En zo'n projector staat op Evi's verlanglijstje voor Sinterklaas.

Nerwen: ik was bang dat je zou zeggen dat je gaat stoppen met schrijven! Gelukkig niet dus

Ik zou helemaal gek worden van 5 maanden thuis en dan ook nog eens met z'n 2en... Nou ja, juist wel leuk dat je man er ook bij is, dan kun je inderdaad met z'n drietjes van alles ondernemen!

Lisa: goed dat je er wat van hebt gezegd! Respect voor jou!

Veel gedoe op banengebied: ik hoop dat alle solliciteerders heel snel een superleuke baan vinden (en MissBR-en onder ons: lekker rondkijken naar wat anders?)

Ik lig in mn bed, ga nu boer zoekt vrouw terugkijken van gisteravond en dan lekker slapen!
Nog eens nagedacht, nog eens nagedacht, nog eens gepraat, nog eens info opgezocht, nog eens getwijfeld maar ik heb een beslissing genomen. Ik ga definitief enten. Anniek, ik en vriend.

Ik vind het een keuze tussen het risico op de lange termijn bijwerkingen van de prik en het risico van het krijgen van de MG griep. En ik kan ook niet in de toekomst kijken. Niemand natuurlijk en dus is het op gevoel. Ik vind het wel eng hoor, dat nog steeds, maar ik ben blij dat we een beslissing hebben genomen.
quote:Loeki1982 schreef op 09 november 2009 @ 20:06:

CD: drupje olijfolie in de fles? Het klinkt herkenbaar: Evi loopt ook altijd zo rood aan. Ze poept om de dag. Misschien toch zelf ook dat druppeltje maar weer toevoegen, heeft de eerste weken goed geholpen.

Bij mij op het cb zeiden ze dat dat juist niet mag! Ik heb toen Lactulosesiroop gekocht bij de apotheek. Dat mocht wel! (en hielp ook goed)
quote:Chica34 schreef op 09 november 2009 @ 21:04:

Ik vind het een keuze tussen het risico op de lange termijn bijwerkingen van de prik en het risico van het krijgen van de MG griep. En ik kan ook niet in de toekomst kijken. Niemand natuurlijk en dus is het op gevoel. Ik vind het wel eng hoor, dat nog steeds, maar ik ben blij dat we een beslissing hebben genomen. Fijn dat je een beslissing hebt genomen. Ik pieker me suf! Vind het echt eng! Maar ik denk dat wij hier hetzelfde gaan doen.

Blogbaby is trouwens niet helemaal in orde. Ze heeft nu 37.6 (valt dus nog wel mee). Wanneer bellen jullie een dokter?
Hmm, vervelend Blog, dat je uk niet zo lekker is. Ik heb geen idee wanneer ik de dokter zou bellen eigenlijk. Combi van temperatuur en hoe ze zich gedraagt en eruit ziet. Vertrouw je het niet, dan gewoon bellen! Beter voor niks dan dat je te laat belt ofzo.

Die olijfolie was een tip van onze kraamhulp; wel een wat oudere dame, misschien van de oude stempel wat dat betreft?

Siroop ken ik niet, ga ik eens opzoeken.
ik wil het zo graag maar het is bijna niet te doen voor mij om alles bij te houden en daar ook nog op te reageren...

Lisa, wat goed dat je je gal hebt gespuwd bij ex! Wat een windei dat ie gaat dreigen met weggaan...en nu heel snel zeg!! Doei!

MissBR, balen dat je je draai nog niet gevonden hebt. Maar ja, als je al eerder weggegaan bent dan kan ik me voorstellen dat je nu wel 3x nadenkt voordat je het weer doet. Hopelijk komt het toch nog goed de komende tijd. En beterschap met de ziekenboeg daar, een poepspoor...ieuw...

Wyfke, jij ook al geen zin meer in je werk dus...maar is er dan niet iemand waar je aan kan kloppen nu je je werk niet terugkrijgt? Je zit toch niet op een nieuwe plek? Nou ja, als je toch een andere richting uit wil dan maakt het misschien niet zoveel uit, kun je jezelf wellicht weg laten "reorganiseren" ofzo, met misschien een leuke financiele overbrugging als je gaat studeren?

Vandaag was mijn zusje nog even hier, inmiddels 15 weken zwanger. Met die leuke onwettige ontbinding bij zwangerschap clausule in haar arbeidscontract. Baas heeft in eerste instantie heel leuk en enthousiast gereageerd op haar nieuwtje, geen woord over die clausule. Afgelopen weekend sprak ze hem echter en kreeg ze te horen dat ie inmiddels "wist" dat ze recht had op 8 of 9 weken zwangerschapsverlof, en dat ze die dan maar allemaal vooraf op moest nemen...

Nouja, hebben samen wat info van de site van het ministerie geplukt, moet ie dat maar eens lezen, zit geen woord spaans bij...

(ik kan me voorstellen dat ie er eerst niks van wist omdat ie nog nooit eerder vrouwen in dienst heeft gehad, maar nu heeft ie blijkbaar wel info opgezocht en komt ie hiermee!)
quote:meis73xx schreef op 09 november 2009 @ 21:23:

Afgelopen weekend sprak ze hem echter en kreeg ze te horen dat ie inmiddels "wist" dat ze recht had op 8 of 9 weken zwangerschapsverlof, en dat ze die dan maar allemaal vooraf op moest nemen...

Echt absurd, zeg! Echt heel vreemd....
Ik ben de olijfolietip ook op meerdere plaatsen tegengekomen, of een beetje extra water in de fles. Dat rood aanlopen gebeurt hier ook trouwens maar madame poept nog amper! En als ze het doet doet ze het meteen goed en op het kdv Ze zal wel denken: papa en mama dokken hier genoeg voor!!!

Blog: ik zou de dokter bellen als ze hoger dan 38 graden koorts heeft. Hoe gedraagt ze zich verder? Hou haar maar goed in de gaten maar dat deed je vast al wel.

Loeki: wat heerlijk zo'n moeder! Ik ben soms bijna jaloers als ik hier lees wat voor goede oppassen jullie hebben.

Chica: wij gaan nu alledrie voor de prikken. Ik hoop maar dat de gezondheidsraad niet zomaar iets adviseert. Maar bijwerkingen op de langere termijn vind ik ook een eng idee. Hoe zit dat eigenlijk met de reguliere griepprikken die heel veel mensen ieder jaar krijgen? Zijn daar geen bijwerkingen van bekend?
lisa: heel goed dat je ex de waarheid hebt gezegd! hoe reageerde hij? denk je dat ie het een beetje snapte?

Chica: ik was eigenlijk wel blij met de adviezen van het RIVM, denk ook dat wij gaan voor enten van alle kids (behalve hummel), ben erg blij dat ik niets hoef te besluiten voor haar, de andere kinderen kunnen er wel tegen heb ik het idee en zo heb ik het gevoel dat ik iets voor haar kan doen, zonder dat ik haar onnodig in gevaar hoef te brengen... nu nog even afwachten wanneer het gaat gebeuren!

olijfolie heb ik ook gehoord van mijn vk destijds. of eigenlijk zei ze zonnebloemolie, dat was wat minder heftig geloof ik..

meis: wat een rare werkgever heeft jouw zus zeg. IN welke wereld leeft die? wil ze daar wel blijven werken straks? gaat het verder wel allemaal goed?

Wyfke: ik kan me voorstellen dat je jaloers bent op die oppas-moeders allemaal. mijn moeder zou dat ook nooit voorstellen, die moet altijd erg zuchten als we haar eens vragen. de oudsten kan ze wel hebben, maar jongste zoon is haar te druk en hummel durft ze niet zo. Hoewel ze nu zo nu en dan hummel wel eens spontaan oppakt enzo..

schoonmamma zou kinders wel graag te logeren hebben, maar dat kan niet altijd (die woont weer veel te ver weg)

ok, ik ga lekker slapen nu. heb ik weer een beetje energie morgen. heb net een functie gezien waar ik misschien wel op wil solliciteren.. nog even nachtje over slapen!

slaap lekker allemaal en tot morgen!
quote:Wyfke schreef op 09 november 2009 @ 20:00:

Nog even over die pneuprikken: hebben jullie het over de derde sessie prikjes?

Ja, mijn zoon heeft voor derde maal prikjes gehad.

Balen trouwens dat je je verveelt op het werk. Kun je mij niet komen helpen? Ben net terug van een crisisalarmeringsoefening, morgen aan de bak met de communicatie over het vaccineren...
Chica, ik had het toen straks ook met vriend over het inenten. Hij krijgt op zijn werk ook altijd de gewone griepprik aangeboden, maar die weigert hij altijd. Hij neigde daar nu ook naar voor de MG-prik, maar ik vind dat een beetje egoistisch omdat het nu niet om hem maar om zijn zoon gaat. Dat zag hij nu wel in. Maar eigenlijk heeft het alleen maar zin als alle ouders van de baby's in het kdv het doen, anders loopt zoon nog steeds best kans om de MG te krijgen. Dat is dan weer niet zo'n prettige gedachte! Wijzelf hebben eigenlijk nooit de griep, maar het schijnt dat je dan juist meer kans hebt om wel de MG te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven