December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Alle reacties Link kopieren

R; ''Ook lekker aan 't poepen Y.?? Is fijn he?''

Y; (een toestemmend) ''Hmmm, mmm!!''

Noujazeg.
Haha die meiden van jou!! Synchroon poepen!

Dat konijnenhok lijkt me echt heerlijk! Buiten slapen is echt lekker, denk maar aan een nacht in je tentje op vakantie.

Ainne: Ja kan me wel voorstellen dat je je beetje schuldig voelt tegenover vent. Maar dit is toch maar tijdelijk zo druk? Over een tijdje ben je dus vaker thuis. Leuk trouwens zo'n koor, wat voor muziek zingen jullie?

Jp had vanmorgen een examen en is de rest van de dag lekker thuis. Gezellig!
Nou jaaaa Nurse, die R & Y!!

Gezellig Tinus!

Ja, het is in die zin tijdelijk, dat het hele "extreme" tijdelijk is. Deze week is het gisteren, vandaag, donderdag, vrijdag en zaterdagavond - vijf van de zeven avonden weg, en natuurlijk de hele dag zaterdag en merendeel zondag...

En dan komen de kerstconcerten eraan. Maar in het nieuwe jaar zal het wel wat rustiger zijn, al zitten in juni weer vijf dagen in Noorwegen, haha.

We zingen van alles wat eigenlijk, klassiek, modern, Gealic, religieus.
Waaagh!

Gebeld door bureau opname.. mn operatie moet verzet worden, ben nu a.s. vrijdag aan de beurt!

(anders zou het 2 of 16 december worden, is ook niet fijn...)

Ben dus nu druk aan het regelen en doen... jee, komt zo wel kort bij hoor...

xx
Naaaja Nursie! O wat spannend!

Ik las net in je topic dat WW hele goede tips had voor je.

Succes met regelen enzo.

Ik ga even naar de bieb met Nova.
Ieks, da's wel heel snel!!
Nursie die meiden van jou

en de operatie komende vrijdag al! goeiehelp das al snel dan. Succes met alles regelen.

KM super die gehaalde tentamens!
Ooow spannend Nurse! Krijg je al de zenuwen??

Ik ben wel blij met het advies van de gezondheidsdienst om de kinderen van 0,5 mnd tot en met 4 jaar in te enten. Ik heb de hele persconferentie gezien en ik voel me er wel goed bij. Eerst was er nog een beetje twijfel, ook voor mezelf en de baby. Nu bleek dat waar het eerst een mogelijkheid en eigen keuze van een zwangere vrouw was, het nu is omgezet naar een serieus advies. Dat klinkt wel anders.

Manuel en ik zijn vanmiddag even meegeweest met JP die bloed moest prikken. Zodat hij meteen even kon wennen aan het idee van een prik. Hopelijk is het dan minder eng als hij zelf aan de beurt is.
Ik twijfel nog steeds eigenlijk. Maar heb me er ook nog niet zo in verdiept....

Heb voor Floortje een winkeltje gekocht trouwens voor haar verjaardag.

Nursel ohhhhh, spannend !!!!

Ik ga naar boven. Lig eigenlijk elke avond heeeerlijk 21 uur op bed. MOrgen met Timo naar het zh. Controle voor zijn buik. En voor nieuwe tips enz.

Truste !!
Ainne zo jij bent vaak weg van huis zeg! Jeetje maar ja als Vent er geen bezwaar tegen heeft zou ik me ook niet schuldig voelen. Peet was ook heel vaak weg met de band en dat vond ik echt niet leuk. Maar hij eigenlijk ook niet dus hij is er tijdelijk mee gestopt.

Tinus haha B is ook nooit op gang te krijgen 'smorgens. Tv boven hebben we niet dus eerst gaat hij bij Peet in bed, dan wil ie zn 'flessie' (jahaa die krijgt hij nog steeds hoor'smorgens) en dan sleept hij zichzelf naar beneden op de bank voor zn broodje.

Dat mens van zappelin vind ik ook vreselijk irritant. We zijn niet de enige kijk maar s bij het topic op entertainement.

Sannie heee daar is t konijnenhok weer. Ik vind t nog steeds niks sorry.

Nursie oh vrijdag al? Jeetje meid dat is opeens snel. Heb je alles kunnen regelen qua opvang voor de kinders?

Lekker die poepende meiden hahaha.

Ik ben wel benieuwd naar hoe je speelhoek geworden is? Is tie al klaar?

Flodder heerlijk zo vroeg op bed iedere dag. Tenminste qua slaap dan. Ik vind het altijd zo 'zonde' van mn eigen tijd zeg maar.

Succes morgen in het zkh.

Griepprik

Ja tot vorige week wist ik zeker dat ik de kinderen ging laten inenten maar nu weten we het niet meer eigenlijk.

misschien D & R wel en B niet oid. Morgen schijnt er een bijlage bij de volkskrant te komen met veel informatie over de mex. griep. Die eerst maar eens lezen.

Ik vind het echt moeilijk. Aan de ene kant. B is erg gevoelig op zn longen door die longontsteking en D heeft laatst natuurlijk ook die benauwheid gehad. Aan de andere kant denk ik dat de griep wel mee blijkt te vallen en dat ze dat best aan kunnen.

Peet is ook zo in tweestrijd. Aan de ene kant echt bang dat onze kinderen iets ergs krijgen aan de andere kant lijkt het allemaal mee te vallen.
joh nurse, dan ben je er ook weer sneller van af.. denk je er echt over om A mee te nemen??

we laten de kinderen wel enten. het is een veilig vaccin en als ik daarmee de kans op een IC opname kan verkleinen, waarom niet.

goh dat je zo goed zingt, ainnee, leuk joh.. het zijn maar periodes dat het zo druk is. nu is het irritant, maar zoals je zelf ook zegt, straks is het weer minder. hier is het ook zo wisselend, nu ben ik bijna elke avond thuis, maar over 2 weken ook 4 avonden in de week en 2 weekenden weg.. als het daarna weer afwisseld. met elkaar afstemmen en als je er wel bent wat extra doen..

lekker dat de studie zo vlot KM!!!

ja, dat zappelinmens is stom, ach ja. meestal komen we daar niet aan toe.
Oef, ik zou B echt wel laten inenten hoor! Juist om die longontsteking van een jaar terug. Het lastige met deze griep is dat je niet kunt voorspellen hoe ziek iemand ervan wordt. Dus dat het wel meevalt kun je niet zeggen. Een tante van me is vier weken doodziek geweest van deze griep (heeft trouwens niemand in de familie besmet).

Nurse, veel sterkte!! Ik zou de dametjes elk een keertje laten komen of zo. Het is niet alles of niets he. Misschien voel je je de eerste twee dagen wel te beroerd voor druk bezoek en daarna zijn de andere twee dagen ook zo om.

Flodder, haha, om 21:00 begint mijn avond eigenlijk pas. Dan ga ik aan de slag tot half 12 ofzo. Moet morgen wel weer om 6 uur op, dus zal het vanavond iets minder laat maken.

Ainne, leuk zo'n koor. Ja, ik voel me af en toe ook bezwaard, ik moet elke week een dag of twee voor mijn werk 6 uur reizen en ben dan om 21:00 thuis. En dat is dan nog werk (ik doe eigenlijk niks sociaals meer.. mag ook wel weer eens). Dus ik snap je wel. Maar je verdient het om zo'n leuke hobby te hebben, en als je het benoemt/uitspreekt is er al heel wat weggenomen. Dan kan Vent later weer eens wat meer.
PS wat is dat toch met dat woord enten? Sinds die veeziekten hoor je dat steeds meer. Enten doe je toch met planten? Iets is geënt op iets. Ik heb het woordenboek er niet op nageslagen, maar is het niet inenten?
ja ik denk dat we ook wel gaan laten enten hoor.

ik zit me eigenlijk af te vragen wat het nadeel ervan kan zijn? Behalve dan dat een prik krijgen niet leuk is.
ja joh is gewoon kort voor inenten. jehebt gelijk.
hoewel.

Je hebt toch ook zoiets als de 'ent-administratie' dat legt toch vast wie welke inenting heeft gehad oid (klok en klepel)
Ik heb het opgezocht: enten is 1) een loot op een andere boom bevestigen, en 2) inenten. Dus het kan blijkbaar wel. Maar ik vind het dommig klinken.

En nu naar bed, trein van 7 uur morgen.
Hey!

Jaja, mn speelhoek is klaar! Heb em net in de vernis gezet

Zal als het droog is en op zn plaats staat een foto maken

Sannie:

Waaruit maak je op dat het veilig is? De eerste testresultaten zijn begin dec. toch pas bekend? En dan hebben we het over resultaten van volwassenen...

en er zit toch een stof in verwerkt (welliswaar zeer weinig) die in 1976 zorgde voor verlammingsverschijnselen?

En ik zou gewoon heel graag cijfers willen met

Hoe groot de kans is dat ze het krijgen, hoe groot de kans is ze het zelf op kunnen lossen zonder vaccin... dat soort dingen....

Totdat we dat weten wordt er hier geen kind van ons ingeent.

Ohja, en waarom kinderen tot 0-6 mnd eigenlijk niet?

Heb trouwens alles geregeld voor mn opname...

Morgenmiddag nog een afspraak bij de chirurg, is namelijk een andere dan die het eigenlijk zou doen. Wil haar wel van te voren nog spreken/ontmoeten.

Zo., ga zo maar eens naar bed. Douchen doe ik morgenvroeg wel, zoek ik nu niet (ik ruik naar terpetine)

Hoop op een goede nachtrust, afgelopen nacht had R. het nogal op dr heupen.

Maar goed. Truste!

xx
Nurse! nog meer leuke dingetjes voor in het ziekenhuis

Amigurumi!

Ik hoorde het vanmiddag pas op school dat ik nu ook moet gaan nadenken over INenten (falcon ) van Y. Ik neig nu nog naar niet eigenlijk...
Heej wat grappig! Als je een ander topic van viva linkt komt gewoon de topictitel hier te staan...

dit gaat mijn pcverstand te boven hoor
Hey! ook nog wakker Jodoka!?

Ziet er erg leuk uit ja die Amigurumi, misschien kan ik workshops gaan geven enzo? Net zoiets als Tupperware.

Wij neigen ook naar niet inenten... vanaf de 23e kun je het laten doen geloof ik.
Gisteren werd er hier aangekondigd dat de HSE (Ierse Gezondheidsdienst) is begonnen met het schrijven naar alle ouders, dus als het goed is krijgen we binnen nu en twee weken de oproep voor de meisjes.

Wij gaan ze wel laten inenten. Ik vertrouw gewoon op het advies van de WHO en de HSE. Waarom zou ik daar niet op vertrouwen?

Vanmorgen werden ze allebei met lichte prutogen wakker. Ze zijn allebei stront- en strontverkouden, net als de rest van de creche, dus ik ga er maar gewoon vanuit dat het snot ook uit hun ogen loopt en dat het niet conjunctivitis is - help het me hopen, want heb geen vakantiedagen meer over!!
de eerste testuitslagen zijn allang bekend, ook de basis van het vaccin is al zeer uitgebreid getest.

de kans op neurologische complicaties is bij de vergelijkbare vaccins die de laatste 20 jaar zijn gebruikt heel klein. In (volgens mij 1977) is die complicatie wat vaker voorgekomen, maar daarna nooit meer in die frequentie gezien.

Men kan pas na afloop van de epidemie de cijfers geven hoe groot de kans is dat gezonde kinderen na deze griep overlijden of ernstige complicaties krijgen. Alleen de tendens is nu dat het vaker bij jonge kinderen voorkomt met ernstige complicaties.

Ik wil de kans op deze complicaties verkleinen want als casper aan de beademing zou komen op IC, kan hij nog lang luchtwegproblemen houden en dat wil ik niet. De kans hierop is groter dan de kleine kans op bijwerkingen van het vaccin.

Ook de kans op de neurologisch complicatie is groter bij mensen die de griep zelf doormaken, dus in zekere zin verklein je de kans hierop door te vaccineren.

verder zullen er altijd veel andere meningen zijn, en sommige meningen hoor je harder dan andere.
Ik ben er ook nog steeds niet uit qua inenten...ik wil er graag op vertrouwen dat het veilig is, maar hoor toch steeds verhalen over stofjes die ik niet helemaal vertrouw....zo heb ik kwik en dat goedje waar Nurse het over had al horen vallen)....

O Sannie, zie dat jij inmiddels weer nuttige info toegevoegd hebt....denk toch maar dat ik naar ja ga neigen dan!

Nurse, spannend hoor vrijdag al!

Hou het hier even bij...moet nog even een reader door nemen voor een cursus vanmiddag, kom later misschien nog wel even terug.
quote:sannie2 schreef op 10 november 2009 @ 10:40:

verder zullen er altijd veel andere meningen zijn, en sommige meningen hoor je harder dan andere.

Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. De spookverhalen vallen natuurlijk stukken meer op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven