Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
ehh... Er hoeft toch geen unesco op de kaart te staan of wel? Er staat namelijk nergens het woord Unesco...
quote:Tchai schreef op 08 november 2009 @ 10:14:

(Dit nav een profiel wat ik tegen kwam ( Klik )

met een hele 'eisenlijst' erop. Bah, daar zou ik helemaal niet graag een kaart naar toe sturen.)

Van hem kreeg ik mijn eerste kaart geloof ik. Een heel simpel, slap kaartje met een aquarel erop. Ik weet nog dat ik dat toen echt heel jammer vond, het viel me tegen dat iemand met zo'n profiel met zoveel eisen niet de moeite nam om in ieder geval zelf ook een leuke kaart te sturen.

Ik zit nu een paar dagen in NL en heb net weer vier nieuwe adressen aangevraagd. Ook weer eentje uit NL, dus als iemand van jullie nu een kaartje uit Groningen krijgt, dan is dat een van mij .
Ben aan het teruglezen en dus nog een beetje achter..

Steph, lees net van die duitse en haar reactie op jouw duits. Wat stom zeg. Ik kreeg een kaart van een duitse die een tijdje in NL had gewoond en haar NL was ook niet super (zei ze zelf ook), maar het is toch grappig? Ik vond het juist wel heel erg leuk.

En Snjo, dat was ik niet! Haha! Ik schrijf meestal de hele kaart wel vol. En IJsland heb ik er nog niet tussen gehad.

Wel had ik een tijd geleden twee opeenvolgende ID's uit Engeland. Die hebben net na elkaar een adres aangevraagd en kregen dus allebei die van mij. Dat vond ik ook wel heel grappig.

Steph, zijn die fotomappen bij de Action bedrukt? Zijn ze groot? Ik heb even vluchtig gekeken, maar het was er heel druk en mijn zoon had er genoeg van, dus was vervelend.
Janna, gefeliciteerd met je 2e kaartje!

Mijn tweede hurray is binnen, maar ik heb nog geen bericht van mijn huisgenoot dat er in NL iets is binnegekomen. Ik heb gelijk een nieuwe kaart aangevraagd en die mag weer naar: Oostenrijk. Daar kwam de hurray ook vandaan. Die gaat morgen op de post
quote:Ine schreef op 09 november 2009 @ 19:58:

[...]

Van hem kreeg ik mijn eerste kaart geloof ik. Een heel simpel, slap kaartje met een aquarel erop. Ik weet nog dat ik dat toen echt heel jammer vond, het viel me tegen dat iemand met zo'n profiel met zoveel eisen niet de moeite nam om in ieder geval zelf ook een leuke kaart te sturen.

Hallo Ine, dat is toch typisch he? Dat mensen met een eisenpakket zelf vodjes sturen, of altijd dezelfde kaart. Ik klik wel eens op wat profielen, en zag laatst ook een dame met een profiel van ik wil dit, ik wil dat, maar zelf stuurde ze alleen multiviews (en heel vaak dezelfde).
Ligaa, waar in Oostenrijk? Ik woon NL in Tirol .

En klopt. Sommigen hebben 100 eisen en sturen een simpel dingetje of een gratis kaart.

Daar was ik trouwens in het begin heel bang voor, dat ik niet zoveel verschillende kaarten zou kunnen vinden en dus steeds dezelfde zou sturen. Maar dat valt heel erg mee, als je een beetje rondkijkt is er altijd wel weer iets nieuws. Heb nu een flinke stapel als voorraad en hier in NL heb ik bij de Hema wat leuke kaarten ingeslagen (al viel me dat best nog tegen).
@Papua, ik maak je wel ff via viva vriendin en dan vechten we het daar uit *wink*. En er hoeft idd geen Unesco op te staan.

@Ine, ze zijn idd bedrukt. Palmen, strand ed.
Ine, helaas deze kaart gaat naar Graz. Ik had er nog nooit van gehoord, maar even wat info op wikipedia opgezocht, zo krijg ik nieuwe ideeen voor plekken die ik een keer wil bezoeken

Ik was laatst bij de Hema (toen ik even in NL was) en heb daar de pauw-kaart gekocht

Als ik om me heen kijk zie ik overal kaarten, vooral bij musea, boekenwinkels, antiekzaken, maar misschien is het wel anders als je echt in een dorp woont. Zowel hier als in NL woon ik in een stad, dus zowiezo meer aanbod.
Hallo!

Lekker actief hier!! Mijn humeur is tot het vriespunt gedaald, dus ik doe even een kort berichtje (ben zwaar verkouden en niet te genieten daardoor... ppfff)

2 hurray's ontvangen vandaag en verder is het al een tijdje rustig! Binnenkort vraag ik weer wat nieuwe adressen aan, op dit moment ben ik vooral even op mijn geld aan het letten :(
Beterschap Sweetcandy
Sweetcandy, beterschap.

Papua, ik heb een Angel gemaild dat ze mijn mailadres aan jouw mag doorgeven.
Beterschap Sweetcandy.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Ligaa schreef op 09 november 2009 @ 20:36:

Janna, gefeliciteerd met je 2e kaartje!

Mijn tweede hurray is binnen, maar ik heb nog geen bericht van mijn huisgenoot dat er in NL iets is binnegekomen. Ik heb gelijk een nieuwe kaart aangevraagd en die mag weer naar: Oostenrijk. Daar kwam de hurray ook vandaan. Die gaat morgen op de post

Thanks! Bij mij duurde het best lang na de eerste paar hurrays voor ik een kaartje kreeg... Dus afwachten maar...

Sweetcandy; beterschap!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Sweetcandy: Beterschap

Papua: haha nu ik eens goed naar je avatar kijk, zie ik inderdaad stewardessen! Dus ja, ik had het wel kunnen raden Maar wat een super job zeg!

We hebben eigenlijk best veel mensen hier, die in het buitenland zijn gaan wonen...

Ine in Oostenrijk (daar ga ik later ook wonen! zekers te weten)

Snjokorn in IJsland

Ligaa in ehm.... Noorwegen?? (tijdelijk toch?)

Mag ik vragen waarom jullie naar het buitenland zijn gegaan???

Nog meer mensen die niet in Nederland wonen????
JJ: ik ben na m'n afstuderen voor een jaar vertrokken; lang leve de lol enzo, en ben blijven hangen.
Snjókorn falla, á allt og alla
JJ, woonde ik maar in Noorwegen of IJsland. Alleen in het laatst genoemde ben ik helaas nog nooit geweest.
Ha Snjokorn... wat grappig om te horen... Ben je blijven hangen vanwege liefde voor een persoon of liefde voor het land? :-) Was je alleen op reis gegaan naar IJsland of ook naar andere landen?

Ow Steph... Scandinavië is echt jouw favo hè Ik ben er helaas nog nooit geweest, maar ik smelt als ik de mooie natuurplaatjes zie... aankomende zomer willen we graag een reis gaan maken door Noorwegen, Zweden en waarschijnlijk toch ook wel Finland... met 1 stop op de heenweg bij Kopenhagen.

Ik wil heel heel graag ooit in Oostenrijk gaan wonen... ik houd van de mensen en van het land... Het liefst wil ik dan ook een eigen camping of outdoorbedrijf! Vriendlief ziet dat gelukkig ook zitten Hijs van de cijfertjes... maarrrrr nog heel wat jaren in Nederland sparen voor een schip met geld om zoiets te kunnen realiseren.
Ik zou zeggen DOEN daar is het echt giga mooi.
Ik ga trouwens wel naar de forummeeting in Amsterdam!!!! Jeej....
[quote]Jokejacket schreef op 10 november 2009 @ 08:27:

Ligaa in ehm.... Noorwegen?? (tijdelijk toch?)

[quote]

Ja idd, tijdelijk, ik ben hier nu meer dan 2 maanden en ik ben hier nog dik een maand. Dan zit de studie erop. Ik wilde heel graag naar het buitenland voor mijn studie, omdat het me een enorm leuke ervaring leek, een nieuwe plek om te wonen, cultuur meemaken en nieuwe mensen ontmoeten. Het is ook een hele ervaring gebleken.

Oostenrijk lijkt mij ook heel erg leuk, ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb nu wat contacten opgedaan hier bij andere int. studenten, dus dat maakt het makkelijker om volgend jaar toch te gaan.

Ik had trouwens een heel leuke hurray vanmorgen en een uitgebreide die totaal op mijn kaartje inging Ik voelde me een beetje down vanmorgen, maar nu weer helemaal top! Wel snel, want vorige week woensdag is die met de post meegegaan (vanuit NL). Nu maar weer een nieuw adres aanvragen, gaat lekker zo!

Allemaal een fijne dag gewenst
dubbel
Algemene vraag:

sturen jullie wel eens/vaak/altijd een reactie op een hurray.

Ik wil de amerikaan wel bedanken voor zijn leuke hurray, maar ik weet niet of dat gebruikelijk is bij PC.

Als ik dat wel doe ziet hij dan alleen het bericht/kan iedereen het bekijken.
quote:Ligaa schreef op 10 november 2009 @ 10:54:

Algemene vraag:

sturen jullie wel eens/vaak/altijd een reactie op een hurray.

Ik wil de amerikaan wel bedanken voor zijn leuke hurray, maar ik weet niet of dat gebruikelijk is bij PC.

Als ik dat wel doe ziet hij dan alleen het bericht/kan iedereen het bekijken.

Ik stuur wel eens een reactie maar zeker niet standaard.

En als je het gewoon via een prive bericht doet krijgt alleen hij het te zien.

Ik zeg doen dus.
@ Steph; Ik zag bij mijn gegevens dat ik nog een oud emailadres had staan. Ik heb geprobeerd dat te wijzigen, maar volgens mij slaat hij dat niet op. Ik denk dat de angels mij nu op het oude emailadres hebben proberen te bereiken.
anoniem_7323 wijzigde dit bericht op 10-11-2009 11:35
Reden: tikfoutje
% gewijzigd
Ligaa: echt super dat je in het buitenland bent gaan studeren! Leek mij ook altijd geweldig, maar nu woon ik samen met de liefste man van Nederland en kan ik echt niet meer ons huisje verlaten haha... (Erg hè....). Maar gelukkig is hij ook heel erg reislustig en hebben we in de afgelopen 3 jaar zeker 3 reisjes per jaar gemaakt

Enne ik stuur wel eens een persoonlijk bericht naar diegene die mij een hurray heeft gestuurd. Zeker als ze een vraag stellen of heel uitgebreid en leuk op mn kaart ingaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven