Wie krijgt er hier ook een griepprik en mexicaanse griepprik

donderdag 29 oktober 2009 om 09:10
...en waarom?
Mijn oudste heeft automatisch een oproep gekregen omdat zij pas net klaar is met 2 jaar chemotherapie en dus nog kampt met een verminderde weerstand. Mijn middelste en jongste zijn oa astma patienten en krijgen dus sowieso elk jaar de griepprik. Ik ben hartpatient en krijg vanaf vorig jaar ook vanzelf een oproep.
Volgende week krijgen we allemaal eerst de gewone griepprik. Een week daarna de eerste mexicaanse inenting geloof ik, en dan 2 weken daarna de tweede mexicaanse griep prik.
Er zijn al meerdere discussies over dit onderwerp gaande, maar ik vroeg me nu vooral af wie en waarom al die prikken dus halen gaat. En of er ook mensen zijn die geen oproep hebben gekregen maar toch de griepprik willen hebben, en dus zelf betalen?
Mijn oudste heeft automatisch een oproep gekregen omdat zij pas net klaar is met 2 jaar chemotherapie en dus nog kampt met een verminderde weerstand. Mijn middelste en jongste zijn oa astma patienten en krijgen dus sowieso elk jaar de griepprik. Ik ben hartpatient en krijg vanaf vorig jaar ook vanzelf een oproep.
Volgende week krijgen we allemaal eerst de gewone griepprik. Een week daarna de eerste mexicaanse inenting geloof ik, en dan 2 weken daarna de tweede mexicaanse griep prik.
Er zijn al meerdere discussies over dit onderwerp gaande, maar ik vroeg me nu vooral af wie en waarom al die prikken dus halen gaat. En of er ook mensen zijn die geen oproep hebben gekregen maar toch de griepprik willen hebben, en dus zelf betalen?
dinsdag 10 november 2009 om 19:19
Ik kan hem ook ophalen, die jaarlijkse griepprik heb ik al gehad. Omdat ik in risico groep val. De mexicaanse zit ik over te twijfelen.. Ik weet niet waarom maar staat mij gewoon tegen.
Maar goed, als ik hem niet haal en ik wordt ziek dan denk je van goh had ik die spuit maar gehaald,
Haal ik hem wel en wordt alsnog ziek, tja waarom heb je dan die spuit gehaald.
Ik heb gelukkig nog weekje om er over na te denken..
vind het even een lastige keuze.
Maar goed, als ik hem niet haal en ik wordt ziek dan denk je van goh had ik die spuit maar gehaald,
Haal ik hem wel en wordt alsnog ziek, tja waarom heb je dan die spuit gehaald.
Ik heb gelukkig nog weekje om er over na te denken..
vind het even een lastige keuze.
dinsdag 10 november 2009 om 19:32
Lig bijna een week in bed met mexicaanse griep (volgens HA).
Kreeg ik vandaag een oproep voor de vaccinatie, terwijl ik niet tot de risicogroep behoor.
Vond het een beetje raar dat ik de oproep kreeg, maar ga hem niet halen, ben immers nu al ziek geweest. (overigens had ik het ook niet gedaan als ik niet ziek was geworden.)
Kreeg ik vandaag een oproep voor de vaccinatie, terwijl ik niet tot de risicogroep behoor.
Vond het een beetje raar dat ik de oproep kreeg, maar ga hem niet halen, ben immers nu al ziek geweest. (overigens had ik het ook niet gedaan als ik niet ziek was geworden.)
woensdag 11 november 2009 om 13:19
Mijn vriend en dochter behoren tot de risico groep. Maar ze hebben nog nooit de griepprik gehaald.
Mijn vriend krijgt zelfs geen oproep meer.
Onze dochter is nu 8 en nog nooit "echt "ziek geweest.
Ik laat ze niet inspuiten met die troep.
Gewoon de 3 r....rust regelmaat en reinheid dat is het beste
gezond leven....eten bewegen.
En wanneer ik voor het laatst ziek ben geweest? kan het me niet herinneren.
Ook merk ik hier nog niks van de griep, op het werk niet ook op de school van de meiden niet.
Alleen op tv en radio wordt je er mee plat gegooid...
Mijn vriend krijgt zelfs geen oproep meer.
Onze dochter is nu 8 en nog nooit "echt "ziek geweest.
Ik laat ze niet inspuiten met die troep.
Gewoon de 3 r....rust regelmaat en reinheid dat is het beste

gezond leven....eten bewegen.
En wanneer ik voor het laatst ziek ben geweest? kan het me niet herinneren.
Ook merk ik hier nog niks van de griep, op het werk niet ook op de school van de meiden niet.
Alleen op tv en radio wordt je er mee plat gegooid...
woensdag 11 november 2009 om 22:43
24 oktober de gewone griepprik gehaald. Dagje niet lekker geweest, flinke bult op m'n arm (maar da's normaal, heb ik meestal wel), prik deed geen pijn.
Afgelopen zaterdag de eerste mexicaanse griepprik gehaald, lig vanaf zondag al op bed/de bank. Voel me niet goed, geen hoge koorst o.i.d., geen hoest. Maar wel behoorlijk lamlendig en misselijk. Deze prik was overigens wel erg gevoelig, maar dat zou heel goed kunnen komen omdat ik deze keer geprikt werd door een van de huisartsen zelf, zij laten normaliter de prikken over aan de assistentes. Vond hem niet heel fijn prikken, hij raakte ook een ader, er kwam behoorlijk wat bloed mee met de naald, foutje... Arm is inmiddels niet echt pijnlijk meer gelukkig.
Anyway, zaterdag over een week het tweede deel van de mexicaanse griepprik halen. Ik heb overigens nog niets gehoord over dat deze misschien niet nodig is. Morgen maar eens naar de huisarts bellen om te informeren.
Afgelopen zaterdag de eerste mexicaanse griepprik gehaald, lig vanaf zondag al op bed/de bank. Voel me niet goed, geen hoge koorst o.i.d., geen hoest. Maar wel behoorlijk lamlendig en misselijk. Deze prik was overigens wel erg gevoelig, maar dat zou heel goed kunnen komen omdat ik deze keer geprikt werd door een van de huisartsen zelf, zij laten normaliter de prikken over aan de assistentes. Vond hem niet heel fijn prikken, hij raakte ook een ader, er kwam behoorlijk wat bloed mee met de naald, foutje... Arm is inmiddels niet echt pijnlijk meer gelukkig.
Anyway, zaterdag over een week het tweede deel van de mexicaanse griepprik halen. Ik heb overigens nog niets gehoord over dat deze misschien niet nodig is. Morgen maar eens naar de huisarts bellen om te informeren.
donderdag 12 november 2009 om 13:11
Ik heb vanochtend de eerste Mexicaanse griepprik gehaald. Van de prik zelf voelde ik weinig. De plek waar geprikt is, is nu wel pijnlijk en de bovenarm voelt wat stijf aan. Dat had ik niet bij de gewone griepspuit. Maar de arts zei ook dat ze de Mexicaanse griepprik anders (dieper) moeten inspuiten. Verder nog geen klachten.
Mijn ouders hebben de prik afgelopen zaterdag al gehaald en tot gisteren hadden zij (behalve een gevoelige plek op de arm) nog nergens last van .
Mijn ouders hebben de prik afgelopen zaterdag al gehaald en tot gisteren hadden zij (behalve een gevoelige plek op de arm) nog nergens last van .
donderdag 12 november 2009 om 19:45
Onderzetter, dan bof je ja!
Van de prik zelf voelde ik niets (heb de eerste gisteravond gehad) maar ik kon niet op die arm slapen en ik denk vannacht ook niet, kan hem niet goed optillen etc.
Maarja dat gaat ook wel weer over.
Heb die site over die chip gelezen (werd naar gelinkt op pagina 1 van dit topic) en heb smakelijk zitten lachen.
Van de prik zelf voelde ik niets (heb de eerste gisteravond gehad) maar ik kon niet op die arm slapen en ik denk vannacht ook niet, kan hem niet goed optillen etc.
Maarja dat gaat ook wel weer over.
Heb die site over die chip gelezen (werd naar gelinkt op pagina 1 van dit topic) en heb smakelijk zitten lachen.
donderdag 12 november 2009 om 21:03
Die chip hoorde ik ook weer op het werk. Joh nu heb je een chip in je arm. En ik kijk ze vol ongeloof aan en zeg: jaaa gaaf he, nu weten ze eindelijk waar ik ben. En dat wordt dan ook doorgebriefd aan de werkgever zodat die het kan meenemen in de functioneringsgesprekken. (heb er dus extra schepje bovenop gedaan...jeetje wat een onzin hahahaha)