hond in slaapkamer

11-11-2009 16:41 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas geleden iemand leren kennen waarmee het echt klikte en waar ik ook voor zou willen gaan. We hebben elkaar 5x gezien en afgelopen donderdag ben ik bij haar thuis geweest. Het was heel gezellig en ik heb voor d'r gekookt en je merkte gewoon ondanks dat we elkaar maar kort kennen dat er groei in onze vriendschap zat. Heel veel was al besproken en het klinkt cliché, maar het leek of we elkaar al jaren kenden. Na zo'n avond van gezelligheid sloeg de romantiek pas echt goed toe en eindigden we in de slaapkamer waar we heerlijk vrijden. Ik had de volgende dag toch vrij en wilde niet bij haar weg dus bleef slapen. Na het laatste rondje in huis glipte de hond de slaapkamer in en was ook niet meer van plan te vertrekken. Zelf was ik een beetje verbaasd want ben het niet gewend dat een huisdier in de slaapkamer blijft slapen. Ik probeerde het met hints aan te geven dat ik het niet gewend was en het ook niet echt hygiënisch vind om een hond in hetzelfde bed te laten slapen. De hond probeerde voortdurend z'n plekje te veroveren in bed, maar ik heb ff met m'n voet laten weten geen behoefte te hebben aan haar gezelschap. Kan het heel goed af met 1 vrouw :-) De volgende ochtend voelde ik al direct een verandering bij m'n vriendin. Ik had haar hond afgewezen en ik wilde haar regeltjes opleggen in haar huis. Kon praten en mailen als brugman, maar er was geen verandering te bespeuren. Als het mijn huis was geweest, was het volgens haar niet erg. Nu wilde ik haar in haar eigen huis betuttelen? Volgens haar was er geen toekomst samen meer mogelijk.

Ben ik nou zo moeilijk? Ik heb het idee dat er meer achter zit.
Er is een verschil tussen fobisch zijn (vogelspinnen) en een hond niet leuk vinden. Maar het is je goed recht om in je EIGEN huis vogelspinnen te houden. Net zoals het haar goed recht is de hond in de slaapkamer te laten in HAAR huis.
mijn kat slaapt altijd in mijn armen, soort lepeltje lepeltje voor zover dat kan met een kat, en onder de deken. Mijn ex moest daar wel aan wennen, later vond ie het gewoon gezellig. Ik ben niet zo snel vies van dingen (haren e.d.) maar kan me voorstellen dat als je het niet gewend bent dat je dat goor vindt.

Beesten zijn een deel van mij, daar komt niemand tussen. Erover praten moet wel kunnen, ze is wel wat hard meteen.
quote:datweetjewel schreef op 11 november 2009 @ 16:59:

TO, volgens mij heb je het gewoon heel stom aangepakt

Ik vind dit nogal een grove aanname. Je kent me niet en je bent er niet bij geweest. Heb dit heel voorzichtig ten bedde :-) gebracht.

Als ik bv vogelspinnen zou hebben en die op m'n slaapkamer zou houden omdat ik het zulke prettige beestjes vind, hoe vaak wordt er dan gezegd: zij eruit of ik eruit. Het is maar waar je het meeste gevoel mee hebt. Zelf zou ik daar begrip voor hebben en het voor beide partijen acceptabel maken.

Vind je het zelf dat je het goed hebt aangepakt dan? Je hebt toch helemaal niet bereikt wat je wil, terwijl een andere aanpak vrij voor de hand liggend zou zijn.

En als jij die vogelspinnen zou houden en een vrouw zou dat bij de eerste keer slaapkamerplezier al zo tegen je zeggen, dan is het toch eenvoudig: zij eruit. Niet omdat je per se die vogelspinnen daar wil houden, maar wel omdat zij jou dan al dingen opdraagt, niet vraagt, maar opdraagt.
quote:lindy schreef op 11 november 2009 @ 16:58:

[...]

Gaat het niet om. Het gaat erom dat iemand in zijn eigen huis zelf de regels bepaalt, niet een kersverse bijslaap van nog maar vijf keer ontmoeten, een keer het bed in. Die zou mij ook niet moeten vertellen vertellen wat te doen en te laten in mijn eigen huis.Ik denk dat de vrouw meer verbolgen voelde over de "afwijzing" naar hond toe, alsof het inderdaad een kind is ofzo. En dát vind ik ook zwaar overdreven, honden moeten hun plaats kennen, een eigen plaats wel te verstaan. Zo'n vrouw/man die zichzelf als een soort vader/moeder voor een huisdier opstelt...dáár zou ik dus geen relatie met willen, komop zeg.
het gaat mij niet om de hond. Maar wel dat je op de eerste nacht dat je bent blijft slapen zo duidelijk geweest bent dat je iets niet wilt. Dat zou voor mij ook volkomen een no go zijn en einde verhaal.
Ik vind het raar dat ze de hond zelf niet even op de grond zette. Of de slaapkamerdeur dicht liet. Als ze alleen slaapt moet ze het zelf weten. Over wat voor hond hebben we het? Had ze een kingsize bed? Of was jij blij dat je nog net op het randje kon liggen?

Overigens vind ik dieren in bed vies.
.
.
Bij ons slaap de hond op de slaapkamer maar niet in bed...op een kleedje voor het bed. Als het haar keuze in HAAR huis is om haar hond in bed te laten slapen....dan heb je dat te accepteren of vraag je haar of het mogelijk is dat de hond ergens anders slaapt.

Als jij bij mij had geslapen en mijn katten van bed had geschoffelt, ook al was het vriendelijke gebeurd, dan ben je ook exit!

Het beestje heeft ze veel langer dan jij en waarschijnlijk is die band ook veel dieper...jij hebt hier geen respect voor getoond...
Houden van dieren is i.m.o. niet hetzelfde als het in/op bed laten slapen. Ik vind dat echt smerig, hoewel ik dus wel veel van mijn honden hou...
Ohjee .. ben ik blijkbaar de enige die het wel een beetje kan begrijpen? Ik moet er echt niet aan denken een huisdier op mijn bed / het bed waarin ik wordt gevraagd te slapen. Ligt er mss aan dat ik ook allergisch ben, maar ik was dan zelfs denkelijk zelf opgestapt.
Computer says nooooo
TO, hoe zou jij reageren als zij in jouw huis had gezegd "Voortaan zitten op de wc he" of als ze je scheerspulletjes even netjes in het badkamerkastje had gezet, of je handdoeken netter had opgevouwen?

Waarschijnlijk was je ook afgeknapt. Terwijl dat waarschijnlijk niet zo zou zijn als ze zou zeggen "Men, wat is het hier een zooitje! en verder niets had gedaan"

Jouw actie komt over als een afkeuring van haar gewoontes in haar eigen huis, en dat is niet libidoverhogend zeg maar.
Summer73, je bent niet de enige hoor! Ik vind ook dat ze die hond best even op de gang had kunnen doen.

Ik ken een man die ook voor het eerst bij zijn nieuwe vlam sliep en zij had haar zoontje (3) altijd in bed...ook toen hij bij haar sliep! Vind ik ook belachelijk!
Er zijn zo veel dingen bij anderen die kinderachtig zijn, of smerig, of opvoedkundig niet geweldig, daar gaat het op zich niet om. Het gaat er niet om of het goed of niet goed is dat er een hond op haar bed slaapt.

Jij hebt ruimte genomen die je niet had.
Waarom heb je haar gewoon niet gevráágd of de hond van het bed af kon omdat jij.....etc.etc.?

Nu probeerde je het middels hints en het wegduwen van de hond. Misschien stelde jij je te dominant op, zo'n eerste keer in het huis van een ander?
quote:AriMa schreef op 11 november 2009 @ 17:02:

[...]

Ik denk dat de vrouw meer verbolgen voelde over de "afwijzing" naar hond toe, alsof het inderdaad een kind is ofzo. En dát vind ik ook zwaar overdreven, honden moeten hun plaats kennen, een eigen plaats wel te verstaan. Zo'n vrouw/man die zichzelf als een soort vader/moeder voor een huisdier opstelt...dáár zou ik dus geen relatie met willen, komop zeg.Dat gevoel heb ik ook. Ze is op een leeftijd waarbij kinderen krijgen geen optie is dus stort ze zich volledig op een hond en beschouwd ze die echt als een kind. Gelukkig heb ik ook vrouwen gekend die hier een stuk nuchterder in stonden. Dit is helaas geen gelukkige match.
quote:Vl43inder schreef op 11 november 2009 @ 17:11:

Jij hebt ruimte genomen die je niet had.

Oh ... meen je echt serieus dat zodra je bij iemand anders een voet over de drempel zet je geen enkele eigen mening/opinie/smaak ed mag hebben?

Nartuurlijk: C'est le ton qui fait la musique, maar ik vind niet dat je over je eigen grenzen heen hoeft te gaan in een dergelijk geval hoor.

Wel kan ik het me voorstellen (als je echt gek op iemand bent), je e.e.a. met wat humor brengt.
Computer says nooooo
Ik zou mij door iemand die voor het eerst blijft slapen niet de regels laten bepalen. Als het een serieuze relatie zou worden zou ik best willen meedenken om een compromis te sluiten. Maar dat zou lekker zijn, als ik zijn voetbal niet leuk vind moet hij daar ook maar mee stoppen? Of een andere vieze gewoonte van mannen, nou en die zijn vaak volop bij hun te vinden. Mag jij dan ook even met je vingers knippen en dat hij moet luisteren? Ja zo werkt het niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Labyrint schreef op 11 november 2009 @ 17:11:

Waarom heb je haar gewoon niet gevráágd of de hond van het bed af kon omdat jij.....etc.etc.?

Nu probeerde je het middels hints en het wegduwen van de hond.

.. Probeert er een x een man als een vrouw te communiceren (subtiel .. hints..), had 'ie zich gewoon als een man moeten gedragen.

* sorry, offtopic *
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 11 november 2009 @ 17:14:

[...]

Oh ... meen je echt serieus dat zodra je bij iemand anders een voet over de drempel zet je geen enkele eigen mening/opinie/smaak ed mag hebben?

Nartuurlijk: C'est le ton qui fait la musique, maar ik vind niet dat je over je eigen grenzen heen hoeft te gaan in een dergelijk geval hoor.

Wel kan ik het me voorstellen (als je echt gek op iemand bent), je e.e.a. met wat humor brengt.

Ik zeg helemaal niet dat ie zijn mening niet mag ventileren. Dat had ie juist beter wel kunnen doen ipv direct actie te ondernemen.

Als je iemands nieuwe bankstel niet mooi vindt, dan kun je beter zeggen "Ik vind het spijglelijk" dan dat je het gelijk zelf maar even bij het grofvuil zet denk ik.

Je moet niet over je eigen grenzen heen gaan nee, maar kennelijk is hij wel over de grens van die vrouw heengegaan. Als hij had gezegd "Ik wil eigenlijk geen seks in een bed waar ook een hond ligt" dan was het vast al heel anders geweest.
Ik vind honden erg leuke beesten (meestal) maar ik zou afknappen op iemand die z'n hond bij hem in bed wil laten slapen. Honden moeten hun plaats weten en dat is niet op de bank of in bed.
Wij hebben jarenlang een hond gehad en die mocht niet in bed, zelfs niet in de slaapkamer. Ik vind dat vies, honden lopen toch met hun pootjes op straat, wij gaan ook niet met schoenen aan in bed.

Maar ....... ik ben ook jarenlang 'nazorgmedewerker' van een asiel geweest; ik bezocht dan zes weken na plaatsing geplaatste honden en katten, vroeg hoe het ging en zo. Eén van de vragen die op het vragenformulier stond was: 'Waar slaapt de hond/kat?' Dat was de leukste vraag om te stellen. Ik schat ruwweg dat 80% van de katten, en 60% van de honden (ook grote joekels als Rottweilers en herders ....) bij de baas in/op bed slaapt.
Net als veel reacties vind ik een hond in bed gewoon vies en daar ga ik niet eerst 4 maanden mee wachten "omdat we elkaar dan beter kennen en er vertrouwen is" Je hebt elkaar dan een flinke tijd voor de gek gehouden. Ik wil graag meteen zo eerlijk mogelijk zijn. Ben misschien vergeten te vermelden dat ik ook heb voorgesteld om een mandje in de slaapkamer te zetten. Daar wilde het hondje niet in gaan liggen en moest en zou in bed liggen. Het is gewoon een heel dominant beest. Met zoveel gevoeligheid wordt de toekomst alleen maar lastig en is het misschien beter zo.
quote:summer73 schreef op 11 november 2009 @ 17:08:

Ohjee .. ben ik blijkbaar de enige die het wel een beetje kan begrijpen? Ik moet er echt niet aan denken een huisdier op mijn bed / het bed waarin ik wordt gevraagd te slapen. Ligt er mss aan dat ik ook allergisch ben, maar ik was dan zelfs denkelijk zelf opgestapt.Je bent niet de enige, ik ben niet allergisch en vind honden best leuk, maar was liever in mijn eigen bed gaan slapen dan.
quote:datweetjewel schreef op 11 november 2009 @ 17:23:

Ben misschien vergeten te vermelden dat ik ook heb voorgesteld om een mandje in de slaapkamer te zetten.

Meteen de eerste keer dat je bleef slapen? Niet zo'n slimme zet, jong, geen wonder dat ze je niet meer wilde. Het is handiger om je de eerste keer bescheidener op te stellen.

quote:Het is gewoon een heel dominant beest.Dan waren jullie in ieder geval aan elkaar gewaagd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven