**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Goedemorgen iedereen!

Jeetje Choca, zo laat nog aan het trainen!

Lynx: Ja wij gaan ons wel laten inenten. Neem geen kansen met de kleine.

Lies: Je mag best af en toe een heks zijn hoor. En wat Choca al zei, zolang je zelf je "onredelijke" gedrag inziet, ben je echt geen heks hoor! Ik heb zelf nooit last van mijn ongesteldheid. Ik kan er dus niet echt over mee praten. Ik ben een van de gelukkige die nooit buikpijn of andere klachten heeft tijdens mijn menstruatie.

Linda: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat doet die voedingen opschuiven van drie naar vier uur. Silje komt sinds de laatste twee weken ook om de drie uur. Geef je hem meer voeding of troost je hem het laatste uur met een speentje? Dat lukt ons dus echt niet. Vriend zeg gewoon laten huilen, maar dat kan ik dus echt niet.

Hier een sippe visje. Silje heeft gisteren de hele dag gekrijst. Vraag me serieus af of ze ook niet iets aan haar spijsvertering kan hebben. Ook zij verslikt zich elke keer in haar fles, waardoor ze echt de engste geluiden maakt doordat ze geen lucht krijgt. Ze heeft na elke voeding de hik en nog uren na haar voeding kan ze ineens gaan spugen. Ach misschien ben ik wel overbezorgd en hoort dit erbij. Ik zou alleen zo graag willen dat Silje zich goed voelde. Ik zie gewoon dat ze pijn heeft en dat ze er zelf last van heeft. Ze huilt zo hartverscheurend soms. Vind het echt heel moeilijk

Het ergste vind ik mijn vriend. Hij is gewoon echt serieus jaloers! Kan het echt niet begrijpen. Merk het echt aan zijn gedrag. Als ik bijvoorbeeld Silje een knuffel geeft dan maakt hij een opmerking als " vroeger kreeg ik ook nog wel eens een knuffel..." Vind het echt zo kinderachtig. Nu zeurt hij ook al weken dat wij te weinig intiem zijn. 1'a2 keer per week kan echt niet, tenzij je een bejaard bent. Vanmorgen tijdens het ontbijt, nadat hij daar weer zo over liep te zeuren, stelde ik voor dat we nadat ik met Silje in Noorwegen ben geweest. Haar weer een nachtje naar mijn vader en stiefmoeder konden brengen. (iets wat ik toch ook heel moeilijk vind). Enigste commentaar dat ik daarop kreeg was " what the f*ck maakt een zo'n nachtje nou uit!". Heb echt het idee dat ik aan alle kanten te kort schiet. Kan Silje niet troosten, ik verwaarloos mijn relatie en het huishouden. Zie het echt even niet meer zitten. Herkennen jullie dit nou ook? Heb echt zitten huilen nadat mijn vriend naar z'n werk was vertrokken. Ik heb gewoon echt geen energie s avonds om nog actief bezig te zijn in bed. Ja, dan is de passie maar even weg. Kom op we hebben net een kind gekregen. Nou voel ik me weer schuldig omdat ik net Silje huilend haar flesje heb gegeven. Arm kind. Gelukkig lag ze half te slapen tijdens haar fles. Bah, wat een verschrikkelijke start van de dag. Misschien is het maar goed dat ik morgen voor acht dagen naar Noorwegen vertrek met Sil. Even een pauze is misschien wel goed voor onze relatie.

Sorry meiden voor dit enorme ego bericht. Moest het echt even van me afschrijven.Ik heb verder niemand met wie ik dit kan bespreken. Mijn vrienden hebben zelf geen kinderen dus begrijpen dit niet. En met mijn familie wil ik liever niet mijn relatie bespreken. Ben blij dat ik jullie heb! :-)
Oops, beetje lang verhaal geworden geloof ik...
Arme Visje!!! Wat Silje aangaat: ik zou gewoon vandaag nog een afspraak maken bij de huisarts voor je morgen naar Noorwegen gaat. Misschien is het geen reflux, maar dan ben je in ieder geval gerust gesteld. Wat je zelf kan doen: Johannesbroodpitmeel aan de flessen toevoegen of speciale voeding kopen tegen spugen. Gaf jij ook hypo-allergeen? JHBP kan nml gewoon gecombineerd worden met hypo-allergeen. Wel een 3-standenspeen kopen, want anders krijgt Silje de voeding er niet uitgezogen (is nml heel dik). Een boek onder het bedje zodat ze niet helemaal plat ligt. Lang rechtop houden na de voeding. Vaker kleine beetjes voeden (dat zou ik zelf niet doen, want dan ben je echt de hele dag alleen maar daar mee bezig). Ik zou jou en Nadine bijna wat van de Zantac op willen sturen, want ik heb zo'n grote fles dat ik dat nooit opkrijg binnen de houdbaarheidsdatum.

Tja, en wat je vriend aangaat: eigenlijk heb je 2 kinderen in huis. Hij mag al blij zijn met 1 à 2 keer intimiteit per week! Haal ons maar als voorbeeld aan hoor, want hier is na 6 weken nog niks gebeurd wat er überhaupt op lijkt en zo zijn er volgens mij nog wel meer meiden hier. Nee serieus, ik denk echt dat je een gesprek met hem moet aangaan en je irritaties moet uitspreken zonder gelijk aan te vallen. Je leven verandert nu eenmaal met kinderen en misschien heeft hij zich dat vantevoren niet goed gerealiseerd. Het is wel belangrijk dingen met zijn tweetjes te blijven doen, dus wat dat betreft maakt 1 zo'n nachtje wel degelijk iets uit. Tja, ik ben bang dat hij echt diegene is die zijn beeld moet bijstellen, want Silje gaat gelukkig niet meer weg. En je leven staat de komende jaren toch echt in het teken van je kind(eren), in ieder geval overdag. Vervelend voor je hoor. Ik denk trouwens dat je dit ook echt wel met vriendinnen kunt bespreken die geen kinderen hebben.

Ik heb een hele vervelende oudste (jengel)zoon vandaag die geen minuut iets voor zichzelf kan doen, dus ik laat het hier even bij. Maar ik moest even hierop reageren.
joepie!!!! Wij hebben geslapen van 23 tot 6!!!! Toen heb ik hem de fles gegeven en weer terug gelegd...hij slaapt nog steeds!!

Wel is hij gister de hele avond jengelig geweest....in bed, in de box, op de arm...maakt niets uit...ga straks het CB eens even bellen. Ik lees dat baby's van 6 weken na 45 echt weer moe zijn...maar Thiujs kan rustig van 17 tot 22 uur wakker zijn....Zo hebben wij niets aan onze avond..

Krijg zo eerst visite van de buuf.

kwimmie wat fijn dat de prikjes meevielen...wij moeten niet komende maandag maar die erna...hoop ook dat het meevalt..

choca: ik merk niets aan Thijs...al ga je je vanzelf vanalles afvragen over het slapen enzo....we wachten eerst het bezoek van maandag maar af.

visje: Thijs mag nu 6 keer 165 voeding. En overdag kan ik het rekken met wandelen enzo. 's avonds kost het meer moeite soms....maar soms gaat het ook vanzelf...Voor de nacht hebben we hem gister 200 gegeven,...en het resultaat mag er zijn...hopen dat het vanzelf gaat.

Mannen hebben er soms echt moeite mee om te begrijpen. Die zijn niet de hele dag in de week geweest met een baby. Je kan niet altijd zin en puf hebben. Ik denk dat 1 nachtje wel eens lekker kan zijn. Al lijkt het wegbrengen mij ook niets.

sterkte meissie!! kom gerust je hart hier luchten! Wij zijn er voor je!

Goede reis alvast! En genieten he?

x
voor jou Visje. Je moet je echt niet onzeker gaan voelen hoor, je moet er gewoon even je eigen weg in vinden en niet vergeten dat je nou eenmaal geen tentakels hebt. Als je steeds een stukje huishouden doet zal niemand je er op aankijken hoor. Het heeft mij ook moeite gekost enne over dat intiem zijn, bij mij komen er nog steeds hechtingen uit dus op dat gebied hier nog niks te beleven hoor. Sneu dat Silje zo'n last lijkt te hebben tijdens en na een flesje, misschien is het die verborgen reflux waar ik hier al meer over heb gelezen. Probeer eens om het hoofdeind van haar bedje iets omhoog te brengen met een handdoek of iets dergelijks. Vind het echt zo lullig voor je dat je vriend zo doet, jeetje hij is een volwassen kerel en jullie hebben in het begin best veel meegemaakt met jullie kleintje, t is toch niet gek dat je die meid lekker veel knuffelt en daar komt nog bij dat je lichaam ook best een flinke klap heeft gehad. Misschien dat hij in die 8 dagen wel tot het besef komt dattie eigenlijk een beetje een eikel is geweest voor jou en jij moet lekker genieten hoor met je kleine meid bij je mama. Laat je maar lekker vertroetelen dat heb je meer dan verdiend

Finn was goed aangekomen nu 5486 en de vorige keer 4798, alleen was ie maar 1cm gegroeid, maar volgens mij heeft ze niet goed gemeten z'n beentjes lagen namelijk nog krom en meneer trok zijn voeten in . Hij heeft vannacht ook doorgeslapen half 11 laatste flesje en om 7u hoorde ik m weer. Wauw dat is wel super, maar zo na die prikjes ook wel een klein beetje eng hihi.

Lies lekker mopperen hoor, je kunt er toch niks aan doen daar weten wij allemaal alles van
Ach Visje toch! Ligt zeker niet aan jou hoor! Hier nog zo'n voorbeeld van nog geen sex. Komt er gewoon niet van. Begrijp ik nou uit jouw verhaal dat jullie het wel 1 a 2 x per week alweer doen? Nou..... dan boft hij al hahahahaha

Inderdaad beetje kinderachtig van hem. Het schijnt dat meer mannen daar last van hebben. Niet dat je daar wat aan hebt. Maar ga aub niet denken dat je zelf tekort schiet want dat is onzin. Net als sax zegt: je hele leven draait nu eenmaal even om Silje... Gaat echt wel weer over, maar dat kan wel even duren hahahaa

En dat huilen: daar heb ik niet zoveel verstand van. Tot nu toe gaat het hier hartstikke goed. IK heb gisteren wel dat boekje gelezen wat je bij het CB krijgt. Ik vond dat dat daar hele nuttige tips instonden mbt slapen en huilen. Een baby moet je wakker in bed leggen en niet zelf op allerlei manieren proberen in slaap te krijgen. Eenmaal in bed mag ze dan 5 min to een half uur huilen. Kinderen hebben dat nodig om zichzelf in slaap te brengen. Wij deden het al zo, maar vond het toch fijn om te lezen dat het ok is om het zo te doen. Over reflux kan ik je helaas niets vertellen..

Heksenbui is hier wel weer over gelukkig.

Ik heb dit altijd al gehad helaas. Ik zoek vreselijk ruzie rond mijn menstruatie. Mijn huisarts heeft me toen de mirena gegeven en die hielp prima want ik werd niet ongesteld met dat ding. Maar toen ik zwanger wilde worden kwam het weer net zo hard terug. Ben dan zo vreselijk onredelijk, maar ik kan het niet stoppen. Het lijkt wel of er een duiveltje op mijn schouder zit: zo van: doe maar lekker hoor!!!!. Ik weet het, maar doe het toch. Heel stom. Spiraal is hier nog geen optie, want ik geloof dat we toch nog een kindje willen. Over een half jaartje pas, maar beetje onzin om dan een spiraal te plaatsen. Moet allemaal een beetje snel achter elkaar, ben niet meer de jongste he?!

Kwimmie: fijn dat het zo goed ging met ddie prikjes! die andere twee hebben er bbij mij niet zo'n last van gehad. Hoop dat kees het ook goed doet.

Hij kont trouwens in de nacht weer echt 2 x :(

Half 10 fles, kwart over 1, kwart over 4 en kwart over 8.

Op zich nog steeds goed te doen omdat hij gelijk weer doorslaapt naar zijn fles. Maar een onderbreking minder in mijn slaap zou wel prettig zijn

Denk dat vandaag mijn doek binnenkomt! Leuk!!
Linda: Wat lekekr zo'n nacht!!! Goed hoor

Kees is hier ook wakker van 6 tot half 10 savonds.

Hij valt dan af en toe op mijn arm in slaap of doet hazeslaapjes in de box of kinderwagen. Is volgens mij gewoon normaal hoor.

Ik geef maar 150 savondsd en overdag nog steeds 120. Volgens het CB mocht ik niet meer geven omdat hij dan misselijk kan worden.... Misschien moet ik dat toch ook maar gewoon gaan doen
Lies gewoon doen hoor met die voeding, wij geven alle flessen 150cc en ik ben zo blij dat ik daarin mijn eigen gevoel heb gevolgd, het CB was er niet 100% blij mee maar het mocht wel gekeken naar gewicht en leeftijd. Zal hieronder het schema wel even zetten wat ik heb meegekregen. Wellicht hebben jullie er iets aan

2 - 6 weken 6 a 7 x 60 - 120 ml

6 - 12 weken 5 a 6 x 120 - 150 ml

3 - 4 maanden 5 x 150 - 180 ml

4 - 6 maanden 4 a 5 x 180 ml
Ik moest van het CB juist 5 voedingen van 165-200 ml gaan geven toen saxbaby een maand was (nu woog hij ook al wel 5740 gram), maar ik heb even bij oudste terug gekeken en die moest na een maand dezelfde hoeveelheid. Ik zou ook meer gaan geven hoor Lies, zeker 's avonds en 's nachts, misschien scheelt het 1x voeden.
Hartstikke bedankt voor jullie lieve reacties. Dat doet me echt hartstikke goed. Had later wel even spijt dat ik het hele verhaal op de forum had gezet. Was bang dat jullie me toch een enorme zeikerd zouden vinden. Heb soms echt het idee, dat ik hier alleen loop te klagen. Maar ik vind moederschap echt hartstikke leuk hoor! Als je dan zo'n lief lachje krijgt, maakt het echt alles goed Dan smelt ik echt. En ja, mijn vriend. Over het algemeen is het echt een hele lieve jongen, die mij op handen en voeten draagt. Alleen de laatste tijd is het gewoon een puberale eikel, als je het mij vraagt. Is toch ontzettend triest als je zulke jaloerse reacties krijgt als ik met de kleine knuffel. Ik denk dat hij het onbezorgde leven dat we vroeger leidde mist. Maar ja, dat is nu te laat. Hij heeft er toch ook zelf voor gekozen om vader te worden. 1-2 x sex per week ( ok, de laatste weken vaker 1 dan 2x ...) moet toch echt voldoende zijn. Ik had hem inderdaad verteld dat vele stellen pas na een week 8 pas weer aan sex beginnen en dat hij echt niet moet klagen gezien wij na drie weken alweer intiem waren. Maar dat vond hij niet relevant, hij reageerde alleen met " ja, dat zijn andere mensen." Ach ja, mannen...

Ik heb de huisarts geprobeerd te bellen maar helaas was de praktijk gesloten. Ik probeer wel een afspraak te maken nadat ik in Noorwegen ben geweest.

Jeetje wat drinkt Silje weinig vergeleken met jullie kids. Zij drinkt 7 x 120. Vaak drinkt ze daar ook maar 90 a 100 cc van. Soms bied ik haar een flesje van 150cc aan vooral s avonds, omdat ik dan soms het idee heb dat ze erge honger heeft. Die drinkt ze zelden leeg. Ik vroeg aan het CB hoeveel ze precies binnen moet krijgen omdat ze altijd al een moeilijke drinker is geweest. Ze moest minstens 700 per dag binnen krijgen en het liefst tussen de 750-800. Ik ben dan inderdaad al blij als ze 700 binnen krijgt. Gelukkig was ze de laatste keer wel goed gegroeit. Ze woog een week geleden 4700 en twee weken daarvoor 4100, dus dat is wel netjes. Ik geloof dat ze per week 250g aan moesten komen. tenminste dat was mij verteld.

Nou, ik ga haar nu een flesje geven. Vandaag heeft ze veel geslapen. Volgens mij is ze helemaal uitgeput na al dat krijsen gisteren.

O ja, iemand enig idee of je flesvoeding mag meenemen op het vliegtuig? Van die kant en klare pakjes? Kunnen ze die daar opwarmen denken jullie? Heb geen idee hoe ik dat morgen ga doen met de voedingen... Thermos met gekookt water meenemen voor op het vliegveld, maar in het vliegtuig kan je geen gekookt water meenemen en ik wil haar graag een fles aanbieden als we gaan stijgen. Tegen de luchtdruk.
Dit vond ik op internet:

Babyvoeding

Vloeibare babyvoeding in hoeveelheden boven de 100 milliliter is toegestaan in de handbagage mits men met een baby reist (bijvoorbeeld soyaproducten).

Gekookt water (om te mengen met babymelk in poedervorm) in hoeveelheden boven de 100 milliliter is echter niet toegestaan in de handbagage. Check bij de airline of de mogelijkheid bestaat om aan boord het benodigde water voor de baby te laten koken.

Misschien heb je er wat aan
Sax heerlijk he dat al die CB's uniformiteit naleven . Ik vind het best veel, maar bij zo'n flink mannetje kan ik het me helemaal voorstellen. Maar goed wij als ouders krijgen van het CB ooit op ons donder als we iets niet helemaal naar hun zin doen, terwijl ze allemaal iets anders zeggen. In mijn ogen kunnen ze ons dus niet vertellen dat iets niet goed is. Ik ga het de volgende keer toch eens vragen hoe ze dat willen verklaren, hehe ff lekker de boel opstoken.

Visje natuurlijk vinden we je geen zeikerd, het is juist hartstikke fijn dat je je vertrouwd genoeg voelt om het hier te vertellen en er niet mee rond blijft lopen. Dan gaat het namelijk van kwaad tot erger en maakt je er misschien een groter drama van dan het eigenlijk is.
Arme visje, een flinke voor jou!!!

Kan eigenlijk alleen maar het advies geven om je niet schuldig te voelen t.o.v. hem en eens goed met hem te praten... Ik vind 1-2 keer per week al best veel en ik ben blij dat manlief er net als ik nog niet zoveel behoefte aan heeft. Samen op de bank liggen en knuffelen en naar onze zoon kijken is nog even genoeg intimiteit

Wat ik wel merk is dat ik me soms zelf toch schuldig voel als ik zelf weg moet en hem dan met de kindjes achterlaat alhoewel het net zo goed zijn kindjes zijn en ik er 99% voor hen ben. Stom he? Mannen hebben dat niet: die zijn gewoon weg maar als ik weg ben dan is het meteen heel speciaal dat hij alleen met de kids thuis is en moet ik goed uitleggen wat hij wanneer moet doen (herkenbaar voor anderen). Ik probeer me niet schuldig te voelen of eraan te denken als ik weg ben maar zou het liefst wel af en toe bellen of alles nog goed gaat en zoals gisteren dan zit ik toch in de kantine na de training echt te bedenken of ik er nog eentje zal drinken of niet... Zal ook nog wel aan de hormonen liggen!

Nog een vraagje: leggen jullie jullie kindjes op bed 's avonds en hoe laat dan ongeveer? Die van ons is overdag een goede slaper maar tussen 19-22 uur veel wakker en beetje jengelig soms en kan 'm echt pas na de voeding van 22u wegleggen - anders huilt hij dochter wakker en/of moeten we elke keer naar z'n bedje voor z'n speentje... Ik zag dat een paar van jullie dat ook hadden...maar brengt de rest hem/haar wel echt naar bed?

Tom slaapt trouwens niet echt veel in z'n bedje: overdag in de box/wipstoeltje/kinderwagen en 's avonds op de bank/wipstoeltje en pas vanaf 22u in z'n bedje. Dochter slaapt heel licht en wil haar niet wakker maken in de eerste uren van haar slaap... en stiekem vind ik het ook wel gezellig zo'n schatje erbij op de bank!

Hij is trouwens vandaag al twee maanden: dat gaat echt snel!!

Wij hebben destijds bij dochter toen ze op de fv zat gewoon poeder meegenomen en een flesje water meegenomen - dat mocht toen nog, nu blijkbaar niet meer. Als je vloeibare voeding in een pakje kan krijgen zou ik dat meenemen. Wat wij trouwens toen deden is: meteen afgeven bij cabin crew en zeggen dat je het flesje met opstijgen wil geven - zo heeft Silje geen/minder last van drukverschil met opstijgen. Bijkomend voordeel was dat ze meteen in coma was en de hele vlucht (3,5 uur) heeft geslapen: we wren de enige met een rustige baby die vlucht! Met landen deden we toen hetzelfde maar misschien is de vlucht net wat te kort daarvoor? Weet niet meer hoe lang het vliegen is...

Ik ga ff stukje de stad in om mijn buikdrager te testen...tot laterrr!
Sax, al een kadootje verzonnen of moeten we nog meedenken?
Och Visje toch! Je vent moet niet zeuren hoor, 1x per week is best wat na een bevalling. Wij doen het 2-3x per week, vanaf 5 weken na de bevalling. Maar wij waren altijd wel actievelingen. En ook hier is het soms niet genoeg naar mans smaak, maar hij is wel zo realistisch om in te zien dat het soms gewoon effe niet anders kan. En dat je vriend jaloers is vind ik helemaal onzin.

Choca, herkenbaar! Gister had ik het dan voor het eerst niet (was uit eten met vrienden), maar ik denk dat dat kwam omdat het zo gezellig was en Minieman is eigenlijk altijd van de avonddienst. Maar als ik overdag weg ben sms ik ook wel een keer extra of alles nog goed gaat.
Lieselotje: is het de jas/poncho die ook op de bijenkorf website staat?

Ik lees het later wel...ben nu echt weg!
kijk ff op het draagdoekentopic. Heb hem net neergezet
Ik heb dat eigenlijk niet. Ik tennis inmiddels ook weer 3 x in de week ( tja Minie: ik doe dit 3 x hahahahahaha.... hoewel ik vind dat ik ook wel weer aktie moet gaan ondernemen. Mis het wel eigenlijk. ZIe een beetje tegen de eerste keer weer op)

Maar goed over dat tennis: ik geniet juist van mijn momentjes even alleen. En ik denk dat mijn man juist geniet van het moment dat hij alleen is met zijn zoon. En hij doet het prima gelukkig Denk dat hij blij is dat ik hem niet op zijn vingers kijk dan
Ja, graag meedenken!

Ik heb dat overigens niet als ik weg ben en mijn man is thuis met de kids. Ja, hij doet het anders en misschien niet altijd "goed". Is hetzelfde met dingen in het huishouden. Maar volgens mij is dat het grote struikelblok: vrouwen vinden dat hun man meer moet doen, maar dan wel op hun manier. Ik kan dat goed los laten (heeft veel oefening gekost) en geloof me: dat scheelt een hoop irritaties beiderzijds. Dan krijgt saxbaby de fles maar een half uur te laat of dan heeft saxzoon de vit D-druppels eens niet gehad. Ze gaan er niet dood aan en hebben lekker qualitytime met papa gehad. Als ik overdag op beide kids loop te vitten, omdat alles moet en wel op tijd moet ik daar achteraf vaak om lachen. Dan hebben ze het bij manlief veel gezelliger en dan is de vloer maar niet gestofzuigd!
Choca: ja. Dat is hem bij de Bijenkorf!
hoihoi,

gister een heel verhaal getypt... netjes op iedereen gereageerd en weer helemaal bij, maar helaas kan ik hem niet meer terugvinden.. niet geplaatst denk ik.. heb nu geen tijd om alles weer opnieuw te gaan typen. Maar in ieder geval een knuffel voor iedereen die hem nodig heeft.

Gister weer mn examen gehad, maar weer niet gehaald! ik baal enorm en wil zo graag minder gaan werken( zou minderen als ik mn diploma en dus meer geld heb) maar ben bang dat het nooit gaat lukken!!

Ik baal ff verder. en ga ff knuffelen met mn mannetje..
kwimmie wat fijn dat de prikjes meevielen. Vanmorgen vond ik het ook eng hoor dat hij doorgeslapen had...durfde niet te gaan kijken.

sosm is het Cb echt nuttig, maar soms geven ze teveel hun mening....terwijl jij de moeder bent en de hele dag met zo'n kleintje bent...zij weten ook niet alles.

lieselotje: ik denk ook dat de slaapjes best normaal zijn. Toch heb ik nog een afspraak kunnen maken met een osteopaat. wie weet.....ik kan er straks nog terecht. Ik hoor zoveel goede verhalen over zo'n iemand. Wie weet merkt hij nog iets aan Thijs.

Ik zou ook iets meer geven Lies....gewoon voor 1 keer minder opstaan in de nacht. op zo'n pak staat wat een kleintje mag hebben.

choca: jhouw verhjaal is helemaal herkenbaar...vanaf 22 uur kan ik hem gewoon in bed leggen en na wat gemopper gaat hij gewoon slapen. maar doe ik het eerder weigert hij dat...ik wil eigenlijk wel dat hij vanaf 19 uur in zijn bed ligt te slapen. ben ook benieuwd hoe de anderen het doen.

mamasax wat balen zeg dat je hem niet gehaald hebt! knuf voor jou! Krijg je nu nog een kans?

x
Hier een snel berichtje van mij. Verschrikkelijke schijtdag hiero. Gelukkig heeft het niets met de kleine te maken hoor. Ga vanavond wel even uitgebreid reageren. Wil voor nu alleen Visje een hele grote knuffel geven! Meis wat ontzettend naar voor je. Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten met wat de anderen al hebben gezegd. In ieder geval heel veel plezieri n Noorwegen en probeer daar lekker te genieten. Laat je bovendien maar lekker verwennen.

Liefs Lynx
Wat balen Lynx! voor jou!

Mooie poncho Lieselotje! Bij onze Bij hadden ze 'm niet, waren sowieso weinig poncho's meer... Ben dus niet echt geslaagd maar de marsupi icm mijn jas was best ok!

Heb wel garen gekocht voor beenwarmers, lijkt me wel lekker voor 'm! Misschien dat ik het met een doek niet zo snel nodig heb als met de drager maar wil het toch afwisselen. Ik ben op zoek naar mooie blauwe doek, die hoppediz curacao vind ik mooi maar de Donau van bieteltje ook... Twijfel dus weer :-s

welk examen was het mamasax? Sorry voor als je het al verteld hebt: geheugen is nog een btje slechter dan 'vroeger'!

Oh, dochter wil naar bed (?!), tot straks!
Visje: Dikke knuffel voor jou! Laat je vriend vanavond even bukken en geef hem dan maar een schop onder zijn hol met de vriendelijke groeten van Bieteltje

Die kant en klaar pakjes zijn fantastisch voor in het vliegtuig en ook toegestaan, maar pas geschikt voor kindjes vanaf 6 mnd. Mijn ervaring is dat er niet heel streng gedaan wordt als het om babyvoeding gaat en ze je met de baby zien. Toen WB 7 mnd was hadden we 2 pakjes pyamapapje bij ons en hoefden dat niet eens uit de tas te halen (die door de scanner ging), dit was bij Transavia. En dit jaar met WB (toen 1.5 jaar) met KLM gevlogen, op de heenreis had hij een beker diksap in zijn handen en had ik een extra beker diksap in mijn tas, was geen probleem (en wel meer dan 100 ml) maar ze keken er gewoon niet naar.

Wat je ook kunt doen is een flesje water meenemen, poeder meenemen en aangezien ze in het vliegtuig ook thee serveren hebben ze warm water en dat kun je bij het boarden dus gewoon aanvragen........

Lies: mooie poncho! Heb helaas gisteren al een jas gekocht........ Maar deze gaat nu nog helemaal over Sander dicht en straks zeker tot over zijn voetjes dus dat moet wel lukken. Sander vond de liggende houding vanaf dag 1 niks en dus zit hij altijd in kikkerhouding.

Choca: ohhhhhhhhhhdie Donau is zoooooooooooooooooo mooi en zacht, ben echt verliefd. Hele mooie doek ben blij met deze aanschaf. Maar vond jouw dragers er ook gaaf uitzien en wat heeft Tom een haar zeg echt zo stoer dat gave punkhaar! Gelukkig zijn onze jongens niet glimmend kaal (en heeft WB nu een volle bos haar) ze hebben wel wat blond haar.

Lynx: Als het echt zo'n rukdag is, dan zeg ik........warme chocomel met slagroom (schijt aan de kilo's) en lekker vroeg je bed in.

Ohoh, wat betreft eten,. Sander eet ook nog niet veel hoor. 4*140 en 1*160 en niet eens altijd alles op. Maarrrrrrrr we hebben nu een fles met een groter gat gekocht (vanaf 3 maanden van Avent) en merk vandaag dus wel heel veel verschil. Vandaag met oudste naar cb geweest en daar toch even gevraagd, maar als het gat te klein is word je kind heel moe van het drinken en drinkt dus weinig. Dus misschien een tip voor Visje/Lies, andere speen proberen? (de maat M van Difrax is ook fijn trouwens)

Vandaag de oudste ingeschreven op school. Jeetje wat een onwijs leuke school is dit zeg, wilde spontaan zelf blijven haha. Redelijk groot gebouw, maar door veel gangetjes en doorkijkjes oogt het klein en knus. Was er om 09:00 en de kleutertjes waren aan het zingen en dansen, ze hebben een mooie gymzaal, BSO, knutselen veel, een kinderkoor met hippe liedjes (en WB zingt graag) en wat ik prachtig vond was de reactie van kinderen op de directrice toen wij door het gebouw gingen. Allemaal enthousiast naar haar, geen angstige blikken, echt heel heel gaaf. heb er zo'n goed gevoel bij. Ben helemaal happy vandaag!

Visje: veel plezier in Noorwegen, en vanaf maandag ben ik ook een weekje weg, dus niet teveel schrijven anders moet ik zoveel bijlezen (hebben wel wifi in het huisje, maar weiger laptop mee te nemen omdat we 200% rust willen)

Nou, tot morgen dan maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven