LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Ah, RTL 8! (zit hier op 16)
Damn, is die aflevering nu alwéér?! (of heb ik gewoon al te lang verlof ) Stemmen van een vrouw zijn aantrekkelijker tijdens de eisprong, mannen vinden vruchtbare vrouwen mooier... blablabla... is het die? Zap inderdaad maar, gaat nergens over
Ik ga zo naar mn psychologisch eetklupje (ofzoiets) en zit nu zakjes haribo minisnoepjes naar binnen te werken frustratie?????
Ik heb net een zak maltesers op en zit nu aan de paprikachips
Neem, soms heb je gewoon recht op een off day vind ik!

Probeer je erbij neer te leggen dat vandaag (of deze week, net hoe het uitkomt) niet jouw dag is. Dat kan en dat mag ook! Morgen (of volgende week) is weer een nieuwe dag, met nieuwe kansen. Komt goed!
Ik zat inderdaad trouwens gisteren klaar met mn minizakjes en spekjes en geen enkel kind heeft aangebeld :( haha
quote:nemovisje schreef op 12 november 2009 @ 18:19:

Ik ga zo naar mn psychologisch eetklupje (ofzoiets) en zit nu zakjes haribo minisnoepjes naar binnen te werken frustratie?????Heb je meteen iets om over te praten, toch? Nee sorry, ik zal niet meer flauw doen en sluit me volledig aan bij Chiek: je hebt gewoon een paar kaa uu tee dagen en daar moet je je maar even aan overgeven. Er komt snel weer een leuke dag. Heb je al leuke plannen voor je vrije dag morgen??
helemaal gelijk Sproet!

En ik heb nu 'weekend' en dus 3 dagen geen werk

Ik ga wel mn frustraties op papier zetten want ik moet er wat mee. Maar verder morgen studeren! Hard nodig!

En dan zaterdag: MUSE!!!!! Dus daar is mn leuke ding alvast.

julliezijn lief, maar toch ga ik weg hoor want babypraat...dat is zooo niet nuchter
Klopt, dat eindeloze geneuzel over flesjes verwarmen en baby's op hun buik leggen..... ik zeg heul snel wegwezen...
Oh, trouwens. Gisteren was m'n moeder hier (om samen Sproetekind van het KDV te halen) en toen hebben we haar een cadeau (of althans het vooruitzicht erop) gegeven omdat ze al een half jaar iedere week oppast en ook 's avonds altijd bereid is op te passen, zoals vanavond als we uit eten gaan. Het is een vliegticket om ons te komen opzoeken. En ze was er zó blij mee, echt niet normaal. Maar ze moest ook heel hard huilen omdat het nu toch wel heel dichtbij komt. Op een gegeven moment zei ze tussen haar tranen door "ik houou zo veeheel van Sproetekind". Moesten we ook wel weer een beetje om lachen, Sproetman en ik komen duidelijk op de tweede plaats .
Wat een prachtig cadeau Sproet!!! Echt helemaal super. Wij zijn al gewend aan de 2e plek sinds onze hond. Als we zonder hond komen is het zowel bij ouders als schoonouders gelijk raak "waar is *naam hond* ") Dus het zal niet zo'n schok zijn als we straks helemaal geen aandacht meer krijgen

Heb een vreselijke vreetkick, zit schaamteloos een zak pepernoten weg te werken en heb vandaag ook al een reuze gevulde koek op. En mijn avondeten was ook al niet minimalistisch of light. Vroeg eten heeft als nadeel dat de avond zo lang is en dat je dan zin hebt in heel veel snaai en warme chocomel etc.

Neem, voor jou een Het is ook allemaal frustrerend en Kaa Uuu Teee. Daar mag je gerust flink van balen. Weet je nog hoeveel baaldagen en moppersessies ik hier heb gedaan? VOlgens mij heb ik persoonlijk wel 3000 berichten volgesputterd.
Mien, ik zit hier gewoon te huilen om jouw zinnetje...klein handje op de borst, lief kind dat omhoog kijkt.... ik zie ineens weer heel goed het beeld voor me van luusbaby

*huilt* sorry....

Ik vind het tóch wel erg dat het mij niet gelukt is. Ik zit al een paar dagen veel aan bv te denken hoor.. komt misschien ook door Laal die haar productie weer opvoert. Toen ik dat las, dacht ik even: oeh.. zou ik dat ook kunnen?? Nu de candida weg is, en de borstabces bijna weg is.... maar het is gewoon een absolute NoGo area voor mij. Besefte toen ineens dat het ook voor áltijd een NoGo area voor mij is. Er komt geen 2e kans.... vind dat best even moeilijk. Stom, dat dat nú pas komt, dat besef. Oké, maar neemt verder niet weg dat ik ook genoeg voordelen zie aan géén bv geven hoor! Ik kan gaan en staan waar ik wil, hoef niet meer te kolven (vond dat toch zo'n gedoe op een gegeven moment...Hulde voor jou Laal!)

Trouwens Laal.... ik herinner me ineens de woorden van de lactatiekundige die ze uitsprak toen ik nóg niet bevallen was: "het gaat niet om het aantal voedingen per dag die je geeft, qua hoeveelheid anti-stoffen! Als je één of twee borstvoedingen geeft per dag, geef je net zoveel anti-stoffen aan je kind, als dat je zes voedingen per dag geeft".

Dus je hoeft je productie niet helemaal naar je oude niveau te lichten, als het je gaat om het doorgeven van anti-stoffen (dat was toch de reden om weer te starten?)

Neempie, ik geloof niet dat je kan bitchen...maar ik geloof wel dat je onredelijk kan zijn... of kom ik nu raar over?
quote:Bengal schreef op 12 november 2009 @ 18:44:

VOlgens mij heb ik persoonlijk wel 3000 berichten volgesputterd.

Aha! Daarom is ons topic zo snel vol!

Tjee, dat we in 3 weken nu alweer op de helft van de berichten zitten! Idioot...
Luus, ook ik denk de laatste dagen wel vaak aan hoe de bv hier is gegaan. Soms heb ik het gevoel dat ik het te snel heb opgegeven (ook al weet ik dat ik er helemaal doorheen zat toen). Ik heb ook serieus na een week of 2 overwogen om hem opnieuw aan te leggen in de hoop dat het weer op gang zou komen en Sproetekind inmiddels genoeg kracht zou hebben om er een volledige voeding uit te halen.

Kan me van jou goed voorstellen dat het moeilijk is te weten dat je nooit bv zal geven (en dat lijkt me ook heel verstandig). Het is vooral niet leuk omdat het geen vrijwillige keuze is.

Je vertelde trouwens een tijd geleden dat jij en Luusman het hadden over adoptie als jullie een tweede kindje zouden willen. Hebben jullie het daar nog wel eens over gehad/ Ben benieuwd hoe je nu tegenover adoptie of een eventuele zwangerschap staat.
Tja, dat is toch wel weer een beetje veranderd. Ik sta nog steeds niet te springen om een volgende zwangerschap...maar ik sta er inmiddels wel wat milder in. Ik weet niet óf ik het een volgende keer zelf ga doen (zwanger zijn), maar ik ben er wel wat positiever over nu. Maar adoptie vind ik ook zeker nog wel een mogelijkheid (alleen jammer dat je momenteel geen kindjes uit indonesië kan adopteren...).
Ben ik ook benieuwd naar Luus!

Ik brulde steeds als iemand vroeg "is het je eerste" dat het de eerste EN de laatste is maar nu ik me lekkerder voel begint dat toch de veranderen. Ben nu het "leed" van de eerste 5 maanden alweer bijna vergeten en zou een 2e zwangerschap wel serieus willen overwegen. Maar vraag het me opnieuw na de bevalling zou ik zeggen Niks zo wispelturig als een hormonale vrouw.

De borstvoedingsdiscussie is hier ook volop aan de gang. Bengman en ik gaan samen op cursus iig. En ik ga het absoluut proberen. 6 weken is mijn voornemen en dan afbouwen tot 2 voedingen per dag want ook ik weiger te kolven op het werk. Ook al hebben wij een fantastische afsluitbare kolfruimte met stromend water, comfortabele stoel, koelkast en zonder buurkantoren dus niemand die je hoort.

Daar zie ik nog t meest tegenop trouwens, het kolven. Lijkt me echt zo ontzettend 10x niks.
Beetje te traag getikt, jouw antwoord stond er al....
Hihi, ik vroeg me al af wat je bedoelde en zat al terug te scrollen...

Bengie mop, die bevalling vind ik nog het minste argument...daarvoor laat ik geen eventuele 2e zwangerschap lopen....maar 9 maanden zwanger zijn opnieuw....pffff (reken nog extra maanden erbij ivm bekkenherstel).
De eerste 4,5, 5 maanden waren vreselijk maar ik vind het nu goed te doen om zwanger te zijn en soms zelfs gewoon leuk. Daar probeer ik van te genieten voor zolang het duurt, straks zal het wel weer minder worden. Zware dikke buik etc.
Hallo!!! Jullie hebben weer veel gelult vandaag zeg. Pfffff!!!!

En ik weet nu al niet meer precies wat jullie allemaal geschreven hebben.

Ben ook best moe. Ik heb zowaar weer wat te doen op mijn werk. Heeeerlijk. Maar nu voel ik het ook wel even. Maar ik ben echt weer helemaal blij met mijn werk. Allemaal leuke dingen doen.

Neempie ook vanuit hier nog even een dikke . Enne mocht je nog meer frustratie eten nodig hebben, hier ligt ook nog een heleboel ongeopend. 0,0 lampionnetjes gezien.

Misschien dat je psychologische eetclubje wel een beetje helpt. Even de frustraties ventileren.

Mien, jammer dat je je kolf al verkocht hebt. Ik wilde het laatst aan je voorstellen om hem tzt van je over te nemen. Maar goed nu heb je straks weer geld om leuke flesjes van te kopen. Anders moest je nog langer wachten daarmee.

Ik snap wel dat je het moeilijk en jammer vindt. Maar ook ik vind dat je het heel goed hebt gedaan.

Beng ga je echt op cursus met Bengman of is het een voorlichtingsavond. Dat laatste gaan wij ook samen doen. Over 2 weken ofzo is dat.

Elevie wil het allemaal een beetje lukken? Hopelijk niet te druk meissie!

Duft heb je topic niet gelezen maar inderdaad superstom van die mensen. Ben ook wel benieuwd wat het kdv ervan heeft gezegd.

Nou sorry als ik iemand vergeten ben.
Oh Beng, ik ben blij dat te horen!! Tja en straks wordt het inderdaad weer zwaarder, maar anders zwaar dan de eerste maanden (leuker...tenzij je écht op z'n allerrrrlaatst loopt en vrijwel niks meer kan).
Pfff, ik probeer buikfoto's te uploaden maar het wil niet echt lukken. De computer stikt er zowat in. En toen drukte ik net ook nog op het verkeerde knopje en moest ik opnieuw beginnen.... Hoop dat het nog lukt vandaag.
Je bent mij vergeten Pien....
Ach Luusje toch

Buikfoto's staan er half op, met linkjes.
Aaaaah Luusie toch!!!! Sorry!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven