LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Ik kolf in sessies. 7-5-3 minuten en dat dan zo vaak mogelijk per dag.
Ah oke! Dus dat schema per borst zeg maar? En hoeveel keer is zo vaak mogelijk per dag?
Maar als ik dat schema van jou zou aanhouden dan zit ik dus minutenlang te kolven voor niets...want dan komt er echt geen druppel meer uit...Dat maakt dan niet uit? Ik snap natuurlijk wel dat je vraagt, dus dat het aanbod op een gegeven moment ook groter zal worden...
Ja precies. Dat is dan de vraag die je stimuleert.

Oei ja hoevaak dat is... Echt elk moment van de dag dat het kan. Minstens 7x per dag stimuleren is toch wel nodig wil je het kunnen verhogen.
Dat schema heb ik trouwens van de de borstvoedingstopic dames.
*gaat snel zitten nu Laalbaby slaapt*
Goedemorgen!!

Chiek: Wat goed dat ze doorslaapt! En wat lang ook! Minicaat is echt tot en met onze vakantie, dus tot 6 maanden zowat, 's avonds gewoon wakker geweest. Dus dat doorslapen van hem was echt geen hele nacht.

Beng: Ga je het toch proberen met de bv? Wel goed zeg. Laat je nog even weten hoe de voorlichting was? Ik wilde toen in februari ook naar zo'n voorlichtingsavond gaan, maar wij zaten toen dus in een giga file en waren te laat. Vervolgens vond ik op internet allemaal filmpjes en zo. En ik vond dat er dus heel makkelijk uitzien. Dacht ook echt; hoe moeilijk kan het zijn. Ik heb een tiet, daar komt melk uit en kind wil drinken. Laat kind eraan zuigen en klaar ben je! Tja...helaas, was het maar zo makkelijk... Dus ben wel benieuwd eigenlijk.

Nog even over bv trouwens. Ik sprak Minicaats surrogaatoma er ook pas over. Zij heeft wel heel lang bv gegeven en was echt verbaasd over de technieken die mij werd aangeleerd. Mijn kraamzorg vertelde mij namelijk dat je eerst moet wachten tot de baby goed hard huilt, zodat zijn mondje heel ver open is en dan duw je hem heel hard op je borst. Ik heb dat altijd zo raar en vervelend gevonden. Maar dat moest zodat je geen kloven zou krijgen. Nou, dat heeft echt geholpen, maar niet heus.

Surrogaatoma deed dat dus nooit. Gewoon de baby zelf laten zoeken naar de tepel en dan rustig laten drinken. Kijk en dat klinkt al een stuk beter. Dus ga de volgende keer denk ik echt niet af op zulke adviezen.

Want wil het de volgende keer ook nog wel een keer proberen, zeker als ik dan toch die positieve verhalen lees van Chiek. Maar dan op mijn eigen manier. Denk dat ik dan ook heel snel ga kolven tussendoor zodat ik niet zo snel kloven krijg.

Maar zo ver is het nog niet en ben verder ook wel blij met flesvoeding hoor. Net als Duft was ik erg blij dat ik mijn lichaam weer terug had toen ik eenmaal gestopt was. Voelde me eindelijk weer mezelf. Tijdens de bv totaal niet. Continue gespannen borsten als bowlingballen, pijnlijke tepels die voelden alsof er duizend naalden in geprikt werden en gewoon moe en erg labiel van de hormonen. Maar dat wordt dus minder na een paar weken? Ben ik dus eigenlijk wel benieuwd naar.

Ok. Ga weer werken. Maar was toch wel weer heel benieuwd nu jullie het weer over bv hebben. Zit toch met vragen merk ik.
Jeetje wat een bikkels zijn jullie, Laal en Aruba! Ik vond dat kolven idd zo ontzettend stom! Maar ja, moest wel, want Sproetekind snapte er echt helemaal niets van, zo'n tepel. Echt knap hoor dat jullie het nu weer gaan opschroeven!

En daar moet je inderdaad ook wel de tijd en ruimte voor hebben. Maar ik ben helemaal niet jaloers op die Scandinaviërs hoor. Ik heb het afgelopen jaar 4 1/2 maand gewerkt en dat vond ik echt te weinig, moet er werkelijk niet aan denk om een jaar verlof te hebben. Doe mij maar iedere week een dag ouderschapsverlof daarvoor in de plaats.

Beng, wat heerlijk om te lezen dat je nu eindelijk ook kunt genieten. Natuurlijk heb je nog slechte dagen, maar overall klink je echt een stuk vrolijker. En voor iemand die geen zin heeft in bv, vind ik je nu al heel goed bezig met je voorlichtingscursus. Ik had er nooit zo over nagedacht dat je ook 2 voedingen op een dag kunt geven. Ik denk dat ik dat volgende keer zou proberen (natuurlijk wel de eerste weken volledige bv, anders heb je een productie van niks).

Pien, ik vind jou ook zo'n vrolijke zwangere! Zo leuk om te lezen dat je zo lekker in je vel zit. En dat het ook op je werk weer leuker is. Heeft dat ook te maken met je coach? Dat je nu anders in je werk staat? Of is het vooral de inhoud die nu weer even leuk is?

Luus, waarom worden er geen kindjes meer geadopteerd uit Indonesië? Is dat nog een gevolg van die anti-Nederlandse houding van die minister (waardoor je nu ook een visum nodig hebt)? Ik denk dat een volgende zwangerschap aan de ene kant nog zwaarder zal zijn dan deze, want je hebt dan al en kleine Luuspeuter/kleuter rondlopen, maar ik denk ook dat je er beter mee om zal kunnen gaan omdat je eerder naar de signalen van je lijf zult luisteren en dus eerder gas terug zal nemen.

En Chiek, wat een heerlijke doorslaper hebben jullie zeg! Wat een luxe! Jammer alleen dat het waarschijnlijk geen zin heeft om haar laatste voeding een half uurtje op te schuiven om haar tot 07.00 te laten slapen. Daar stinken die kleintjes mooi niet in hè?

Voor alle anderen
Chicaatje, wat en rara manier van aanleggen zeg, zo heb ik het echt niet geleerd hoor

Het is wel van groot belang dat ze goed leren happen, dus mond wijd open, lipjes naar buiten en kin tegen je borst aan, maar waarom wachten tot ze krijsen en dan duwen? dan worden ze toch juist anti zou je zeggen... In het begin hapte ze nooit meteen goed, dan moest ik haar dus ontkoppelen (pink in mondhoek en niet zomaar trekken dat is echt auauauau!) en soms wel 10 keer overnieuw doen tot ze goed zat. Maar nu is het gewoon in 1 keer hoor. Het allerallerliefste is toch wel als ze na het drinken loslaat en met een dikke glimlach op mijn borst in slaap valt

Laal en Aruba, jullie zijn goed bezig hoor Hoop dat jullie de boel snel op kunnen krikken, maar met zoveel inzet moet dat vast lukken!

We kunnen de cheer wel iets aanpassen...ehm...

Go tepel, Go kolf

Het is een leuk karweitje

Oh, en nu snap ik ook waarom mini zei dat e haar klof aan een lief meisje verkocht had Sneaky hoor
quote:Lalie schreef op 13 november 2009 @ 09:40:

*gaat snel zitten nu Laalbaby slaapt* Owja Lalie. Wat ik nu ook doe om toch te kunnen kolven. Heb Saba in zijn schommel op tafel gezet zodat hij naar me kan kijken en het toch naar zijn zin heeft. Kolf staat aan en ik kan óók nog eens forummen. Een goede moeder alles tegelijk toch. Maggi braadstomen
Kun jij handsfree kolven dan aruba? Respect!
Je hebt ook van die soort shirts met 2 gaten erin, ken je die? Dan kun je gewoon doortypen achter je pc op je werk... verrrrry charming!
Caat, zo is het mij ook helemaal niet geleerd hoor! Ik merkte juist dat als Sproetekind gefrustreerd was dat het aanleggen al helemaal niet meer lukte. Wat jammer dat je dat advies hebt gekregen (niet dat je anders geen kloven zou hebben gekregen, maar toch).
Nou, als ik zoiets had gehad, had ik het kolven een stuk minder vervelend gevonden.
Is het bij jullie ook zulk zeikweer (excusez le mot)? Ik wil eigenlijk even boodschappen gaan doen (vriendin komt eten en ik ga weer de lekkere JO lasagna maken en die moet lang pruttelen), maar heb er helemaal geen zin in.

Vanmiddag heb ik een massage! Ik had nog een tegoedbon van m'n verjaardag. Daar heb ik wel heel veel zin in. Al vrees ik dat het niet heel ontspannen gaat worden omdat ik elke paar minuten moet niezen of m'n neus snuiten. Ik ben echt heel erg verkouden geworden, heb echt zo'n wattenkop. Doodvermoeiend.

En straks ga ik voor het eerst van mijn leven de wasmachine 'wassen' want die wordt morgen opgeslagen. Moest het nou met een kopje soda erin Laal? en dan op 90 graden?

En ik ga ook het koffiezetapparaat en de waterkoker met azijn doen, want die gaan ook 3 jaar lang in een doos.
Ja, ik vond het ook heel vervelend. Maar dat moest echt zo. Want door dan even te wachten, huilde Minicaat nog even harder zodat zijn mondje goed ver openging en dan was het een soort 1, 2, 3 en duwen! Serieus...en ik werd daar echt een beetje verdriet van. Zo ruw met zo'n kleintje.

Oh en ik kolvde trouwens het beste voor Friends. Ben grote fan en kennelijk werd ik daar zo relaxt van dat ik na een paar dagen maar 10 minuten per borst hoefde te kolven om een heel flesje vol te krijgen. Veel voeding dus, maar dat verklaart misschien ook wel die enorm pijnlijke borsten.
Oh en de eerste houding die ik leerde was trouwens de 'rugby' houding. Vond ik ook stom! Zo, dat waren weer mijn frustraties daarover, maar ik merk dat ik toch best boos ben dat ik van die stomme adviezen kreeg. Maar het is er nu uit en ga nu weer verder werken!
Jep, kopje soda en dan heet laten draaien

Ik voed juist in de rugby houding, zo zie je maar, ieder zijn voorkeur
Maar Chiek; heb je dan ook zoveel kussens nodig om Mini op de goede hoogte te krijgen? Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Het was maar goed dat wij giga veel kussens hadden, anders was het helemaal niet gelukt. Maar ik vraag me dan dus ook af; hoe doe je dat dan als je ergens bent waar geen kussens zijn. Ga je daarom niet buitenshuis voeden trouwens?
Ik deed m'n rechterborst in de rugby en dan schoof ik hem zo door naar de linker (overigens was mijn rechter een zogenaamde 'stieftiet' want daar kwam al helemaal weinig uit). Ik gebruikte alleen een voedingskussen.

Chiek, ik dacht dat jij de schoonmaakguru was die nog nooit van soda had gehoord
quote:chica1978 schreef op 13 november 2009 @ 10:16:

Je hebt ook van die soort shirts met 2 gaten erin, ken je die? Dan kun je gewoon doortypen achter je pc op je werk... verrrrry charming! Zoiets doe ik ook. Klem de borstschilden onder mijn bh, werkt prima!
kolven kloven oklven venkol

Ik vind jullie maar bikkels!

Hier gaat het weer beter, kan weer lachen, voornamelijk om mezelf

Ik ga eerst hard studeren en dan kom ik straks weer eens een monsterpost van 6 kantjes plaatsen
Ik doe rechts rugby en links madonna, dat gaat prima met een stevig voedingskussen, even de handigheid erin krijgen, maar nu gaat het prima

En ik had inderdaad nog nooit van soda gehoord, maar heb het toen laal daarover begon ook een keer gedaan, vandaar dat ik het nu weet
Laal, ik weet het echt echt zeker hoor! Hoe laat willen jullie morgen langskomen?

Heb net wel weer met de hand 30 ml gekolft.

EN EN EN EN!! Mijn kapotte rechtertepel is weer heel!

Nu is links dus de kapotte, maar daar voedde ik nou net mee. Kijken of ik haar rechts weer een keer aan kan leggen en of er wat uit komt, want als mijn tepels helemaal heel zijn kan ik misschien wel 1 of 2 voedingen zelf blijven doen. *can't let go*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven