Vrolijke Doorstart

23-09-2009 22:59 1593 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, vers nieuw topic

Nieuwe kansen, nieuwe rondes voor iedereen en dus de

hoogste tijd voor wat Vrolijks!
quote:vrolijk schreef op 12 november 2009 @ 16:44:

Dan gewoon van 7-7.45 lopen, douchen en strak 8.30 achter bureau.

Goed plan, zou ik ook gewoon doen inderdaad. Echt, als ik maar een tiende van jouw energie erbij zou hebben zou ik er zooooo anders uitzien!

Maar fijn van BSO, daar zat je al een hele tijd op te wachten toch? Wat dat betreft vind ik het zo relast om in een provinciestadje te wonen, dat soort dingen zijn hier allemaal zo geregeld.
Nee hoor, want als je mij was dan eet je ook zoveel als ik

Hahahaha..geloof dat ik soms inderdaad wel wat energie teveel heb. Dat zegt Vrolijkerd ook altijd.

Yup, NSO gaf eerst doodleuk door dat kind geen plek zou hebben, al staat hij vanaf 11 weken ingeschreven! Gelukkig maar dat ze iig 2 dagen hebben dat scheelt echt wel wat voor mijn gemoedsrust.
Hahahaha LLL, ik moest net zo hard lachen als jij toen ik dat tijdstip zag. Vooral om het woordje gewoon ervoor. Ik sport ook best veel, gemiddeld 4x per week (2x hardlopen en 2x fitness) maar om 7u word ik met veel pijn en moeite wakker. Laat staan dat ik met de temperaturen van tegenwoordig op dat moment zou beginnen met rennen. Ik sport bij voorkeur in de tweede helft van de dag, maar helemaal bij voorkeur tussen 18u en 23u. Om 7u ben ik niet vooruit te branden, of het nu om sporten of om opstaan gaat. Maar petje af als het lukt Vrolijk! En lekker van de NSO, dat scheelt enorm in planning.

Ik heb ook altijd zin in zoet als ik ongesteld moet worden. Had laatst iets dat op bbb lijkt gekocht, maar dan van Milka. Maar ik ga toch voor de echt bbb, alleen niet de witte want die vind ik dan weer niet lekker, heb ik ontdekt.

Ja, ik ben echt benieuwd hoe Suske het gaat vinden! Hij was zo grappig enthousiast toen hij Wiske's les had gezien, ik was helemaal verbaasd. Nu ja, echt een kind van zijn moeder .
Ja, maar ter verdediging ben ik namelijk wel 2 x om 7.30 al aan het werk. Als ik maar kwartier eerder opsta (6.00) en ik rij weg en ga rennen, dan zit ik braaf iets later achter bureau maar heb wel al wat gedaan. Ik loop namelijk niet in donker 's avonds, maar moet wel wat gaan doen. Anders haal ik de 10 kilometer echt niet hoor. Voor mezelf vind ik dat niet erg, maar ren wel in een team met nog 3 andere dames.

Voorkeur voor sporten ligt hier wel in ochtend en anders tussen 19-21. 22.00 thuis en dan nog even gezellig doen met Vrolijkerd, forummen, lezen/tv kijken.

Ik ben dol op BBB en dan alleen die groene want die is met hazelnoot. Heerlijk!
Ja joh, gewoon om 7 uur gaan hardlopen. Doodnormaal .

Men, ik zou dat fysiek niet trekken hoor. Laat staan dat het planningstechnisch zou kunnen. Vanaf 7 uur hebben wij hier altijd spitsuur om kinderen klaar te stomen voor kdv en school.

Maar zie ik nou dat je eerst richting werk rijdt en dan gaat rennen en dan gaat werken? Kun jij op werk douchen dan? Of ik lees je verkeerd.

Lekker dat NSO toch 2 dagen heeft voor Mormel, dat geeft dan weer wat lucht!

Ely, sterkte met je pols. Wat heb je precies, is 'ie overbelast?

Drop, wat stoer man, Suske op dansles. Gaaf.

LLL: Milka? Echt waar? Getver, gelukkig zeg je zelf ook dat íe eigenlijk smerig is . Ik houd best van chocolade (alhoewel lang niet meer zo erg als vroegah), maar dan wel puur. Of BBB inderdaad, is ook lekker. Maar daar eet je je dan weer zo snel misselijk aan.

Zo, ik ben bezig met alles klaar zetten voor Boefs kinderfeest. Heb net pepernoten gebakken voor in de snoepzakken en deeg klaargemaakt om het met de knullen ook nog een keer te doen. Als we er tijd voor hebben en als ze het leuk vinden. Is wel een goeie om achter de hand te hebben, want we hebben een Pietenbootcamp gepland staan, maar het is hier echt shitweer. Dus deel misschien binnen (even de boel goed afmatten!) en dan pepernootjes draaien.

Men, 5 jaar geleden begon mijn bevalling. Lijkt aan de ene kant als gisteren, aan de andere kant eeuwen geleden. Ik word altijd een beetje nostalgisch van dit soort dagen.:)
Ik hou dus helemaal niet van chocolade, alleen als ik ongesteld ben van Milkarommel. Lekker zoet, echte (pure) chocolade vind ik echt veel te bitter. Ik hou ook niet van chocoladetaart/vla/ijs.

Succes met je pietenbootcamp, het klinkt leuk! Hoeveel pieten komen er?
Er waren 5 vriendjes uitgenodigd, dus 6 kinderen in totaal.

Pfffft, we hebben het overleefd . Het was een drukke ervaring. Met wat superonhandige dingen zoals een kind dat ineens midden in de gang begon te kotsen en moest worden opgehaald. Dat gebeurde precies nadat we naar binnen hadden moeten rennen voor de regen en de spelletjes buiten dus hadden moeten afbreken. En bij het naar huis brengen bleken er een paar ergens door de hondenpoep te zijn gebaggerd, dus konden we dat ook nog gaan staan schoonboenen .

Maar voor de rest was het wel erg leuk. De jongens hadden allemaal superleuke Carsknutselmeuk voor Boef meegenomen. We hebben taartjes versierd, pepernoten gebakken, geschminkt, pietengym en -spelletjes gedaan, sinterklaasliedjes gezongen en tussendoor hebben ze heel erg leuk gespeeld met Boefs Carsracebanen. Ze kregen een pietendiploma en een snoepzakje met zelfgebakken pepernoten mee naar huis en waren allemaal erg enthousiast.

Missie geslaagd dus:) Nu wel moe (want vanmorgen vroeg) en schorre stem, maar voldaan.

Op naar de sinterklaasgekte!

Boefje, van harte met je verjaardag!
Athena, klinkt als echt een hele leuke dag met de knullen aka pieten! Ok, op het kotsende kind en poep na dan, maar je hebt het overleefd en ze bezig kunnen houden dus missie geslaagd!

Ja, ik kan op werk douchen dus dat is geen probleem. Maar hier draait Vrolijkerd daar zijn hand niet voor om hoor want ik ga nu al 2 dagen vroeg weg om 6.45 en dan ligt hier alles nog op 1 oor. Ik heb het nog niet gedaan want vanmorgen heb ik kindjes weggebracht nadat ik door gordijn had gespiekt en zag dat het regende. Sja, halve adhd-er ben ik gewoon he

Ik hou ook niet echt van chocola, alleen BBB tijdens ongesteldheid.

Ik ga naar bed! Kom net van vriendinnen thuis gelijk door uit werk en morgenvroeg opstaan voor Sint intocht. Men, ik ben nog helemaal niet klaar voor de Sint! Tijd vliegt echt zeg..
Pietenfeestje klinkt leuk en rampzalig tegelijk athena . Wat een drama's met kots en poep! Maar superleuke spelletjes en goed gesnoept dus.

Hier ook sint-intocht vandaag. Sjaak gaat met de jongens, het is hier altijd zo achterlijk druk en dan vind ik het heel onhandig om met poppetje erbij te gaan.
Naar officiele Sint intocht geweest en de kinderen hebben genoten. Leuke is dat we daar al een paar jaar naartoe gaan omdat vrienden van ons daar een kookstudio daar gaan openstellen voor vrienden en familie. Na Sint koekeloeren gaan we daar dus heen en ik heb heerlijk met vriendinnen aan de rose prosecco gezeten Kijk, dat is het betere Sintwerk! Ben alleen nog niet helemaal Sintklaar want heb niet eens strooigoed, schoencadeaus of wat dan ook in huis. Ga maar vd week even een beetje door de winkels schooieren. Hoef toch niet veel te kopen aangezien hier via werk wat wordt gedaan, via schoonouders en dan nog wat van ons en Kerst wordt daarna ook nog eens gevierd. Vind het wel best zo.

Vanmorgen heel optimistisch wezen lopen voor de bui en halverwege begon het wel een beetje te miezeren. Vol goede moed omdat het zo lekker ging nog een kilometer doorgelopen en toen ik na 3,5 kilometer weer terug moest, begon de ellende. Ik heb dus de resterende 3,5 terug in echt stromende regen gelopen met striemende wind en ik was echt verkleumd. Ik heb me bij de deur uitgekleed aangezien de regen echt van me afdrupte en BH & slip zelfs nat waren. Ik ben gewoon zo onder warme douche gaan staan en toen pas was ik mens. Had ik verteld dat ik heel veel zelfmedelijden met mezelf had? Erge is dat het 's middags echt stralend mooi weer was!

Zijn jullie al Sintklaar en wat zijn jullie plannen met de kerst?
Oh vreselijk Vrolijk! Op zich is rennen in de regen best lekker, maar niet als het echt heel koud en naar is.

Sintintocht klinkt leuk. Sjaak is met de jongens geweest hier in de stad en hadden het ook heel leuk gehad. Dim had de Sint een handje gegeven en zijn zakken vol met pepernoten. Sum had niks, die vond het allemaal maar spannend. Durfde net ook niet te slapen en had allemaal wilde verhalen over Sinterklaas die 'op zijn tenen' de trap opsloop.

Onze sintplannen zijn nog niet helemaal duidelijk. Gaan in ieder geval 5 december naar schoonouders, maar vind ik altijd heel sfeerloos en stom. En zijn ook uitgenodigd bij de ouders van mijn beste vriendinnetje, maar weet nog niet of dat op hetzelfde tijdstip is. Zou wel leuk zijn als we daar ook nog heen konden, zij laten een Sinterklaas komen.

En met kerst hebben we niks . Krijg zojuist een mailtje dat we het met schoonfamilie op 'derde' kerstdag vieren (met brunch/lunch), mijn ouders gaan terug naar VS voor de kerst en mijn zusje is op vakantie. Maar vind het ook wel beetje ongezellig hoor, helemaal niks met kerst.
Oeh Vrolijk! Als ik dat zou doen en ik had mijn gsm bij me (vraag me niet waarom ik een gsm mee zou nemen met lopen, maar goed), dan had ik naar huis gebeld of ik opgehaald kon worden. Zie je helemaal staan daar op de mat. Heb ook wel eens gelopen terwijl het begon te regenen, maar gelukkig niet zo hard. Enne.... zelfmedelijden met jezelf lijkt me een beetje dubbelop .

Sintklaar? Mwah, nu net een beetje eigenlijk. Althans, het moet nog binnenkomen. Heb vandaag bij Kruidvat vooralsnog 3 dingetjes gekocht voor in de schoen (ouderwets snaaigoed en voor Suske een klein legodoosje en voor Wiske een Little pony ding, kostte allebei rond de 2 euro) en vanavond heb ik online zitten shoppen bij Bartsmit.nl en hema.nl. Ik wil het dit jaar rustig aan doen met kado's, gewoon een zooi kleine dingetjes, het gaat ze toch om de spanning van het uitpakken en niet om de prijs van de kado's. Althans, ik wil dat het ze daarom gaat. Ze hebben allebei een verlanglijstje geschreven op hun eigen manier en dat in hun schoen gestopt, zo lief! Nu zometeen niet vergeten de appels en de lijstjes uit hun schoenen te halen en de netjes chocolademunten erin te doen, zou echt iets voor mij zijn namelijk.
We hebben trouwens een zieke Suske in da house. Vrijdagochtend voor het naar school gaan was hij ineens warm, en ik zei dat 'ie maar thuis moest blijven. Vent nog: 'ik kan niet thuisblijven hoor, ik moet naar een bijeenkomst'. Ik: 'ja en ik moet naar mijn hobby zeker...'. Enfin, toen kon het ineens wel. Maar hij is dus nog steeds ziek. Koorts, hoesten en zo. Vent de dokter nog laten bellen al weet ik dat wordt aangeraden om bij griepverschijnselen thuis te blijven en uit te zieken. We betalen genoeg ziektekostenpremie. Maar goed, thuis- en binnenblijven dus. Had gisteravond een uitje met overnachting die ik toch heb laten doorgaan, kwam aan het begin van de middag thuis en toen was 'ie nog steeds ziek dus. Zielig, zou het zo van hem over willen nemen. Zat aan het begin van de avond aan de 39,3 graden koorts. Maandag is het mijn beurt om thuis te blijven schat ik in, ik denk niet dat 'ie dan al weer naar school kan. Zieltje.
Met kerst zitten wij dus in Eurodisney, en sint vieren wij op 5 december met een van mijn schoonzusjes met haar partner en zoontje. Komen eerst eten en daarna pakjesavond. Misschien dat mijn schoonouders en andere schoonzusje met vriend ook komen, maar dat is nog niet zeker. Misschien eerst zaterdag overdag nog naar mijn ouders. Hebben we dat ook gehad .
quote:dropje schreef op 15 november 2009 @ 00:19:

Enne.... zelfmedelijden met jezelf lijkt me een beetje dubbelop . Kun je nagaan hoeveel medelijden ik had met mezelf!
Hier ook inderdaad een zelfgeschreven lijstje met fonetisch schrift. Erg leuk en staan de gekste dngen op. Erg lief! Hier nog niet helemaal Sintklaar dus moet even kijken wanneer ik ga shoppen, maar anders maar via bol.com. Ik heb braaf bakje water en appel voor Sint weggehaald en de cadeaus erin gedaan dus 1-0 voor mij.

Ai, hoe is het nu met Suske? Naar he als ze zo ziek zijn? En zeker met alle MG paniek is het wel even goed in de gaten houden aangezien ik het allemaal maar naar vind. Hoe is het nu met Suske en heeft Wiske niets? Bikkel

Hier 5 december alleen met gezin aangezien we hebben besloten na familieruzietje tussen scoonouders en 1 broer van Vrolijkerd, het niet te vieren. Elk jaar gedaan, maar daar ga ik niet tussen zitten. Kerst weten we nog niet want zouden in VS zitten, maar dat gaat ook niet door. Even aan mijn familie vragen wat we gaan doen. Maar al met al denk ik rust en vrede voor mij!

Ik ga wat doen, zo naar spinningmarathon. Tot later!
Vrolijk, dank je wel voor je felicitatie met Carsplaatje voor Boef. Ik heb het hem laten zien en hij vond het erg leuk dat een "computervriendinnetje" van mama dat voor hem had neergezet. Leuk!

Ai Drop, Suske klinkt erg zielig, hoe gaat het nu met hem? Inderdaad ivm MG maar even goed in de gaten houden, al kun je weinig meer doen dan de huisarts al zei, begrijp ik overal. Hopelijk steekt 'ie niet jullie ook nog allemaal aan. Sterkte!

Hier is Sinterklaas altijd wel een heisa. Mijn hele familie is er - zoals bekend - nogal gek van en ik mag de komende weken ook weer flink aan de bak met cadeautjes zoeken voor iedereen en rijmpjes (bij voorkeur zo evil mogelijk ) maken. Maar we hebben wel met familie afgesproken dat we het nu wat rustiger aan doen. Een cadeau van iedereen voor iedereen, niet al te lange rijmelarijen erbij (mijn broertje pent zo 5 kantjes vol als je hem zijn gang laat gaan). We hebben jaren gehad dat we voor het avondeten al begonnen en dan om 1 uur 's nachts pas klaar waren. Mag wel wat korter, dus nu beetje ingedikt.

Met de kinderen hebben we, samen met vriendin met dochter, gisteren de intocht gekeken en we zijn daarna met zijn allen, zoals altijd, bij mijn ouders in het stadje naar de intocht geweest. Was superleuk, vooral Schurk werd door elke zwarte piet die hem zag zo'n beetje besprongen. Hij zag er dan ook ubercute uit in zijn pietenpak. De pieten deden het leuk, ook al stond er nog zoveel grut om ze heen, ze namen de tijd. En de jongens waren erg stoer, gaven alle pieten een handje en waren helemaal niet angstig zoals voorgaande jaren. Lief hoor.

Natuurlijk mochten ze hun schoen zetten (dat had Piet immers op tv geroepen) waar we een piepklein cadeautje in hadden gedaan. Net als Drop, klein dingetje voor 2-3 euro. Dat is het dan weer even, volgende keren komen er pepernootjes oid in. En we gaan het met pakjesavond voor hen ook rustig aandoen. Vorig jaar kregen ze zoveel pakjes van mijn ouders, zus en broer dat ze na cadeautje 3 al zoiets hadden van "lamaar, ik wil spelen". Dus ook dat wordt gecomprimeerd, ze krijgen een wat duurder ding, misschien nog een klein dingetje en een letter en dan klaar. Vooral Boef is natuurlijk net nog verwend met cadeaus.

Vandaag komt de familie zijn verjaardag vieren, dus ik ga zo vast even wat doen voor het avondeten, want die hollebollegijzen blijven natuurlijk eten en daar gaat redelijk veel voedsel in:). Voorgerechtjes ga ik zo voorbereiden, de risotto (sorry LLL! ) maak ik vanavond wel tussendoor.

Ely, hoe's de pols?
O en met kerst zijn wij erg relaxed altijd, want schoonouders zitten toch in Spanje, dus met schoonfamilie doen/hoeven we heerlijk niks. Dus ook dat is traditioneel bij ons: op kerstavond met zijn allen naar de nachtmis, 1e kerstdag brunch bij ons en 's avonds eten bij mijn ouders, waar we dan allemaal een gang maken. En 2e kerstdag niks. Misschien wil ik wel weer naar de Winterefteling dan, ik vond dat vorige keer zo gaaf. Even kijken of we dan weer beetje genoeg Airmiles hebben, want takke, wat is dat park afgrijselijk duur. Als niet genoeg miles, verzin ik wel wat anders. Kabouterwandeling oid.
Oh veel te laat maar nog van harte met je jarige boef athena! Helemaal overheen gelezen dat hij ook al echt jarig was! (Lightning McQueen is hier zo ingeburgerd dat die me niet eens meer opvalt kennelijk ).

En wat een waanzinnig goed plan om naar de efteling t gaan met kerst, dat vind ik ook wel wat. Moet ik alleen nog even snel een nieuwe airmilespas aanvragen, want die is al eeuwig kwijt hier (en staan nog wel heel veel miles op).
Ik haat veel cadeaus voor de kinderen. Ik vind het te lang duren of het wordt er zo doorheen gejakkerd en vaak vinden ze het daarom niet eens leuk. Ik vind dat cadeaus op waarde geschat moeten worden en max 3 is gewoon prima. Hier dus echt simpele dingen en daar doen ze het maar mee aangezien wij ook Kerst vieren.

Schoen zetten tot 5 dec is 2-3 keer in de week en daar gaan dan dingen in van of een paar euro of een surprise ei. We vieren ook Sint dit jaar op mijn werk dus daar ook weer cadeaus en 5 december ook nog. Ik vind het wel best.

Ik vind het altijd wel erg leuk Athena hoe jullie kerst met gezin vieren. Bij ons wordt Kerst zo gevierd, maar de gedichten lijken me echt hilarisch bij jullie hahahaha..

Ik vind Efteling ook echt een strak plan. Ik heb net Vrolijkerd bedreigd dat wat er ook gebeurd, ik geen kerst met zijn familie ga vieren. Alleen met mijn familie en met gezin of vrienden. Ik wil graag met leuke mensen Kerst vieren.

Spinning marathon was echt superleuk! Ik heb 2 uur vande 4 meegedaan en spijt dat ik geen derde uur had ingeschreven want nu zat het al vol. Er waren ook echte die hards die alle 4 uren meededen. Wow! Ik vond 2 prima te doen en volgend jaar doe ik iig 3 mee. Nu ga ik zo alvast eten maken voor 3 dagen want morgen training dus laat en dinsdag zt ik in Belgie. Eigenlijk ben ik best een waardeloze moeder zo!
Djiezus vrolijk, welke energiepillen slik jij mens? Eerst 2 uur spinnen, dan nog spijt hebben van niet meedoen aan 3e uur en dan daarna ook nog voor 3 dagen eten gaan staan maken. Ik val dood neer als ik erover nadenk, je bent echt wel een beetje leip he?

Ja, Sinterklaas is hier wel een raar gebeuren, maar ik heb ook een best rare familie . Vandaag ook weer, allemaal grappen en grollen waarvan ik nu al weet dat ik er een paar terug ga krijgen in een gedicht. In elk geval eentje over risotto, als ik het goed inschat. Stelletje mafketels.

Schoen zetten gaan wij hier deze week iig niet meer doen, want het is met name voor Boef nu wel goed om even regelmaat en rust (haha) zonder verdere heisa te hebben. Hij was het vandaag echt spuugzat, heeft cadeaus gekregen, taart gegeten en netjes nog een uur rondgehangen. En toen wilde hij zo graag even "gewoon" bij zijn vrienden de buurjongens spelen dat we hem hebben laten gaan. Hij had echt even geen zin meer in het uithangen van de jarige job en al die aandacht. Prima jong, ga maar. Vanavond ook vroeg in bed gestopt, want hij kon niet meer.

LLL: dank je wel nog voor felicitaties hoor. Kan me voorstellen dat het met al die toestanden niet meer bij te houden is wanneer boef nu echt jarig was.

En winterefteling leuk idee, moet je doen met 2e kerstdag. Dan vrolijk ook nog even vrolijkerd overhalen, wie weet kan de dropjesfamilie ook nog en dan gaan we gewoon een eftelingmeeting doen . Al kan ik jullie vast voorspellen dat ik met Boef waarschijnlijk de helft van de tijd bij het Carnavalfestival rondhang en vent Schurk op het Anton Pieckplein (met al die ouderwetse draai- en zweefmolens) mag achtervolgen.

Zo, we hebben de visite gewieberd, bijna alles opgeruimd en gaan nu plat met een filmpje. Ben zelf ook wel blij dat het nu weer even klaar is en rustiger wordt.
Psssst Vrolijk, jij bent toch fan van Petit Louie? Waar haal/bestel je dat? De Sint wil zo'n jurkje aan Mini geven
quote:athena schreef op 15 november 2009 @ 20:38:

Djiezus vrolijk, welke energiepillen slik jij mens? Eerst 2 uur spinnen, dan nog spijt hebben van niet meedoen aan 3e uur en dan daarna ook nog voor 3 dagen eten gaan staan maken.

En dan nog zeggen dat je een waardeloze moeder bent. Wat ben ik dan wel niet?!

Jullie Sinterklaas klinkt leuk Athena, zo deden ze het bij mijn beste vriendinnetje thuis ook altijd. Haar zus schreef echt gedichten van acht kantjes ofzo, niet normaal. En inderdaad het hele jaar door alle domme acties onthouden voor Sinterklaas. Wij deden alleen aan Kerst, mijn ouders zijn niet van die gedichtenschrijvers.

Pammie, bij kippesoep.nl en hippest.nl verkopen ze petit louie. Allebei goeie service, ik heb er weleens een jurkje voor mezelf gekocht. En ik kan niet wáchten tot Poppetje zo'n gebreid jurkje aankan .
Thanks Lila, die sites heb ik inderdaad gevonden maar ken ze niet. Ik vind die jurken voor mezelf ook erg leuk. Denk dat ik Sint maar eens lief moet aankijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven