hond in slaapkamer

11-11-2009 16:41 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas geleden iemand leren kennen waarmee het echt klikte en waar ik ook voor zou willen gaan. We hebben elkaar 5x gezien en afgelopen donderdag ben ik bij haar thuis geweest. Het was heel gezellig en ik heb voor d'r gekookt en je merkte gewoon ondanks dat we elkaar maar kort kennen dat er groei in onze vriendschap zat. Heel veel was al besproken en het klinkt cliché, maar het leek of we elkaar al jaren kenden. Na zo'n avond van gezelligheid sloeg de romantiek pas echt goed toe en eindigden we in de slaapkamer waar we heerlijk vrijden. Ik had de volgende dag toch vrij en wilde niet bij haar weg dus bleef slapen. Na het laatste rondje in huis glipte de hond de slaapkamer in en was ook niet meer van plan te vertrekken. Zelf was ik een beetje verbaasd want ben het niet gewend dat een huisdier in de slaapkamer blijft slapen. Ik probeerde het met hints aan te geven dat ik het niet gewend was en het ook niet echt hygiënisch vind om een hond in hetzelfde bed te laten slapen. De hond probeerde voortdurend z'n plekje te veroveren in bed, maar ik heb ff met m'n voet laten weten geen behoefte te hebben aan haar gezelschap. Kan het heel goed af met 1 vrouw :-) De volgende ochtend voelde ik al direct een verandering bij m'n vriendin. Ik had haar hond afgewezen en ik wilde haar regeltjes opleggen in haar huis. Kon praten en mailen als brugman, maar er was geen verandering te bespeuren. Als het mijn huis was geweest, was het volgens haar niet erg. Nu wilde ik haar in haar eigen huis betuttelen? Volgens haar was er geen toekomst samen meer mogelijk.

Ben ik nou zo moeilijk? Ik heb het idee dat er meer achter zit.
Ze stoorde zich zo aan het zogenaamde regels opleggen van TO dat ze niet door had dat het volledig not done is om je scharrel te laten slapen met een hond. Beter gezegd: ze is zo bezig met haar hond dat...
Ja precies. Je verovering laten weten dat je het op zn minst niet tof vindt om neus aan neus met Bello te liggen, is iets anders dan iemand regeltjes opleggen.

Snap out of it!
quote:Paque_in_Pink schreef op 11 november 2009 @ 16:46:

Nee, ik zou er heel duidelijk in zijn.

Dat wil ik niet, ik vind dat vies, en die hond er uit, of ik ga weg.

Wat wil je nog met iemand die zoiets normaal vindt?

Daar ga je toch van over je nek...
mijn laatste twee vrienden vertelden allebei na een maand of 2 er problemen mee te hebben dat mijn hondje (erg klein, verhaart trouwens ok niet) op mijn bed lag (altijd bij het voeteneind, op de dekens). Heb 't toen zo geregeld dat op de dagen dat zij bij mij of ik bij hen sliep, hond beneden in de woonkamer bleef als wij gingen slapen. Vond ik in ieder geval geen probleem.

Het was wel wat anders geweest als dit de eerste nacht al was gebeurd. Dat had ik ook niet zo leuk gevonden. Dan zou ik ook zoiets hebben gehad, van waar bemoei je je mee. Maar beiden hadden het geprobeerd, maar vonden het onhygienisch en eigenlijk ook belachelijk dat mijn hond op bed sliep. Ik niet, maar heb wel rekening met ze gehouden. 't Is geven en nemen.
Ik vind dat je het op zijn zachtst gezegd niet al te tactisch gebracht hebt, beste DMJW. Daarnaast spreek je ook tamelijk laagdunkend over de dame 'met een trauma' en 'een problematisch verleden' etc. etc. Ik snap haar absoluut dat ze helemaal klaar met je is.
quote:Marahbloem schreef op 12 november 2009 @ 21:12:

mijn laatste twee vrienden vertelden allebei na een maand of 2 er problemen mee te hebben dat mijn hondje (erg klein, verhaart trouwens ok niet) op mijn bed lag (altijd bij het voeteneind, op de dekens). Heb 't toen zo geregeld dat op de dagen dat zij bij mij of ik bij hen sliep, hond beneden in de woonkamer bleef als wij gingen slapen. Vond ik in ieder geval geen probleem.

Het was wel wat anders geweest als dit de eerste nacht al was gebeurd. Dat had ik ook niet zo leuk gevonden. Dan zou ik ook zoiets hebben gehad, van waar bemoei je je mee. Maar beiden hadden het geprobeerd, maar vonden het onhygienisch en eigenlijk ook belachelijk dat mijn hond op bed sliep. Ik niet, maar heb wel rekening met ze gehouden. 't Is geven en nemen.Dit lijkt me de beste oplossing voor een dergelijk probleem
Precies, Pear, zo heb ik het dus ook gedaan. Als hij er niet was, sliep mijn hond gewoon bij mij IN bed. Was hij er wel, dan bleef hondje beneden. Kom op, het is toch gewoon een beetje geven en nemen. Ik sta echt te boek als dierenfreak, heb heel veel over voor mijn hondje en mijn andere diertjes, maar je kan best respecteren dat iemand anders met zoiets moeite heeft!

Een eerste nacht zou ik mijn hond er trouwens niet eens bij willen hebben in bed, haha, werkt alleen maar storend. Zo'n dier raakt van de kook van al dat gerollebol, wordt ws druk. Nee, mooi beneden dan maar.

Overigens zou ik mijn hond niet weg doen voor een eventuele partner. Dieren zijn zo'n essentieel onderdeel van mijn leven!!!! Kan me geen leven zonder voorstellen. Een konijn naar een ander goed adres brenge, alla, maar niet mijn hond. Helaas, partners komen en gaan, maar mijn hond blijft me altijd trouw!!!

Verder ach, allebei een beetje geven en nemen...mak geen probleem waar het niet hoeft te zijn....
Ik blijf mij verbazen dat men het vies vind dat honden of katten op bed slapen. Wat is er dan zoveel viezer aan dat de mensen die er in slapen? Sterker, ons bed wordt viezer van ons (man en ik) dan van onze kat die er op slaapt. Wij slapen namelijk tussen de dekens en hij er op. Weet je wat een mens allemaal verliest tijdens het slapen? Dat is heus meer dan de haren die je van jezelf tegenkomt.

Nee, wanneer je de normale hygiene voor beddengoed hanteert vind ik een kat of mens op of in bed even vies, of schoon eigenlijk aangezien ik honden en katten in hun normale doen (dus niet na heerlijk rollebolle in de modder o.i.d.) even vies.

Was getekend: de viespeuk...
Overigens zou het voor mij een enorme afknapper zijn wanneer een man voor het eerst blijft slapen en direct al kritiek heeft over mijn manier van huishouden/leven in mijn huis (al dan niet over huisdieren ansich). Later valt daar best over te praten, maar tijdens de eerste nacht... Van mij kon je ook wieberen!
Inderdaad, opzouten zo'n lamlul.
quote:HaagsLoesje schreef op 13 november 2009 @ 10:53:

Ik blijf mij verbazen dat men het vies vind dat honden of katten op bed slapen. Wat is er dan zoveel viezer aan dat de mensen die er in slapen? Sterker, ons bed wordt viezer van ons (man en ik) dan van onze kat die er op slaapt. Wij slapen namelijk tussen de dekens en hij er op. Weet je wat een mens allemaal verliest tijdens het slapen? Dat is heus meer dan de haren die je van jezelf tegenkomt.

Nee, wanneer je de normale hygiene voor beddengoed hanteert vind ik een kat of mens op of in bed even vies, of schoon eigenlijk aangezien ik honden en katten in hun normale doen (dus niet na heerlijk rollebolle in de modder o.i.d.) even vies.

Het is maar net wat je gewend bent. Als jij al de hele dag omringd bent door de weeige geur van hond en hondenpoep dan zal het misschien voor jou geen probleem meer zijn om er naast te slapen.

Ik hoef absoluut geen hond in mijn bed. Onze kat tolereer ik weer wel, maar dan eigenlijk alleen aan het voeteneind. Ik hoef haar poepbilletjes, hoe schoon ze die ook likt, niet in de buurt van mijn kussen. En dat is dan wel een binnenkat.

No way dat een kat in mijn bed kruipt die de hele dag op straat heeft gelopen en weet ik wat voor rotzooi heeft uitgehaald. Dan kun je een kat en mens even vies/schoon vinden, als mens loop ik niet op mijn blote voeten in een vuilniszak op zoek naar rotzooi.
Nou, zo te zien ben ik dan een van de weinige vrouwen die TO absoluut gelijk geeft dat ie er klaar mee is.

Dieren in bed is een no-go. Hij heeft nog een alternatief voor 't hondje voorgesteld, maar neeeeee dat was ook niet goed. Sorry hoor, maar dan zou ik er ook klaar mee zijn.

Zelf kort geleden een hele leuke man ontmoet die op zijn bed een Bordeaux-dog had liggen. Ja, zo'n Turner and Hooch hond met twee van die draden kwijl eruit. Zie je het voor je??

Ik heb hem alleen maar aangekeken en gezegd: "dit meen je niet".

Tasje gepakt, autosleuteltjes en gas geven! Word er nog misselijk van.
Huts!
quote:HaagsLoesje schreef op 13 november 2009 @ 10:53:

Ik wil de kat niet in mijn bed hebben. Die ligt namelijk niet alleen op de dekens als hij de kans krijgt, maar ook op het onderlaken, het kussen, etc.

Buiten loopt het beest overal zonder schoenen. Zijn achterkant wast hij niet altijd even zorgvuldig.

Het kan gebeuren dat de kat overgeeft of diaree krijgt en dat is bij mijn weten nog nooit op het toilet gebeurd.

Ik geef TO ook gelijk hoor. Is ook uit mijn eerdere posts op te maken.

(waar kat staat mag ook hond gelezen worden, die heb ik alleen niet)
De kat doucht trouwens nooit, heeft soms vlooien, steekt regelmatig zijn neus in iemand anders' intieme zone. Heeft een enkele keer last van wormen.

Ik heb een plantenspuit naast mijn bed voor als ie t toch probeert
quote:BellatrixVanDetta schreef op 13 november 2009 @ 12:02:

Zelf kort geleden een hele leuke man ontmoet die op zijn bed een Bordeaux-dog had liggen. Ja, zo'n Turner and Hooch hond met twee van die draden kwijl eruit. Zie je het voor je??

Ik heb hem alleen maar aangekeken en gezegd: "dit meen je niet".
Mijn hond slaapt ook niet bij mij in bed, maar mensen die dat wel goed vinden zijn niet meteen vies.

Ik kan mij eerlijk gezegd wel een beetje voorstellen, dat je op iemand afknapt die jouw dier niet moet...Mijn vorige hond ging een keer dichtbij een kennis zitten om geaaid te worden en toen duwde hij de hond weg (hand tegen borst van de hond, terwijl die zich schrap zette en zo over de houten vloer naar achteren schoof )....vanaf dat moment vind ik die kennis niet zo aardig meer...flauw he?
Hahaha, ik weet niet wat jullie katten/honden uitspoken dat ze zo smerig worden, maar ik heb alleen katten gehad die erg schoon zijn op zichzelf.

Ik ben blij dat mijn man dezelfde instelling heeft als ik, anders had ik waarschijnlijk naar de bank mogen verkassen. Ik geef namelijk ook weleens over in bed, diarree dat dan weer niet, maar moet genant bekennen dat toen ik (ook als volwassene) écht nodig moest plassen en droomde over een wc, ik ook weleens het bed kon gaan verschonen.
Ik vind het vrij raar dat iemand er gewoon zomaar even vanuit gaat dat je samen met het dier van een ander in bed wil slapen. Ik vind dat dan respectloos. Het lijkt mij toch wel vrij normaal daar niet zomaar vanuit te gaan.

De grote kans dat iemand dat niet wil zorgt er dan voor dat je die ander voor het blok zet.

Als iemand mij een slaapplaats aanbiedt ga ik er namelijk niet vanuit dat ik midden in de nacht maar weer thuis moet zien te komen.

Erg onsympathiek.

Zelf zou ik er dan wel voor kiezen om niet de wegduwtactiek te gebruiken met de voet. Als je toch wil blijven slapen even praten dat je zoiets liever niet hebt als blijkbaar hints niet aankomen. Wil de gastvrouw of gastheer daar niets mee doen dan zit er niets anders op dan a. midden in de nacht weer naar huis zien te komen, b. de wegduwtactiek of c. kijken of de bank beslaapbaar is.

Een hond die zijn plaatsje wil veroveren ten koste van jouw slaapplaats lijkt mij verder niet de bedoeling. Een hond duidelijk weten wie de baas is en al helemaal niet dat jij de ondergeschikte bent. Als de hond jou weg mag duwen ben jij in hondentaal de ondergeschikte.
Mijn vorige hond lag ook altijd naast mij in bed. En ze was niet vies en ze rook altijd heel fris. Ze was een proper hondje en dat viel iedereen altijd wel op. Ze zag er heel schoon uit.

Ik had een heel intense band met die hond en daar kon niemand tussen komen, geen mens. Want met die hond ging ik veel intensiever om dan met een mens ooit mogelijk zou kunnen zijn.

Nu liggen er 2 honden midden op bed tussen ons in. Was eigenlijk niet de bedoeling maar ze hebben daar hun plekje veroverd. Wij hebben daar gelukkig allebei vrede mee.

Een hond op of in bed hoeft niet vies of onhygienisch te zijn.

Maar goed, nu terug naar datweetjewel.

Je komt nu bij iemand anders in huis en daar gelden regels die al een bepaalde ontwikkeling achter de rug hebben. Die kun je niet terugdraaien.

Probeer niet tussen je vriendin en haar hond in te komen. Zij wil die hond niet tekort doen door hem een recht te ontnemen dat hij eerder verworven heeft. Daarvoor houdt ze te veel van die hond. Laat geen ergernis blijken, want dan erger je haar. Je zult die hond erbij moeten nemen, want die is deel van haar. Geloof me, ik weet daar alles van.
Tja volgens mij krijg je hier voornamelijk 2 reacties: de ene kant vind het normaal dat de hond in bed ligt en de andere kant vind het niet normaal, ik behoor tot de kant van mensen die het normaal vinden maar er is hoop voor je: op een gegeven kan het zijn dat de hond niet meer in bed hoeft en dat ze aan jou voldoende heeft maar dat kun je voorlopig nog niet verwachten, de hond was er eerder dan jou en heeft dus vooralsnog meer rechten. Als ik jou was zou ik die hond met liefde verwelkomen ( zoals ook mijn vriend 12 jaar geleden gedaan had en waardoor hij niet meer stuk kon bij mij) en mocht deze hond ooit komen te overlijden dan is er grote kans dat de nieuwe hond een plaatsje naast het bed of misschien zelfs wel gewoon beneden op de bank blijft. Als ik iemand mee naar huis nam die ik nog niet zo goed kende en hij deed lastig of onaardig over mijn hond was het exit met de vriend omdat dit in mijn ogen ( en kennelijk ook in de ogen van je vriendin) een niet zo aardig karaktertrekje was.

Succes de liefde van de man gaat via de maag en de liefde van de vrouw gaat via de hond bij sommige
Probeer het je zo voor te stellen:

Je leert een vrouw kennen en die blijkt ook nog moeder te zijn. Uit een eerdere relatie heeft ze kinderen.

DAn kom je dus in een gezinssituatie alwaar bepaalde gewoontes zijn ingegroeid, er heerst daar een bepaalde "cultuur" en daar kom je dan als buitenstaander in terecht.

Je kunt dat niet 1-2-3 veranderen want dan gooi je alles overhoop en veroorzaak je een hoop wrijving.

Daarnaast zijn die kinderen deel van die vrouw en moet je ze accepteren want je kunt ze niet losmaken van elkaar.

Dit is ook zoiets, alleen zal het een stuk minder ingrijpend zijn omdat het om een hond gaat en niet om kinderen.

Je kunt ook niet aan die kinderen komen, want dan kom je aan de moeder.

En zo kun je ook niet aan iemands hond komen, want dan kom je aan de eigenaar. Zo is het bij mij althans.

Mijn honden zijn me heilig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven