Abortus.....

10-11-2009 20:17 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve vriend, en op de meeste punten zijn we het altijd eens. Alleen nu ben ik verward. Ik ben onverwacht in verwachting....en hij wil alleen een abortus. Dat is alles, er is niet over te praten, hij wil geen kinderen. Hij wil alleen kinderen wanneer hij ze iets te bieden heeft, en wanneer hij er klaar voor is. Als ik besluit dit kind te houden, zal hij overwegen om bij me weg te gaan. Hij zegt dat ik niet van hem houdt als ik tegen zijn wil een beslissing maak. Mocht ik het toch willen houden zal hij me helpen bij de opvoeding, maar niet als partner, want als partner heb ik hem bedrogen.

Ik ben 23 , hij is 26, we wonen samen in een huur appartement, hij heeft een goede vaste baan, en ik een baan.

Ik ben er eigenlijk ook niet klaar voor, dit was niet gepland. Ik heb altijd gedacht dat ik pas kinderen zou krijgen als ik getrouwd zou zijn, als alles in perfecte stappen doorlopen was. Maar nu komt het onverwacht, dus echt klaar ben je er nooit op deze manier voor. Maar toch een stemmetje in mijn hoofd zegt waarom niet. Ik hou van deze jongen, we hebben alles wat ik belangrijk vindt om een kindje te kunnen bieden. Ik wil wel graag kinderen, een moeder zijn, en hem vader te zien worden.

Ik vind dit heel erg moeilijk, misschien wel gewoon door de hormonen. Ik ben misselijk in de ochtend, misselijk van geuren, heb buikpijn en merk dat mijn borsten pijn doen. Ik ben in verwachting van ons kind, en ondanks dat ik weet dat we het niet houden, ben ik toch even gelukkig. En op die momenten wil ik geen abortus meer, maar een leven zonder hem wil ik ook niet. Wat zouden jullie doen?
quote:JohnnyCake schreef op 12 november 2009 @ 13:41:

Nu het toch off topic gaat.. een tijdje terug had ik een topic geopend over dubbele bescherming: bescherming van condoom en pil. Er werd toen een beetje lacherig gedaan op dat topic, ik stelde me aan, de pil is veilig etc. condooms daar doe je toch niet meer aan als je een vaste relatie hebt...

Nu zie je wat er van kan komen. Zie hoeveel dames hier reageren met 'ik heb ook voor die keuze gestaan'. Ik wil niet kiezen tussen een kind of een abortus. Dus 'vertrouw' ik vrouwen niet met de pil. Dus gebruik ik ALTIJD condooms. Ook in mijn vaste relatie. Je kunt er gewoon niet 100% op vertrouwen dat een vrouw haar pil slikt zoals het moet. Ze zal het meerdere keren vergeten, ze zal diarree krijgen en toch willen vrijen, ze zal af en toe moeten kotsen zonder jou op de hoogte te stellen van haar cyclus. De pil alleen is niet genoeg.

Dat blijkt nu maar weer.

Het feit dat ik voor de betreffende keuze heb gestaan had overigens niets te maken met pilgebruik. Op dat moment was ik (nog) niet aan de pil, we deden het met condoom. Blijkbaar heeft daar toch een of ander mankement aan gezeten, want ik werd niet ongesteld.

Ik heb verder voor die tijd (met een ander vriendje) vier jaar de pil geslikt (nooit zwanger geraakt en geen condoom gebruikt), met mijn huidige vriend heb ik 3 jaar de pil geslikt (en geen condoom gebruikt, behalve heel in het begin): ook nooit zwanger geworden.

Op dit moment slik ik de pil niet en doen we alleen met condooms en dat bevalt ook prima.

Dit om even aan te geven dat ik prima weet hoe de pil werkt en ik daar dus nooit iets mee heb gehad...
quote:Digitalis schreef op 12 november 2009 @ 21:12:

[...]

Drogredenaties vetgedrukt. Hart klopt al eerder dus voor 21 weken is het ook moord volgens jou. Om medische redenen is het ineens prima te 'moorden' en de laatste reden is totaal voorbij gaan aan het feit dat er vrouwen zijn die geheel niet op een verlenging van hun DNA zitten te wachten en alles omtrent zwangerschap (en zeker de bevalling) a living nightmare vinden. Abortus wordt jou niet opgedrongen dus laat anderen lekker zelf beslissen. Ik zou zeker aborteren met 20 weken, al moet ik ervoor naar een illegale kliniek. Uiteraard zal ik zsm aborteren, maar in onvoorziene omstandigheden zou ik zeker op zoek gaan naar mogelijkheden. Als dat mij een moordenaar maakt: fine by me. Het maakt jou eerder een harteloos iemand om volkomen voorbij te gaan aan het gevoel van een al bestaand iemand.

Je snapt heel goed wat er met medische redenen wordt bedoeld, volgens mij ben jij een beetje een bijdehand typetje die graag wil laten zien of wil laten geloven dat ie hoog geschoold is!

En vrouwen die hun DNA niet willen verlengen moeten dan maatregelen treffen zodat het ook niet gebeurd.
eh, beebee, je reaktie op Digitalis zegt meer over jou dan over haar...
quote:tijgermeisje schreef op 13 november 2009 @ 12:09:

eh, beebee, je reaktie op Digitalis zegt meer over jou dan over haar...

Mijn reaktie is idd vlijmscherp maar dit onderwerp vind ik ook erg zwaargeladen.

Ik persoonlijk kan wel janken als ik mensen hoor die er zo nonchelant mee omgaan. waarschijnlijk omdat ik een premature baby heb gekregen, waarvan de longen nog niet rijp waren, en heeft moeten vechten om te mogen leven.
en als er dan gezegt wordt dat je mag aborteren, omdat het kindje niet zelfstandig kan leven wordt ik even niet goed.

Mijn kindje had niet kunnen overleven na de geboorte zonder apparaten. wat wil dat zeggen?
quote:Yraatje schreef op 13 november 2009 @ 09:51:

[...]

Het feit dat ik voor de betreffende keuze heb gestaan had overigens niets te maken met pilgebruik. Op dat moment was ik (nog) niet aan de pil, we deden het met condoom. Blijkbaar heeft daar toch een of ander mankement aan gezeten, want ik werd niet ongesteld.

Ik heb verder voor die tijd (met een ander vriendje) vier jaar de pil geslikt (nooit zwanger geraakt en geen condoom gebruikt), met mijn huidige vriend heb ik 3 jaar de pil geslikt (en geen condoom gebruikt, behalve heel in het begin): ook nooit zwanger geworden.

Op dit moment slik ik de pil niet en doen we alleen met condooms en dat bevalt ook prima.

Dit om even aan te geven dat ik prima weet hoe de pil werkt en ik daar dus nooit iets mee heb gehad...Ok! Goed condoomgebruik is overigens even ingewikkeld als de bijsluiter van de pil. Ik zou me prettiger voelen bij enkel de pil als anticonceptie dan enkel een condoom. Een foutje is veel sneller gemaakt namelijk.
Dat wil zeggen dat jouw kind gewenst is en dat je er alles aan wil doen om haar/hem in leven te houden. Dat wil niet zeggen dat dat voor alle zwangerschappen geldt. Dat wil dus eigenlijk helemaal niets zeggen. Een zwangere vrouw moet die keuze zelf maken. Dat recht heeft ze ook hier. Het lijkt mij dat niemand er wat mee op schiet om ongewenste kinderen verplicht geboren te laten worden. Ik kan me voorstellen dat je met pijn in je hart terugdenkt aan je eigen premature kind, maar als een vrouw een andere keus maakt, doet dat niets af aan jouw kind.
quote:arachnophilia schreef op 12 november 2009 @ 23:05:

[...]

Gefeliciteerd, kanjer - maar je bent je ervan bewust dat er geen aan/uit knop op die vruchtbaarheid zit, ja toch? Ook mét dubbele bescherming bestaat de mogelijkheid tot ongewenste zwangerschap.

Dus serieus, dimmen met dat neerbuigende gedoe over "dames" die nonchalant zouden zijn met de pil.

Het is niet neerbuigend bedoeld. Lees dit topic maar na. Ik ben niet de enige die zich verwondert over gebrekkig pilgebruik. TO is daar zelf het ultieme voorbeeld van, en maar weinig mensen in dit topic die dat gegeven oppikken. Geeft stof tot nadenken, niet?

Het enige wat ik zo goed mogelijk wil voorkomen is dat ik ooit voor een hele vervelende keuze kom te staan. Ik wil nu geen kind en ik wil absoluut niet dat mijn vriendin ooit een abortus moet ondergaan. Het enige goede antwoord is dan om je zelf zo goed mogelijk te beschermen.

Anders bekeken: ik wil met een gerust hart neuken. Dubbele bescherming biedt mij die rust. Als de pil jou die gemoedsrust biedt, of als jij abortus een reeele optie vindt mocht het een keertje misgaan, prima! Nogmaals, ik wil niet voor die keuze komen te staan.
quote:zonnevlekje schreef op 12 november 2009 @ 21:31:

Maar dit lijkt me niet het geval te zijn bij jullie. Als moeder van een hele lieve baby kan ik je in ieder geval meegeven dat de liefde die je zult voelen voor je kind zoveel overweldigender is dan die je voelt voor je partner (en begrijp me niet verkeerd, ik heb de allerbeste relatie van de wereld dus weet waar ik over praat). Ik begrijp dat je je partner niet wilt verliezen en dat je in paniek raakt bij het idee.Die alles-overweldigende liefde, die alle verdriet van een zwangerschap in TO's geval, zou goedmaken, die is niet zo vanzelfsprekend hoor. Het heeft bij mij -pak hem beet- een half jaar geduurd, voordat ik die onvoorwaardelijke liefde voor ons kindje voelde. Dus als TO het daarvoor moet doen....
beebeeM, als je weet met welke regelmaat er topics geopend worden door vrouwen die twijfelen of ze een abortus moeten ondergaan, dan zou je op je tong bijten voordat je zei dat daar nonchalant mee om wordt gegaan.

En daarbij, zelfs al zou een vrouw daar nonchalant mee om gaan, dan is dat toch haar recht? Daar hoef jij haar toch niet om te veroordelen?

Omdat jij een premature baby het leven hebt geschonken, hoeft toch niet iedere vrouw zich van (late) abortus te onthouden, om welke reden dan ook?
Wat ik in dit geval wel oneerlijk vind is dat je als man geen enkele keuze hebt, maar toch verantwoordelijk bent voor het kind. Je hebt niet de mogelijkheid de zwangerschap te beëindigen, je kunt het kind niet laten adopteren, maar je bent wel verplicht om (minimaal financieel) voor het kind zorgen.

Aangezien een kind de grootste verantwoordelijkheid is die je in je leven krijgt, vind ik dat dit voor zowel man als vrouw een keuze moet zijn en geen verplichting.
Dan moet je maar niet neuken Robbie. Het is niet alsof de vrouw nu zulke leuke keuzemogelijkheden heeft als ze ongewenst zwanger raakt.
@ Robbie

Je kunt er ook voor kiezen om het kind niet te erkennen, zit je ook nergens aan vast. Dat is trouwens alleen voor ongetrouwde mannen.
ik bijt ook wel ns op mn tong als ik zie in wat voor situaties mensen WEL aan kinderen beginnen...
Wil je ruilen Robbie? Jij de abortus, je neukertje de financien? Je zegt het maar.

Tjongejonge zeg.
Op het moment dat je samen besluit tot sex, ben je samen verantwoordelijk voor een eventuele zwangerschap. En de vrouw, die kan beslissen of ze een abortus wil. OMDAT HET HAAR LIJF IS!

Een tijdje geleden heeft iemand daar een hele goeie posting over gedaan, in een ander topic. Maar ik kan die posting niet vinden.
quote:robbie75 schreef op 13 november 2009 @ 13:52:

Wat ik in dit geval wel oneerlijk vind is dat je als man geen enkele keuze hebt, maar toch verantwoordelijk bent voor het kind. Je hebt niet de mogelijkheid de zwangerschap te beëindigen, je kunt het kind niet laten adopteren, maar je bent wel verplicht om (minimaal financieel) voor het kind zorgen.

Aangezien een kind de grootste verantwoordelijkheid is die je in je leven krijgt, vind ik dat dit voor zowel man als vrouw een keuze moet zijn en geen verplichting.

En dat is waar jij (en vele andere mannen) de fout in gaan. Je hebt WEL een keuze als man, alleen jouw beslissingsrecht ligt in een eerder stadium. Hoeveel ongeplande zwangerschappen ontstaan er niet uit slordig anti conceptie gebruik? En die verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij de vrouw. Mannen zijn enorme zeikerds als het op condooms aankomt. Elders op dit forum is er een topic over een vrouw, die ongepland zwanger is geraakt en de man wil er niets van weten, diezelfde man heeft lopen zeuren dat hij het zonder condoom wilde doen. Als je volwassen genoeg bent om sex te hebben, moet je ook volwassen genoeg zijn om daar verantwoordelijk mee om te gaan. Dus bescherm jezelf, tegen ziektes en tegen zwangerschap. Sex is nou eenmaal inherent aan kinderen verwekken en niet een krop sla kweken. Dus denk na als man zijnde. En ga achteraf niet lopen piepen, dat er een zwangerschap tegen jouw wens in is ontstaan. Dan had je je piemel maar in je broek moeten houden. Het is voor sommigen handig dat er zoiets als zwangerschapsafbreking bestaat. Maar beschouw dit als een uitzonderlijk iets, als je er beiden achter staat heb je geluk. Maar de mogelijkheid tot abortus maakt een vrouw niet vanzelfsprekend de hoofd-verantwoordelijke voor een ongeplande zwangerschap en als zij die optie niet ziet zitten, dan is die zwangerschap niet ineens haar keuze.

Mannen van NL en de rest van de wereld, verdiep je in anti conceptie, in de vrouwelijke cylcus en alles eromheen. Wil je echt geen kind? Gebruik een condoom, gebruik deze volgens de instructies en achteraf zie je gauw genoeg of het goed is gegaan met het rubbertje of niet. Ging er iets mis? Twijfel je daarover? Ga naar de drogist en haal de MA pil voor je bedpartner. Denk na voordat je met een vrouw het bed in duikt, of dat nou je vaste relatie is of een one night stand. Neem je verantwoordelijkheid, want dit soort uitspraken zijn zo kleinzielig: 'het niet eerlijk vinden dat de man geen keus heeft.' Die heb je WEL! Alleen gedraagt het merendeel van de mannen zich daar niet naar en rennen heel hard weg voor ongewenste consequenties.
quote:Katherina schreef op 13 november 2009 @ 14:07:

Op het moment dat je samen besluit tot sex, ben je samen verantwoordelijk voor een eventuele zwangerschap. En de vrouw, die kan beslissen of ze een abortus wil. OMDAT HET HAAR LIJF IS!

Een tijdje geleden heeft iemand daar een hele goeie posting over gedaan, in een ander topic. Maar ik kan die posting niet vinden.Waar ik een lap tekst nodig heb, zet jij het in één zin...
quote:Katherina schreef op 13 november 2009 @ 14:05:

Wil je ruilen Robbie? Jij de abortus, je neukertje de financien? Je zegt het maar.

Tjongejonge zeg.Als het de man zou zijn, die zwanger was, dan wil ik nog wel eens zien of hij overgaat tot zwangerschapsafbreking. Ik denk dat hij dan wel even anders piept. Het is altijd zo makkelijk lullen als het niet je eigen lichaam betreft.
Natuurlijk ben je samen evenveel verantwoordelijk voor de anti conceptie middelen.

Maar het is toch raar dat een vrouw bij een ongeplande zwangerschap wel het recht heeft om te beslissen of ze klaar is om die verantwoordelijkheid te nemen en een man niet. Het gaat hier wel om een beslissing die in belangrijke mate bepaalt hoe jouw leven, dat van je kind en de andere ouder er de komende 18 jaar uit gaan zien.

Een man zou in dit geval dus ook het recht moeten krijgen om van zijn vaderschapsrechten en plichten af te kunnen zien.
Nee, Robbie, nu draai je het om. Een ongeplande zwangerschap is altijd het gevolg van verkeerde anti-conceptie, en daar ben jij toch bij?

Als een vrouw dan zwanger raakt, is het de logischte gang van zaken dat er dan een kind komt. Als een vrouw zich niet in staat acht tot het moederschap, kan zij overgaan tot een abortus.

En dat gezeur van je over vaderschaprechten en plichten: als jij het kind niet erkend, ben je nergens toe verplicht. En dus ook nergens toe gerechtigd.

Dus als jij geen kind wil, en je kan niet leven met het idee dat je misschien een kind zou krijgen, weet jij vast wel wat mijn advies is!
quote:robbie75 schreef op 13 november 2009 @ 14:38:

Natuurlijk ben je samen evenveel verantwoordelijk voor de anti conceptie middelen.

Maar het is toch raar dat een vrouw bij een ongeplande zwangerschap wel het recht heeft om te beslissen of ze klaar is om die verantwoordelijkheid te nemen en een man niet. Het gaat hier wel om een beslissing die in belangrijke mate bepaalt hoe jouw leven, dat van je kind en de andere ouder er de komende 18 jaar uit gaan zien.

Een man zou in dit geval dus ook het recht moeten krijgen om van zijn vaderschapsrechten en plichten af te kunnen zien.

Nee, het moment dat jij sekst met een vrouw is het moment waarop jij zegt: leuk spelletje, maar als het mis gaat dan neem ik mijn verantwoording, wat de keuze ook is van de dame. Als je daar niet toe bereid bent dan moet je niet aan seks beginnen.

Zo simpel is het.
quote:robbie75 schreef op 13 november 2009 @ 14:38:

Een man zou in dit geval dus ook het recht moeten krijgen om van zijn vaderschapsrechten en plichten af te kunnen zien.Je hebt alleen echt gelijk als het gaat om de situatie waarin de man het kind wel wil (en bereid is alle verantwoording alleen te dragen) en een vrouw niet. Omdat het haar lijf is.
@Robbie, JohnnyC slaat de spijker al op zijn kop.

Jij doet alsof een zwangerschap een beslissing is, en ook nog eens een beslissing die alleen aan de kant van de vrouw ligt. Zo werkt het niet, jij hebt vast ook biologie gehad. Een zwangerschap wordt tot stand gebracht door twee mensen. De man en de vrouw. Je weet wat er van sex kan komen, dus tref je voorzorgsmaatregelen. Als je zorgt dat je daar beiden(!) zorgvuldig mee omgaat, dan kan er echt weinig 'mis' gaan. Maar er is altijd een kans, dat de vrouw wel zwanger raakt. Dan is het ook jouw verantwoordelijkheid, ook al is het niet iets waar je bewust voor hebt gekozen. Wil je dit pertinent niet? Dan moet je er niet aan beginnen. Ik begrijp dat de optie 'geen sex' wat extreem klinkt, snap ook dit dat niet realistisch is. Zorg er dan gewoon voor dat je zulke situaties voorkomt en daar ook alles aan doet. Met alle anti conceptie middelen van tegenwoordig moet dat toch wel lukken!?

Het stoort me enorm dat mannen vinden dat ze gepasseerd worden bij een ongeplande zwangerschap, dat ze dan zo afhankelijk zijn van de keuze van de vrouw. Je kunt niet doen alsof de mogelijkheid tot abortus een vanzelfsprekende optie moet zijn bij een ongeplande zwangerschap. Je weet dan echt niet waar je het over hebt, en je hebt het als man dan wel erg makkelijk: het kind zit niet in jouw buik. Je denkt er hoogst waarschijnlijk heel anders over, als het wel in jouw lichaam zit.

Dus nogmaals, je hebt als man zéker het recht om te beslissen, maar in een veel eerder stadium. Kies voor goede anticonceptie, neem daar je verantwoordelijkheid. En als je het risico dan nog steeds te groot vindt, dan moet je er vanaf zien en niet het sexuele contact aan gaan.
@Katherina

Of je het kind nu wel of niet erkent je blijft verplicht om kinderalimentatie te betalen.

@JohnnyCake

Lagi nek swa

Natuurlijk is abortus of ter adoptie afstaan een hele moeilijke keuze en met de gevolgen hiervan zul je je hele leven moeten leven.

Dat het uiteindelijk aan de vrouw is of ze het kindje laat komen lijkt me ook vanzelfsprekend.

Maar dat je dan als man niet van je vaderschapsplichten (alimentatie) af kunt zien, vind ik niet eerlijk. Een vrouw die haar kind ter adoptie opgeeft hoeft toch ook geen alimentatie te betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven