**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Jee lynx.... ik ben ietwat jaloers heerlijk zeg!

Ik heb gisteren best een zware tennisles gehad. Hij heeft me echt laten werken. merk dan dat ik heel vast slaap en ik had vannacht om half 3 al heel veel moeite met wakker worden. Toen kwam hij ook nog eens om half zes... Die heeft manlief gedaan. ging bijna niet. was zo moe .

Fijn een andere auto! En golden retrievers zijn zooooooooooooo leuk . Wij hebben een bruine labrador. Ook zo lief

Denk dat ik ff terug in bed duik...... Als het lukt
Is het misschien leuk om de tabel bij te houden met huidig gewicht en lengte of andere bijzonderheden? Voor Minie het minste werk als we een tabel in de berichtjes maken en die zelf middels knippen en plakken aanvullen. Hoeft Minie hem alleen af en toe te kopiëren en in de openingspost te zetten.

Lynx, super dat Nick doorslaapt zeg! Ik geloof dat het er hier voorlopig nog niet inzit helaas.

Fijn hoor, Nadine, dat het huilen minder wordt. Ik weet uit ervaring dat het echt slopend is! Denk je nog steeds aan reflux of gaat het nu zo goed dat die klachten ook minder zijn?

Ik kan het me niet meer herinneren Kwimmie, maar werden jullie moeizaam zwanger?

Ik ben afgelopen vrijdag op nacontrole geweest bij de gyn. Hij raadde me aan om een officiële klacht in te dienen. Weet nog niet of ik dat ga doen. Ben er wel een keer klaar mee.

Waarom stap je over van de forte naar gewoon Linda? Laat hij veel staan ofzo?

Zozo, al weer actief Lies (in bed en qua sport, hahaha, maar eigenlijk bedoelde ik het laatste). Ik ben een poging aan het doen mijn iPod aan de gang te krijgen voor de hardlooplessen, maar hij doet het niet meer. Iemand ervaring met die dingen? Hij heeft een jaar ongebruikt in de kast gelegen. Hij doet het wel als ik hem op de computer aansluit, maar als ik hem afkoppel niet meer. Heb hem gisteren de hele dag op de compu aangesloten, dus hij zou nu toch wel opgeladen moeten zijn? Ik wil nml wel echt met die lessen van Evy lopen, want zomaar klakkeloos beginnen is niet zo mijn ding.

Choca, vandaag komt misschien je Beco binnen toch? Ben benieuwd hoe hij je bevalt. Ik verwacht hem ook deze week, maar vanuit Duitsland zal het wel wat langer duren denk ik.

Heb besloten dat ik toch begin dec mijn examen ga doen ipv volgend jaar. Saxbaby is nu dusdanig rustiger dat ik de de dagen dat de oudste op het KDV zit wel wat kan doen. Verder geef ik altijd de laatste fles om 0.00 uur, dus 's avonds moet ik ook gewoon gaan zitten blokken ipv alle leuke series op tv te volgen (iemand Grey's anatomy gezien gisteren?). Mijn oudste is trouwens echt van de een op de andere dag van een vrolijk leuk mannetje veranderd in een onuitstaanbare ik-ben-2-en-zeg-nee-peuter! Wat vermoeiend zeg!!!! Ik kan wel tegen nee zeggen, maar daarnaast is hij enorm pieperig en kan zichzelf niet vermaken. Loopt de hele tijd achter mijn kont aan en te zeuren "samen spelen, samen bouwen, samen kleuren etc". Hij wil ook echt niet snappen dat ik niet de hele dag met hem kan spelen. Vorige week heeft hij anderhalf uur lopen jengelen/huilen omdat ik niet met hem samen wilde spelen. Ongelofeloos dat hij het zo lang vol houdt! Iemand tips?
jojo wat fijn dat het zo goed met je gaat en met de kleine dame natuurlijk ook. Het doorslapen komt vanzelf....

lies jij ook al aan de 6 voedingen...ik over het algemeen ook...soms nog een keer extra..maar dat komt meestal omdat het mij beter uitkomt....

kwimmie bij jou ook alles weer netjes....ik moet donderdag naar de vk...hoop dat ik niet voor die tijd nog ongesteld ga worden...

nadine: goede berichten over jouw osteopaat zeg! Hoop dat dat bij ons ook zo mag gaan. Al slaapt hij wel iets beter. maar idd overdag veel wakker...tenzij ik op pad ben. dan is het een engeltje..(altijd hoor)

thijs valt dan ook moeilijk in slaap. moet hem soms echt laten huilen en pruttelen....

lynx; wat fijn zeg!!!!

Gister in het wkz geweest. ze hebben niets gevonden en ons nog een keer gezegd dat we niet paniekerig moeten zijn. het is niet ernstig en zou goed eenmalig geweest kunnen zijn. In principe gewoon de medicatie blijven gebruiken tot een jaar en dan stoppen.

x
Linda, misschien is inbakeren ook een oplossing voor jou? Ik zou als ik jou was overleggen met het CB. Tenminste hier komen ze het dan voor doen. Saxbaby slaapt sinds het inbakeren overdag ook veel beter. Ik probeer me nu ook echt aan de drie R-en te houden en hij heeft er wel baat bij. Ik leg hem overdag nu eigenlijk ook altijd in zijn bedje boven en dat gaat een stuk beter dan als ik hem beneden in de box houdt.
sax: ja daar heb ik ook al aangedacht...die 3 r is lastig als je regelmatig of bezoek hebt of op pad moet.

hij ligt nu wel in bed te mopperen..maar krijg zo visite...en moet daarna boodschappen doen...

morgen naar de stad...en donderdag vk en crematie....vrijdag gaan we een weekendje weg...best lastig...

's avonds zijn we al een stuk beter bezig..hij gaat na de fles van 19 of 20 uur in bed....duurt 1,5 uur voordat hij slaapt...zo rond 21.30....krijst niet hoor...maar moppert wel lang...

je probeert alles.....moet er maandag heen..zal het eens vragen dan...
Linda: ik ben ook ook echt van de 3 R's hoor. Ik probeer zoveel mogelijk thuis te zijn. Nu ben ik even aan het werk en dan merk ik toch dat hij wat onrustiger is. Zo lekker weer naar huis en dan kan hij lekker izjn eigen bedje weer in.

Ik heb natuurlijk wel het gemak dat als ik een klein boodschapje nodig heb ik de kinderen kan sturen.

Ik moet ook zeggen dat ik het heerlijk vind om zo thuis te zitten. GIsteren heeft hij echt zoveel geslapen dat ik me daar weer druk om maakte. Maar vandaag is hij alweer wat mopperiger en wat meer wakker. Niks aan de hand dus

Moeten jullie allemaal op nacontrole? Ik volgens mij net, heb daar niets over gehoord. Maar ik had geen hechtingen.. misschien daardoor?
Ik ben de vorige keer bij de VK ook niet op nacontrole geweest (en had toen wel hechtingen). Bij de gyn na een KS is het normaal (hoewel hij helemaal niet naar het litteken heeft gekeken ).
Hoe serieus moeten we jouw motto overigens nemen, Lies?
Even kort berichtje want krijg zo visite (kraamv nog steeds):

Tom heeft vannacht geslapen van 23-6.45!! Echt zo blij want ik ben ineens een stuk fitter vanochtend! Het kan natuurlijk van z'n inentingen komen maar hoop dat hij het zelf ook fijn vond en merkte dat ik superblij was zodat hij het vanaf nu gewoon standaard gaat doen

Tot later!
Lekker hoor Choca!

Bij ons zal het toch ook ooit nog wel komen Sax???????

En dat motto: ik heb een pilrecept voor een half jaar, zit nu in maand 2. Dus over een maand of 4 willen we proberen nog een keer zwanger te worden. Maar niets moet hoor. Als ik er over 4 maanden anders over denk dan is dat ook prima. Gaat manlief er een knipje inzetten Maar op zich zouden we nog wel 1 kindje willen. (Weet je.. ik heb zoveel kleertjes en spulletjes, zonde als dat niet nog een x gebruikt wordt )
Haha mijn idee Lies. Leuk dat jullie nog voor een 4e willen gaan

Sax, er zit bij mij een klein probleempje waardoor zwanger worden niet helemaal vanzelf gaat. Maar al met al was het binnen een paar maanden na de diagnose raak en het resultaat ligt nu te mopperen in de box. Ga dus snel een flesje maken en geven.

Tot later
Ik moest ook op nacontrole na 6 weken bij de gyn, anders moet je geloof ik nog 1x naar de vk.

Valt het jullie ook op hoe snel de ontwikkeling gaat? Ben echt verbaasd wat babyshiv telkens weer ontdekt. Nu helemaal gefocust op zn handjes, hij zit ze echt te bekijken en zoekt steeds zn duimpje.

Ben verder ook van de R R R en zou eerst op vakantie gaan maar twijfel nu, zouden graag naar Spanje willen maar ja, wat doe je zo'n kleintje aan? Zeker met mogelijk besmettingsgevaar van van alles maar ook in een warme omgeving zonder eigen bedje (waar hij overigens nog steeds niet echt graag in ligt maar goed het idee he?).

Iemand trouwens nog een goeie tip tegen berg?
Soshiva, er zijn van die oliepads bij de Hema te koop. Dat werkt wel goed volgens mij. Je kan trouwens best op vakantie, maar je moet er rekening mee houden dat je vakantie er heel anders uit ziet dan je gewend bent. Wanneer willen jullie gaan?

Leuk hoor, Lies, een 4e. Ik had er wel moeite mee om de kleine kleertjes weg te doen (ja, maat 56 is hier na 2 weken de deur uit gegaan en sommige van maat 62 zijn ook al erg krap), maar na mijn laatste bevalling weet ik het zeker: geen 3e hier! Zou wel heel graag een meisje willen, maar met 2 kindjes is ons gezinnetje wel compleet. Mijn man is ook al 45, dat speelt ook mee.

Ik duim voor je Choca, dat hij het slapen in de gaten heeft 's nachts. Ik denk dat het hier echt nog wel even gaat duren. Overdag drinkt hij zijn flessen vaak maar voor de helft tot driekwart, maar die nachtvoeding gaat er altijd helemaal in. Dus ik denk dat hij dat niet zomaar opgeeft.

Voor diegenen met peuters: hebben jullie al een oproep gehad voor het inenten? En voor iedereen: laten jullie jezelf ook inenten? Wij in ieder geval wel.
Saxmania: we proberen weer gewone voeding omdat we dachten dat hij misschien last had van forte. strekt steeds meer...Maar ik twijfel ook aan alles....

hier nog geen oproep voor inenten.

lies: ik heb Thijs vandaag wel al 2 keer in bed gelegd. ga het toch proberen dat wanneer ik thuis ben hij in bed slaapt...al is hij nu al 30 minuten aan het jengelen....ga straks boodschappen doen..slaapt hij als een roosje in de auto...

hier is het gebruikelijk dat je na 6 weken komt voor controle.

wow 4 kids...pffff....vind 3 al best veel....wel lekker snel achter elkaar aan....

choca: ik had ook visite vanmorgen. nog wat collega's op kraamvisite. erg gezellig!

Heerlijk dat hij doorgeslapen heeft.....kan je even bijtanken.

soshiva: ja de kleintjes veranderen flink in een paar weken....erg leuk om te zien!

Wij gaan het weekend een weekendje weg..eens kijken wat de kleine man ervan vind, weg ritme en regelmaat.

x
Lies misschien kunnen we weer samen zwanger worden Zou gezellig zijn! Wij willen ook vrij snel weer voor een tweede gaan.

Hier gaat alles zijn gangetje. Alleen heeft Silje wel hoogstwaarschijnlijk verborgen reflux. Soms spuugt ze echt gal. Zo zielig! Elke maaltijd is weer een strijd en uren daarna is ze nog aan het slikken en huilen. De buurvrouw van mijn moeder werkt op de NICU en die hebben we gevraagd wat het kan zijn. Zij bevestigde toch dat het waarschijnlijk verborgen reflux is. Zodra ik weer in Nederland ben even naar de huisarts gaan. Ze is ook gewogen en gelukkig komt ze wel goed aan. Ze weegt nu 5150 g. Volgende week dinsdag gaan we naar het CB voor vaccinatie en dan ben ik ook wel benieuwd hoe lang ze nu is. Vandaag is ze trouwens precies 2 maanden, jeetje wat vliegt de tijd toch voorbij!
ooh... ik meot gewoon echt elke dag meelezen en reageren,... nu is het alweer zoveel dat ik denk een uur moet gaan bijschrijven...

ik zal mn leven gaan beteren en vaker lezen( volgens mij schrijf ik dit elke keer)

ik zal vandaag teruglezen...

Over het doorslapen: ik durf het eigenlijk niet op te schrijven, maar ons mannetje krijgt zn laatste fles om 20.00 en dan komt ie ergens tussen half 7 en 7 uur.... ons meisje sliep eigenlijk ook heel snel al heel lang. Ik realiseer dat we het gewoon enorm getroffen hebben met onze kids in dat opzich.

lies: wat leuk een vierde! en al zo snel... tja, wij wilde dat ook graag. Na Carlijn een tweede maar nu is het wel even klaar! het worden hectische jaren denk ik, maar ik sluit niet uit dat wij, als deze kids naar de basisschool gaan , nog wel een derde willen... Maar voor nu: is het helemaal goed! 2 is al zo druk, zou niet weten waar ik tijd voor de derde vandaan moet halen..

Linda: wij gaan ook een weekendje weg. maar wij gaan met zn tweeen.. ook wel erg lekker.. en we hebben het echt nodig. het gaat hier niet zo heeel gezellig tussen ons.. gister waren we twee jaar getrouwd, maar zo hoef ik niet nog twee jaar... we hebben alleen maar onenigheid...

Sax: lijn kan ook heel slecht zelf spelen, maar anderhalf uur huilen.. poeh, het is een volhouder... uh.. geen tips eigenlijk maar ik ken het wel... helpt dat?? ;)

nu nog even met de voetjes op de bank, voor dochterlief weer wakker wordt..
Visje, heb je al Johannesbroodpitmeel geprobeerd (kan met hypo-allergene voeding), dat gaat bij saxbaby (die ook verborgen reflux heeft) wel wat beter. Wordt de voeding dikker van, zodat het beter in het maagje blijft.

1 Tip voor diegenen die graag weer zwanger willen worden: het is wel heel fijn als je jongste tegen die tijd kan lopen.
Lekker hoor, mamasax een doorslaper! Dan ligt het niet aan het slaapgebrek dat je huwelijk niet zo gezellig is. Goed dat jullie er even samen tussenuit gaan.
Ach Sax.. we hebben toch een draagzak hahahahaha

1 op mijn rug en 1 op mijn buik

Nee hoor geintje.. daarom wacht ik ook een half jaartje. Ik ga ervanuit dat ik ook niet gelijk zwanger word.

Mamasax (verwarrend die 2 saxen ) Wat rot dat jullie zoveel onenigheid hebben. Ik hoop dat het weekendje goed voor jullie is!

Linda: ik denk dat als je 3 kleine kindjes hebt het inderdaad heel druk kan zijn. Maar die oudste 2 van mij zie ik bijna niet. Dat zijn echte pubers

Visje: jij wilt dus ook rond de lente weer proberen zwanger te worden?

Ik vind het zwanger zijn een beetje verslavend eigenlijk. Missen jullie die buik niet? En de kraamweek? Ik heb overal zo vreselijk van genoten. Zou het echt jammer vinden als ik dadt niet nog een keer mag meemaken? Herkenbaar?
Ja Lies ik zou ook over een maand over vier weer willen proberen zwanger te worden. En het is echt heel herkenbaar wat je zegt. Ik heb het geloof ik al eerder verteld maar ik mis mijn buik nog steeds ontzettend. Ik ben zelfs jaloers ( ja echt waar het is echt heel erg...) als ik zwangere vrouwen zie. Het zal ook wel te maken hebben met hormonen maar ik moet zelfs huilen als ik mijn zwangerschapskleding tegenkom. Laatst reden we voorbij Noppies, waar ik veel van mijn zwangerschapskleding kocht en toen barste ik zelfs in huilen uit. Mijn vriend lachen joh! Jeetje, terwijl ik dit opschrijf denk ik echt "tjonge, jonge wat een wrak ben ik toch! Ha ha ha. Natuurlijk besef ik ook wel dat ik er iets fantastisch ervoor terug gekregen heb, maar het was gewoon een zo'n ontzettende bijzondere tijd. Terwijl ik tijdens mijn zwangerschap nog beweerde dat zwanger zijn niks voor mij was en ik op het laatst mijn buik spuugzat was omdat die zo in de weg zat. En nu mis ik 'm zo erg! Tja, het is ook nooit goed he Nou kan ik gewoon niet wachten tot de volgende zwangerschap. Hopelijk verloopt de bevalling dan wel wat vlotter 37 uur is toch wel wat aan de lange kant vond ik...

Sax: Hebben een keer JBPM geprobeerd. Alleen kreeg Silje het niet door de speen gezogen. Moet speenmaat 3 hebben dan geloof ik, toch? Die wilde we toen gaan halen, maar toen hoorde ik weer van andere mensen dat je beter geen JBPM kon geven omdat schijnbaar veel baby's er buikpijn van krijgen?

Ik denk toch dat ik het een kans ga geven. Hebben het nu toch in huis.
Sax: nee idd kan ik de helse nachten niet de schuld geven want die hebben we niet.... maar het komt vast wel goed. HOOP IK!

Lies: herkenbaar hoor.. ik vond eht ook super om zwanger te zijn...(alleen de laatste weken echt niet meer) en dat hele bijzondere, die kraamweek. ja ik mis het ook wel hoor....

en idd, jouw oudste zijn natuurlijk al wat zelfstandiger. wel leuk voor Kees dat ie dan een speelgenootje heeft...
Visje: helemaal herkenbaar..... jaloers op zwangere vrouwen.Als ik ze zie lopen denk ik: dat wil ik toch ook weer!!.. Zo gek eigenlijk want wat we er voor terug hebben grkegen is zooo bijzonder...
@ Visje, ik wil je niet bang maken maar ik zou wel snel actie ondernemen tegen de verborgen reflux. Zeker als het voeden nu al zo'n ramp (lees pijnlijk) is! Bij de tweeling van m'n nichtje kwamen ze er pas met een maand of 4 achter en bij één van de 2 is de slokdarm blijvend beschadigd door al het zuur! Ze zijn nu 8 mnd en krijgen nog medicijnen! Zet iig vast het hoofdeinde van het bed omhoog, probeer johannesbroodpitmeel en hou Silje nog 'n kwartiertje-half uurtje overeind na de voeding. En laat je bij de HA niet afschepen!!! Die van mij had nog nooit van verborgen reflux gehoord, de muts!!! Overigens had m'n nichtje voor het onrustige drinken meer baat bij de osteopaat dan bij het ziekenhuis. iig heel veel succes!!!

@ Mamasax, hoe ziet je voedingsschema er dan uit als ik vragen mag? Ik heb nl. het idee als ik de laatste fles eerder ga geven, dat hij eerder in die lange slaap terecht komt en dus langer slaapt. (klinkt niet logisch maar was bij zoon 1 ook zo)

Veel succes en plezier met je weekendje weg. Ik herken het geruzie ook wel een beetje, maar hier komt het door mijn HORRORmonen! Dat is met 'n maand of 9 weer over (of eerder, hoop ik)

@ Soshiva, Berg? Je kunt het 's avonds insmeren met olie en smorgens met een kartonnetje eraf krabben, maar het komt toch weer terug. Ik zeg: niks aan doen, gaat vanzelf over, hoe meer je er aan zit te peuteren, hoe erger het wordt. Dat is trouwens ook het advies van ons CB.

@ Lieselotje: zwanger zijn verslavend? Nee dank je! mss als alles voorspoedig gaat en je nergens last van hebt, maar ik ben er denk ik toch wel klaar mee! We hebben 2 gezonde knullen en manlief doet het er maar mee!

Ga nu snel m'n tanden poetsen. Moet zo naar tandarts en zoon 1 gaat voor het eerst mee. Nu nog om te kijken hoe het bij mama gaat en over 'n hafl jaartje mag hij zelf in de stoel! Na het ziekenhuistrauma van 'n maand geleden, denk ik dat hij het even gehad heeft met mannen in witte jassen!!!

Hier trouwens vandaag ook de oproep gehad voor de inenting van zoon 1. Denk wel dat ik het doe maar blijf toch een beetje dubben....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
zo... beetje lang verhaal geworden... *grijns*
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Nadine, mn voedingsschema... Hij krijgt 6 flessen van 180 cc water met 6 scheppen voeding..

6-7 uur

9.30

13.00

16.30

20.00

het kan wel eens een kwartier of half uur afwijken, maar kom altijd wel weer uit aant eind....

en dat onlogische () verhaal snap ik wel hoor.... na die laatste fles gaat ie slapen wat er ook gebeurt ervoor. ook best raar vind ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven