Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Gelukkig nog net voordat ik wegga. Goede timing krook!!!! Ik lees het verhaal dinsdag pas want in dat hutje in Rijssen geen internet natuurlijk. Geniet van alles. Tot gauw.

Lieve Krook! Ook hier even van harte gefeliciteerd. Ik ben zo benieuwd of hij op Roan lijkt!

Supermooie naam!!!!

Niniaan, fijn weekend!

Gefeliciteerd Krook!!!

Ik ben benieuwd naar de foto's en je verhaal maar ga eerst maar even lekker genieten en uitrusten.

@nien: dan zitten jullie niet zo ver bij mij vandaan. Veel plezier!
He lieve dames!

Ik ben d'r! Lief zit naast mij met onze mooie Jesper op schoot. Het was behoorlijk heftig. Ik had verteld dat ik tussen 19 en 22 heel regelmatig weeen had. Deze duurden echter maar een seconde of 30. Volgens de verloskundige die om 23 uur kwam, waren het ook echte "stripweeen" en vermoedde ze dat het nog af zou zakken. Ontsluiting was nog steeds 2 cm, net als 's middags. Ik moest maar een temazepam nemen en proberen te slapen. Weeen werden echter alleen maar heftiger. Tegen half 1 's nachts weer gebeld, dat ht toch echt niet afzakte, eerder erger. Ze was er iets na enen en toen bleek ik 5 cm ontsluiting te hebben. Ik wilde wel naar het ziekenhuis omdat het allemaal heel heftig pijnlijk was. Om 1.45 waren we in het ziekenhuis. Vliezen breken en aan de CTG. Het hartfilmpje bleek niet helemaal goed dus ziekenhuismener die het overnam wilde allemaal enge dingen doen met bloed uit schedel halen om zuurstofgehalte te kijken. Op dat moment kreeg ik persweeen en om 2.40 uur was Jesper er. Erg heftig allemaal. Ben ook gescheurd op plekken waar je niet wil scheuren zeg maar... Kringspier is gelukkig net niet beschadigd.

Jesper doet het super! Hapt neit zo heel goed naar de borst. Zal wel komen door heftigheid van de bevalling. Hij heeft in elk geval al een paar keer goed gedronken.

Roan slaapt vanavond nog bij opa en oma. Toch iets rustiger voor hem en voor ons. Hij is uiteraard langsgeweest en vond het superspannend.

Ik ga even verliefd naar mijn kereltje kijken!
aaaaaah Krookie....wat fijn dat je er nu al even bent om te vertellen hoe het is gegaan.

Wel heftig zeg....Pffft, nu lekker de tijd nemen om vooral heeeel verliefd naar je mannetje te kijken (vergeet je andere mannen niet ) en ook goed herstellen en rustig aan doen. Alles zal regt kom.

dikke kus van ons......
Ah Krook, ik smelt helemaal... wat een verhaal weer, waar jij je doorheen geslagen hebt! Goed hoor, sterke vrouw! En wát een beloning weer hè, een gezonde knul.

Zit barstensvol vragen...

Allereerst, hoe is het vannacht gegaan? Daar ben ik zó benieuwd naar! Lijkt hij op Roan, of kan je dat nog niet zien? Voor Jesper is het natuurlijk ook heftig geweest allemaal, waarschijnlijk hapt hij daarom nog niet zo goed.

Wel genieten nu hè, van die paar kraamdagen, want ze zijn zó weer om. En wij genieten hier met je mee!

Jasmijn is vanochtend door opa en oma opgehaald om daar cakejes te gaan bakken. Thijmen ligt in bed en de man is de muur achter onze eethoek aan het verven met magneetverf. Al die werkjes van Jasmijn moeten toch een plekje vinden, en straks met schoolbrieven enzo...Het moet er in minstens drie lagen op en daarna weer muurverf in een kleurtje er overheen dus voorlopig is hij nog wel even bezig!
Ben ook erg benieuwd hoe het vannacht is gegaan....En trap niet indelzfde valkuilen als met Roan he....vertrouw op je eigen boerenverstand en moederinstinct enz enz enz. Je hebt nu echt verdiend om even helemaal zorgeloos van je versgeperste mannetje te genieten.

@Mmmmoi, is idd wel een idee met magneet verf, maar ik heb begrepen dat de trekkracht (hahahaha) na verloop van tijd afneemt en je er dus niks meer aan hebt. En je hebt toch ook magneet verf met een kleurtje?

Nog ff een vraagje, zouden jullie "memoryboxen" kopen? Ben de afgelopen tijd weer een beetje aan freubelen geslagen en heb voor Mayte en Fenna een doos/box gemaakt waar ik al hun spulletjes in (kan) bewaren. eerste slofjes, eerste pakje, straks tandjes enz enz. (ik ben zelfs zo'n mafkees die de navelstompjes heb bewaard...naar oud Hindoestaans gebruik)

Nu bedacht ik me dat het misschien wel een idee zou zijn om op de markt te brengen, mits er belangstelling voor bestaat natuurlijk. Misschien een idee om als kraamkado te geven???? Ik bedenk mar wat.
Krook, klinkt goed, even spannend dus maar ja, welke bevalling is dat niet, hahaha! Ik vind het echt een mooie naam, stoer en heel goied bij Roan passen.

Ringel, klinkt goed zeg!!! Die boxen. Ik vind memorybox niet zo'n leuke naam. Wacht dacht je van lievedingendoosje! Of viezedingendoosje want ja, ook ik heb de stompjes bewaard! Hahahaha! Leukedingendoosje dan????
@Ringel: De verf die mmman gebruikt komt uit zijn groothandel en is normaal heel duur, dus ik neem aan dat het niet in kracht afneemt. Het heeft wel drie lagen nodig en hij doet zelfs voor de zekerheid vier. Van deze soort was er geen kleur beschikbaar, hij is ijzerachtig donkergrijs (logisch).

En een herinnerdingendoosje zou ik wel kopen, ik heb ze zelf 'gemaakt' van een mooie kartonnen doos voor mijn kinderen waar ik cadeaus in kreeg. Ik heb de stompjes zelf niet bewaard maar wel de klemmen.

Thijmen kan sinds deze week weer een hoop nieuwe dingen. Hij kan zelf stevig zitten en hij geeft 'kusjes'. Als je vraagt om een kusje doet hij een smakgeluid met zijn lippen in de lucht, zó schattig! Nieuwe foto's trouwens op hyves, van afgelopen week in het bos o.a.
Huh? Niemand hier? Saai!

Afgelopen nacht was een drama. Jasmijn is tussen één en vier uur bijna continu wakker geweest; ik heb een tijdje op zolder gelegen maar kon daar ook niet slapen en uiteindelijk heb ik Jas tegen mijn principes in even bij ons in bed genomen. Toen ging ze gelukkig een half uurtje later wel slapen in haar eigen bed, maar toen begon Thijmen te murmelen, ook wakker van al dat geherrie natuurlijk. we zijn dus allemaal een beetje suf nu.

Jasmijn heeft een Wibra prinsessenjurk in haar schoen gekregen. Natuurlijk moest hij aan... dus die loopt helemaal opgedoft door het huis.

Thijmen knapt nog niet echt op met zijn abkuur, ik hoop dat het nu snel aanslaat.

Verder weinig nieuws vanaf hier, zo even bij de oma's op bezoek en verder niets bijzonders. Rustig dagje.
Hey Krook!

Van harte gefeliciteerd met de kersverse Jesper!!!! Heftig verhaal van je bevalling, maar wat fijn dat hij er is!

Oud collega die tegelijk met jou was uitgerekend is op dezelfde dag bevallen (wel laat in de middag) van een meisje.

Grappig!
he dames,

even snel een update. Alles gaat oke. Ben (logischerwijs) erg vermoeid, maar ach. Gaat wel over. Jesper slaapt overdag aan 1 stuk door en is 's nachts wakker. Dat is wat minder

Hij huilt heeeeeeel schattig. Helemaal niet hard!!

Borstvoeding valt me heel zwaar. Aanleggen duurt lang en kost veel energie. Hij is nu 7% lichaamsgewicht afgevallen en als dat morgen nog zo is, moet ik bijvoeden of kolven. Om inderdaad niet in dezelfde valkuilen te stappen denk ik dat ik de beslissing ga nemen om op korte termijn over te stappen op de fles. Ik zie heel erg op tegen de verantwoordelijkheid van het voeden helemaal zelf moeten doen.

Een klein tegenvallertje is dat Roan flink koorts heeft, en dus niet thuis mag zijn. Man is ook absoluut niet fit, dus dat maakt voor hem de nachten ook erg zwaar.

Mannetje is echt een schatje. Lijkt niet op Roan qua uiterlijk. Roan was in eerste instantie zelfs wat rossig, Jesper is veel donkerder.

Hij wordt nu even wakker. Ga ff koezen!
Ah, Krook, fijn dat je even komt updaten!

Het klinkt allemaal nog niet erg positief, jammer... Je hebt groot gelijk dat je met flesvoeding wilt gaan beginnen. Dan is ook gelijk duidelijk hoeveel Jesper drinkt en kun je er misschien een beetje regelmaat inkrijgen, en het dag- en nachtritme omgedraaid krijgen. Anders raak je op een gegeven moment gewoon óp.

Wat naar dat Roan ziek is. Waar is hij nu dan, bij je ouders ofzo? Waarom mag hij niet thuis zijn, is dat gevaarlijk voor jou of Jesper? En je man ook al niet fit, het is ook geen lekkere tijd nu wat dat betreft...veel zieken overal.

Ben heel benieuwd naar hoe Jesper eruitziet. Als je een keer tijd hebt en energie moet je maar eens een fotootje op Hyves zetten.

Heb je een leuke kraamhulp? Kom je overdag nog een beetje aan je slaap toe? Heb je al veel visite en cadeaus gekregen? Is je geboortekaartje al klaar? Haha, ik barst van de vragen, ben erg nieuwsgierig...

Hier een lekker rustig dagje gehouden. Beide kids zijn niet topfit. Jasmijn hoest heel erg, vooral als ze in bed ligt. Ik hoop dat ze het vannacht wat beter doet dan afgelopen nacht...zucht... Thijmen heeft ook waterige oogjes, rochelt weer (dus gelijk met puffen weer begonnen!) en heeft natuurlijk nog die oorontsteking aan beide kanten...ziekenboeg dus ook. Morgen weer aan het werk, dus ik hoop dat de kids een beetje fit wakker worden!
@krokus: zo leuk dat je nu over je kindje kan praten in plaats van over je dikke buik.

En inderdaad gewoon overstappen op flesvoeding als je je daar prettiger bij voelt.

Jammer dat roan en je man ziek zijn maar dat is hopelijk maar voor korte duur. En die nachten, tja, die horen er toch een beetje bij. Als ik je zo hoor is het wel een heerlijk kereltje.

@mmmoi: gisteren je foto's op hyves bekeken en wat zijn je kinderen toch weer groot geworden. En Thijmen is nog steeds om op te vreten Als ik een baby was had ik het wel geweten, haha.

Ik moet weer snel jullie kant opkomen. Volgende week vrijdag?

Weltrusten alvast, hopelijk wordt het een betere nacht.

@ringel: dacht ik toch dat ik de enige malloot was die de navelstompjes heeft bewaard. Manlief vindt het maar vies. Volgens mij heb ik die van Eva wel laatst weggegooid.

Een memorybox is een leuk idee maar krijg je dan niet een soort beautycase?

Hier alles rustig. Alleen lichamelijk een beetje gammel door een pijnlijke pols en mijn bekkenklachten zijn weer terug doordat ik aan het hardlopen ben.
Hey Krook, wat Pebbels ookzegt, fijn dat je nu over je kleine mannetje kan praten ipv de dikke buik.

Enneuh...laat je de kop niet gek maken he, als jij vind dat je op fles over wil stappen gewoon doen. Het is ook best zwaar om helemaal de verantwoordelijkheid van het voeden op je te hebben. Dikke kus meis (enneuh...ben ook erg nieuwsgierig naar kaartje en Jesper)

Beterschap voor je mannetjes....wel naar dat Roan er nu niet bij kan zijn, maar wel begrijpelijk.

Hahaah ben blij om t eweten dat ik niet de enige ben die de navelstompjes heb bewaard. Heb er ook heel mooie zakjes voor (die ik toevallig tig jaar geleden van Bali heb meegenomen)

En wat betreft de "1e dingen doos" je hebt allemaal van die potjes en bakjes waar je haarlokjes, tandjes enz in kan doen, maar mezelf kennende raak ik die bakjes altijd kwijt, of tegen de tijd dat ik er iets kan/wil doen weet ik ze niet meer te vinden. Leek me dus wel handig om een soort van verzamel doos/bak achtig iets te fabriekeutelen waar je die dingetjes in kan doen en wanneer je kinderen het huis uit gaan, dat je die dan kan meegeven met een klein verhaaltje overal bij (of wanneer ze zelf kinderen gaan krijgen natuurlijk)Och mijn hemel mijn guppies die zelf kindejs gaan krijgen!!!!!!!
KROKUS gefeliciteerd met je mooie mannetje! En super naam. Je klinkt positief ondanks de 'obstakels. En ja foto's :-)

Wat betreft borstvoeden. Belangrijkse is dat je er nu van je kindje kunt genieten. En als dat met flesvoeden beter gaat en een last wegneemt, dan ga daarvoor. Jesper heeft in ieder geval wat bv te pakken gehad. Borstvoeden Aimee ging moeizaam en veel frustraties. Ik heb bij een evt volgende besloten dat het binnen 2 weken spoepel moet verlopen en anders fles. Geen wekenlang gedoe en alles daarom laten draaien.

Haha en ik heb navelstomp Aimee ook nog :-).
Krook, van hart met je lieve mannetje!!! Gave, stoere naam ook! En ik weet niet hoe je er zelf in staat; als je de fles net zo goed vindt, prima. Maar als je het van Roan erg jammer vond dat het niet lukte, zou je wellicht nog een goede poging kunnen wagen, mét begeleiding. En natuurlijk is de fles ook prima. Het klinkt wel een beetje naar verder; Roan niet thuis en flink ziek, man niet lekker, wakkere Jesper 's nachts..sterkte!

Dag alle andere meiden, ik heb nu even geen tijd en zin (we hebben een erg druk weekend achter de rug dus ik ga een beetje op tijd naar bed).
Hoi hoi allemaal,

Krook, goede en minder goede berichten dus! Qua borstvoeding, tsja, eigen gevoel volgen lijkt mij het beste. De enige die weet wat wijsheid is, ben je zelf. Hoe gaat het nu met Roan?

Mirjan, hahaha, op tijd naar bed schrijf je om bijna 23.00 uur. In mijn ogen laat, meestal ga ik ook rond die tijd naar bed en daar heb ik altijd spijt van.Hihihi! Wel een leuk weekend gehad?

Pebbs, naar van die bekkenklachten. Blijft toch een zwak punt he. Zo heb ik altijd nog last van mijn stuitje, zit ik te lang, dan doet opstaan best pijn. Maar is te doen en gaat zo weer over.

Hebben ze bij jullie allemaal een schoen gezet? Mats wel, hij vind het prachtig allemaal. Mats wordt een echte grapjas. Bij mijn ouders waren we aan het kijken naar Jochem Meijer. Wij allemaal lachen en dat is voor Mats een teken dat hij ook even de aandacht wil. Mijn moeder vroeg of hij een imitatie kom geven, zegt Mats; 'Nee, oma, ik ben nog klein'. Wij allemaal lachen natuurlijk, hoor ik hem ook nog zeggen; 'grappig ben ik, hè!'
Hier nog geen schoen gezet want Sinterklaas komt pas aankomende zaterdag bij ons aan.

@mmmoi: gisteren was het nog de vorige week maar ik bedoelde dus eigenlijk al aanstaande vrijdag.
he dames,

de positieve kanten overheersen absoluut hoor. Verder even druk hier! Kus van mij. Foto's volgen!
Mayte mocht gisteravond haar schoen zetten met een wortel voor het paard...dat koppie vanochtend toen die wortel weg was en er een zakje chococentjes voor d'r in lagen! goud waard.

Komende zaterdag komt hier ook de Sint, ws dat m'n moeder met ze heen gaat. Wij gaan op kraambezoek maar nooit bij stil gestaan dat hier dan de intocht is. (kwam er vrijdag ook pas achter dat afgelopen zaterdag de intocht van Sint in NL was....hmmmmlekker slecht geregeld dan)

2Annie...hahaha die Mats....dat soort uitspraken meot je opschrijven....die vergeet je zo snel weer!

@Pebbels....zijn er geen oefeningen die je kan doen om de speiren rond je bekken wat steviger te maken? Gaat het verder een beetje oke dat hardlopen?

hier verder alles wel ok. Lief heeft afgelopen zaterdag het plafond van de badkamer aschimmelvrij gemaakt met een een of ander naar goedje (hij is er de hele dag van de leg van geweest) en moest ik vandaag de boel weer helemaal opruimen en inruimen.

@Krook....nieuwsgierig!!!!!!! (maar je hebt wel wat anders aan je hoofd)
@krokus: ik ben wel een beetje jaloers hoor, weer zo'n lekker vers kindje in huis. Wat minder jaloers op de stapels kraamverband in je onderbroek en de stuwing .

@ringel: lekker ja, dat schimmelspul. Manlief heeft het hier een tijdje terug ook gedaan.

Ik ben nu inderdaad wat spieroefeningen voor billen en buik aan het doen zodat die mijn bekken beter op zijn plaats kunnen houden. Conditioneel gaat het hardlopen me heel goed af en vind ik het echt leuk om te doen. Muziekje erbij en een belgische dame die zegt dat ze "fier" op me is. Ik merk ook dat het opbouwen best snel gaat en in combinatie met het afvallen zijn mijn bovenbenen echt al een stuk slanker geworden.

Nu lekker douchen want ik heb net hardgelopen.
Hoi meiden,

Even snel want het is al best laat maar ik wilde toch even op het forum spieken. Vandaag lekker gewerkt, kids gehaald bij g.o., Thijmen thuis gebracht, man stond te koken dus ik direct met Jasmijn door naar de super voor de grote weekboodschappen. Jasmijn was ontzettend lief en hielp me met boodschappen inpakken, dragen enz. Ik had er gewoon echt hulp aan! Eenmaal thuis was het eten op tafel, na het eten alle spullen opgeruimd, kids badderen en naar bed en toen had ik ook nog een avond op de psz. Die moest versierd worden in Sintstijl dus ben ik gaan helpen. Was wel gezellig, ook al ben ik niet zo crea. Drukdruk allemaal dus! Morgen ook weer werken, woensdag en vrijdag heb ik een cursus, dus een volle week hier.

@Pebbles: Ik kan dus vrijdag helaas niet...mijn man heeft een dagje vrij genomen en ik heb de hele dag een cursus over hoogbegaafdheid, wel interessant overigens. Jammer dat ik niet kan want ik had het wel heel leuk gevonden!!! Downloaden van start2run is hier nog niet gelukt helaas. Ik wil het toch echt serieus gaan proberen want ik doe op het moment niets aan sport. Heb jij ook hardloopschoenen dan eigenlijk? En je bent dus ook aan het lijnen erbij begrijp ik? Hoe pak je dat aan, of gewoon minder snoepen?

@Krokus: Fijn dat het positieve overheerst. Ben heel benieuwd hoe het nu gaat. Ik zit wel met je mee te genieten hier. Net nog een stukje film van mijn eigen kraamweek gekeken en dan komt alles weer terug. Focus je op de fijne dingen!!!

@Rest: Allemaal een hoi van mij. Jullie zijn altijd op maandag, mijn werkdag, ineens heel actief Met schrijven op het forum bedoel ik dan hè. Ik ga mezelf nu lekker klaar maken voor de nacht want morgen is het weer vroeg dag. Dag lieverds!
Hai hai!

Ella heeft zaterdag haar schoen gezet; dat mocht tenslotte van Dieuwertje Blok..... Ze wilde geen liedje zingen en we hadden ook geen tekening of wortel in de schoen voor Sint of paard. Ze dacht trouwens wel dat ze een snoepje ging krijgen.... haha!

Dus dat heb ik maar bij de mandarijn gedaan. 's Morgens durfde ze niet in haar schoen te kijken, maar toen ze dat snoepje zag, wilde ze wel. Ze at het meteen op ook! Bij de koffie hebben we de mandarijntjes gegeten. Ze heeft er verder niet meer naar gevraagd (schoen zetten) dus doen we het nu ook niet.

Heb wel bij de hema een heel schattig Sint-puzzeltje voor Gijs en Sint-stempels voor Ella gekocht. Als kleinigheidje.

Zaterdag komt Sint aan hier in de stad en dan gaan we met de schoonfamilie Sint vieren.

De week erna is het Sint op manliefs werk (alleen voor Ella) en dan is het 5 dec. Mijn directeur beunt in deze tijd veel bij (haha) en komt dan langs als Piet, bood hij zelf aan; dus wel heel leuk!

We hebben niet veel grote dingen, maar wat kleinigheidjes. Het is wel mooi zo denk ik.

Vandaag een dag vrij omdat ik gisteren gewerkt heb, met ouderavond erachteraan. Was pas om half 11 thuis! Gelukkig sliepen de kids uit (tot 8 uur!!!!) Morgen ook weer werken met ouderavond en dan is het donderdag bikkelen geblazen.... Gelukkkig ben ik hopelijk morgenavond wat vroeger thuis.

Krook; als het niet lukt met de bv moet je overstappen; als je dat echt wilt! Maar ik ben ook geneigd net als Mirjam om te zeggen dat je er begeleiding bij haalt om er samen naar te kijken. En ze staan meteen klaar met bijvoeden als kindjes wat te veel zijn afgevallen. Bij Gijs ook en dat heeft zich toen we eindelijk in een goed ritme zaten, keurig hersteld.

Maar goed, ik vond het niet erg om die verantwoordelijkheid van alleen voeden te dragen, maar kan me wel voorstellen dat dat een reden is om het niet te doen (ik hoop dat ik nog duidelijk ben). Hoop dat de ziekenboeg weer is opgeknapt bij jullie en dat het voornamelijk veel genieten is!

Ringel; er is al iets als een memorybox. Iemand had hetzelfde idee/probleem. Dat zo'n kleine doosjes altijd zoekraken of te klein zijn en die heeft een heuse memorykast gemaakt. Superleuk! Ook in speelgoedbanken, kastjes, en weet ik veel wat meer. Stond een keer in de wij jonge ouders denk ik. Heb toen gekeken; vond het leuk maar veel te duur.

Oh en wat de man pas vond... een duimstok waar je de lengte van je kind op kunt schrijven (elk jaar). Mijn schoonzus doet dat op de wcdeur (die deur was bij hun bruiloft het gastenboek) en het is superleuk om nu te zien dat op de verjaardagen van hun kids, er streepjes staan. Wij kunnen dat niet (hebben neit zo'n deur!) en hadden het bij Ella geprobeerd op haar kamer. Maar de kamers van de kids liggen op het zuiden; dus veel zon; dus is het al vervaagd. Dat blijft natuurlijk nooit 18 jaar zitten. Toen had ik bedacht het op vlaggetjes te schrijven. Maar die trok de man met het afhalen kapot.. (jonge, jonge...) en toen zagen we dit. Dat gaan we kopen in elk geval!

Zo, weer lekker onzinnige praat hier. Ga de was maar eens even doen. Ella zit naast me in het kleurboek van Rupsje nooit genoeg te kleuren (superleuk; hadden we op school... er was er één over... toen heb ik 'm meegenomen haha).
joehoe! Alles goed hier. Kolf nu 4x per dag. Gaat heel goed. Dat gaan we voorlopig gewoon proberen. Geen zin in kind aan de borst. Is me te zwaar. Geen zin in gedoe, en ik geniet enorm van het geven van de fles. Heb het mooiste babietje van de wereld! Zie de foto's op hyves!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven