Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
quote:Hellothere schreef op 17 november 2009 @ 15:29:

Pfff, dat hier een forumtopic aan vuil gemaakt wordt zeg.

Niet slaan, wel in een hoek duwen, bij de keel grijpen, bovenop gaan zetten, maar verder niks aan de hand ??

Dumpen die gast, simpel toch, niet ??Zij denkt dat dat geen mishandeling is.........
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:qwertu schreef op 17 november 2009 @ 15:18:

Ehhhhh... dus je hebt een probleem, je hebt ook al de oplossing en nu wil je.... dat wij op de hoogte zijn van het bestaan van deze cursus?

Ben ik nou de enige die argwanend wordt van deze OP?Nee
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:robo schreef op 17 november 2009 @ 15:27:

DNM, ik ben het vaak met je eens maar dit keer toch niet helemaal.

Ik denk dat er veel meer mogelijkheden zijn die er voor zorgen dat iemand in ongelijkwaardige relaties belandt én daar vervolgens blijft.

Jouw theorie over geen eigen verantwoordelijkheid nemen is er één van, maar ik denk niet de enige.

Alleen al omdat vrouwen in zo'n relatie vaak juist veel te véél verantwoordelijkheid nemen: ze denk dat zij de relatie kunnen veranderen, dat zij hun man kunnen "helpen" te worden wie ze hopen dat hij is, ze wringen zich in allerlei bochten en gaan over vele grenzen heen om het maar te laten werken. Eerder tevéél dan te weinig verantwoordelijkheid dus.

Het rare is ook dat veel vrouwen juist niet met het vingertje naar hun partner wijzen om te zeggen dat hun leven kut is, maar dat ze denken dat het hùn schuld is. Ook al hebben ze een dronken, gewelddadige, gemene of koude man: ze denken dan toch dat dat hun schuld is.

Waardoor ze maar blijven proberen het toch "goed" te maken.

Ik geloof dat het een combinatie van deze twee is. Wat ik schreef op onbewust niveau, wat jij schrijft op bewust niveau. Wat het in totaal enorm complex maakt en ook moeilijk eruit te komen.

Het moeilijke is dat het mens eigen is om zoveel mogelijk maar niet in de spiegel te hoeven kijken omdat het zeer doet, en dus bezig gaat met externe problemen. De ander. Om het patroon te doorbreken zal het toch moeten gebeuren.
Met wat voor resultaat van de cursus zou je tevreden zijn, chocoladelover? Dat hij je niet meer zo vaak slaat? Of dat hij minder hard gaat slaan? Of dat hij alleen nog maar schreeuwt in plaats van slaat? Of dat jij leert hoe je jezelf zo kan gedragen dat je hem niet zodanig irriteert dat hij niet anders kan dan je wel moeten slaan?
Overigens heb ik er wel een beetje hetzelfde gevoel bij als Qwertu, aangezien CL zich alleen nog even liet zien om te melden dat ze écht niet bij hem weggaat en verder niet reageert. Nou weet ik wel dat niet iedereen steeds achter de pc zit, maar het lijkt me dat als iets je zo hoog zit als dit, je dan even blijft kijken naar de reacties.
Ik begrijp het nu beter. Je meet je een positie aan binnen de relatie en die voelt veilig. Ongeacht de ongelijkwaardigheid. Hij slaat -> hij geeft dus om je.

Hij was zo lief -> ik kan hem veranderen in de persoon die hij eigenlijk is.

Mijn leven is rot -> maar dat komt doordat hij slaat.

Wat zitten mensen toch soms complex in elkaar. Waarom zo moeilijk Chocolover? Het leven en een fijne relatie kunnen zo leuk zijn. Te leuk om hierin te blijven hangen.
Wat ik hieronder beschreef, over dat vrouwen in een ongelijkwaardige relatie veel te veel verantwoordelijkheid op zich nemen, wordt trouwens ook geïllustreerd door de openingspost van Chocolover.

Haar man duwt, trekt, knijpt en is verbaal agressief, maar zij is op zoek naar cusrussen, zij wil "er uit komen" met hem, zij zoekt naar oplossingen.

Terwijl zij het probleem niet is, maar door haar eigen achtergrond onderdeel wordt van een probleemrelatie.
quote:robo schreef op 17 november 2009 @ 15:34:

Wat ik hieronder beschreef, over dat vrouwen in een ongelijkwaardige relatie veel te veel verantwoordelijkheid op zich nemen, wordt trouwens ook geïllustreerd door de openingspost van Chocolover.

Haar man duwt, trekt, knijpt en is verbaal agressief, maar zij is op zoek naar cusrussen, zij wil "er uit komen" met hem, zij zoekt naar oplossingen.

Terwijl zij het probleem niet is, maar door haar eigen achtergrond onderdeel wordt van een probleemrelatie.En zij doet er alles aan om daarmee het probleem bij hem te leggen. Want zij wil hem helpen. En bekijkt niet zichzelf waarom ze in godsnaam steeds in de situatie komt. Oftewel, ze wil zichzelf niet helpen.
quote:robo schreef op 17 november 2009 @ 15:34:

Terwijl zij het probleem niet is, maar door haar eigen achtergrond onderdeel wordt van een probleemrelatie.Klopt,helemaal mee eens,Robo
Hallo, ik heb me ook even geregistreerd omdat ik toch even specifiek op dit topic wilde reageren, want het kan ook ANDERS namelijk. Ik heb ook ervaringen met een 'mishandelaar' zogezegd.

Ten eerste vind ik sommige reacties hier best wel respectloos, die kunnen ook wel wat anders worden geformuleerd zeg maar.

Ten tweede wordt er wel erg zwart-wit gedacht. Er wordt direct gezegd 'opdonderen bij die vent' blabla maar jullie weten allemaal dat dat in de praktijk makkelijker gezegd is dan gedaan. En waarom direct opdonderen? Zodat de man in kwestie een ander meisje 'ongelukkig' kan maken? Nee, die man heeft professionele hulp nodig!! Waarom wordt dat nauwelijks voorgesteld hier??

Chocoladelover: Mijn huidige vriend, waar ik bijna 7 jaar mee samen ben en mee ga trouwen, was in het begin ook 'fout'. Hij heeft me meermalen gemept en op de grond gesmeten. De ruzies liepen zo hoog op dat dat het resultaat was, dan zei die: "Kom niet te dicht bij me in de buurt!!!" en als ik dat dan toch deed, dan mepte die mij en zei: "Tja, eigen schuld, ik had je gewaarschuwd". Ik ging dan de schuld bij mijzelf zoeken, maar HIJ was degene die mepte. Op een gegeven moment is er aan beide kanten een knop omgegaan, we wilden geen ruzies meer. Ik heb mijn vriend héél duidelijk verteld dat als hij me nog 1 keer een mep zou geven of op de grond zou gooien, dat ik dan voorgoed zou vertrekken. Dat heeft hem overtuigd. Hij heeft me nu 5 jaar lang met geen vinger meer aangeraakt, nouja, in mishandelings-zin dan

Kortom, waarom direct vertrekken zonder een oplossing te zoeken? Ik vind dat echt een domme reactie, sorry hoor, want hij zal alle vrouwen die die daarna krijgt toch echt hetzelfde aandoen! En je ziet het, het kan ook GOED komen uiteindelijk.

Mijn vriend heeft ook nog steeds een schietlont maar we hebben elkaar erin 'getraind' om te reageren op elkaar. We weten nu precies welke grens we wel en niet kunnen overschrijden bij elkaar en daar houden we ons heel nauwkeurig aan, gaat perfect en ben intens happy!
De kans dat iemand dat lukt zónder therapie is vrijwel nihil.
Daarin zijn we het wel eens, DNM: ook ik denk dat Chocolover door haar eigen achtergrond gevoelig is voor dit soort mannen en moeilijke relaties.

En inderdaad, de enige oplossing voor haar is dat ze zelf inzicht krijgt in haar patronen en de redenen daarvan.

Het rare is dat vrouwen zoals zij het vaak moeilijker vinden te accepteren dat ze helemaal niet verantwoordelijk zijn voor anderen, maar wel voor zichzelf, dan te blijven proberen tegen de bierkaai te vechten.
Bananarama,misschien ben jij wel een uitzondering.

Ik ken ze niet.
Nou Bananarama... ik zou niet op mn tenen willen lopen om te voorkomen dat ik een grens overschrijd.

Dat het bij jullie wel goedgekomen is, is denk ik een uitzondering en is natuurlijk heel fijn voor jullie. Maar ik vind nog steeds dat de eerste die mij een mep verkoopt, ten eerste een enorme-zo-hard-mogelijke mep terugkrijgt. En vervolgens kan vertrekken!
Bananarama, heb jij niet het idee dat jullie constant op je tenen lopen?
.
quote:Astarte schreef op 17 november 2009 @ 15:38:De kans dat iemand dat lukt zónder therapie is vrijwel nihil.

Niet nihil, wij zijn eruit gekomen zonder ook maar één stap bij een kliniek/cursus/whatever binnen te hebben gezet.

Maar ik geef toe dat ons geval misschien bijzonder is, want inderdaad, in de meeste gevallen gaat het van kwaad tot erger. Ik wil bij die mensen geen valse hoop scheppen, therapie is wel altijd de beste oplossing.
quote:robo schreef op 17 november 2009 @ 15:38:

Daarin zijn we het wel eens, DNM: ook ik denk dat Chocolover door haar eigen achtergrond gevoelig is voor dit soort mannen en moeilijke relaties.

En inderdaad, de enige oplossing voor haar is dat ze zelf inzicht krijgt in haar patronen en de redenen daarvan.

Het rare is dat vrouwen zoals zij het vaak moeilijker vinden te accepteren dat ze helemaal niet verantwoordelijk zijn voor anderen, maar wel voor zichzelf, dan te blijven proberen tegen de bierkaai te vechten.Tja dat klopt. Veel mensen hebben een vorm van zo'n patroon in hun leven. Maar dan minder ernstig dan hier.
@Bananarama, heb jij nu een gelijkwaardige relatie, of lopen jullie beiden nu op eierschalen om escalatie te voorkomen?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:Katherina schreef op 17 november 2009 @ 15:39:

Bananarama, heb jij niet het idee dat jullie constant op je tenen lopen?

Nope, geen seconde. Anders zou ik ook niet met hem willen trouwen.

Ik heb wel gezegd dat als ik met hem getrouwd ben, dat ook dan geldt dat hij goed voor me moet blijven. Anders is het wat mij betreft wel direct klaar.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 15:36:

Ten tweede wordt er wel erg zwart-wit gedacht. Er wordt direct gezegd 'opdonderen bij die vent' blabla maar jullie weten allemaal dat dat in de praktijk makkelijker gezegd is dan gedaan. En waarom direct opdonderen? Zodat de man in kwestie een ander meisje 'ongelukkig' kan maken? Nee, die man heeft professionele hulp nodig!! Waarom wordt dat nauwelijks voorgesteld hier??

Los van de rest van je verhaal vind ik bovenstaande opmerkingen heel bijzonder.

Jouw grootste punt is dus dat TO niet zomaar weg moet gaan omdat haar màn anders hetzelfde bij een ander gaat doen?

Is dat niet de verantwoordelijkheid van de man zelf?

Waarom moet TO blijven in een relatie die slecht is voor haar?

Om andere meiden te beschermen tegen deze arme man, die eigenlijk alleen maar therapie nodig heeft?

Onbegrijpelijk, dit standpunt.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 15:40:

[...]

Niet nihil, wij zijn eruit gekomen zonder ook maar één stap bij een kliniek/cursus/whatever binnen te hebben gezet.

Maar ik geef toe dat ons geval misschien bijzonder is, want inderdaad, in de meeste gevallen gaat het van kwaad tot erger. Ik wil bij die mensen geen valse hoop scheppen, therapie is wel altijd de beste oplossing.Dat vind ik wel leuk voor jullie!!!
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 15:40:

[...]

Maar ik geef toe dat ons geval misschien bijzonder is, want inderdaad, in de meeste gevallen gaat het van kwaad tot erger. Ik wil bij die mensen geen valse hoop scheppen, therapie is wel altijd de beste oplossing.

En een hele duidelijke 'en nu is het genoeg' houding van BEIDE partijen. Een grote wil hoe het wel moet en een hoop doorzettingsvermogen en wederzijdse inlevingsvermogen. Dan kan het. Maar die kans is heel klein. Fijn voor jullie dat je het gevonden hebt. Maar dat kan alleen als je de problemen bij jezelf zoekt en de ander ook en dan tot elkaar komt. Deze situatie staat daar mijlenver van af.

Daarbij komt dat het kleinste sprakeltje hoop al wordt aangegrepen als grote kans van slagen. Grote valkuil. Verder eens met Robo's eerdere opmerking nav jouw stuk.
Eens met Robo, dat vond ik ook. Ik vind je schrijfstijl ook nogal op die van Chocoladelover lijken, eerlijk gezegd.
Trollen Spammen over een onderwerp als dit? Dat is echt het laagste van het laagste, dat kan wil ik eigenlijk niet geloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven